Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on onnellinen liitto, kertokaa salaisuutenne sen saamiseksi!

Vierailija
17.07.2026 |

Täällä aina haukutaan toista sukupuolta ja voimaannutaan sinkkuudesta. Haluaisin kuulla näkemyksiä ja kokemuksia heiltä, joilla parisuhde on kestänyt ja jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Mikä on salaisuutenne, miten saatte sen toimimaan?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymmentä vuotta naimisissa. Liitto perustuu raadolliseen rehellisyyteen - paino sanalla raadollinen. Kaikki kerrotaan. Salaisuudet syövät suhteen. Nykyisin iän myötä ollaan tultu molemmat väsyneemmiksi ja pehmeämmiksi, kulmat hioutuneet. 

40 vuotta yhdessä. Mitä potentiaalia salaisuuksia teillä olisi? En ihan tunnista omasta elämästä.

Matkan varrella vaikka ja mitä. Minä en ole kovin helppo tai tasainen, mutta rehellinen olen. Salaisuudet ovat olleet sekä ajatuksia että tekoja. Haaveita ja toteutettuja asioita -puolin ja toisin. 

Ilet siis joku kaksisuuntainen joka pannut välillä muitakin ja mies ajatellut, että taas tätä, aivan sama.

Vierailija
42/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi korkeimmilla paaluilla tilastoissa Euroopan domestic violence tilastoissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi korkeimmilla paaluilla tilastoissa Euroopan domestic violence tilastoissa...

No ne parit eivät varmaankaan koe olevansa onnillisessa liitossa..

Vierailija
44/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymmentä vuotta naimisissa. Liitto perustuu raadolliseen rehellisyyteen - paino sanalla raadollinen. Kaikki kerrotaan. Salaisuudet syövät suhteen. Nykyisin iän myötä ollaan tultu molemmat väsyneemmiksi ja pehmeämmiksi, kulmat hioutuneet. 

40 vuotta yhdessä. Mitä potentiaalia salaisuuksia teillä olisi? En ihan tunnista omasta elämästä.

Matkan varrella vaikka ja mitä. Minä en ole kovin helppo tai tasainen, mutta rehellinen olen. Salaisuudet ovat olleet sekä ajatuksia että tekoja. Haaveita ja toteutettuja asioita -puolin ja toisin. 

Ilet siis joku kaksisuuntainen joka pannut välillä muitakin ja mies ajatellut, että taas tätä, aivan sama.

En ole. Sen sijaan ihan ihmisyyttäni myönnän olevani aika varjoisaa kasvustoa, valitessani niin jopa paha. Olen ollut myös heikko ja hedonistinen, egoni johdettavissa monella muotoa. Kaksisuuntaisilla on kovassa maniassa tekojensa puolustukseksi psykoosi, syyntakeettomuus. Meillä molemmat ovat tehneet valintoja ihan itsekkyyttään/ihmisyyttään.

Vierailija
45/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole ehtineet olemaan naimisissa vielä edes paria viikkoa, mutta yhteistä elämää on takana jo 10 vuotta ja siinä ajassa olemme ostaneet ja remontoineet nykyisen kotimme ja meille on tullun "perheenlisäystä" kissojen muodossa. Koko yhteisen taipaleemme aikana olemme riidelleet tasan kerran. Tai oikeammin minä sain ansiosta kipakat haukut, jotka kumpusivat toisen huolestumisesta.

Uskon, että meidän juttumme on se, että olemme toistemme parhaat ystävät. Ei ole sellaista tekemistä tai olemista mihin vaimoni ei olisi se ykkösvalinta. Hän tekee tavallisesta kauppareissustakin mieluista puuhaa. Lisäksi keskustelemme paljon ihan kaikesta. Edelleen usein saattaa käydä niin, että emme malta iltaisin mennä nukkumaan, kun uppoudumme johonkin keskusteluun niin syvälle.

Toinen tärkeä juttu on se, että meille kummallekin toisen hyvinvointi on se tärkein juttu. Kun kumpikin haluaa vilpittömästi aina ensisijaisesti toisen parasta, kumpikaan ei jää vajaaksi.

Vierailija
46/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo ennen naimisiinmenoa perusasiat miehestäni, jonka kanssa on nyt oltu 36 vuotta naimisissa. Olemme tarpeeksi erilaisia ja tarpeeksi samanlaisia. Molemmat uskovaisia. Vuosien aikana on oppinut hyväksymään sen, että toinen ei muutu täydelliseksi, enhän itsekään ole täydellinen. Yhteistä tekemistä on paljon. 

Vierailija
47/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen seksi miehen kanssa.

Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman! 

Ei seksi voi muutenkaan olla vuosikymmenien liiton ylläpitävä voima. Tämä on nuorten ihmisten illuusio, jolla lisääntyminen on biologisesti varmistettu. Pelkkää hormonitoimintaa, ei sen kummempaa.

Sorry, mutta olet täysin väärässä. Meillä on takana yli neljännesvuosisata, mutta on täysin selvää, että ilman säännöllistä seksielämää (n. 3-5 krt viikossa) suhde loppuisi nopeasti. Toki tämä ei ole parisuhteen ainoa peruspilari, mutta yksi niistä harvoista. 

Vierailija
48/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman! 

Ei seksi voi muutenkaan olla vuosikymmenien liiton ylläpitävä voima. Tämä on nuorten ihmisten illuusio, jolla lisääntyminen on biologisesti varmistettu. Pelkkää hormonitoimintaa, ei sen kummempaa.

Sorry, mutta olet täysin väärässä. Meillä on takana yli neljännesvuosisata, mutta on täysin selvää, että ilman säännöllistä seksielämää (n. 3-5 krt viikossa) suhde loppuisi nopeasti. Toki tämä ei ole parisuhteen ainoa peruspilari, mutta yksi niistä harvoista. 

Jos teistä jompi kumpi siis sairastuisi - ja usko minua, niin tulee tapahtumaan - ja seksi ei onnistuisi koska kipu/lääkitys/younameit, niin liitto loppuisi aika nopeasti? Kerrassaan hieno suhde teillä - not. Mikä perustus!

Vierailija
49/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole lapsia.

Ihanko noin? Meidän suvussa on yleensä erottu juuri tuosta syystä! Sukupuolijakaumaa ei asian tiimoilta juuri ole!

Vierailija
50/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole lapsia.

Ihanko noin? Meidän suvussa on yleensä erottu juuri tuosta syystä! Sukupuolijakaumaa ei asian tiimoilta juuri ole!

Kappas. Itse tunnen runsaasti pareja, jotka ovat eronneet lapsien syntymän jälkeen, mutta ne, jotka ovat jääneet lapsettomiksi, ovat poikkeuksetta yhdessä. Siitä huolimatta, tai ehkä juuri siitä syystä.

Eri

Vierailija
51/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostamme toisiamme, yhteiset arvot, samantyyppinen huumorintaju.

Vierailija
52/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempään liittyen (lainaus ei taaskaan toimi):

Tämä. Ydinperheahdistus ja pikkulapsiarjen kauheus ovat näköjään yhä vain tabuja. Tosi moni eroaa, koska harvalle tämä malli enää sopii.

Vierailija
53/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teistä jompi kumpi siis sairastuisi - ja usko minua, niin tulee tapahtumaan - ja seksi ei onnistuisi koska kipu/lääkitys/younameit, niin liitto loppuisi aika nopeasti? Kerrassaan hieno suhde teillä - not. Mikä perustus!

Kyllähän se seksi onnistuisi. Tuskin toinen nyt neliraajahalvaantuisi ja vaipuisi koomasn. Siinä kohtaa se suhdehan loppuisi ihan itsestään.

Vierailija
54/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit antaa puolisollesi luvan hakea seksiä muualta.

Aika moni puoliso pärjää ilman päivittäistä panemista.

Itse asiassa taitaa aika harvassa olla ne pariskunnat, jotka alkuhuuman jälkeen panee päivittäin. Ja tämä kyllä koskee molempia sukupuolia.

Itselleni riitti nuorempana 2-3 kertaa viikossa ja nykyään 1-2 kertaa viikossa on ihan riittävä määrä.

M43

Vierailija
55/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käsitelleet yhdessä vaikeutemme, tarvittaessa myös pariterapiassa. Olemme olleet toistemme puolella ja tukena vaikeissa elämäntilanteissa. Jos toinen vetäytyy perhe-elämästä tms, ensireaktiomme ei ole syytös ja viha vaan huolenpito: onko kaikki hyvin, mikä sinua auttaisi. Hyväksymme toisen huonot puolet, suhtaudumme kunnioituksella ja mielenkiinnolla toistemme näkemyksiin vaikka ne poikkeaisivat omistamme. Kun on vaikeaa ja riitaisaa, muistamme tilannetekijöiden ison roolin. Uskomme toisen sanaan, emme tulkitse oman mielemme mukaan toisen sanomisia. Jaamme vanhemmuuden, kumpikaan ei saa yksin päsmäröidä lapsia koskevissa asioissa. Kerromme toisillemme mitä tarvitsemme ja haluamme, emme oleta että toinen arvaa sen muutenkin. Kerromme myös miltä toisen toiminta tai sanat tuntuvat. Annamme toisillemme anteliaasti omaa aikaa erityisesti kaverien näkemiselle ja liikunnalle, koska niistä saa energiaa ja iloa. Emme jää jumiin erimielisyyksiin. Tuntuu että suhteemme on parantunut vuosi vuodelta nyt noin 15 vuoden ajan.

Vierailija
56/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit antaa puolisollesi luvan hakea seksiä muualta.

Aika moni puoliso pärjää ilman päivittäistä panemista.

Meillä fyysinen läheisyys on tärkeä osa parisuhdetta. 

Niin meilläkin, mutta seksi menettää hohtonsa jos joka päivä panee.

Vierailija
57/57 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus. Se yksinkertaisesti.  Valitettavasti niin monissa suhteissa toinen on vain tyytynyt. Tykkää, mutta ei ole pidemmän päälle mitään halua elää yhdessä avioelämää ja puhaltaa yhteen hiileen. Omat tarpeet tyydytetään, mutta ei haluta joustaa eikä haluta tehdä puolisoa onnelliseksi. Tämän koin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme