Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo heitettiin junasta! Hirveää kuinka vanhuksia kohdellaan Suomessa!

Vierailija
16.07.2026 |

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VANHUKSET JOUTUI VAIHTAMAAN JUNAA KUN SIELLÄ OLI JOKU ONGELMA OLLUT LUULETTEKO ETTÄ VANHUKSET OSAA NÄITÄ NYKYAJAN TEKNIIKOITA JA JUOSTA JUNASTA TOISEEN ?  Eikä kukaan auttanut. 

No eiköhän tuohon ikään mennessä olisi ihmisen pitänyt oppia, että ongelmia vain lisää se, jos et osaa käyttäytyä asiallisesti.

Vanhemmat henkilöt tässä saivat ihan sen, mitä tilasivatkin.

Ensi kerralla sitten asiallisemmin junassa, tai alkavat kulkea taksilla.

Taksistakin poistetaan, jos ei osaa käyttäytyä. Kuten myös linja-autosta. Lentokoneetkin tekevät tarvittaessa ylimääräisen välilaskun, jos kyydissä on joku, jonka kapteeni on päättänyt poistettavaksi.

Olen ihan varma, että kulkuneuvoista ei aiheetta ketään poisteta.

Vierailija
162/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VANHUKSET JOUTUI VAIHTAMAAN JUNAA KUN SIELLÄ OLI JOKU ONGELMA OLLUT LUULETTEKO ETTÄ VANHUKSET OSAA NÄITÄ NYKYAJAN TEKNIIKOITA JA JUOSTA JUNASTA TOISEEN ?  Eikä kukaan auttanut. 

Kannattaa kokeilla jatkossa muuta tervehdystä kuin "haista paska!". Ihan vaan vinkkinä teille naisille.

Haista viddu? Jos on naiskonnari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vanhushan vielä valehteli että konduktööri olisi haistatellut hänelle. 

On voinut niin tehdäkin mutta esittää ammattimaista muille ja eiköhän häntä ole siten uskottu.

Siinä oli kuule täys vaunu todistamassa että ainoat asiattomasti käyttäytyvät olivat nämä seniorikansalaiset. 

Vierailija
164/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla jatkossa muuta tervehdystä kuin "haista paska!". Ihan vaan vinkkinä teille naisille.

Haista viddu? Jos on naiskonnari.

Eikö tuo sanota ennemmin miehelle? 

Vierailija
165/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taseria olisi mummot ansainneet tai vähintää oc-sumua.

Vierailija
166/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen tapauksesta lukenut, kaikki meni pieleen. Olen kyllä ko. konnarin puolella, joka teki töitään ohjeistuksen mukaisesti. Mutta alkusyy mummojen p*rs*ilylle oli tietenkin VR:n moka, kun junavuoro peruuntui. Kuitenkaan siitä ei aiheutunut mitään ylivoimaista stressitilannetta kenellekään. Ei mitään sellaista, että kenellekään täyspäiselle olisi voinut tulla jokin post-traumaattinen stressireaktio päälle. 

Itselläni ei tulisi ikinä missään tilanteessa mieleen haistattaa mitään hlölle, jonka kanssa asioin. Tämä lehteen yhteyttä ottanut muori vaikuttaa olevan todella paatunut ja itseriittoinen. Myös turhautuneet kanssamatkustajat menivät v-sanoineen rajan yli. Huonoa käytöstä kaikilta. 

Mietin, mitä itse olisin tehnyt, jos olisin ollut tilanteessa. Väärällä paikalla istuneena matkustajana olisin tietysti tarttunut vapaisiin paikkoihin, kun niitä kerran junassa oli. Eräänkin kerran olen junamuutosten takia nojaillut ties missä välitiloissa. Jos minulla olisi ollut vaikeuksia kantaa laukkujani tai liikkua tms., olisin varmaan kohteliaasti kysynyt apua konnarilta. Ei olisi tullut mieleenkään haastaa riitaa, kun konnarilla oli kuitenkin ratkaisukeskeinen asenne.

Jos olisin ollut tilanteen konnari, olisin varmaan sopivassa kohtaa itse aktiivisesti tarjoutunut jollain lailla jeesaamaan naisia laukkujen kanssa tms. Olisin myös tehnyt selväksi - jos tilanne olisi ystävällisyydestä huolimatta mennyt siihen pisteeseen - että haistattelu ei ole missään tapauksessa ok. En olisi antanut matkustajien istua kalliimman lippuluokan paikassa, jos he eivät siitä olleet maksaneet (tasavertaisuuden vuoksi), mutta olisin voinut ehdottaa, että maksavat lisää hintaa lippuun, jos haluavat istua kalliimmilla paikoilla.

Vierailija
167/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole polttanut vuosiin mutt tää jupakka alkoi veetuttaa niin että hain kaupasta askin ja aloin taasepolttamaan. Onko näiden hemmetin mummeleiden nyt oikein hyvä mieli?

Me kaikki mummot nyt taputetaan käsiä ja vislataan. Muista junassa säännöt tupakoiville.

Vierailija
168/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen tapauksesta lukenut, kaikki meni pieleen. Olen kyllä ko. konnarin puolella, joka teki töitään ohjeistuksen mukaisesti. Mutta alkusyy mummojen p*rs*ilylle oli tietenkin VR:n moka, kun junavuoro peruuntui. Kuitenkaan siitä ei aiheutunut mitään ylivoimaista stressitilannetta kenellekään. Ei mitään sellaista, että kenellekään täyspäiselle olisi voinut tulla jokin post-traumaattinen stressireaktio päälle. 

Itselläni ei tulisi ikinä missään tilanteessa mieleen haistattaa mitään hlölle, jonka kanssa asioin. Tämä lehteen yhteyttä ottanut muori vaikuttaa olevan todella paatunut ja itseriittoinen. Myös turhautuneet kanssamatkustajat menivät v-sanoineen rajan yli. Huonoa käytöstä kaikilta. 

Mietin, mitä itse olisin tehnyt, jos olisin ollut tilanteessa. Väärällä paikalla istuneena matkustajana olisin tietysti tarttunut vapaisiin paikkoihin, kun niitä kerran junassa oli. Eräänkin kerran olen junamuutosten takia nojaillut ties missä välitiloissa. Jos minulla olisi ollut vaikeuksia kantaa laukkujani tai liikkua tms., olisin varmaan kohteliaasti kysynyt apua konnarilta. Ei olisi tullut mieleenkään haastaa riitaa, kun konnarilla oli kuitenkin ratkaisukeskeinen asenne.

Jos olisin ollut tilanteen konnari, olisin varmaan sopivassa kohtaa itse aktiivisesti tarjoutunut jollain lailla jeesaamaan naisia laukkujen kanssa tms. Olisin myös tehnyt selväksi - jos tilanne olisi ystävällisyydestä huolimatta mennyt siihen pisteeseen - että haistattelu ei ole missään tapauksessa ok. En olisi antanut matkustajien istua kalliimman lippuluokan paikassa, jos he eivät siitä olleet maksaneet (tasavertaisuuden vuoksi), mutta olisin voinut ehdottaa, että maksavat lisää hintaa lippuun, jos haluavat istua kalliimmilla paikoilla.

Tässähän oli konnari etsinyt heille paikat. Jos olisivat kiltisti siirtyneet ja kysyneet apua laukkujen siirtämiseen, varmasti olisivat saaneet apua. Sen sijaan aletaan kieltäydytään siirtymästä haistattelujen kera.

Vierailija
169/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näille nuorille tuomitsijoille vielä valkenee aikanaan, että vanhana ei askel ole enää yhtä kevyt. En ymmärrä yhtään älytöntä vaatimusta siirtyä välittömästi. Toinen juna oli peruuntunut ja jo siitä aiheutunut riittävästi ylimääräistä vaivaa ja säätöä. Jos paikkoja ei löydy on tärkeää päästä istumaan johonkin.

Virkailijan olisi kuulunut pahoitella juna yhtiön puolesta ylimääräistä säätöä ja ilman muuta joustaa ja sanoa että on OK vaihtaa sitten Tampereella paikkoja. Asiakaskokemusta ei pidetä enää mitään, vaan kaikkein tärkeintä Suomessa on noudattaa sääntöjä, oli ne miten typeriä tahansa. Pikkuisen pelisilmää. Ja jos joku kapinoi typeryyttä vastaan, se on vain merkki siitä että toivoa vielä on.

Höpönlöpö. Mummelit eivät suostuneet siirtymään vaikka heille paikka osoitettiin ja liikkuvassa junassa olivat tuonnekin mainiosti könynneet, olisi onnistunut vallan hyvin edelleen. 

Vierailija
170/170 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riehuva vanhuksia tarvitse kunnioittaa vain siksi että ne on vanhoja. Jos käyttäytyy rumasti, niin siitä tulee seurauksia, oli ikä mikä tahansa.

Eihän nuo riehuneet vaan yrittivät istua mutta nuorehko törötissi ei sitä hyväksynyt vaan huudatti kuulutuksessa mummoja ja heidän käytöstään. Pyysi vielä lopuksi miespuolista kolleegaansa kusasemaan junan ovelta heidän päällensä. Palvelemme kaikkia tasapuolisesti, VR toteaa. Jos konnarilla on huono päivä tai se aika kuukaudesta, niin hän voi purkaa huonon olonsa kehen haluaa, iästä ja sukupuolesta riippumatta. Vain ihonväri on otettava huomioon.

Aika hauska!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi