Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35v lapseton sinkku, ja ahdistaa törmätä tuttuihin, kun oma elämä ei etene

Vierailija
17.07.2026 |

Olen 35v ja aina halunnut kovasti lapsia. Oma elämä ei kuitenkaan mennyt niin kuin toivoin, ja nyt perheettömyys syö sisältä vuosi vuodelta enemmän.

On todella vaikeaa nykyisin törmätä tuttuihin (opiskelijakaverit ym.) ja vaihtaa kuulumisia, koska omassa elämässä ei ole tapahtunut juuri mitään viiteen vuoteen. Muut saavat lapsia, menevät naimisiin, ostavat taloja jne., ja itse asun samassa asunnossa vuodesta toiseen ilman mitään parisuhteen tapaista. Töissä toki käyn, ja vuosi sitten löysin harrastuksen, jota rakastan, mutta muiden kuulumisien suhteen nämä ovat vähäpätöisiä.

Opiskelijana itselläni oli vientiä, ja tiedän usean ihastuneen minuun. Seurustelin pitkään itselleni tosi rakkaan ihmisen kanssa, mutta se päättyi vuosia sitten. Olin sen jälkeen todella rikki. Luulin, että kyllä vielä lähempää kolmekymppiä voi löytää jonkun ihanan, mutta nyt olen huomannut, että ei se menekkään niin.

Huomaan, että osa opiskelukavereistani on hieman ivallisia siitä, että en löydä puolisoa. Exäni on jo aika päivät sitten löytänyt uuden, mutta itse en ole edes seurustellut kenenkään kanssa, koska sopivaa ei tule vastaan. Käyn paljon kaikkialla, ja juttelen ihmisten kanssa, mutta kiinnostavia sinkkuja ei tule vastaan.

Nykyisin kuulen jatkuvia vauvauutisia kaikkialta, jopa heiltä jotka vannoivat olevansa vapaaehtoisesti lapsettomia aina. Näiden uutisten kuuleminen on vaikeaa, mutta tietysti onnittelen jne. Kotona sitten romahdan lattialle itkemään.

Oman lapsen kaipuu on valtava, että sitä on ehkä muiden vaikea tajuta. Voisin hankkia lapsen yksin, mutta toivoisin puolisoa ihan hirveästi. Pari päivää sitten melkein pillahdin itkuun, kun näin isän pitävän pienen tyttärensä nukkea kainalossa. Tajusin, että itse en ole koskaan tuossa asemassa, että multa löytyisi puoliso, joka pitäisi huolta yhteisestä lapsestamme.

Mulla on tulossa reilu kuukauden päästä juhlat, jossa tulen törmäämään useisiin tuttuihin. Ahdistaa jo valmiiksi, enkä tiedä mitä tekisin. On ihanaa jutella heidän kanssaan niinkuin ennen vanhaan, mutta samalla on hirveä alemmuuskompleksi, ja oma elämä tuntuu ontolta.

Onkohan kellään mitään lohduttavia sanoja tai ehdotuksia mitä tekisin? Nyt jos koskaan kaipaisin niitä!

Kommentit (320)

Vierailija
221/320 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on katalogi täynnä miehiä joista valita ja silti valittavat 

No, anna niitä konkreettisia vinkkejä sitten, jos se on niin helppoa: mistä löytyy kunnollisia, raittiita, mukavia, luotettavia sekä positiivisen, tasa-arvoisen asennoitumisen omaavia poikamiehiä, jotka ovat valmiita sitoutumaan ja perustamaan perheen sekä olemaan aktiivisesti isä lapselleen? 

Sinä kävelet tuollaisen miehen ohi joka päivä kymmenen kertaa. Ongelma onkin se kohtaaminen ja vastavuoroinen kiinnostus. Ei se, että nämä miehet olisivat jotenkin harvinaisia.

Miten ap voi sellaisen löytää? Kadulla kyselemälläkö?

Varmaan samalla tavalla kuin tässä positiivisen tasa-arvoisessa maassa ne miehetkin löytävät kumppanin. Olemalla aktiivinen.

Ei naisten ego kestä jos ne joutuu tekemään aloitteita tai edes jotain parisuhteen eteen.

Varsinkin kun naisilla on 99% todennäköisyys että aloite onnistuu ja mies lähtee treffeille tai jotain. Miehillä ei ole samanlaista luksusta 

Ihanko KAIKILLA naisilla onnistuu lähtemään potentiaalinen PARISUHDEKUMPPANI mukaan, vai saako se paikallisbaarin harvahammas Viina-Reijakin ihan kenet miehen tahansa, kunhan vaan tekee aloitteen? :D Ja saako tosiaan miehen ihan kumppaniksi, vai lähteekö mies vaan pilden takia mukaan tarjoamaan munaansa?

Jestas, jo on naisilla mahtava flaksi! :D Munaa ois tulossa joka reiästä sisään, kun vaan reippaasti pyytää :) 

Vierailija
222/320 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan itselliseen äitiyteen. En voi puhua omasta kokemuksesta mitään enkä muutenkaan asettua sinun asemaasi kahden lapsen äitinä, mutta ehkä olen ajatellut niin, että jos en olisi löytänyt miestä ja saanut lapsia hänen kanssaan olisin varmasti halunnut itselliseksi äidiksi. Itselläkin ollut tosi vahva toive tulla äidiksi ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä että se on toteutunut. Tsemppiä paljon ja älä luovu lapsihaaveesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/320 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että naiset valitsevat kollektiivisesti samoja pitkiä & komeita miehiä. Heillä riittää vientiä eikä ole kiire sitoutua -> naiset syyttää kaikkia miehiä siitä ettei miesten kerma halua sitoutua. 

No valitsin aikoinani kaljun ja lyhyen, ja ei ollut yhtään parempi sitoutumaan kuin se pitkä ja komea. Petti ja jätti. Tosin  en tiedä, mitä minä teen miehen pituudella ja komeudella parisuhteessa. 
Tai sitten minua ei lasketa naiseksi, vaan olen  mies tai hattivatti?

Vierailija
224/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ajattele laajemmin. Voit hyvinkin rakastua mieheen jolla on jo lapsi. Ja teillä sitten myöhemmin lisäksi yhteinen lapsi. Anna mahdollisuus myös etäisälle, tutustu tarkemmin myös heihin.

Tietyssä tilanteissa miehen lapset eivät haittaisi ollenkaan, mutta silloin lapsien asioiden hoito täytyy olla mallillaan. Mihinkään draamaan en halua sotkeutua, taikka sellaiseen, että isä potee huonoa omatuntoa ydinperheen erosta, joten lapsi saa tehdä mitä tahansa (tätäkin olen nähnyt..)

Ap

Vierailija
225/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan ryhdy yh-äidiksi. Teitä jo riittää. Tv. Veronmaksajaraataja.

Ja mistähän niitä uusia veronmaksajia tulee, jos ei tule lapsia? 

Ratkaisu: sä maksat vielä enemmän veroja.

Ja tämä luonnollisesti sen lisäksi, että tarvitaan lisää ulkomaista työvoimaa suakin hoitamaan. 

Nämä sulle ok?

Vierailija
226/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ajattele laajemmin. Voit hyvinkin rakastua mieheen jolla on jo lapsi. Ja teillä sitten myöhemmin lisäksi yhteinen lapsi. Anna mahdollisuus myös etäisälle, tutustu tarkemmin myös heihin.

Tietyssä tilanteissa miehen lapset eivät haittaisi ollenkaan, mutta silloin lapsien asioiden hoito täytyy olla mallillaan. Mihinkään draamaan en halua sotkeutua, taikka sellaiseen, että isä potee huonoa omatuntoa ydinperheen erosta, joten lapsi saa tehdä mitä tahansa (tätäkin olen nähnyt..)

Ap

Voit olla varma, että kelpaat piiaksi miehelle, jolla on lapsia, mutta olet myös se, jolta kysytään viimeisenä -jos lainkaan- mitä sä haluat tai tarvitset. Sun edelle menee lapset, lasten äiti, lasten äidin nyxä, exän nyxän exä, exanoppi, exappi ja koko lasten suku. Ja sä tietenkin joustat ja ymmärrät, koska silleenhän hyvä kumppani ja järkevä aikuinen toimii. Tätäkö sä oikeesti haluat? 

Vierailija
227/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailet itseäsi muihin aivan liikaa. Moni voi hyvinkin olla salaa sinulle kateellinen, koska sinulla on työ, vapaa-aikaa ja asiat ilmeisesti muuten hyvin paitsi parisuhde- ja lapsisaralla. Noilla spekseillä lähtisin itse itselliseksi äidiksi jos lapsi on tosiaan se suurin unelma.

Toisaalta vertailemalla muihin huomaa mitä toivoo myös itselleen. Kun katson ystävieni hoitavan pieniä lapsiaan, nousee itselleni kateus siitä, että toivoisin samaa itselleni. Samoin miten he kertoilevat sitä sun tätä puolisoilleen. En siis käyttäydy ystäviäni kohtaan tympeästi tai muuten näytä olevani kade, mutta itse huomaan näistä hetkistä, että tämä on selkeästi minulle tärkeä unelma.

Ap

Vierailija
228/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voit olla varma, että kelpaat piiaksi miehelle, jolla on lapsia, mutta olet myös se, jolta kysytään viimeisenä -jos lainkaan- mitä sä haluat tai tarvitset. Sun edelle menee lapset, lasten äiti, lasten äidin nyxä, exän nyxän exä, exanoppi, exappi ja koko lasten suku. Ja sä tietenkin joustat ja ymmärrät, koska silleenhän hyvä kumppani ja järkevä aikuinen toimii. Tätäkö sä oikeesti haluat? 

En, juuri tätä en halua. Mutta eivät kaikki eronneet isät myöskään toimi noin. On järkeviäkin isiä.

Ap

Vierailija
229/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa ajatella omaa nenääsi pidemmälle?

Eipä sillä, kivahan se on saada ihmisiä muualta tylsää suomalaista kulttuuria ja kansaa rikastuttamaan. 

Vierailija
230/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En, juuri tätä en halua. Mutta eivät kaikki eronneet isät myöskään toimi noin. On järkeviäkin isiä.

Ap

Ei ole. Siinä kohtaa kun miehellä on pienet lapset kontollaan, se menee juuri noin ja siihen kelpaa kuka hyvänsä, joka suostuu, piiaksi. Pienet lapset menee kaiken ohi. 

Vierailija
231/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ja mistähän ajattelit tällaisen järkevän isän löytää? 

Jos miehellä on kovin pienet lapset, erokin on todennäköisesti kohtuullisen tuore. Haluatko keskelle eroprosessia ja mahdollisia riitoja? 

Vierailija
232/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala paneske*la naimisissa olevien perheellisten miesten kanssa. Tuhoa heidän avioliitto ja laita lasten ja vaimon lisäksi moni muukin kärsimään. Saat tunteen että "voitat" naimisissa olevan naisen. Saat myös ihanan tunteen kun tuhoat jotain jota sinulla ei ole. Syyn voit laittaa miesten piikkiin. "Nehän itse pettivät". 

Vierailija
233/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä aloittaja. Kannustuksena sanon sen, että asiat voi elämässä muuttua todella nopeasti. Itse olin vuoden sisällä miehen tapaamisesta naimisissa ja raskaana. Kun klikkaa jonkun kanssa sen tuntee molemmat ja silloin voi antaa palaa. 

Vierailija
234/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi kuin valita mies tuhansista ehdokkaista

Oman perheen haluavia vapaita miehiä on kaikki paikat täynnä.

Vierailija
235/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemiä aloittaja. Kannustuksena sanon sen, että asiat voi elämässä muuttua todella nopeasti. Itse olin vuoden sisällä miehen tapaamisesta naimisissa ja raskaana. Kun klikkaa jonkun kanssa sen tuntee molemmat ja silloin voi antaa palaa. 

narsisti varoitus

Vierailija
236/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun me veronmaksajat joudutaan maksamaan miesten, jotka eivät halunneet ehkäistä, jälkeläisten kuluja? 

Vierailija
237/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvi kuin valita mies tuhansista ehdokkaista

Oman perheen haluavia vapaita miehiä on kaikki paikat täynnä.

Vapaita kyllä, valitettavasti aines on kuraa..

Vierailija
238/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä voisi mennä pieleen 😂 

Vierailija
239/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Entäs jos ne järkevän miehen lapset päättää alkaa vihaamaan sua? 

Vierailija
240/320 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä voisi mennä pieleen 😂 

Älä negistele, kyllä sen tietää kun oikea, koko elämän rakkaus tulee vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän