Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo heitettiin junasta! Hirveää kuinka vanhuksia kohdellaan Suomessa!

Vierailija
16.07.2026 |

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen tapauksesta lukenut, kaikki meni pieleen. Olen kyllä ko. konnarin puolella, joka teki töitään ohjeistuksen mukaisesti. Mutta alkusyy mummojen p*rs*ilylle oli tietenkin VR:n moka, kun junavuoro peruuntui. Kuitenkaan siitä ei aiheutunut mitään ylivoimaista stressitilannetta kenellekään. Ei mitään sellaista, että kenellekään täyspäiselle olisi voinut tulla jokin post-traumaattinen stressireaktio päälle. 

Itselläni ei tulisi ikinä missään tilanteessa mieleen haistattaa mitään hlölle, jonka kanssa asioin. Tämä lehteen yhteyttä ottanut muori vaikuttaa olevan todella paatunut ja itseriittoinen. Myös turhautuneet kanssamatkustajat menivät v-sanoineen rajan yli. Huonoa käytöstä kaikilta. 

Mietin, mitä itse olisin tehnyt, jos olisin ollut tilanteessa. Väärällä paikalla istuneena matkustajana olisin tietysti tarttunut vapaisiin paikkoihin, kun niitä kerran junassa oli. Eräänkin kerran olen junamuutosten takia nojaillut ties missä välitiloissa. Jos minulla olisi ollut vaikeuksia kantaa laukkujani tai liikkua tms., olisin varmaan kohteliaasti kysynyt apua konnarilta. Ei olisi tullut mieleenkään haastaa riitaa, kun konnarilla oli kuitenkin ratkaisukeskeinen asenne.

Jos olisin ollut tilanteen konnari, olisin varmaan sopivassa kohtaa itse aktiivisesti tarjoutunut jollain lailla jeesaamaan naisia laukkujen kanssa tms. Olisin myös tehnyt selväksi - jos tilanne olisi ystävällisyydestä huolimatta mennyt siihen pisteeseen - että haistattelu ei ole missään tapauksessa ok. En olisi antanut matkustajien istua kalliimman lippuluokan paikassa, jos he eivät siitä olleet maksaneet (tasavertaisuuden vuoksi), mutta olisin voinut ehdottaa, että maksavat lisää hintaa lippuun, jos haluavat istua kalliimmilla paikoilla.

Tässähän oli konnari etsinyt heille paikat. Jos olisivat kiltisti siirtyneet ja kysyneet apua laukkujen siirtämiseen, varmasti olisivat saaneet apua. Sen sijaan aletaan kieltäydytään siirtymästä haistattelujen kera.

Nuorekkaita Mummoja. Olivat ottaneet nuorisolta mallia. Cooleja tätejä.

Vierailija
182/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadalaiset Woke Karenit räyhäsi junassa ja sitten valehtelivat tapahtuneista lehdelle. Toivottavasti palaavat seuraavalla lennolla sinne Kanadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan nämä mummelit muun värisiä, mutta kantasuomalaisia sellaisia , joilla hammeen helmat paukkaa, jotenkin nyt vaikuttaa siltä, että näin on ollut, kun koko vaunulinen hurrannut heidän ulos heittoaan ym??

Vierailija
184/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylivoimaista olisi ollut antaa heidän istua seuraavalle pysäkille tyhjillä paikoilla kun olivat juuri paikkaa etsineet eikä sellaista löytynyt, ja saaneet matkatavarat paikoilleen? Kertokaa nyt sääntöihmiset. Todella kusinen asenne. 

Koska nuo on lisämaksullisia paikkoja ja heille oli paikat osoitettuna. 

Oletko aina nim joustamaton ajattelultasi? Osaatko ottaa huomioon muita asiaan vaikuttavia seikkoja, vai jäätkö jankuttamaan tuota yhtä näkökohtaa? Ilmeisen heikkoja ajattelijoita täällä. 

Normatiivinen persoonallisuus? Säännöt säännöt ensin? 

Vierailija
185/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylivoimaista olisi ollut antaa heidän istua seuraavalle pysäkille tyhjillä paikoilla kun olivat juuri paikkaa etsineet eikä sellaista löytynyt, ja saaneet matkatavarat paikoilleen? Kertokaa nyt sääntöihmiset. Todella kusinen asenne. 

Oletko aina nim joustamaton ajattelultasi? Osaatko ottaa huomioon muita asiaan vaikuttavia seikkoja, vai jäätkö jankuttamaan tuota yhtä näkökohtaa? Ilmeisen heikkoja ajattelijoita täällä. 

Se vaadi kuin perusälyn, että ymmärtää että sääntöjä lähtökohtaisesti noudatetaan eikä niistä jousteta sellaisen kohdalla, joka ei osaa käyttäytyä. Miksi pitäisi? 

Vierailija
186/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaadi kuin perusälyn, että ymmärtää että sääntöjä lähtökohtaisesti noudatetaan eikä niistä jousteta sellaisen kohdalla, joka ei osaa käyttäytyä. Miksi pitäisi? 

Jep! Minä olen kahdesti jo istunut ilmaiseksi extra-luokassa, kun asiallisesti olen käyttäytynyt ja paikanvaihto on ollut perusteltu/juna ylibuukattu. 

Vierailija
187/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua mutta asiakaspalvelu on vuorovaikutteista, paljon merkitsevät äänensävyt, kehon kieli, hymy ja tapa miten kumpikin osapuoli palveluilanteessa kohtaa toisensa ja  millaisia ilmaisuja käytetään.

Vierailija
188/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vartijat eivät poistaneet mummoja voimakeinoilla junasta?

Vartijalla tai järjestyksen valvojalla ei ole tähän oikeuksia. Itse olisi todella riehunut ja sekä poliiseille.

Vierailija
189/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Vierailija
190/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vartijat eivät poistaneet mummoja voimakeinoilla junasta?

Vartijalla tai järjestyksen valvojalla ei ole tähän oikeuksia. Itse olisi todella riehunut ja sekä poliiseille.

Miksi? Onko sinulla älyllinen kehitysvamma? 

Vierailija
191/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myötätuntoni ja ymmärrykseni ovat aivan täysin näiden "mummojen" puolella: omien (kohtalaisen vähäistenkin) kokemusteni nojalla VR on aivan uskomattoman röyhkeä, sattumanvaraisesti toimiva sekä omista epäonnisumisistaan vastuuta kantamaton p-skafirma.

Aina liian vähän vaunuja ja matkustajat istumassa pitkin likaisia ja märkiä lattioita, jatkuvia myöhästelyjä sekä peruttuja vuoroja rikkoutuneen kaluston vuoksi, huonoa asennetta näiden ongelmatilanteiden selvittelyissä...

Ei ikimaailmassa VR:llä, jos oma auto on kunnossa.

Jätkä 54 vuotta

Mikähän siinä on kun minulla on aina ollut istuinpaikka, korona-aikaan otin usein kaksi, ettei viereen tule ketään pärskijää. Se oli monelle paikkaliputtomalle käsittämätöntä, että laukullani oli maksettu paikka enkä antanut sitä jollekin liputtomalle ilmaiseksi.

PS. Muut matkustajat olivat tosi tyytyväisiä kun rähjääjista päästiin eroon. Mummot olivat lyöneet nyrkkiä pöytään ja huutaneet sekä haistatelleet konnarille. Minä ainakin haluaisin lipun maksettuani olla rauhassa, ehkä ottaa torkut tai tehdä töitä ilman jonkun kurtturuusun möykkäämistä. Hyvä VR!!

Vierailija
192/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan nämä mummelit muun värisiä, mutta kantasuomalaisia sellaisia , joilla hammeen helmat paukkaa, jotenkin nyt vaikuttaa siltä, että näin on ollut, kun koko vaunulinen hurrannut heidän ulos heittoaan ym??

Minullakin tuli ensimmäisenä mieleen, että Rosita ja Miranda palaamassa Kuninkuusraveista.

Vierailija
193/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo-sanan käyttö iäkkäistä naisista on hävytöntä. Hävytöntä on myös nuoren naiskonduktöörin nimittely likaksi ja tytöttely. Ladyt olivat  tässä tapauksessa väärässä. Käsittääkseni konduktööri on junassa the boss.  Olen 74 v. nainen.

Mummo on mummo. Vanhuksia. 

Vierailija
194/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöissä voi tilanteen mukaan käyttää harkintaa ja joustaa. Sitä on hyvä asiakaspalvelu, joka on usein Suomessa unohdettu kokonaan. Tästäkin nousseesta haloosta sen huomaa ja tilanne on käännetty päälaelleen. 

Samat säännöt kaikille,ymmärrän sen. Ei siellä junassa ole aikaa lipsua aina jonkun pyynnön takia. 

Vierailija
195/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöissä voi tilanteen mukaan käyttää harkintaa ja joustaa. Sitä on hyvä asiakaspalvelu, joka on usein Suomessa unohdettu kokonaan. Tästäkin nousseesta haloosta sen huomaa ja tilanne on käännetty päälaelleen. 

Samat säännöt kaikille,ymmärrän sen. Ei siellä junassa ole aikaa lipsua aina jonkun pyynnön takia. 

Ja tottakai joustetaan silloin kun asiakas on asiallinen ja yhteistyökykyinen. 

Vierailija
196/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VANHUKSET JOUTUI VAIHTAMAAN JUNAA KUN SIELLÄ OLI JOKU ONGELMA OLLUT LUULETTEKO ETTÄ VANHUKSET OSAA NÄITÄ NYKYAJAN TEKNIIKOITA JA JUOSTA JUNASTA TOISEEN ?  Eikä kukaan auttanut. 

Kannattaa kokeilla jatkossa muuta tervehdystä kuin "haista paska!". Ihan vaan vinkkinä teille naisille.

Mä sanon aina haista sinä vosu vttu jos asiakaspalvelija rupee aukomaan päätään. 

Vierailija
197/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo-sanan käyttö iäkkäistä naisista on hävytöntä. Hävytöntä on myös nuoren naiskonduktöörin nimittely likaksi ja tytöttely. Ladyt olivat  tässä tapauksessa väärässä. Käsittääkseni konduktööri on junassa the boss.  Olen 74 v. nainen.

Mummo on mummo. Vanhuksia. 

He olivat feikkimummoja.

Minä olen OIKEA mummo ja osaan käyttäytyä.

Jo rooliin kuuluu kaunis käytös, jota tulee aina edellyttää henkilöltä, joka seurustelee lastenlasten kanssa ja mahdollisesti toimii myös esimerkkinä näille pienimmille, kun liikutaan ihmisten ilmoilla.

T. Oikea mummo 70+

Vierailija
198/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mummoja laitettu koppiin oppinaan tavoille?

Se oli varattuna hallitukselle, mutta ei saatu ministereitä haalittua koppiin. Sori siitä vr. 

Vierailija
199/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sitten uutta realityä teeveen ruutuun: Mummojen matkassa - aseman välin verran.

Vierailija
200/250 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon juna peruutettiin. Ja oli hermostunut siitä. Konnari taisi hermostua ylitäydestä junasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan