Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ TONSKAT LOKAKUULLE ~*~*~

01.10.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Poikia yhteensä: 3

Tyttöjä yhteensä: 6

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui eilen pahoitella Mykikselle tapahtunutta, mutta ihana kuulla että olet noin positiivisella mielella ja että oikein uusi pesti duunissa! :)

Kävin eilen neuvolassa... Mitat ovat huimat jo näillä viikoilla, edellinen neuvolakäynti oli 6 viikkoa sitten, silloin sf- mitta oli 18cm ja NYT 25!! KÄÄK sanon mä, onhan toi maha kasvanut mut nyt mennään kyllä reippaasti yli ton ylemmän katkoviivan... Ja eikä siinä vielä mitään, mutta painoa tullut alusta nyt jo yhteensä 8 kg! Nooasta tuli kaiken kaikkiaan noin 10kg, tosin laihduinkin synnytyksen jälkeen aika reipaasti ja nyt lähtöpaino oli 4 kg vähemmän kuin pojan aloituksessa. No ehkä noi käyrät ei ota huomioon eri ihmisten rakenteita/ pituuksia, oon meinaan 172 cm pitkä ja mun selkä myös aika pitkä joten kyllä tohon tota mahaa mahtuu..

Edelleen siis väsyttää, ja eilen sitten tenkin sen päätöksen että lopetan jumpat (lattiatunnit) heti kun lopuille tunneille saadaan vain sijainen. On se niin eri asia käydä itse jumpassa silloin kun siltä tuntuu, eikä tarvitse välittää muusta kuin omasta tekemisestä.

Meillä myös Nooa räkätaudissa, eilen vein jo kyllä päiväkotiin kun oltiin viime viikon to ja pe saikulla, orastavan pissa- ja korvatulehduksen takia.

Tulipas taas omanapaista... :)

bicci

Vierailija
42/82 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille immeisille,kiva kun saadaan uutta porukkaa kuvioihin mukaan.

Kiitos kaikille joulupukki kommenteista, mäkin olen vielä kahden vaiheilla mitä asian kanssa tehdään,kerron sitten kun olen päättänyt ;D...

Meillä jouluna on ongelmana vielä se että anoppi haluaisi että mentäis niille aattona, ajatus on tosi kaunis onhan meillä pikkuinen silloin maailmassa, mutta niiden joulu on sellainen karsittu versio, en itsekkään ole mikään joulufriikki mutta mulle on kuitenkin tärkeetä että pöytä on katettu nätisiti ja tarjolla on kaikkea mahdollista joulujuttua. Anopilla on kinkku,rosolli,maksalaatikko kaupasta ostetut joululaatikot ja vihreäsalaatti.......ja tajuttoman rumat lautaset ehkä mä vähän liikaa ajattelen tuota asiaa mutta se häirää mun esteettistä silmää.

Joulukuusen virkaa toimittaa 30 cm muovihässäkkä ja siinä se sitten on, oonkohan mä liian vaativa ??

Meilläkin on Ainolla hirmuinen flunssa mulla oniltaisin paita ihan räässä kun neiti pyyhkii nenäänsä milloin mihinkin.

Meillä Aino tippui viimeyönä sängystä, en tiedä yrittikö kiivetä pois vai oliko kääntynyt ympäri ja tippui laidattomalta osalta alas ?? onneksi ei käyny mitään nukahtikin ihan nopsasti alle minuutissa.

Mäkin laitan tosta mun pikkuruisesta masusta kuvan, mutta se on tosi huono kun ajastimella otin ihan ite.

Jokohan siellä ollaan laitoksella seuraavaa tonskaa maailmaan saattamassa ??

Tsemppiä viimehetkiläisille ja suppareita !

aa ae ja sohvi 32+3

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=965655a6-9439-11dd-9a6c-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin nuhainen olo, että jäin suosiolla kotiin. Toivottavasti huomenna on vähän vähemmän tukkoinen pää, koska on tärkeitä luentoja... Noel on onneksi hoidossa, ei tulisi pihalla juoksusta mitään tänään. Ja mulla on kyllä noin 200 sivua luettavaa tenttiä varten...

Joulusta on ollut puhetta. Me ollaan kotosalla, eikä oteta vieraita vastaan :) Mulle se sukujoulun konsepti on aika pelottava, koska olen tottunut viettämään joulua ihan vaan oman perheen kesken. Menisi joulu ihan pilalle, jos pitäisi tapella perinteisistä jouluruoista ja jouluaaton ohjelmasta toisten kanssa ;) Nyt onkin jo kolmas joulu putkeen, kun on hyvä syy kieltäytyä kutsuista (ja pitää vierailta ovet kiinni). Ensi vuoden jouluna saattaakin olla jo pakko lähteä sukuloimaan, tosin silloinkin toivottavasti vasta joulupäivänä...

Pukkia meille ei vielä tule, koska Noel ihan varmasti pelkäisi sitä hirveästi. Katsotaan sitäkin sitten vuoden päästä... Muutenkin tulee aika "kuiva" joulu meille, kun en saa joulukuussa mitään tukia/palkkaa (äp-raha vasta tammikuun alussa), ja on vielä ISOT veromätkyt maksettavana :(

AA, kyllähän tuo maha on ihan pinkeä! Varmasti vauvaa täynnä. Jos sulla on nyt vähän vähemmän lapsivettä kuin Ainoa odottaessa? Ja varmasti vauva on nyt myös alempana lantiossa, kun sinne on jo kertaalleen raivattu tilaa.

Bicci, sulla on kyllä hurja sf-mitta! Toivottavasti tasaantuu, tai tulee aika hengästyttävä ja närästyttävä loppuodotus :)

Omaan napaan ei edelleenkään kummoisia. Vähän on isompi maha kuin Noelia odottaessa, mutta siinähän se kulkee mukana. Sf-mitta on aika samoissa kuin viimeksikin, samoin paino ja verenpaineet. Hemppa ei ole yt romahtanut, koska aloitin ajoissa raudan syönnin.

Supistelut sen sijaan alkoivat viime viikolla, mikä ei yllätä yhtään. Noelia odottaessa alkoivat jo reilusti aiemmin. Aika napakasti tuo maha supistuu, eikä siihen välillä tarvita kuin pöntölle istuminen... Eiköhän se ole tätä loppuun saakka. Toivottavasti rupeavat taas valmistelemaan paikkoja rv35 eteenpäin, niin ei tarvitsisi ihan rv42 asti mennä :)

Tosiaankin, jokohan Coltsfoot alkaa olla osissa? Entäs Viipero?

Kandi & Sofia huomenna 27

Vierailija
44/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii siis raapustaa tännekin jotain. ;)

Vai on Mammiksella samana päivän synttärit kun meidän tonskan la, aika hyvä sattuma tosiaan. Sulleko on kuitenki tulossa suunnteltu sektio kun Oonakin syntyi sektiolla? Olis aika säkä jos tosiaan oltais kättärillä samaan aikaa... :)

Kandi, joo on alkanut nyt jo toi hengästyminen, varsinkin kun on syönyt, ikään kuin ruoka vielä täyttäisi mahaa vielä lisää.. Tosin katsasti just Nooan aikasesta neuvolakortista, niin aika samoin menee mahan kasvu... silloinki näillä viikoilla kasvu pyrähti yhtäkkiä 6 cm kerralla! Joten toivotaan tosiaan että tasaantuu... :) Pikaiset paranemiset sinne!

AA, ihan massu! Eikä kyllä ole ylimääräistä! ;)

Niamey, mulla kans edelliseen neuvolakäyntiin tuli 3,5 kg lisää painoa ja mulla vasta viikot tasan 23. Sä oot jo vähän edellä... Mut ehkä noi kilot lähtee sitten ajan kanssa.

Joulusta oli puhe... Mulla on sellanen hullu ajatus, että järjestettäisiin jouluaaton ruokailu meillä!! Eli siis Nooan molemmat isovanhemmat, serkku, enot ja tädit tulis meille... Saa kyllä nähdä jääkö vaan ajatuksen tasolle, riippuu vähän mun voinnista.

Eipä tällä erää sitten muuta!

Aurinkoisin terkuin,

bicci

Vierailija
45/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamulla MLL:n perhekahvilassa tyttösen kanssa ja nyt neiti nukkuu päikkäreitään. Ajattelin istahtaa hetkeksi siis koneelle.

Mahan kasvusta ollut täällä juttua. Minua on ruennut jotenkin ahdistamaan ihmisten kommentit tosi paljon. Kukaan ei varmasti tarkoita mitään pahaa sanomisillaan, mutta kun olen alkanut jännittämään synnytystä jo nyt, niin jokainen kommentti vaan kasvattaa omaa pelkoa jättivauvasta. Siis kun tosi moni ihminen toteaa, että mulla on valtava maha vaikka raskausaikaa jäljellä vielä paljon. Omasta mielestäni syön terveellisesti ja säännöllisesti, joten minkäs sille mahtaa jos maha vaan kasvaa. Toistaiseksi en ole kokenut mahaa liian suureksi. Ainoat tilanteet, jolloin massu on vähän tiellä, on tyttösen kantaminen.

Minä olen ottanut noin viikon ajan rautatabletit yöaikaan ja en tiedä onko siinä apu, mutta olo on ollut parempi. Päässä ei humise joka päivä ja pyörryttävää oloa ei ole ollut useampaan päivään. Kivaa! Yöt sen sijaan on aika rikkonaisia, koska vessassa pitää käydä vähintään kerran ja "klasu" jumppaa ahkerasti pitkin yötä...

Joulusta olitte jutelleet myös. Me oltiin viime vuonna suunnitellusti omassa kodissa, haluttiin tyttösen eka joulu viettää oman kodin rauhassa. Ja hyvä päätös olikin, koska mehän sairastettiin raju vatsatauti miehen kanssa juuri joulua edeltävinä päivinä. Tänä vuonna ei tosiaankaan raahauduta mihinkään, koska mun la on 28.12, joten ei varmasti tee mieli istua tuntitolkulla autossa. Minun vanhemmat ovat suunnitelleet menevänsä Hämeenlinnaan siskoni luo, jotta ovat lähempänä jos synnytys käynnistyy jouluna. Poikkeavat varmaan sieltä käsin kahville meille jonain päivänä. Eli jouluaatto ja -päivä ollaan varmaan ihan oman perheen kesken. Jos joku haluaa poiketa kahville, niin saavat tulla.

Minä tykkään joulun rauhasta, kynttilöiden tuomasta tunnelmasta ja tuoksusta. On ihanaa laittaa koti kauniiksi ja laulaa joululauluja, leipoa hyviä leivonnaisia ja kokkailla. Tykkään myös miettiä pienet joulumuistamiset lähimmille ja kummilapsille. Kaupallinen hössötys ja tavaran paljous on ihan kauheaa. Joulupukki ei tule meille tänäkään vuonna. Katsotaan sitten vuoden päästä jos vaikka mennään mummolaan ja pukki löytää tiensä sinne.

Ruuista tulikin mieleen sellainen, että antakaas vinkkejä mitä ruokia olisi hyvä pakastaa ennen vauvan syntymää? Siis mitkä säilyisi/kestäisi hyvin pakastuksen? Ihan niin kuin Kandi taisi kirjoittaa, niin tällä kertaa minäkin aion varata pakkaseen vähän enempiä ruoka-annoksia kuin ennen tyttösen syntymää. Ideoita otetaan siis vastaan!

Aurinkoista päivää kaikille!

T. iida-linnea, "klasu" 28+3 ja tyttönen zzz

Vierailija
46/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin viimeksi hehkuttaa, miten ei oo ollut supistuksia... toissa yönä heräsin sit hirmuiseen kipuun, joka tuntui enemmän lihaskivulta ja lähti tuosta oikeasta lonkasta sekä ylös selkää että alas reittä pitkin. Aikani kärvistelin ja otin sit Panadolia ja se vei kivusta kärjen, mutta sit alkoi supistelu. Nukahtanut olin taas, joten ei varmaan hirveän pitkään supistellut. Eilen kuitenkin maha oli tosi herkkänä, pienestäkin kumarruksesta ja tosiaan pöntölle istumisesta supisti. Onneks oli sovittu, et mennään typyn kans mun tädille päiväksi "hoitoon", joten sain siellä ottaa päiväunet sillä välin, kun täti ja typy leikki ja laittoi lounasta.

viime yö oli onneksi paljon parempi, mitä nyt typy itki varmaan viisi kertaa äitin perään yöllä, unissaan. Yhdellä kerralla kysyi multa kirkkaalla äänellä "äiti, missä sänky?". No, mitäs siihen sit pysty sanomaan... :)

Jeps, mutta nyt mä taidan mennä päikkäreille ennen ku neiti herää. Nukahti kivasti kotimatkalla autoon ja kippasin vaan petiin. Oltiin aamupäivä keskustassa Pikku kakkosen puistossa ja sit käytiin miehen ja mun veljen kanssa lounaalla ennen pikaista hullut päivät -kierrosta. Ostin Rajulle Eisbärchenin lämpöpussin 40 eurolla, en tiedä oliko se kallis vai halpa, mutta ostinpa kuitenkin.

Ihana ilma joka tapauksessa, lähdetään kyllä typyn kans uudelleen ulos päikkäreiden jälkeen!

-Osse, typykkä huomenna 1v11kk ja Raju rv 36+0

Vierailija
47/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempaa, huomista ootellessa... Huomenna on ultra ja siellä sitten selviää miten päin eemeli on ja kuin isoksi hää on kasvanut... Mua pelottaa päivä päivältä enemmän se, että laittavat raskausdiabeteksen ja tuon perätilan takia mut sektioon. Ja eilenkö vai toissapäivänä katoin sitten sitä nelosen sairaala-ohjelmaa, ja siellä just leikattiin yksi raskausdiabeteksen takia, painoi 3700g... Joten oon ihan varma tästä... Ja sitten vielä siitäkin, että jos (ja kun) siihen sektioon mennään, niin joku komplikaatio siinä kuitenkin tapahtuu joko mulle tai vauvalle... Huoh!

Ihania suloisia vauvamahoja teillä kaikilla!

Pikku-millin harjoittelupaikka kuulostaa kyllä aikas kivalle, vaikka rankkaa varmasti on!

Joulusta... Hmmm. Mä just sanoin miehelle viikonloppuna, että musta olis ihana olla kerrankin ihan omalla perheellä kotona jouluaatto, vielä kun eemeli on niin pieni tossa vaiheessa... Mutta eipä taida onnistua! Mun vanhemmat haluu meidät kuitenkin heille. Ja oikeestaan onhan se kivaa, kun ei tartte ite laittaa jouluruokia, vaikka mä rakastankin niitä yli kaiken! Mä en tosin tiedä miten ja koska mä laitan joulua meille tänne kotiin, kun oon aina laittanut 25.11 ekat joulujutskat, mutta tänä vuonna taitaa se mennä jotenkin muuten... Ja mies ei varmaan anna mun kiipeillä enää tuossa (tai ees enää tässäkään vaiheessa) ittekseni täällä, joten... Pipareita aattelin mennä tekemään mun äidin kanssa, ja Eetu tietty mukana. Ja sitten torttutaikinaa aattelin ladata pakkaseen, niin niitä on sitten helppo tehä, kun vieraita kuitenkin juoksee koko joulukuun meillä, sattuneesta syystä! Laatikot saadaan varmaan (sen verran kun syödään) mun äidiltä ja kinkun kappale miehille, mä en kinkkua syö! Ja sitten karjalanpiirakat tehään varmaan mun äidin kanssa kahestaan tänä vuonna, voi olla että mun veli kyllä tulee mukaan... Mutta sitä suvun parasta (=mun mummoa) kun ei enää ole... Ja joulupukkia mietittiin jo viime vuonna, mutta sillon se olis ollut "turha", kun ei Eetu oikein piitannu kaupassakaan niistä, ja mun yksi serkuistani toimi sitte joulutonttuna... Mutta josko tänä vuonna sitten joulupukin hommais... Miehen isä ei viime vuonnakaan uuden vaimonsa kanssa kutsunut meitä sinne, joten tuskin tänäkään vuonna saadaan kutsua, eikä siellä oo oikein "joulua" meille... Miehen mummulla käydään sitten joulupäivänä tai tapaninpäivänä

Kissankello, mä kyllä mietin kauan kuka oot, mutta kyllä tuolta mielensyöväreistä sitten yhdistyi... Mahtavaa, että teillekin tulossa tonska!!! Onnittelut! Ja kiva kun löysit "meidät" uudestaan!

Tähän väliin pitää sanoo, että SUURI KIITOS Quulle ja pojille eilisestä, teillä on kyllä niin kaunis koti ja Aatu oli tosi suloinen! sekä Pesukarhun poppoolle seurasta! teidän kirppu on kyllä suloinen pieni neitokainen, miten hää oikeesti voi olla niin pieni!

Mun pitäs kanssa alkaa miettimään noita kauppareissuja, ja mennä ens viikolla ostoksille... Ostamaan siis sitä pientä "tilpehööriä" kuten vaippoja, siteitä, rintaliivinsuojuksia, rasvoja yms. Vaikka viimeksikin olin ostanut kaikkee tarpeellista, niin silti ennen kotiin tuloa, oli käytävä kaupassa...

Jokohan se Coltsfoot on ottanut ne masukuvat ja hakemassa nyyttiä?

Mulla ei oo oikein vielä tullut minkäänlaista stressiä tästä selviytymisestä, se varmaan iskee sitten, kun mies lähtee isyyslomilta töihin... Mutta siihenhän on aikaa, joopajoo! MM:n tavoin oon kanssa aatellu olla sairaalassa niin kauan kuin mahollista... Se niin riippuu siitä synnytystavasta!

Ossen typy oli saanut vauvanuken, ihanaa! Mä ostin joskus vuos sitten Eetulle vauvanuken, mutta eipä se sillä hirveesti leiki... Autot on paljon kivempia!

Jokos Mammiksen Oona on parantunut?

Biccikin odottamassa tonskaa, ihanaa! Onnittelut!

Mykiksen olotila kuulostaa kyllä hyvälle! Mä olisin kyllä ihan palasina tuossa tilanteessa...

Painosta... Mulla oli viimeksi tullut kanssa 3,5kg ja ennen sitä oli lähtenyt 2,5kg... Taitaa mennä ihan häränpyllyä mulla tän painon kanssa...

Mä kanssa oon harkinnut tuota ruokien pakastusta ennen vauvan syntymää, mutten oo vielä saanut aikaiseksi... Kerkeehän sitä... Ja toisaalta meillä on ihan sama mitä tuolle Eetulle ruoaksi antaa, kun ei se taho oikein mitään syödä...

Osse on "saanut" supistelut kaverikseen, harmi! Mulla ei oo vielä hirveen paljon tullut suppareita, mutta muuten yöt on ihan tuskaa, tuntuu etten nuku tuntia pitempiä jaksoja ollenkaan, kun täytyy vaihtaa asentoa jatkuvasti... Tai muuten sattuu, mulla on molemmin puolin kylkiluiden alla sellanen "pistoskohta" mihin sattuu ihan hirveesti, jos liian kauan on samalla kyljellä...

Muuten hei, mä oon nyt saanut jo sen verran vauvajuttuja "valmiiksi" että meidän eteisen lipastosta on tyhjentynyt kaksi ylimmäistä laatikkoa ja sängylle on katottu paikka, sekä tänään pesin kolme koneellista vauvanpyykkiä!!! JEEEEE!!!

Mutta nyt on pakko mennä tuon Eetun kanssa sängylle kattoon lastenohjelmia...

napero ja eemeli 33+1 sekä Eetu 2v8kk

Vierailija
48/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Enskoissa olen kirjoitellut harvakseltaan, mutta juttuja olen käynyt lukemassa ahkerasti. Esikoinen (Anni) on jo 1 v 4 kk ja tonska tännekin olisi siis näillä näkymin tulossa. (Rv:stä ei ole tietoa, sillä kuukautisia ei imetyksen jälkeen ehtinyt tulla kun testiin tuli kaksi viivaa). Laskettu aika on kuitenkin touko-kesäkuun vaihteessa ja ikäeroa tulisi (jos siis kaikki hyvin menee) Annin kanssa 2 vuotta.

Nyt poistun, kun en osaa mitää kommentoida...

T:Fay

Vierailija
49/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviestiä sillä välin, kun mies antaa Aleksille iltapalaa. Sitten odottaa nukutuspuuhat.. Aleksin vieressä pitää siis edelleen olla kunnes nukahtaa. Iltaisin tuo sessio kestää n. tunnin, päivisin puolisen tuntia. Eipä olla saatu aikaiseksi vielä(kään) opetella yksinnukahtamista. No, näillä mennään.

Tervetuloa Bicci ja Fayfiorina, ja onnea pikkuisista masukeista!

Päivitän teidän tiedot (+Kissankellon) kun avaan seuraavan pinon, tuossa puolen kuun paikkeilla. Laitatko Fayfiorina sinäkin esittelyä kun ehdit. Se saattaakin jäädä sitten mun osaltani viimeiseksi listan päivittelyksi, toivoisin että joku muu ottaisi homman hoitaakseen sitten kun meikäläinen jakaantuu. Nimittäin luulen että tätä palstailuaikaa tulee kohta olemaan aikas rajoitetusti.. ;) Toki yritän sitten tulla edes silloin tällöin kertomaan omia kuulumisia ja lueskella/kommetoida teidänkin juttuja.

Coltsfoot taitaa olla jo vauva kainalossa, ihanaa :) Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja saadaan pian kuulla vauvauutisia.

AA, eihän sun masu mikään ihan pienimmästä päästäkään ole. Kauniin pyöreä ja sopusuhtainen. Kiitos muuten kaikille kun niin kivasti kehuitte meikäläisen pötsiä :) Se on tosiaan ihan tuossa edessä, takaapäin ei kyllä huomaa raskautta. Kiloja on tullut tähän mennessä n.12, eli aika keskimääräisesti kai. Omiinkin silmiin tuo maha näyttää aika isolta, mutta sf-mitta kulkee silti vain alakäyrän yläpuolella hieman.

I-L:n tapaan minäkin kuulisin vinkkejä pakastettavista ruuista. Itsekään en ole keksinyt vielä mitä ruokia tekisi pakastimeen, muuta kuin ne lihamurekkeet ja lihapullat mitä aina yritän pitää pakkasessa varalla.

Joulunvietosta on ollut puhetta. Pukkia meillekään ei vielä tule, luulen kanssa että Aleksi vain pelkäisi moista ilmestystä. Ehkä sitten ensi vuonna. Aattona mennään miehen vanhempien luo joulunviettoon, ja joulupäivänä tänne meille tulee mun vanhemmat ja sisarukset. Ne on varmaan porukalla meillä yötäkin, mikäli suunnitelmat toteutuu. Eli ollaan ajateltu vähän josko ristiäisiä vietettäisiin tapaninpäivänä, kuten Aleksinkin ristiäisiä aikoinaan.

Äh, eihän tästä ihan mikään pikaviesti tullutkaan.. No mutta pikaisesti vielä eiliset lääkärineuvolakuulumiset. Kaikki oli ok, vauva raivotarjonnassa, muttei vielä laskeutunut ainakaan merkittävästi, eikä kiinnittynyt. Sf 31, hemppa noussut kivasti 124:ään. Kohdunsuun tilanne sama kuin viime lääkärikäynnillä rv 27, eli pehmentynyt mutta kiinni ja kanavaa se 3cm. Pieni pettymys kieltämättä, oishan siellä voinut jo jotain enemmänkin tapahtua.. Kysyinkin sitten lääkäriltä, että kun esikoiselta oli samoilla viikoilla k.suu jo sentin auki, ja hän syntyi rv 40+1, niin tarkoittaako tämä nyt sitä että tämä raskaus menee mahdollisesti yliaikaiseksi. Lääkäri tokaisi vain painokkaasti että eeiii. Eli ilmeisesti ei voi tietää? Niin kai se on että ei näitä asioita voi ennustaa etukäteen, se tulee sitten kun tulee. Miehen sanoja lainatakseni; "ehkä se räpsähtää sitten kerralla auki" :D

Viipero rv 36+6

Vierailija
50/82 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs reissu meni oikein loistavasti, vaikka toki oli ikävä. Onneksi on nuo kännykät niin voitiin soitella ja S osaisi niin hienosti jutella puhelimeen <3 Kotiin kun pääsin, niin S juoksi vastaan ja huusi "laukku" ja meni suoraan mun matkalaukun kimppuun :D Ei vissiin ollut kovin kovasti tarvinut ikävöidä äitiä ;p Kyllä se sitten oltuaan tovin laukun kimpussa tuli syliin kiehnäämään, mutta niinhän se kiehnää muutenkin, pieni sylivauvataapero <3

Lentokoneen nousun aikana (mennessä ja tullessa) huimasi ihan hirvittävästi. Syytän raskautta, koska ei ennen ole tällaista ollut. Ja lähtöpäivän aamuna meinasin pökertyä vessaan, siinäkin lienee raskaudella osasyynsä. Nukkumaan en pystynyt juuri yhtään, vaan heräilin ja valvoskelin. Mutta muutoin oikein onnistunut reissu :)

COLTSFOOT lienee jakaantunut, kun ei ole hetkeen näkynyt...?

KISSANKELLO, BICCI ja FAYFIORINA, tervetuloa minunkin puolesta tonskailemaan! :)

Njoooh, nukkumaan pitäis.... ->

Han, S 1v8kk ja Basistinrääpäle 25+4

Vierailija
51/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vaihteeksi hiljaista, joten jos hiukan kirjoittelis. Tietty joku tulee kuitenkin kohta häiritsemään ;)

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille tonskille! Jakautuneita ei tainnut nyt ollakaan, paitsi ehkä Coltsfoot....

Joulusta oli ollut puhetta. Mä oon vakaasti päättänyt että kun nyt asutaan täällä 200 km päässä mun perheestä, niin kaikki joulut kyllä vietetään siellä. Kun tuota välimatkaa on noin paljon niin ei pysty olemaan molemmissa paikoisaa. Nyt voidaan kyllä ehkä loppujoulu tapaninpäivästä eteenpäin olla täälläkin, kun nuo pyhät sijoittuu arkeen niin on paljon vapaata. Ja täällä kun mummolla on kuitenkin miehen veljen lapset lähellä ja meikäläisillä ei sitten jouluna ois mun pikkuveljen lisäks ketään, niin sääli ois jättää ne sinne yksin juhlimaan. Mietin kyllä et ois kutsunut porukat täks jouluks meille, mut ehken kuitenkaan jaksa. Helpommalla pääsen kun mennään heille. Pukkia ei meille vielä varmaan tuu, ainakaan ulkopuolista. Pikkuveli saattais toimittaa pukin virkaa, jos tarvetta ilmenee.

Älä, Napero, vielä heitä kirvestä kaivoon. Noilla viikoilla Eemeli saattaa vielä hyvinkin kääntyä, jos perätilassa on. Uudelleensynnyttäjillä nuo vaavit voi kääntyä vielä rv. 36-37:kin. Joten huoletta tän päivän ultraan! Tuskin ne sulle vielä leikkausaikaa varaiskaan.

Meillä ei vielä ole vauvalle valmiiksi laitettu mitään. Eikä kyllä varmaan mitään kummempaa ostetakaan, kaikki jo on valmiina, niinpä.... :) Pitäis vaan ennen vauvan syntymää saada tuo esikoinen luopumaan pinnasängystään. Tai pikemminkin pitäis saada aikaiseksi ostaa sille oma lästensänky. Mä jotenkin ajattelen, että kyllä sitten äitiyslomalla ehtii, mut eihän sitä tiedä millainen olo silloin on. Joulukorttien kuvaamisen ja kaikki vauvan tavaroiden esilleotot ym. oon suunnitellut lomalle. Mun loma alkaa kuitenkin vasta 8.12 joten eipä siinäkään kauheesti aikaa ole , ainakaan ennen joulua.

Parin viikon päästä meen Helmin kanssa yhdessä neuvolaan. Ja seuraava kerta onkin varmaan sitten lääkärineuvola.

Kivoja vauvamasuja teillä!

Jepsis 25+6

Vierailija
52/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih Napero raukkaa kun pelottaa, eiköhän kaikki mee kuitenkin ihan hyvin, eikä 3,7 kg nyt vielä ole mikään paha rasti, siskon vauva painoi melkeen 4,5 kiloa siinä oli kuulemma jo tekemistä, tosin herra tuli kyllä pää edellä maailmaan.

Tsemppihalit laitan kuiteskii !!!!!

Vauvanukeista on ollut puhetta, mä olen ostanu Ainolle kesällä lelujen alemyynnistä baby born nuken 20 € ja tuolla se odottaa kassissa Sohvin syntymää, Aino saa hoitaa omaa vauvaa ja nukutella sitä kun minä hoidan Sohvia, samalla toimii vähän kuin "lahjana" kun tullaan laitokselta pikkusiskon kanssa.

Viiperolla oli ollut hyvä lääkärikäynti elä sure vaikka paikat vielä onkin kiinni, eipä kukaan ole vielä sinne masuun jääny ;D vaikka noilla viikoilla siltä jo tuntuukin.

Vitsit mää hihittelen täällä sun kerralla auki räpsähtämistä, mä melkein kuulen sellaisen poksauksen korvissani.....

Mäkin kävin tänään neuvolassa ja masu oli kasvanu reilussa viikossa 3,5 cm eli sf mitta oli nyt 28, hypättiin keskikäyrälle ja voidaan olla huoletonna kasvun suhteen. ei tarvii nyt enää alvariinsa siellä rampata.

Sohvi möyhkäsi mahassa tapansa mukaan niin että sydänäänien löytyminen kesti monta minuuttia. Mies oli ekaa kertaa neuvolassa mukana kun viettää kolmenpäivän kesälomaansa ( ei ole kuulemma aiemmin ehtiny ) koskahan se pitää ne loput 27 päivää ?????

Neiti viihtyy masussa edelleen poikittain mutta niinpä tuo Ainokin viihtyi aina viikolle 36 saakka.

Nyt siivoomaan.

aa ae ja sohvi 32+

Vierailija
53/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vauva oli nyt kääntynyt oikeinpäin, toki tiedän että saattaa vielä kääntyä, mutta tuntu TOSI hyvälle, että oli oikeinpäin! VIHDOINKIN!!! Ja toivottavasti pysyy!!! Muuten oli kaikki ok, painoarvio oli 2400g, eli ei nyt mikään hirvee jötkäle sieltä pitäs tulla, tosin en mä mitään 3kg ootakaan, kun toi Eetukin oli sen melki 4kg... Pissa oli ok, verenpaineet loistavat (lääkäri sanoi näin), vauva vauhdikas millanenhan on sitten masun täällä puolen... Sydänkäyränkin kätilö otti, vaikka lääkärin mielestä oli täysin turha, kun ei näillä viikoilla yleensä sitä oteta... Kohdunkaula oli hyvä tai siis riittävä eli sen 3cm, vähän pehmeä, mutta näillä viikoilla uudelleensynnyttäjällä "pitääkin" olla. Joten oli tosi kiva äippäpolikäynti. Seuraava onkin sitten jo kahden viikon päästä, ja sitten katotaan tarviiko "kiristää" tahtia eli käynkö kerta viikossa vai kahen viikon välein. Niin ja sitten sanoin vielä tuosta mun sektiopelosta, niin lääkäri sanoi, että turhaan huolehdin kun tällä hetkellä vauva vaikuttaa varsin sopusuhtaiselta!!! JEEEEEE!!! Ette kuulkaa usko että iso kivi vierähti sydämeltä! Ihanaa!!! Mutta yritän silti edelleen pitää pään "jäässä" enkä kovin intoilla... Joo, ihan kuin se onnistuis...

napero ja eemeli OIKEINPÄIN 33+2 sekä päikkäreitä vetelevä isoveli 2v8kk

Vierailija
54/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkiän hiukan kirjoitellakin:)

Kommentoida en edes yritä, suonette jälleen kerran anteeksi..

Päivät menee hurjaa vauhtia ja illalla on niin poikki, ettei yksinkertaisesti jaksa ajatellakaan enää koneelle tulemista..

Meillä pikkuinen ei oikein nykyisin tahdo nukkua päivisin kuin pieniä torkkuja max tunnin-puolentoista jos hyvin käy. Eli kanniskella saa ja kantoliina on ollut kyllä pelastus ja hyvin ahkerassa käytössä!

Isosisko on nyt alkanut pikkuhiljaa sopeutua, mutta välillä tekee tiukkaa hänelle kun äitin pitää pitää vauvaa niin paljon sylissä. Tavarat saattaa lennellä ja itkuraivareita saa kyllä joka päivä ainakin yhdet.. Mutta vauvasta silti tykkää kovasti ja haluaa hoitaa ja pussailla, eikä ole vauvalle onneksi yrittänyt mitään tehdä:) Päikkäreillekin olen saanut ihan mukavasti nukahtamaan. Yleensä hän menee omaan sänkyyn ja minä sillä aikaa vieressä meidän vanhempien sängyssä imetän vauvaa:) Itsekseen ei meilläkään vielä osaa esikoinen nukahtaa..

Aika rankkaa on välillä, varsinkin nyt kun ollaan kaikki flunssassa.. Vauva parkakin rohisee välillä niin hirmuisesti:( Onneksi keittosuolatipat ja nenäfriida tuo hieman helpotusta! Yksi yö meni valvoessa vauvan kanssa kun oli tulossa kipeäksi, mutta viime yön jo nukkui niin, että kahdella heräämisellä ja syötöllä päästiin!

Mutta vaikka on rankkakin niin, on ihanaakin:) Vauva hymyilee ja jokeltelee ihanasti ja esikoinenkin on pääasiassa varsin kiltti ja suloisesti puhelee vauvalle ja silittelee :)

Ja joskus on jopa omaakin aikaa =)

Mukavaa syksyä kaikille!

Ja onnittelut kaikille plussanneille uusille tonskille!

Onkohan Coltsfoot jo saanut nyyttinsä?! Jännityksellä seurailen..

T: Kamomilla ja tytöt 1v 11kk ja 5,5 vko

P.S. Vauva oli 1kk neuvolassa 4885g ja 57,5 cm !!! Esikoinen oli 2kk ikäisenä saman kokoinen..

Vierailija
55/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän omaa napaa. Oona on ollut tosi kipeä - 4 päivää kotihoidossa huomenna.. Uh. Siis kuume kyllä oli ohi jo viime SU, mutta TI hoitopäivän jälkeen menikin sitten kaikki alamäkeen ja lujaa. Aivan järkyttävä yskä, yöt on menneet niin etten minä nuku lainkaan kun koko ajan kuuntelen ja harmittelen neidin yskää ja Oona-parkakin on nukkunut tosi surkeasti.. Korvatulehduskin löytyi kun KE piipahdettiin lekurissa. No, jospa lääkekuurit alkaisi vihdoin pelittämään ja huomenna olisi neidillä jo parempi olo. Masussa on kova vipellys - päivin öin. ;) Voin hyvin, ainoa "vaiva" on vaan loputon väsymys..

BICCI - älä ota turhaa paniikkia siitä sf-mitasta (helpommin sanottu kuin tehty - I know), mutta eihän se välttämättä joka mittaus "mene ihan putkeen".. Mulla sf-mitta oli viimeksi (rv 23+) sama kuin Oonaa odottaessa rv 26.. En jaksa stressata. Eiköhän nää mahat ole joka raskaudessa erilaisia ja eri kokoisia. Jokos teillä on Nooa parantunut? Ai juu, ja ei meillä ole mitään suunniteltua sektiota tiedossa. Itse jotenkin olen "pessimistinä" ajatellut että taas mennään leikkaukseen.. ;) Eli näillä näkymin ihan normi alatie synnytystä lähdetään kuitenkin yrittämään. Tosin sitten lähempänä h-hetkeä mennään vielä synnytystapa-arvioon, jossa sitten tutkitaan että onko kaikki seikat "otollisia" siihen. :)

AA - kyllä joulusta on ihan "luvallista" toivoa ihan omannäköistä! :) Itse haluan viettää jouluni niin ettei paljon viinan kanssa läträillä - siis itse en lainkaan, mutta myös muut.. Se on ehkä se suurin toive - sitten tosiaan, ruoka, seura, rauhallista yhdessä oloa.. Mites Ainon flunssa? Upea masukuva!

IIDA-LINNEA myös "painiskelee" ajatuksista masun ja vauvan koosta. Kyllä mäkin sitä aika ajoin mietin ja kommentteja on jo tullut että "jokos synnytys on lähellä".. hehe. Pakko vaan ajatella että mun maha voi jollekin näyttää tosi pienelle ja toiselle taas isolle..

OSSELLA on sitten supistellut vähän tiukemmin..

NAPERO - aivan ihanaa että vauveli on päättänyt kääntyä oikein päin ja oli noin positiivisia kuulumisia muutenkin!!! :)))

FAY - tervetuloa porukkaan! Ja huiskutukset Annille! :)

VIIPERO - siis niin uskomaton kommentti "ehkä se räpsähtää sitten kerralla auki"! ;) Auts..

HANIN reissu oli mennyt hyvin ikävästä huolimatta. :)

JEPSIS - meillä on myös vielä Oonan siirtäminen pinniksestä pois ennen vauvan saapumista.. Ei olla vielä ostettu uutta sänkyä, joten vaiheessa ollaan.. ääk.

Kiva kun KAMOMILLA pistäytyi kertomassa kuulumisia! Toivottavasti teillä ollaan flunssat ohitettu!

Ok, nyt on levättävä - varmaan rankka yö tiedossa, mieskin on yövuorossa. Voikaa hyvin!

Yöpuulle vetäytyvä Mammis + O rv 24+3 (Oona köhii sängyssänsä)

Vierailija
56/82 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat lapset nukahti itsekseen. Tätä ei Jonskun kohdalla ole ikinä tapahtunut. Kiitos Q rohkaisuista ja neuvoista. Kyllä se keskustelu vaan auttoi. Vauvakin nukkuu tuolla omassa sängyssä. Ihanaa, kun ei tarvii koko iltaa pitää liinassa ja saa vapaammin edes vähän aikaan touhuta omiaan. Eilen pidin Kirppua kantoliinassa 19-24. Mä oon nyt ihan ihmeissäni. Toivottavasti muinakin päivinä onnistuis tää nukuttaminen näin hienosti.

Lisää hehkuttamista. Meidän Jonsku oli tänään koko aamupäivän kuiva. Ei tullut vahinkoja vaan saatiin komeasti pissit vaippaan. Tästä se toivottavasti lähtee. Jonskuhan on ollut tosi vastentahoinen tohon pottailuun. Jospa se nyt alkais ymmärtämään, että ei sinne huvin vuoksi mennä kökkimään.

Napero, hienoa, että vauva oli oikenipäin. Toivottavasti ymmärtää pysyäkkin. Kiva, että muutenkin oli tosi positiivista kerrottavaa. Kiitokset myös teille tiistaisesta leikkiseurasta. Oli tosi kiva tavata ekaa kertaa. Eetukin oli niin reipas ja suloinen poika. :)

Q:lle myös erittäin suuret kiitokset, kun saatiin tulla leikkimään. Aatu on kyllä niin suloinen poika, että. :)

Kamomilla, tuu vaan juttelemaan meidän kanssa tonne taaperopuolen vanttuihin. Siellä ollaan me kaikki tonskat ja enskat. Ei tartte täällä odotuspuolella loputtomiin jumittaa. Tosin mäkin näköjään oon tänne jämähtänyt, kun vieläkin avaan ensin odotuspuolen ja sitten vasta katson taaperopinon. Ehkä se tästä pikkuhiljaa menee tajuntaan, että mä en odota enään. ;)

Coltsfootin vauvauutisia täälläkin odotellaan. :)

pesukarhu, Jonsku 2v5kk ja Kirppu 6 viikkoa

Vierailija
57/82 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea päänsärky vaivaa ja kipeä silmätulehduskin on jo kolmatta päivää.

Rupesi kyllä niin naurattamaan tuo pesukarhun viesti ;) Vai olette saaneet Joonan pissaamaan komeasti vaippaan :D Hienoa kuitenkin että molemmat lapsukaiset ovat nukahtaneet itsekseen.

Kamomillakin oli käynyt kertomassa kuulumisia, toivottavasti flunssa alkaa jo helpottaa!

Kukas se uusi nyt olikaan? Kauhean huono muisti mulla, Bicca? Sulla on sitten mennyt vähän samallalailla tämä toinen raskaus kuin mullakin painon suhteen. Ekasta mullakin tuli 10kg ja 5 päivää synnytyksestä olin jo pari kiloa miinuksella. Tämän raskauden alussa painoin kuutisen kiloa vähemmän kuin ennen Idaa ja painoa onkin tullut jo 8kg. Sf-mitta mulla otetaan ehkä vasta tänään ekan kerran...

Tuun kohta jatkamaan jos kerkiän ja pystyn...

Vierailija
58/82 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se katselee tuolla muumeja...

AA:lla oli kyllä ainakin mun silmiini tosi pieni, sievä masu :)

Naperon vauvakin oli ainakin toistaiseksi oikein päin :) Toivottavasti tajuaa pysyäkin :)

Sitten vähän omaa napaa. Olin tiistaina iltavuorossa ja pari tuntia ennen työvuoron loppumista mulla alkoi tosi tuskalliset liitoskivut. Täytyy kyllä sanoa, että en Idan odotusaikana tiennyt kyllä mitään kipeistä liitoskivuista :/ Muistan kyllä silloinkin että kipeitä ne oli ja työmatkoilla piti pysähtyä aina bussipysäkeille huilaamaan, mutta pystyin sentäs kävelemään ne välimatkat. Se kipu oli tiistaina niin hirveetä etten oikein pystynyt kunnolla kävelemään ja kaikki kyykkiminen sattui niin. Itku meinasi kyllä päästä monta kertaa. Samaan aikaan mulla alkoi vähän niskoja ja päätäkin särkemään, mutta se peittyi vielä aika hyvin niiden liitoskipujen alle. Automatkalla kotiin kuitenkin alkoi selkää jomottelemaan siihen malliin, että tiesinkin jo kuumeen nousevan, varsinkin kun mies oli jo tiistaina lähtenyt kuumeen ja flunssan takia kesken työpäivän kotiin. Joskus klo 23 oli sitten 38 astetta kuumetta ja eiliseen aamuun sitä kesti, makasin ihan koomassa muutaman päivän kun mies hoiti myöskin kipeänä Idan :) Ke myös tuli silmätulehdus, joka on ollut Idalla jo alkuviikosta asti. Ihmettelin vielä eilen illalla että mikä ihme on kun alkoi taas niin särkeä päätä ja kurkku oli kuin hiekkapaperia. Nooh, tänä aamuna heräsin sitten flunssaisena. Voi räkä. Huomenna pitäisi kuitenkin jo töihin mennä. Liitoskipuja ei ole nyt onneksi kauheasti ollut, kun olen vaan maannut, mutta saas nähdä miten käy töissä.

Tänään on vielä sekin päivä, kun pitää ilmoittaa työnantajalle raskaudesta, äippäloma alkaa 2kk päästä. Vitsit mua jännittää soittaa. Olisi ollut helpompaa sanoa päin naamaa, mutta olen tämän päivän vielä saikulla ;)

Nyt on mentävä vähäksi aikaa vielä vaaka-asentoon :) Tulen sitten kertomaan vielä neuvolakuulumiset jos nyt jotain kerrottavaa on. Aattelin sanoa terkalle siitä jalkojen turvotuksesta ja jalkapohjien pistelystä ja kutinasta, vaikka nyt kun olen saikulla ollut niin sitä vaivaa ei ole ollut...

MiaMik rv 25+2 ja Ida 2v

Vierailija
59/82 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin synkältä näyttää täällä pääkaupunkiseudulla, vetää mielen myös hieman harmaaksi...

Naperolle onnittelut vauvan käännöksestä! Kyllä se siitä, pitää vaan ajatella positiivisesti loppuun asti asti että pysyy oikein päin! :)

Faylle tervetuloa mukaan odottamaan tonskaa! Ja onnittelut tietty myös! Mä ainakin muistan sut enskoista... :)

Viiperolle H-hetki sitten lähestyy hurjaa vauhtia! Kyllä muakin nauratti toi sun miehen kommentti! Mutta oikeassahan voi olla, meillä ainakin kävi niin Nooan kanssa. Ei mitään ennakoivia kipeitä supistuksia, edellisenä päivänä olin vielä ysmyissä shoppaamassa kunnes yöllä alkoi synnys. Toivotaan siis ettei teillä mennä kovin paljoa yli! :)

Han-han kiva että reissu meni hyvin hienoisesta heikosta olosta ja ikävästä huolimatta!

Kamomillan kääre se vain kasvaa ja aika hurjaa vauhtia verrattuna siskoonsa! :) Kovasti jaksuja sinne flunssan ja arjen syövereihin!

Mammis, onpa ikävää että Oona on noin pipi... :( Meillä Nooa muuten ok, yskä rohisee, tänäänkin heräsi itkien... Tosin en nyt sit tiedä onko toi itkeminen kulmahampaista johtuvaa, yskästä vai voisko olla edelleen korvista kyse... Vaikeaa kun toinen ei osaa puhua.Meille ei annettu mitään tarkastusaikaa noihin korviin, mut tarttee viimeistään ensi viikon alussa käydä näyttäytymässä vissiin kun poika edelleen välillä painaa toista korvaansa. Onhan se tietty hyvä, ettei liian positiivisesti ajattele tosta synntyksestä. :) Meinaan vaan ettei sitten pety jos joutuukin uudestaan sektioon... Toivotaan ettei uutta sektioo tulisi tällä kertaa! Ootteko siis ilmoittautunut Haikaranpesään? Me ilmoittauduttiin, nyt sit vaan jännätään päästäänkö sinne kun synnytys alkaa... :) Ja mä oon ihan samoilla linjoilla ton viinalla läträämisen kanssa jouluna, ei kiitos meidän joulun viettoon!

Miamik- tuuhan sit kertoo sun sf-mitta, mielenkiinnolla odottelen.. ;) Pikaisia toipumisia myös sinne! :)

Mä huusin tossa muutama viikko sitten ihanan Brion kehdon huuto netistä.. Siihen meinataan sitten tulokas laitaa nukkumaan. On niin iso että vauva menee siihen vielä reilu puoli vuotiaana jos ei vaan aloita kontilleen nousemista... toivossa on siis hyvä elää. ;) Tarkoitus ostaa Nooalle siinä 2- vuotispäivän kulmilla uusi sänky, niin tulokas saa sitten pinniksen. Muuten vaatetus puoli ja muut tarvikkeet pitäisi olla suht kunnossa, meille kun on mitä ilmeisemmin tulossa toinen poika... :)

Tällä viikolla on sitten viimeset lattiatunnit, jotenkin tuntuu helpottavalta kun teki sen päätöksen että lopettaa nyt, voi sitten tosiaan itse käydä muiden tunneilla.

Omaan isoon napaan ei sen kummempia tällä erää! :)

Hyviä viikonloppuja ja mahan kasvatteluja kaikille tonskille! Ja jo jakautuneille jaksamista kahden pienen kanssa!

bicci ja helmihemmo 23+2 kera Nooan 1,4 kk + 13 pvää

Vierailija
60/82 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jollain heittää jotain magnesium lisää jota vois käyttää ja joka auttaisi pohje kramppeihin??? Ihan järkyttävää yöllä kun herää sihen että jalka kramppaa! Ja monta päivää pohje tuntuu ihan murjotulta... En siis tällä hetkellä syö muita lisiä kuin D-vitamiinia..

bicci taas