Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

söin vanhentunutta jugurttia, onko vaarallista?

21.05.2007 |

Eilen illalla paha olo taas kurkki ja äkkiä nappasin jääkaapista viileää jugurttia nassuun, olo helpottui...hetkeksi...nimittäin sitten alkoi mahassa velloa ja vessaan piti melkein juosta. Maha meni ihan ripulille. Parin " istunnon" jälkeen olo taas normalisoitui. Tajusin heti että oon syöny jotain sopimatonta ja kaivoin roskiksesta syömäni jugurtin purkin, päiväys oli neljä päivää sitten!!

Kysymys kuuluukin onko tuosta voinut olla vaaraa sikiölle? Mistä sen listerian voikaan saada??? Ja mitä nyt pitäisi tehdä??

Toivottavasti huoli on aiheeton. Neuvolastakin apua kysyisin mutta viikon oon jo yrittäny soittaa eivätkä penteleet vastaa koskaan puhelimeen...

-miina-liina

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis raskausviikolla 7

Vierailija
2/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jaksa uskoa, että jukurtista, jonka parasta ennen päivästä on 4 päivää aikaa, olisi jotain haittaa. En oikein usko, että redes ripuli voisi olla siitä, kun jukurtti kuitenkin on jokatapauksessa hapanmaitotuote, jossa on parasta ennen päiväys, ei viimeinen käyttöpäivä.

Eiköhän se ripuli ollu pelkkää sattumaa, tai sitten se aiempi kuvotus johtui jo samasta asiasta kun ripuli. Vauvalla ei aivan varmasti ole mitään hätää, jos vatsa on ollu löysä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kertoa mun mieheni syöneen Kreikassa neljänkymmenen asteen helteessä viikkoa aiemmin " vanhentunutta" jugurttia, eikä sille käynyt kuinkaan. Tähän pohjaten voisin kuvitella vaan sen jugurtin auttaneen siihen sun alkuperäiseen pahaanoloon, kun sait ykättyä... Eiköz kaikki (ainakin Valion ja Arlan) jukrut valmisteta pästöroidusta maidosta ja listeriavaara pilee niissä tuorejuusto ym käsittelemättömästä maidosta valmistetuissa tuotteissa?

Vierailija
4/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka sattuisit saamaan listerian, jota et siis vanhasta juggesta saa mitenkään, niin se ei ilmenisi pikaisena ripulointina.

Vierailija
5/6 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan löysälle meno johtui luultavasti samasta syystä kuin aiempi oksettava olokin, eli alkuraskauden pahoinvointia! Minulla oli tämän raskauden alussa aika vähän yököttävää oloa, mutta sitäkin enemmän maha kuralla, jatkuvasti sai juosta vessaan, kun maha oli aivan löysällä!

Jugurtit on hapanmaitotuotteita, eikä ne yleensä kylmässä säilytettynä mene pilalle vielä moneen päivään päiväyksen mentyä umpeen (joka ei siis ole viimeinen käyttöpäivä, vaan parasta ennen). Jos jugurtti maistui hyvälle ja tuoksui raikkaalle, se ei varmasti ollut pilaantunut.

Eli seurailehan tovi, voi olla että sinulla tulee tuota ripulia enemmänkin, ihan vaan raskausoireena!

Vierailija
6/6 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös nyt että vanhentunut jugurtti on ollu vaaratonta...Oon näköjään ihan hermoheikko vaikka toista jo odotankin. =/

Maha on tosiaan muutenkin vähän väliä löysällä joten pistetään oireitten piikkiin. Hassua miten erilaista tää toka raskaus on verrattuna ekaan...rintojen kipeytyminen, kauhea mahan turvotus, kylmyys, ripuloiminen, kaikki sellasia oireita joita ei ekasta ollu.

Mutta siis kiitos kaikille vastanneille!

-miina-liina ja salaisuus 7+1