Helsingin pelastuslaitoksen johtaja älähtää Meta:n videokuvaa tallentavista älylaseista. Iso turvallisuusuhka
Helsingin pelastuslaitoksen johtaja älähtää uutuustuotteesta - Iso turvallisuusuhka. Näin uutisoi Iltalehti juuri Facebook palvelun omistavan Meta-yrityksen älylaseista jotka ovat kaikessa hiljaisuudessa rantautuneet Suomeen!
Ei ole käyty minkäänlaista yhteiskunnallista keskustelua aiheesta, eli että onko meille suomalaisille OK, että kadulla kuka tahansa stalkkeri voi vaania ja nauhoittaa sinua älylaseilla? Älylasit tallentavat siis videota ja sen lisäksi ÄÄNTÄ. Tallenne menee automaattisesti pilveen saman tien ja on myös Meta-yrityksen käytössä tekoälyynsä, eli videoita käytetään myös tekoälyn kehittämiseen. Tämä on käyttöehdoissa eikä siitä voi kieltäytyä. Laseissa on ilmeisesti joku pieni led joka palaa kun lasit kuvaavat, mutta jokainen ymmärtää, että tällaisen ledin voi peittää vaikka heti esim. teippipalalla tai ledin virtapiuhan voi katkaista, eli stalkkerit pystyvät kyllä kuvaamaan täysin huomaamatta ketä tahansa nyt!!! Näitä laseja saa siis Suomesta jo joistakin silmälasiliikkeistä ostaa!!! Tässä iltalehden juttu aiheesta.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/7f4b6e7e-3308-46b1-9c8e-5061102c…
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miten tämä aiheuttaa vaaratilanteen pelastuslaitoksen näkökulmasta?
Ei aiheuta vaaratilannetta. Kyse on siitä, että ei voi nähdä kuka kuvaa ja kuka ei.
Ihmiset sentään näkevät ne, jotka kuvaavat kännyköillä.
Eli pelastusjohtaja kommentoi asiaa yksityishenkilönä eikä pelastusjohtajana?
Sun hoitaja odottaa jo iltalääkkeidesi ja iltapalasi kanssa.
Saa mun puolesta odottaa kunnes helvetti jäätyy, mutta ei pelastusjohtaja voi mennä kommentoimaan pelastusjohtajan roolissa, että aiheuttaa vaaratilanteen ja sitten ei aiheutakaan. Yksityishenkilönä voi toki suoltaa mitä tahansa paskaa, kuten eräät muut.
EI OLE KOMMENTOINUT MISTÄÄN V A A R A TILANTEESTA. Ymmärrätkö nyt? Ai et.
Lainaus suoraa otsikosta:
"Helsingin pelastuslaitoksen johtaja älähtää Meta:n videokuvaa tallentavista älylaseista. Iso turvallisuusuhka"
Iso turvallisuusuhka. Mitä minä en ymmärrä? Voisitko selittää oikein kädestä pitäen, koska minulle on opetettu "turvallisuusuhka" = "potentiaalinen vaaratilanne."
Noku sulle on opetettu 🤣🤣😃
No ok, sovitaan sitten että Helsingin pelastusjohtaja on antanut lausunnon pelastusjohtajan roolissa, että kyseiset lasit aiheuttavat vakavan turvallisuusuhan. Olemmeko nyt tyytyväisiä?
Emme ole, koska yhtäkään konkreettista turvallisuusuhkaa ei ole kerrottu.
Se että joku kuvaa minua julkisella paikalla, salaa yksityisessä tilassa tai kun makaan päättömänä pelastustoimen kohteena ei vaaranna minun/pelastajan/kenenkään turvallisuutta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla on tähänkin saakka saanut kuvata, kunhan kukaan ei ole ns nolossa tilanteessa. Esim oksentavaa tai sammunutta ei saa kuvata ilman erillistä lupaa. Muutoin saa.
No mutta nuohan ne vasta ovatkin hyvää kontenttia someen :)
up