Miten uimaportaat voivat maksaa neljännesmiljoonan?
Kaupunkilainen ehdotti Eiranrantaan uimaportaita. Hänen yllätyksekseen Omastadissa hankkeelle varattiin 250 000 euroa.(HS)
Tehkää vaikka puusta koko laituri niin kuin ennen vanhaan.
Näin meidän veronmaksajien rahat viedään. Kokoomus ja oikeisto on taitava ja osaava näissä puuhissa.
Rakentaminen | Miten uimaportaat voivat maksaa neljännesmiljoonan? Näin Helsinki vastaa
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012144160.html
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ap. että tikkaat lasketaan vain veden varaan ja vesi kannattelee niitä, niin kuin maalla.
Yleensä ne kiinnitetään yläpäästä ja parista muusta kohdasta. Jos tikkaat maksaa sen pari tonnia niin veikkaan ettei niiden kiinnitysreikien poraaminen sentään 248 tonnia maksa vaikka millä kultaisella poranterällä yrittäisi porata.
Hinta. Lähde HS
" Lauttasaaren rakennettu uimalaituri, joka maksoi 200 000 euroa.
Tuolloin paljastui, että itse laiturin rakentaminen jäi hieman alle 100 000 euroon, mutta esimerkiksi pelastustien rakentaminen, maaston tutkiminen ja mittaaminen, suunnittelu, laskeminen sekä kuntalaisten kanssa käyty keskustelu nielaisi toisen puolikkaan."
Vierailija kirjoitti:
Hinta. Lähde HS
" Lauttasaaren rakennettu uimalaituri, joka maksoi 200 000 euroa.
Tuolloin paljastui, että itse laiturin rakentaminen jäi hieman alle 100 000 euroon, mutta esimerkiksi pelastustien rakentaminen, maaston tutkiminen ja mittaaminen, suunnittelu, laskeminen sekä kuntalaisten kanssa käyty keskustelu nielaisi toisen puolikkaan."
Kuulostaapa järkevältä rahankäytöltä. Sääntelyyn siis menee rahat. Täysin poliittinen valinta. Myös yritystoimintaa jopa estetään sääntelyn takia esimerkiksi matkailualalla
250 000 euroa oli vasta alkusuunnittelun raha 😳 no onneksi Suomi on rikas ja velaton valtio !
Ota yhteyttä susisoten luojiin eli vihervasemmistoon. Uimaportaat maksaa Hki itse, eivät Peräkyläläiset. Hailuodon siltaan taas meni valtion rahaa parisataa miljoonaa muutaman hassun asukkaan hyödyksi.