Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo sheimasi jatkuvasti 9 vuotiasta mökillä, joka oli kiinni minussa ( äidissä )

Vierailija
15.07.2026 |

Ei olisi saanut olla kuulemma kyljessä kiinni vaan olisi pitänyt olla reippaampi, puheliaampi, itsenäisempi ja omatoimisempi.

Ujosteleva, arka, hiljainen ja varautunut lapsenlapsi ei kelvannut vaan sai kuulla vittuilua  77 -vuotiaalta isoäidiltä.  Kysyttiin mm miten sinä ikinä pärjäät maailmassa kun olet mamman helmoissa kiinni , veikö kissa kielen ja kyllä sinun nyt reipastua pitäisi, mitä se opettajakin sanoo tuollaisesta tuppisuusta.

Näemme äitiäni harvoin, arvaatte varmasti miksi. Kun vaari eli, tyttö oli pienenä vaarin tyttö ja mukana kalalla ym. 
Olen nyt käyttänyt koko päivän vakuuttaakseni tytölle että hön on hyvä juuri sellaisena kuin on ja mummolle ei tarvitse puhua yhtään enempää kuin muillekaan, jos siltä tuntuu.  Lisään vielä että tyttäreni on alkuun arka ja varautunut, mutta lämpenee kyllä ajan kanssa ja rentoutuu. Minua ei haittaa että on kiinni minussa  uusissa ahdistavissa tilanteissa. 
Jaksaisitteko te ylläpitää keinotekoisesti välejä isovanhempaan kun vastaanotto on tämä? Ajattelin ensi kesänä vuokrata juhannuksen jälkeen heinäkuuksi oman mökin.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ahdistanut kun mökki on ollut. sinussa kiinni

Vierailija
22/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et avannut suuntasi heti ja tehnyt selväksi, että minun lapselleni ei puhuta noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäisen kuulu pyöriä helmassa kiinni kuin 3-vuotias. Minä olin jo käynyt hirvimetsässä 9 vuotiaana ja nylkenyt ekan saaliini. 

Olisin halunnut tuollaisen äidin. Minun äitini olisi painunut maisema-ajelulle isän kanssa, tai verkoille kauas merelle, tai lukkojen taakse dokaamaan. Minut jätettiin yksin metsänreunaan. Välillä mummo kutsui minut auttamaan pellolla tai keittiössä, raahasi hommiin verkoille ja sienimetsään ja höpisi koko ajan karjalan murteella, välillä tiuski ja äyski, ja haukkui anoppivainaataan ja naapureita ja minuakin.

Mutta mummo ei ikinä tuijottanut minua ja ahdistellut: -Miksi sinä siinä olet hiljaa? Mikset puhu! Sinusta ei tule koskaan mitään! Tuohan on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
24/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan oikeassahan mummo on, ei maailmassa tuolla pärjää. Olisihan se kiva, kun kaikki kohtelisivat hienosti, mutta jalkoihin tuollainen tulee jäämään. Ja itsekin olen/olin ujo. Olisipa ollut joku mummosi kaltainen henkilö ojentamassa. 

Lapset aikuistuvat ja rohkaistuvat. Siihen ei mummon mutinat auta yhtään mitään. 

Vierailija
25/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tokaisi kun esikoinen oli pari vuotias että tuosta lapsesta tulee hirviö-lapsi. (Esikoinen sanoi siis mummolassa / mummolla hoidossa ollessaan että ikävöi äitiään, joka oli äitini mielestä hälyttävä merkki) . Oli niin äidistään riippuvainen. Jätin tapaamiset minimiin, nyt viime näkemisestä pari vuotta. Esikoinen 14v.  (eikä kuopus 11v.) ei halua nähdä mummoaan, jolla omat oudot sääntönsä. Lohduttanut lapsiani sillä että mä selvisin koko lapsuuden ja nuoruuden mummin kanssa, et jos mullakin omat maneerit niin antakaa anteeksi 😂 Joskus omena ei kauas puusta putoa mutta yritän välttää oman äitini virheet. 

AP:lle, lapsesi on herkkä ja vaistoaa hyvät ja pahat ihmiset, ihan oikein jos mummo on vähän nähty, ehkä vielä tuntematon (verisukulaisuudestaan huolimatta!) ja lapsi vasta tunnustelee onko hän luottamuksen arvoinen. 9-vuotias edelleen opiskelee tätä elämää ja koen itse että hyvä kun ei kaikille ole niin reipas, maailma on sen verran paha… ylpeydellä kasvata häntä ja aseta rajat mummille 😊 

Vierailija
26/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäisen kuulu pyöriä helmassa kiinni kuin 3-vuotias. Minä olin jo käynyt hirvimetsässä 9 vuotiaana ja nylkenyt ekan saaliini. 

Olisin halunnut tuollaisen äidin. Minun äitini olisi painunut maisema-ajelulle isän kanssa, tai verkoille kauas merelle, tai lukkojen taakse dokaamaan. Minut jätettiin yksin metsänreunaan. Välillä mummo kutsui minut auttamaan pellolla tai keittiössä, raahasi hommiin verkoille ja sienimetsään ja höpisi koko ajan karjalan murteella, välillä tiuski ja äyski, ja haukkui anoppivainaataan ja naapureita ja minuakin.

Mutta mummo ei ikinä tuijottanut minua ja ahdistellut: -Miksi sinä siinä olet hiljaa? Mikset puhu! Sinusta ei tule koskaan mitään! Tuohan on henkistä väkivaltaa.

Niin minkälaisen äidin? Sellaisen kuin aloittaja, joka hiljaa hyväksyy kun omalle lapselle puhutaan rumasti?

Vierailija
27/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan oikeassahan mummo on, ei maailmassa tuolla pärjää. Olisihan se kiva, kun kaikki kohtelisivat hienosti, mutta jalkoihin tuollainen tulee jäämään. Ja itsekin olen/olin ujo. Olisipa ollut joku mummosi kaltainen henkilö ojentamassa. 

Lapset aikuistuvat ja rohkaistuvat. Siihen ei mummon mutinat auta yhtään mitään. 

Ei se itsestään tapahdu. Jos aina saa olla mukavuusalueella niin ei siinä kehity.

Vierailija
28/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin nähdyt sukulaiset ujostuttaa. 

Yhdeksänvuotiasta? No, ap:n lapsi lienee erityislapsi.

mitä horiset, painelin takaovesta ulos kun meille tuli vieraita!Olin siis jotain 10v!

En vieläkään kutsu ketään kotiini, en halua!
Ihan kuule tavallinen ihminen ilman mitään kirjaimia!

EN vain pidä ihmisistä, riittää työkaverit ja asiakkaa!

Vierailija
29/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mummo SHEIMASI 🤣 sitä sinussa kiinni olevaa mökkiä 😂

Vierailija
30/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti ahdistanut kun mökki on ollut. sinussa kiinni

No voi jumalauta nyt. Kaikki tilaisuudet kannattas tietysti käyttää epäolennaiseen keskittymiseen.

Vierailija
31/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minkälaisen äidin? Sellaisen kuin aloittaja, joka hiljaa hyväksyy kun omalle lapselle puhutaan rumasti?

Olisin halunnut sellaisen äidin jonka helmoissa saa roikkua, ja joka puhuu minulle, eikä jätä mummolassa yksin metsään ja pakene itse paikalta. 

Vierailija
32/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitaa aloituksen sheimaanimen  pysykää stadissa jos ette suomen kieltä osaa

Vierailija
33/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki oli kiinni sinussa (äidissä)?

yt. Äikän ope

Vierailija
34/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan mummo oli. Pentusi tulee olemaan tuollainen vielä 17-18 vuotiaanakin ja ehkä 30 vuotiaanakin, johan sille nauravat naurismaan aidatkin. 
Kun äidistään aika jättää niin ei tule kykenemään yhtään mihinkään kun ei enää voi olla mamman helmoissa kiinni. Että onnea vaan "kasvatuksesta". 

Vierailija
35/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut sellaisen äidin jonka helmoissa saa roikkua, ja joka puhuu minulle, eikä jätä mummolassa yksin metsään ja pakene itse paikalta. 

Ja joka antaa mummon haukkua sinua? Kummallisia haluja ihmisillä.

Vierailija
36/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sheimasi???

Mummo sheimaa😂 

Vierailija
37/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheimasi???

Mummo sheimaa😂 

sheivaa

Vierailija
38/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi missään tekemisissä tuollaisen olion kanssa. Hyi olkoon!

Vierailija
39/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on siis k*sipäämummo.

Vierailija
40/161 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi missään tekemisissä tuollaisen olion kanssa. Hyi olkoon!

Ihan tyypillinen ikäluokkansa edustaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi