Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummottelu vs. Tytöttely

Vierailija
17.07.2026 |

Kun suurin osa on oppinut, ettei tytöttely ole tätä päivää. Miksi ihmeessä nykyisin mummotellaan? Se on ihan sama asia, vaan iäkkäämmille. Käsittämätöntä on, että mediakin tätä harrastaa. Opetellaan nyt sekin, että mummottelu ei ole ok.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäpäs en olekaan mummo"

Mitä luulet tällä voittavan?

Vierailija
102/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa onkin Suomen pahin saasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

Kalkkis 

Ykä

Kääkkä

Ikäloppu 

Vanha kurppa

Eukko

Mökinakka

Muori

Mumma

👵🏻Ämmä

Nainen

H u o r a. 

Tapa ittes dorka.

Raikkaan naisellinen kommentti. 

Niin? Kiitos vaan ensimmäisestä kivasta kommentista.

Vierailija
104/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset loukkaanuvat nykyisen kaikesta herkästi. Kun olin töissö ja joku sanoi tytöksi, ajattelin se positiivisesti. Että näytän nuorelta. Mummo sana on ihana, kun sen sanoo lapsenlapseni.  Toinen isoäiti ilmoitti heti, lastenlapsen synnyttyä, ettei häntä saa sanoa mummoksi, vaan mummiksi. Minua saa kernaasti mummotella. Kerran naapurissa asui perhe, jossa äitiä ei saanut lapsetkaan kutsua äidiksi, vaan piti kutsua etunimellä. Terveisiä mummo, joka on mieleltään tyttö.

No kyllä se vain kyllästyttää, kun tälläkin palstalla kerrot omia kokemuksiasi ja mielipiteitäsi ja jos ne ei miellytä jotakuta, niin saat osaksesi tytöttelyä väheksyvällä tavalla. Oikein aliarvioidaan toista ja kuvitellaan, että toinen on nuori eikä tiedä mistään mitään. Kun kuitenkin asiallisesta keskustelusta ja siitä, että omat vastaukset eivät vain miellyttäneet toista. 

Myös mummottelu täällä on todella typerää koska sillä halutaan vain selvästi solvata toista. Jotenkin säälittävää touhua. 

Vierailija
105/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka haukut muita mummoiksi: olet arvoton.

Mikäs sinä luulet olevasi? Jotenkin parempi ihminen?

Vierailija
106/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kampaaja ja sanon aina ”Rouva on hyvä ja istuu”. Useimmat suuttuu. Teen sen tahallani. 

Myönnän, asiakaspalvelussa tuli tehtyä noin silloin kun oli itsellään niin ikävä hetki, kun oli jo tullut tuulettimeen sen verran, etten jaksanut ottaa vastaan enää just mitään. Kiitos, rouva voi nousta ja lähteä. 

Kuulostat tympeältä kampaajalta. Rouvitteletko myös naisia joilla ei ole sormusta? Et voi olettaa että kaikki vanhemmat leidit ovat rouvia ja naimisissa. Onko pakko käyttää puhuttelusanaa ja vielä passiivia, etkö voi vain sanoa neutraalisti, että ole hyvä ja näytä penkkiä. 

Kypsempiä neitokaisia teititellään ja rouvitellaan ilman muuta. 

-Kultaisen käytöksen käsikirja

1950-luvulta? Ajat ovat hiukkasen jo muuttuneet...

Ei oikeastaan. Paksuperseet vouhkaa mitä vouhkaa kunnes aikuistuvat.

Vierailija
107/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka haukut muita mummoiksi: olet arvoton.

Mikäs sinä luulet olevasi? Jotenkin parempi ihminen?

Olet sitten harvinaisen yksinkertainen yksilö. Toivon, että sinä mummonne kupsahdatte molemmat.

Minä ja minun isoäiti vaan porskutetaan eteenpäin ja te kuolette, moukat.

Vierailija
108/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen ymmärtää, että mummot vituttaa jos oma mummo aina vaan ryyp pää, hak-kaa ja rais*kaa sinua. Ja 5 eukon setelin vaan antaa matkaan.

Vierailija
109/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mun.

-Jussi Raittinen-Halla-aho-

Vierailija
110/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täti. Myöhemmin minusta tulee tummu. Lapsena olin tyttö. Mummo on jonkun isoäiti, sellaista minusta ei koskaan tule.

Vierailija
111/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kampaaja ja sanon aina ”Rouva on hyvä ja istuu”. Useimmat suuttuu. Teen sen tahallani. 

Kuulostaa passiivisaggressiiviselta. 

Vierailija
112/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on kärttyisinä kun kotimaista kukkakaalia ei saa vielä halvalla 😂

Vierailija
113/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset loukkaanuvat nykyisen kaikesta herkästi. Kun olin töissö ja joku sanoi tytöksi, ajattelin se positiivisesti. Että näytän nuorelta. Mummo sana on ihana, kun sen sanoo lapsenlapseni.  Toinen isoäiti ilmoitti heti, lastenlapsen synnyttyä, ettei häntä saa sanoa mummoksi, vaan mummiksi. Minua saa kernaasti mummotella. Kerran naapurissa asui perhe, jossa äitiä ei saanut lapsetkaan kutsua äidiksi, vaan piti kutsua etunimellä. Terveisiä mummo, joka on mieleltään tyttö.

No kyllä se vain kyllästyttää, kun tälläkin palstalla kerrot omia kokemuksiasi ja mielipiteitäsi ja jos ne ei miellytä jotakuta, niin saat osaksesi tytöttelyä väheksyvällä tavalla. Oikein aliarvioidaan toista ja kuvitellaan, että toinen on nuori eikä tiedä mistään mitään. Kun kuitenkin asiallisesta keskustelusta ja siitä, että omat vastaukset eivät vain miellyttäneet toista. 

Myös mummottelu täällä on todella typerää koska sillä halutaan vain selvästi solvata toista. Jotenkin säälittävää touhua. 

Ok, mummo. 

Vierailija
114/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mummojen tulevaisuus on tässä:

Vierailija
115/115 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu tällainen riehuva vanha akka on kuin mummo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän