Te, joilla on onnellinen liitto, kertokaa salaisuutenne sen saamiseksi!
Täällä aina haukutaan toista sukupuolta ja voimaannutaan sinkkuudesta. Haluaisin kuulla näkemyksiä ja kokemuksia heiltä, joilla parisuhde on kestänyt ja jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Mikä on salaisuutenne, miten saatte sen toimimaan?
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Buddhan filosofian mukaan eläminen. En omista toista ihmistä, hän menee jos menee. Vain omaa suhtautumista voi muuttaa.
Stanistien höpötyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen seksi miehen kanssa.
Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman!
Ei seksi voi muutenkaan olla vuosikymmenien liiton ylläpitävä voima. Tämä on nuorten ihmisten illuusio, jolla lisääntyminen on biologisesti varmistettu. Pelkkää hormonitoimintaa, ei sen kummempaa.
Sorry, mutta olet täysin väärässä. Meillä on takana yli neljännesvuosisata, mutta on täysin selvää, että ilman säännöllistä seksielämää (n. 3-5 krt viikossa) suhde loppuisi nopeasti. Toki tämä ei ole parisuhteen ainoa peruspilari, mutta yksi niistä harvoista.
Jos teistä jompi kumpi siis sairastuisi - ja usko minua, niin tulee tapahtumaan - ja seksi ei onnistuisi koska kipu/lääkitys/younameit, niin liitto loppuisi aika nopeasti? Kerrassaan hieno suhde teillä - not. Mikä perustus!
Jahas, siellä taas jokin ylipainoinen diabeetikko yrittää selittää, että mitä tapahtuu sitten, kun olet ylipainoinen. Sorry, ei tule tapahtumaan kummallekaan meistä kuin korkeintaan joskus 70-80-vuotiaana ja sitten joutaakin jo kuolla. Suurin osa suomalaisten ns. sairauksista on itse aiheutettuja.
Btw, oli muuten taas hyvää seksiä puolison kanssa. Suosittelen kaikille. Suhde ilman seksiä ei ole ketjun otsikon mukainen onnellinen, vaan päinvastoin onneton suhde. Suurin osa suomalaisista ilmeisesti haluaa onnettoman suhteen. En voi ymmärtää. Muutenkaan parisuhteessa ei ole omistusoikeutta omaan kehoon.
Puolison valinta osui nappiin.
Toinen oli komea, hänellä oli velaksi ostettu hieno auto ja tatuointi.
Toinen oli ihan ok näköinen, köyhä opiskelija.
Mukavia poikia kumpikin.
Sukuja näkemällä huomaan myös onko saanut samansuuntaista kotikasvatusta kuin itse.
Otin italialaisen miehen.
Ei juo eikä polta. Tekee kotitöitä ja ruokaa enemmän kuin kukaan tuntemani suomalaismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman!
Parisuhteita on monenlaisia. Emme ole jaksaneet seksiä enää moneen vuosiin. Parisuhde on silti kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään salaisuutta ole olemassa. Toisilleen riittävän sopivat ihmiset löytää toisensa ja viihtyvät toistensa seurassa.
Se on myös pitkän suhteen tae, että kumpikin elää mahdollisimman tavallista elämää, eli ei pukkaa julkisuutta, eikä rikkauksia, ne yleensä tuhoaa suhteen, koska silloin se äkkirikastunut alkaa katselemaan "tasokkaampaa" puolisoa ja toinen jää lehdelle soittelemaan, kuten on monesti äkkirikastuneilla ja nopeasti julkkikseksi nousseilla artisteilla tai vaikka somejulkkiksilla käynyt.
Entisaikaan ei erottu, koska naiset oli kotirouvina taloudellisesti täysin riippuvaisia miehistään ja siksi esimerkiksi ison talon isännät kun paneskeli piikoja paksuksi, niin rouvat vaan käänsi päänsä pois, koska ei voinut muuta. Piika vaan paksuksi tullessaan heitettiin talosta pihalle ja otettiin uusi piika tilalle ja sama touhu jatkui. Onneksi nuo ajat on jo kaukana takana, vaikka persut niihin aikoihin takaisin kovasti halajaakin.
Nuo piikaväitteesi eivät ole tippaakaan totta. Piiat olivat arvostettuja työntekijöitä. Jos talon isäntä olisi seksuaalisesti häirinnyt heitä tai aloittanut suhteita, talo olisi saanut huonon maineen, eikä sinne olisi saatu hyviä piikoja tulevaisuudessa. Piiat olivat todella tärkeitä talolle.
Luulo siitä, että suhteet isäntien ja piikojen välillä olisivat olleet yleisiä on saanut alkunsa suomalaisista elokuvista.
Tutkimusten mukaan se ei todellisuudessa ollut kovinkaan yleistä edellämainituista syistä.
Yhteensopiva puoliso, jonka kanssa viihtyy yhtä hyvin makuuhuoneessa kuin se ulkopuolella. Käsityksemme hyvästä elämästä ovat myös yhtäläiset, joten ponnistelemme samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi voi muutenkaan olla vuosikymmenien liiton ylläpitävä voima. Tämä on nuorten ihmisten illuusio, jolla lisääntyminen on biologisesti varmistettu. Pelkkää hormonitoimintaa, ei sen kummempaa.
Sorry, mutta olet täysin väärässä. Meillä on takana yli neljännesvuosisata, mutta on täysin selvää, että ilman säännöllistä seksielämää (n. 3-5 krt viikossa) suhde loppuisi nopeasti. Toki tämä ei ole parisuhteen ainoa peruspilari, mutta yksi niistä harvoista.
Jos teistä jompi kumpi siis sairastuisi - ja usko minua, niin tulee tapahtumaan - ja seksi ei onnistuisi koska kipu/lääkitys/younameit, niin liitto loppuisi aika nopeasti? Kerrassaan hieno suhde teillä - not. Mikä perustus!
Jahas, siellä taas jokin ylipainoinen diabeetikko yrittää selittää, että mitä tapahtuu sitten, kun olet ylipainoinen. Sorry, ei tule tapahtumaan kummallekaan meistä kuin korkeintaan joskus 70-80-vuotiaana ja sitten joutaakin jo kuolla. Suurin osa suomalaisten ns. sairauksista on itse aiheutettuja.
Btw, oli muuten taas hyvää seksiä puolison kanssa. Suosittelen kaikille. Suhde ilman seksiä ei ole ketjun otsikon mukainen onnellinen, vaan päinvastoin onneton suhde. Suurin osa suomalaisista ilmeisesti haluaa onnettoman suhteen. En voi ymmärtää. Muutenkaan parisuhteessa ei ole omistusoikeutta omaan kehoon.
Miten niin ei ole omistusoikeutta omaan kehoon? Tuohan on ihan höpöphöpöjuttua.
- aviossa yli 30 v
Me 11 vuotta yhdessä ja 4 naimisissa. Meillä ei suhde perustu rauhallisuuteen ja tasaisuuteen kun ollaan aika tulisia molemmat. Mutta jotain sielujen samankaltaisuutta on, ajatellaan tosi monesta asiasta samalla tavalla, ei tietysti kaikesta. Usein hän sanoo asian ääneen jota olin itse ajatellut.
Kotihommat ja lastenhoito jaetaan tasaisesti ja vuorotellen kannatellaan toisiamme.
Mies kuuntelee hyvin jos kerron jostain ongelmasta ja on kykeneväinen muuttamaan asioita, enemmän kuin itse kykenen usein.
Samat koulutustaso ja tulot suunnilleen, molemmat hyvännäköisiä ja saadaan huomiota vastakkaiselta sukupuolelta ja keskinäinen kemia toimii, vaikka seksiä ei todellakaan joka päivä, ei edes joka viikko nyt ruuhkavuosina.
Välillä ärsyynnyymme toisiimme totaalisesti mutta kun zoomaa kauemmas kokonaiskuvaan tulee onnekas olo kokonaisuudesta ja että meillä on ollut niin hyvä tuuri että ollaan löydetty toisemme oikeaan aikaan ja ollaan yhdessä kasvettu "aikuisiksi".
Toisen seurassa oli heti alusta asti molemmilla olo että voi olla oma itsensä joka ehkä tärkeintä tässä kaikessa.
Meillä on läheisyyttä joka päivä ja seksiä sopivasti. Nuo ovat tärkeimmät jotka pitävät suhteen henkisesti läheisenä ja intohimoisena. Lisäksi on tietysti paljon muuta, romanttisia juttuja ja arkisia asioita perheenä sekä omia harrastuksia, työelämää ja muita ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Totta. 50 vuotta yhdessä ja jollei ihan seksiin asti, niin alasti nakkeilua päivittäin. Joustavuus, huumori ja toisen asettaminen muiden asioiden edelle. Kumpikin panostaa suhteen ylläpitoon. Kaunis puhe. Kosketus.
Hyvin yksinkertainen resepti; kumpikin hoitaa oman osansa töistä ja taloudesta eikä sössi elämäänsä päihteillä, pettämisellä, veloilla, rikollisuudella jne... Läheisyyttä ja seksiä joka päivä tai ainakin useamman kerran viikossa, huolehtii omasta habituksestaan ja kunnostaan eikä päästä niitä täysin rappiolle, kahdenkeskisiä huomionosoituksia välillä ja yhteistä aikaa. Luottamus ja kunnioitus.
Siinä se!
Minulla ei ole ollut onnellista parisuhdetta, tai siis sellaista jossa se onni olisi kestänyt. Oon tullut siihen tulokseen että onnellinen liitto vaatii kaksi hyvän itsetunnon omaavaa ihmistä joista molemmilla on hyvät sosiaaliset taidot, empatiakyky, eikä minkäänlaisia traumoja menneisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut onnellista parisuhdetta, tai siis sellaista jossa se onni olisi kestänyt. Oon tullut siihen tulokseen että onnellinen liitto vaatii kaksi hyvän itsetunnon omaavaa ihmistä joista molemmilla on hyvät sosiaaliset taidot, empatiakyky, eikä minkäänlaisia traumoja menneisyydessään.
Sekä hyvä lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä on monenlaista. Suulla ja välineillä voi aina tyydyttää toisen, jos sukupuolielimet eivät toimi tai ole kunnossa. Halu tuottaa toiselle hyvää vaatii vain mielikuvitusta ja sitä hyvää tahtoa. Minulta on leikattu eturauhassyöpä ja hormonihoito vie potenssin. Siitä huolimatta vaimoni saa hyvää seksiä minulta. Nautin siitä itsekin, kun näen hänen nauttivan. Aviossa 48 vuotta oltu.
Vaimo huomaa ennen minua, että ejakulaation tarvetta ilmassa.
Meillä on vaimoni kanssa erimielisyyksiä, mutta sopu säilyy kun hän ei saa tietää niistä. Pysyttelemällä kaikessa hänen linjoillaan on onni parisuhteessamme ainainen :D
Kaiken lähtökohta: Hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on. Tämä heijastuu kaikkeen muuhun.
Sanotaan, että on kahdenlaisia ihmisiä: ottajia ja antajia.
Kahden ottajan liitto on riidantäyteinen.
Ottajan ja antajan liitto on alistussuhde.
Kahden antajan liitto on se, joka onnistuu. Molemmat ajattelevat toistensa parasta. Unohtamatta omia tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään salaisuutta ole olemassa. Toisilleen riittävän sopivat ihmiset löytää toisensa ja viihtyvät toistensa seurassa.
Se on myös pitkän suhteen tae, että kumpikin elää mahdollisimman tavallista elämää, eli ei pukkaa julkisuutta, eikä rikkauksia, ne yleensä tuhoaa suhteen, koska silloin se äkkirikastunut alkaa katselemaan "tasokkaampaa" puolisoa ja toinen jää lehdelle soittelemaan, kuten on monesti äkkirikastuneilla ja nopeasti julkkikseksi nousseilla artisteilla tai vaikka somejulkkiksilla käynyt.
Entisaikaan ei erottu, koska naiset oli kotirouvina taloudellisesti täysin riippuvaisia miehistään ja siksi esimerkiksi ison talon isännät kun paneskeli piikoja paksuksi, niin rouvat vaan käänsi päänsä pois, koska ei voinut muuta. Piika vaan paksuksi tullessaan heitettiin talosta pihalle ja otettiin uusi piika tilalle ja sama touhu jatkui. Onneksi nuo ajat on jo kaukana takana, vaikka persut niihin aikoihin takaisin kovasti halajaakin.
Aihe kuin aihe , jos kyse on jostain negatiivisesta asiasta , niin palstalla näyttää olevan henkilöitä jotka saavat kaiken negatiivisen perussuomalaisten syyksi , hohhoijjaa….
Tv.mies itsekin.