Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummottelu vs. Tytöttely

Vierailija
17.07.2026 |

Kun suurin osa on oppinut, ettei tytöttely ole tätä päivää. Miksi ihmeessä nykyisin mummotellaan? Se on ihan sama asia, vaan iäkkäämmille. Käsittämätöntä on, että mediakin tätä harrastaa. Opetellaan nyt sekin, että mummottelu ei ole ok.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, tarvitsetko sinä ambulanssia. Levy tuntuu juuttuneen päälle. 

Vierailija
62/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tyttö muuttuu mummoksi?!

Isoäitinä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tyttö muuttuu mummoksi?!

Kolmekymppisenä tai siinä vaiheessa, kun hänestä ei pidetä. Tai on tarkoitus näyttää paikkansa. Käytetään alistettaessa nykyisin.

Vierailija
64/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

Kalkkis 

Ykä

Kääkkä

Ikäloppu 

Vanha kurppa

Eukko

Mökinakka

Muori

Mumma

👵🏻Ämmä

Nainen

H u o r a. 

Miksi sinä vihaat naisia? Osaatko sanoa? 

Koska olette itsekkäitä, epäkohteliaita ja aina vaatimassa kaikkia itsellenne ilman mitään vastuuta. 

Kai kumminkin ymmärrät, että tunnet vain rajallisen määrän naisia, ja jos sinulla on ollut epäonni syntyä äitiydessään epäonnistuneen naisen lapseksi, se ei koske kaikkia naisia. Itselläni oli ihana äiti, josta tuli aikuisena paras ystäväni. Itse kannoin vastuun neljästä lapsestani hoitamalla heidät itse, en jakanut vastuuta edes päiväkodille. 

Pystytkö nyt ollenkaan olemaan siinä vai tarvitaanko ambulanssia?

Sinulla se ongelma näyttää jankuttamisesi perusteella olevan, mutta sen hoitamiseen ptäisi itse motivoitua. 

Vierailija
65/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta huokuu fyysisen kurituksen puute.

Vierailija
66/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy sääliksi teitä koulusta lintsaavia inceleitä, ei.

Maaseudun dementoitunut mummokin tuli paikalle!  Et enää kykene oppimaan uusia sanoja ja vanhojen mieleen tulevien määrä on supistunut ihan minimiin. 

Vierailija
67/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin harvoinhan se on tarpeellista mummelia päin naamaa sanoa mummeliksi tai tyttöä tytöksi. Sen sijaan jos kerrot päiväsi tapahtumista jollekin, mihin liittyy joku mummeli, niin se saattaa kontekstissa olla ihan oleellinen tieto.

Voi käyttää myös iäkkäämpi sanaa. Mummosta on tullut nykyisin haukkumasana ja vallankäytön väline.

Ainoastaan täällä.

Ei valitettavasti ole vain täällä. Kaikkialla somessa ja nuoret pojat käyttävät ylipäätään naisista. Siis ne huonommin käyttäytyvät pojat.

Vierailija
68/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

Kalkkis 

Ykä

Kääkkä

Ikäloppu 

Vanha kurppa

Eukko

Mökinakka

Muori

Mumma

👵🏻Ämmä

Nainen

H u o r a. 

Miksi sinä vihaat naisia? Osaatko sanoa? 

Koska olette itsekkäitä, epäkohteliaita ja aina vaatimassa kaikkia itsellenne ilman mitään vastuuta. 

Kai kumminkin ymmärrät, että tunnet vain rajallisen määrän naisia, ja jos sinulla on ollut epäonni syntyä äitiydessään epäonnistuneen naisen lapseksi, se ei koske kaikkia naisia. Itselläni oli ihana äiti, josta tuli aikuisena paras ystäväni. Itse kannoin vastuun neljästä lapsestani hoitamalla heidät itse, en jakanut vastuuta edes päiväkodille. 

Pystytkö nyt ollenkaan olemaan siinä vai tarvitaanko ambulanssia?

Sinulla se ongelma näyttää jankuttamisesi perusteella olevan, mutta sen hoitamiseen ptäisi itse motivoitua. 

Jos kommentti kuormittaa  ja aiheuttaa pahan mielen, siihen ei kannata vastata. 
- Terapeuttisi

Vierailija
69/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin harvoinhan se on tarpeellista mummelia päin naamaa sanoa mummeliksi tai tyttöä tytöksi. Sen sijaan jos kerrot päiväsi tapahtumista jollekin, mihin liittyy joku mummeli, niin se saattaa kontekstissa olla ihan oleellinen tieto.

Voi käyttää myös iäkkäämpi sanaa. Mummosta on tullut nykyisin haukkumasana ja vallankäytön väline.

Ainoastaan täällä.

Ei valitettavasti ole vain täällä. Kaikkialla somessa ja nuoret pojat käyttävät ylipäätään naisista. Siis ne huonommin käyttäytyvät pojat.

Kunnon mummon hellanlettastelua. Ne kauheat nuoret pojat😩

Vierailija
70/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttely on loukkaavaa, mutta mummot on hassui. Ainahan kaikille tulee hymy huulille kun kuulee vaikka että "mummo riehui". Siinä ero. 

Vierailija
71/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pojatkin ovat mummoja. 

Vierailija
72/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta puuttuu enää mopopojista ja yläkerran kanta-astujasta valittaminen!

Vierailija
73/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 v. nainen enkä ole kenenkään mummo joten saan olla pitämättä siitä jos minua joku mummottelee.

Mummo on - kuten sana kertoo - ihminen, jolla on lapsi ja tällä lapsella on lapsi(a). Eli mummolla on lapsenlapsia. Maassamme alkaa olla aika paljon veloja tai muuten lapsettomia joten mummojen määrä vähenee myös. Joku voi loukkaantua mummo-nimittelystä, koska haluaisi oikeasti olla mummo mutta ei ole saanut lapsia tai lapsenlapsia. Varokaa siis jälleen uhriutujia ja mielensä pahoittajia! 

Vierailija
74/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotiaiden silmissä joku 40 vuotiaskin on ”mummo”.

Vierailija
75/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen ja minua todella puistattaa törkeys mummoja kohtaan. Olette todella luusereita. Olette arvottomia minun silmissäni. Tykinruuaksi sovitte. On ainoa syy pitää teitä elossa kela rahoituksella.

Vierailija
76/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kampaaja ja sanon aina ”Rouva on hyvä ja istuu”. Useimmat suuttuu. Teen sen tahallani. 

Myönnän, asiakaspalvelussa tuli tehtyä noin silloin kun oli itsellään niin ikävä hetki, kun oli jo tullut tuulettimeen sen verran, etten jaksanut ottaa vastaan enää just mitään. Kiitos, rouva voi nousta ja lähteä. 

Kuulostat tympeältä kampaajalta. Rouvitteletko myös naisia joilla ei ole sormusta? Et voi olettaa että kaikki vanhemmat leidit ovat rouvia ja naimisissa. Onko pakko käyttää puhuttelusanaa ja vielä passiivia, etkö voi vain sanoa neutraalisti, että ole hyvä ja näytä penkkiä. 

Vierailija
77/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttelyyn liittyy vahvasti ajatus seksuaalisuudesta ts. miesten himosta hedelmällisiin 16-22 ”tyttöihin”. Mummo on paljon neutraalimpi ilmaisu. 

Vierailija
78/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan täällä.

Heiltä puuttuu kaikki arvokkuus.

Vierailija
79/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori nainen ja minua todella puistattaa törkeys mummoja kohtaan. Olette todella luusereita. Olette arvottomia minun silmissäni. Tykinruuaksi sovitte. On ainoa syy pitää teitä elossa kela rahoituksella.

Olet tätiytynyt. Se on aika teidän naisten elämässä ennen mummoutumista. 

Vierailija
80/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa jälleen mikä ryhmä on suuri palstalla: 60 + mummot. 

Ja..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme