Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä on ryyppyputkia. Syyllistää minua, kun en jaksa.

Vierailija
15.09.2023 |

Haluaisin eron ja olen kuulemma paha ihminen.
Miehellä on pari kuukauden välein viikon tai kahden mittaisis ryyppyputkia.
Eli, kun alkaa juoda niin juo aamusta iltaan eikä kykene edes yhtä tai kahta juomaa ottamaan, ettei ala putki.
Silloin tietysti saikuttaa töistä.
Minä olen aivan mittaani myötä täynnä.
Mies kuitenkin pystyy olemaan juomatta halutessaan, vaikka puoli vuotta, mutta jatkuvasti hakeutuu tilanteisiin joissa alkaa juoda.
En jaksa enää. Mies väittää, että minä olen julma ja syyllistän häntä.
Minusta taas tuntuu, ettei hän edes yritä olla juomatta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jopa helpompaa ymmärtää jos olisi niin juoppo, että haluaisi juoda kokoajan eikä pääse irti viinasta.

Vaan vaikuttaa enemmänkin siltä, ettei edes yritä.

Hän haluaa aloittaa putken ja toistaa saman ongelman uudelleen ja uudelleen. Sitten on niin romuna.

Ap

Vierailija
2/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, alkoholismiin kuuluu toisten syyttely ja oman juomisen oikeuttaminen milloin milläkin verukkeella. Miehesi on alkoholisti, vaikka ei sitä itse ymmärtäisikään ja siitä ei parane, ennen kuin itse pystyy käsittämään oman tilanteensa ja aidosti haluaa apua. Muut eivät alkoholistia voi parantaa, et edes sinä.

Ei muuta kuin kamat kasaan ja ulos ovesta, turvakotiin jos ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romuna ololla tarkoitan sitä, että stressini vasta alkaa. Joudun tukea ja tukea häntä. Kuunnella loputtomuuksiin tilittämistä.

Ap

Vierailija
4/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla.

Lähde.

Vierailija
5/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa juopoista ei juo jatkuvasti, vaan he voivat halutessaan olla pitkiä aikoja ilman. Mielessä seuraavaa juomiskertaa pedataan kuitenkin koko ajan, vähän kuin suunnittelisi lomamatkaa tai muuta hauskaa. Eli tämä ei ole mikään alkoholismin mittari. Älä ota syyllisyyttä vastaan, keskity itsesi hyvinvointiin. Miehesi juomiseen tuskin voit vaikuttaa, paitsi mahdollisesti oikeasti pakkaamalla kamasi ja lähtemällä. Erolla uhkailu vain vahvistaa hänen käsitystään, että et ole oikeasti lähdössä vaan kiusaat häntä, uhriparkaa.

Vierailija
6/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se alkoholistisika!

Vierailija
7/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei enää himoitse kiviaikaasi.Miehellä saattaa olla toinen kiviaikavarvaś

I*iootti.

Vierailija
8/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin suurkuluttajat on eriasia.

Ne juon joka ilta ja voi olla päivät juomatta, mutta alkoholisti juo taas juurikin pitkiä jatkuvia känni putkia.

Vierailija
9/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uhkailla vaan todeta, että seuraava repsahdus ja heihei. Oma valinta.

Ja toteuttaa sen myös.

Vierailija
10/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne juon joka ilta ja voi olla päivät juomatta, mutta alkoholisti juo taas juurikin pitkiä jatkuvia känni putkia.

Ei yleensä, jos juo joka ilta eikä pysty ilman olla ja kieli pitkällä odottaa iltaa juomaan päästäkseen, on selkeä alkoholisti.

Vierailija
11/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut tapa testata pitääkö mies enemmän sinusta vai alkosta on laittaa todellisen valinnan eteen, jompikumpi. Molempia ei voi saada.

Vierailija
12/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti. Ei ole kyse haluamisesta tai tahtomisesta. Ei vaan pysty olemaan nyt juomatta.

Olet miehen mielestå julma kun haluat erota, ymmärsinkö oikein?

Ehdottaisin a-klinikkaa tai aa:ta tai vastaavaa miehelle. Jatko riippuen siitä, että onko valmis sitoutumaan raittiuteen ja yrittämään muutosta.

Paria riippuvuussairasta tapailleenna sanoisin itse vastaavassa tilanteessa kuitenkin heippa ja palataan asiaan sitten kun ja jos olet jossain kohti ollut vuoden raittiina. Riippuvuussairas sairastuttaa kaikki muutkin ympärillään.

Vierailija
13/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yleensä, jos juo joka ilta eikä pysty ilman olla ja kieli pitkällä odottaa iltaa juomaan päästäkseen, on selkeä alkoholisti.

Aivan. Alkoholisteja on kahdenlaisia.

Vierailija
14/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romuna ololla tarkoitan sitä, että stressini vasta alkaa. Joudun tukea ja tukea häntä. Kuunnella loputtomuuksiin tilittämistä.

Ap

On kuin vampyyri ja imee susta kaiken energian.

Vierailija
15/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta on sinun. Aiotko uhrata ainoan elämäsi selkärangattoman juopon kanssa.

Vierailija
16/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä.

Mies voi olla neljä kuukautta juomatta.

Ei ole mikään pakko enää repsahtaa juomaan. Viekkarit on ohi jo, mutta hän vain haluaa aloittaa.

Minusta tuo on jo omaa typeryyttä.

Ap

Vierailija
17/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin aikoinaan tuollaisesta miehestä. Paras päätös ikinä. Olisi pitänyt vain lähteä jo paljon aiemmin. Menetin lähes mielenterveyteni alkoholistin kanssa. Mies ei muutu, jos ei itse halua.

Kannattaa miettiä, haluatko olla samassa tilanteessa vielä 10 vuoden päästä, ja vetää johtopäätökset, mitä haluat omalla elämälläsi tehdä. Oikeasti. Jos haluat tilanteen muuttuvan, sinun on toimittava itse.

Vierailija
18/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä.

Ei ole mikään pakko enää repsahtaa juomaan. Viekkarit on ohi jo, mutta hän vain haluaa aloittaa.

Ap

Älä yritä ymmärtää vaan toimi!

Terv. Nimim. Itsekin tuurijuoppo mies.

Vierailija
19/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä.

Ap

Ei vaan se on sitä riippuvaisen normaalia käytöstä. Se että on 4kk juomatta, ei tarkoita ettei se alkoholi ole ongelma sen 4kk aikana. Oletettavasti siellä pään sisällä käy kaikenlaista työstöä suuntaan ja toiseen, ja jossakin kohtaa tullaan pisteeseen että retkahtaa, yleensä valehdellen itselle, ettei ongelmaa ole ja tässähän sitä on oltu juomatta jo pitkään. Hyvin yleinen alkoholistin tarina tuo miehesi juomiskuvio.

Mutta sitten sinun osuus, vain sinä tiedät kuinka pitkään jaksat elää alkoholistin rinnalla. Olet saanut riittävästi tietoa missä mennään, nyt sitten vaan pitää arvioida haluatko käyttää omaa elämääsi tuollaiseen? Luota kummiskin siihen että lähdet kun olet valmis lähtemään, jos olet ylipäätään lähtemässä. Miehen parantumista ei kannata jäädä odottelemaan, ellei sitten ole heti myöntämässä ongelmaa ja ilmaise omasta halustaan haluavansa apua ja hakevansa sitä. Te kyllä palaatte yhteen eronkin jälkeen, jos niin on tarkoitettu, ja miehesi eron jälkeen havahtuu tilanteeseen. Mikään sellainen ei mene meiltä ohi mikä on meille tarkoitettu.

Voimaa sinulle kaikkeen ja viisautta löytää itsellesi paras mahdollinen ratkaisu!

Vierailija
20/22 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan nalkuttava lehmä, ei sua kukaan kestä.NÄYTÄ EDES TISSIT

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä