Siskontytär sanoi pääsiäislounaalla toivovansa että kuolen
6v tyttö siis kyseessä, aikaisemmin ollut kiltti eikä meillä minusta ollut mitään skismaa nyt tai aikaisemmin mistä tuollainen tokaisu olisi voinut tulla. Siskoni meni aivan shokkiin, torui tytärtään ja pahoitteli minulle tosi nöyränä. Vähän hölmistynyt olo jäi, tietääkö joku lastenpsykiatriaan erikoistunut mistä tuollainen käytös voisi johtua?
Kommentit (215)
Ehkä siitä, että lapset joskus päästävät suustaan vähän mitä sattuu?
Yhtään sen enempää hyväksymättä voisiko johtua esim. mustasukkaisuudesta? Minkälainen perhedynamiikka teillä muuten on?
Ja mitä tyttö sanoi kun puhuitte asiasta ja kysyitte miksi hän sanoi noin?
Vierailija kirjoitti:
Jos minun tyttö joka on 8v sanoisi jollekin noin niin minä ainakin nauraisin.
Hehhheheh että meillä on hauskaa kun toivotaan sukulaisen kuolemaa. Onko teillä kotona kaikki ookoo?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, lapsi lekurille mars
Höpöhöpö, sisko on puhelimessa sanonu jollekki että "toivottavasti se Ellu heittää veivinsä kun ..." Ihan vaan suutuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tyttö sanoi kun puhuitte asiasta ja kysyitte miksi hän sanoi noin?
Purskahti torumisen myötä itkuun ja painui vessaan rauhoittumaan. Äitinsä seurasi häntä ja koitti saada häntä sanallistamaan, mistä tuo tokaisu olisi voinut tulla mutta tyttö ei suostunut myöntämään mitään. Meni omaan huoneeseensa heti lounaan jälkeen mutta tehdessäni lähtöäni tuli moikkaamaan.
AP
Kovasti kuulostaa nepsypiirteeltä. Kannattaa viedä lapsi tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti kuulostaa nepsypiirteeltä. Kannattaa viedä lapsi tutkimuksiin.
Ihanko oikeasti kaikki lasten negatiivinen käytös pistetään nykyään nepsyn piikkiin? Ei ihme että meillä on sotessa resurssit kiinni.
Kommentti oli totta kai typerä. Kuitenkin useamman lapsen kokemuksella uskallan sanoa, että ennen ja jälkeen kuuden vuoden ikää ihan järkevästi käyttäytyneet/käyttäytyvät lapset voivat 6-vuotiaana saada ihme pöllöilykohtauksia. Mistään sen vakavammasta ei siis välttämättä ole kyse. Huonoon käytökseen pitää tietenkin silti puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun tyttö joka on 8v sanoisi jollekin noin niin minä ainakin nauraisin.
Toivottavasti sulla ei ole/ eikä tulekaan lapsia😬
Tuttavapiirissä oli pikku poika, 5 v joka päiväkodissa puhui kaverien tappamisesta. Tästä aikaa noin 17 vuotta. Kyllä otettiin huostaan. Pojalla silloin 9 vuotias sisko jonka puolesta alettiin pelätä.
6-vuotiaalla on uhmaikä parhaassa vauhdissa
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/6-7-v/6-7-vuotia…
Ei ole normaalia, lapsi lekurille mars