painon lasku alku raskaudessa
minulla nyt rv 10 tasan ja ekan neuvolan jälkeen paino laskenut nyt 4kg. syön kyllä ja tossa välissä oli yhden yön oksentelu, muuten en oksenna. lääkäri huomautti tästä.
onko muita? mitä sanottu?
Kommentit (2)
Joka raskaudesa paino laskenut alussa useilla kiloilla,kyllä se sitten on normaaliin nousuun lähtenyt,ja noin 9 kg lähtöpainoon verrattuna tullut lisää.
Minulle ei ole tuosta koskaan huomauteltu,terkka vaan totesi taas että se on minulle ominaista.
Tässä raskaudessa olin takaisin lähtöpainossa viikolla 18 ja sitten se alkoi vasta nousta,nyt on viikkoja 27 ja lisäpainoa on tullut jo 5kg.
Edellisessä raskaudessa 29 viikolle mennessä kiloja oli tullut 9 ja sitten niitä ei tullut enää yhtään lisää,ja muuten raskus normaali ja kolmikiloinen vauva syntyi,eli hyvin erilaisia voivat nämä painokehitykset olla ja silti kaikki on hyvin.
Nyt 9+3 ja paino laskenut noin 0,5 kg alusta. En myoskaan oksenna vaikka voinkin huonosti, ja syon kolme ateriaa paivassa plus valipaloja. 4 kg on kylla aika paljon noin lyhyessa ajassa, onko monikkoraskaus suljettu pois (sehan kuluttaa enemman kuin yksonen?). Itse olen vaan ajatellut lisata hiukan syomista, paino kun ei saisi pudotakaan vaikka ei sen ekassa kolmanneksessa tarvitse varsinaisesti nousta.