Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ TONSKAT LOKAKUULLE ~*~*~

01.10.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Poikia yhteensä: 3

Tyttöjä yhteensä: 6

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on viikonloppu edessä. Ehditään taas puuhailemaan monenlaista koko perheen voimin. Jos on hyvät ilmat niin voisi yrittää ulkoilla oikein kunnolla. Jotenkin turvallisempi mieli lähteä pidemmällekin kävelylle kun on mies mukana.

Tänään olo on ollut kohtalaisen hyvä eikä ainakaan tähän mennessä ole vielä tullut huononolon tunnetta ja pyörrytystä. Olen ottanut nyt pari kertaa rautatabletit yöllä, kun käyn joka tapauksessa juomassa ja vessassa. On ainakin riittävän pitkä tauko maitotuotteiden syömisestä.

Mykikselle lämpöinen halaus.

Kandi, tosi hienoa kuulla että ultrassa kaikki oli kunnossa!

Mammis, toivottavasti tällä kertaa turvotus ei kiusaa yhtä paljon sinua kuin Oonan odotusaikana. Me varattiin tyttöselle korvalääkärille aika (Olli Rantanen). Hän pitää vastaanottoa myös meitä lähinnä olevassa Pikkujätissä, joten jos on tarvis käydä useampia kertoja niin pääsee samalle henkilölle.

Coltsfoot, mahdollisimman leppoisaa mieltä la:n lähestyessä. Minä oon ihan varma, että "klasu" syntyy joskus ensi vuonna. En osaa edes kuvitella, että synnytys voisi käynnistyä täällä kotosalla ainakaan ennen la:ta. Tyttönen kun ei olisi millään halunnut tullut maailmaan. =) Toista kertaa en kyllä toivo joutuvani oottamaan 42+2 asti synnytystä...

Han, vaikka ehkä vaikeaa onkin olla erossa perheestä, niin nauti Hesan reissusta! Ihan luksusta kuitenkin päästä itsekeen liikenteeseen. =)

Larskun tyttärelle onnittelut kauniista nimestä!

Tyttönen nukkuu jostain syystä tosi levottomasti päikkäreitään. Luulenpa siis, että ei kovin pitkät unet ole tiedossa. No, mukavaa on kuitenkin ollut se, että tyttönen on nukkunut viimeiset kaksi yötä illasta aamuun! Alkaa varmaan flunssa helpottamaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaa hyvin!

T: iida-linnea, "klasu" 27+5 ja tyttönen 1v 4kk

Vierailija
22/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iida-Linnea, kiva että läpäisit sokerirasituksen. Mulla olis se myös edessä tällä kerralla...

Osse, hyvää äippälomaa! Teidän rajuhan syntyy ihan kohta =O

Coltsfootilla alkaa olla H-hetki käsillä =) jaksamista sinne viimeisiin päiviin.

Larsku, tosi kauniin nimen teidän neiti sai =)

mykis, voi ei =/ isot halit teille sinne!

napero, ei mulla Aksusta ollut mitään pahoinvointia eikä tässäkään raskaudessa oo ollut ennen tätä viikkoa... liittyy varmaan alhaiseen verenpaineeseen tää huono olo.

Ihania masukuvia olitte laittaneet =) tässä olis mun tän päivän pötsi:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2843398.jpg

Kävin tänään lääkärissä ton huimauksen takia kun eilenkin harjoittelussa jouduin aamupäivän aikana varmaan kymmeneen kertaan menemään istuskelemaan jonnekin kun alkoi pyörryttää... nauroinkin, että oonkohan mä jotenkin omituinen kun ei tehnyt yhtään pahaa katsoa kun puolitoista kiloiselle laitettiin pleuradreeni, mutta aamuraportille meinasin pyörtyä... =D Verenpaine oli edelleen alhaalla ja Hb:kin mulle matala. Sokerivastaus tulee vasta maanantaina.

Mulla on nyt tosiaan viimeinen harjoittelu menossa. Oon pari viikkoa tuolla kesätyöpaikassani harjoittelussa =D tällä kerralla vaan olen siellä vastasyntyneiden tehon puolella kun kesän olin siinä tarkkailuosaston puolella.

pikku-milli, Aksu 2v5kk & Frank 13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coltsfootilla on ollut masupöpö, aika karmeeta noilla viikoilla, eipä käy kateeksi, mä sain karmeen nuhan viime odotuksessa 4 viikkoa ennen synnytystä ja mun oli pakko hakea lekurista antibiootit jotta pääsin siitä eroon. Harmitti hirveesti kun olin välttäny kaikkia lääkkeitä ja sitten oli pakko syyä.

Vauvatarvikkeiden laittamisesta oli puhetta, meillä pinnis on nostettu yläasentoon mutta siinä se sitten onkin, en oo vielä mitään laittanu tai kattonu valmiiks, tarttis vissiin pestä noi pienimmät vermeet ja laittaa esille, vaikka onhan tässä vielä aikaa pari kuukautta, ois vaan kiva että olis kaikki valmiina kun neiti saapuu maailmaan.

Larskun likka on saanut nimen, meillä isäntä tykkää tosi paljon Emilia nimestä ja sitä mietittiin meilläkin, myös Aleksandra on ollut listalla.

Onnea Eemelille !!!!!

Vitsit miten hienoa kuulla että Kandin Sofialla on sydän kunnossa hieno homma kertakaikkisesti !

Turvotuksesta, sitä ei mulla onneksi ole ollut, ei ainosta eikä sohvista, iltasin otan tosin sormukset pois sormesta kun aamusin on jonkun verran nestettä kehossa niin ne kiristää mutta ei mitään pahempaa.

Tsemppiä kuitenkin siitä kärsiville.

Hiivasta: mulla oli nyt alkuraskaudesta yksi hiivatulehdus ja hoidin sen ihan apteekin itsehoita kapseleilla ja onneksi on pysynyt poissa. Mä kehoittaisin kanssa hankkimaan niitä gefilustabletteja ja välttämään vaaleeta leipää ne on kait ne pahimmat ja makee tietty.

Hania vaivaa huono omatunto, mä oon ollu paoissa 2 yötä koko ainon eliniän aikana ja molemmilla kerroilla mulla oli aivan tolkuttoman huono omatunto ja osa reissusta meni läskiksi ihan siksi, aamulla pakotin miehen aikasin aamupalalle että päästään äkkiä kotiin. Eihän A:lla mitään hätää ollu kumpanakaan kertana äidillä enemminkin.

Kuten I-L sanoi koita nyt kuitenkin nauttia reissusta, menee varmasti tovi ennenkuin pääset seuraavan kerran :D

Oma olo on aika kurja, väsyttää tosi paljon ja olenkin nukkunut Ainon kanssa melki joka päivä 1,5 tunnin unet, sänkyyn pitää päästä viimeistään 23 tai muuten ei jaksa aamulla herätä. Lonkkia kolottaa,persauksessa on joku pinne ja selkä on aivan romuna. Aino oli kova mylläämään mutta tämä neiti on vielä kovempi, nukkumaan mennessä se pitää vähintään 30 minsan sembalot, potkii ja pyörii kun väkkärä, herään monotukseen jopa yöllä 2-3 kertaa. Lisäksi herään muuten vaan toiset 2-3 kertaa joten uni on älyttömän huonoa....valivalivali...... musta tää oli viimeks helpompaa.

Masun koosta vielä, mulla on nyt tosi paljon pienempi masu kun viimeksi, vois luulla että viikkoja on joku 25-27 sf mittakin on 5,5 cm pienempi kun Ainosta. Monet ei meinaa millään uskoa että tää syntyy 8 viikon päästä.....mihin tää aika on menny ???

Iida-Linnealle mukavaa viikonloppua kuulostaa kivalta tuo yhdessä tekeminen, meillä mies on taas raksalla koko viikonlopun !

Niin ja tietty muillekkin ihanan syksyistä viikonloppua, toivottavasti ei sada koko ajan !

Kysymys: ootteko te ajatellu hankkia joulupukkia, meillä se on harkinnassa, mutta onkohan siitä mitään iloa ???

Mykikselle vielä lämpöiset halit ja lohdutukset, tosi kurjaa että teille kävi noin !

aa,ae ja sohvi 31+6

Vierailija
24/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYKIS, suurimmat pahoitteluni :( Todella surullinen juttu. Voimia koko perheelle!

Kiitokset kaikille tsempeistä. Koitan kestää, vaikka tiukaa tekeekin :/

AA:N kysymykseen: tuskin hankitaan joulupukkia. Tod.näk. vietetään aatto mun vanhempien kotona ja siellä saattaa käydä tonttu tuomassa lahjat (pikkuveljeni siis, jos vain kehtaa enää. On vähän "siinä iässä" ettei välttämättä kehtaa ;D). Mutta muuten ei kyllä vielä lähivuosina varmaan tule pukkia taloon. Ehkä suurimmaksi osaksi siksi, että itse en tykkää tippaakaan joulupukeista (ostoskeskuksissa yms. juoksen aina karkuun, kun tulevat jotain karkkia tarjoamaan :D). Jos oma mies tai vaikka pojan pappa pukeutuisi, niin ehkä kestäisin :p

Hyviä vointeja tonskille!

Han

Vierailija
25/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)

OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Oys

Hei kaikille! Olen ollut aikoinaan aktiivisesti keskustelemassa enskoissa, mutta kiireet painoi päälle välillä niin, että jäi vähälle. Nyttemmin en ole saanut aikaiseksi kirjautua uudelleen, kun oli nämä muutostyöt tehty. Niinpä pitkähkön tauon jälkeen palailen kuvioihin, jos joku vielä muistaa minut.

Pitää onnitella Pesukarhua ja Quieroa jo syntyneistä vauveleista! Ihanaa! Paljon onnea Naperolle myös odotukseen, ihanaa, että teillekin tulee pieni tonska!

Meille on siis nyt myös tonska tulossa, 12. viikko meneillään, ja ensimmäinen ultra käytynä. Kävimme nt-ultrassa eilen, ja kaikki oli hyvin. Vauvalla oli kova meno päällä ja rakenteet sekä turvotukset kunnossa. Pahoinvointia ja väsymystä on ollut ilmassa, mutta ei mitään massiivista. Kohtahan näiden vaivojen pitäisi muutenkin hiljalleen helpottaa.

Kissankello rv 11+1 ja M 2,5 v

Vierailija
26/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankello, tervetuloa takaisin mukaan porukkaan!!! Meille näemmä tulee tonskat ihan samanlaisella aikataululla kuin enskatkin =) Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Han-han, piti sanomani sulle vielä että nyt vaan koitat reissussa rentoutua hyvillä mielin. Kyllä ne miehet siellä kotona pärjää =)

Joulupukki-g, mä en oo vielä aatellut koko pukkiasiaa... mummuloissa joulu vietetään, miehen vanhemmilla ensin syödään ja illaksi mennään mun vanhemmille. Nähtäväksi jää miten pukin kanssa on. Mun veljentyttö jännittää kovin vieraita ihmisiä ja varsinkin miehiä joten voi olla, että mun vanhemmille pukki ei tule ainakaan.

pikku-milli, Aksu 2v5kk & Frank 13+5

Vierailija
27/82 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli niin kiire, että jatkan vielä.

Mykikselle pahoitteluni, kyllähän se viikoista riippumatta kirpaisee :( Just katsoin sellaisen hollantilaisen dokumentin keskosista, jossa lääkäri ohimennen totesi, että 30% raskauksista päättyy keskenmenoon. Ja onhan meistä enskoista/tonskistakin vaikka kuinka monella ollut km. Kyllä siitä onneksi ajan kanssa yli pääsee, ja paras lohdutus on sitten aikanaan se uusi raskaus :)

Larskuko puhui siitä, miten ei tarvitse varata kaikkea valmiiksi, kun kauppaan pääsee myöhemminkin..? Mä en kyllä päässyt! Mulla oli sektiohaava, Noel söi puolen tunnin välein, oli kovat pakkaset, eikä meillä ollut autoa. Olin aivan täysin kotihiiri ensimmäiset viikot. Ja ilman Noelia kävin kaupassa varmaan pojan ollessa kolmikuinen... Mutta kai se yleensä menee niin, että kauppaan pääsee vähän aiemminkin ;) Itse aion kuitenkin varata kaiken valmiiksi, jos taas tulee erinäisiä mutkia matkaan (kuten ne pakkaset). Ainakin ruokaa teen enemmän pakkaseen tällä kertaa. Onneksi on ihania naapureita, joille voin tunkea Noelin hoitoon tarvittaessa. Osaan varmasti hyödyntää tuota mahdollisuutta, kun ei niitä sukulaisiakaan ole lähistöllä.

Han, nauti vaan siitä reissusta! Varmasti ikävä iskee vähintäänkin illalla, mutta se on vaan tervettä ;) Tuollainen reissu saa taas muistamaan, miten kivaa kotona on. Ja onhan se ihan mahtavaa olla joskus ilman rattaita liikkeellä :D Mä olen ollut kolme kertaa yön pois kotoa: kaksi kertaa Tampereella tuulettumassa, ja kerran siskon kanssa Tallinnassa. Se Tallinna oli vähän paha, kun tuntui että on NIIN kaukana Noelista. Vaikka kilometreissä etäisyys oli varmaan samaa luokkaa kuin Tampereeltakin :)

Mies unohti Noelin hakiessaan tärkeimmän unilelun tarhaan, samoin kuin kiisseliin tahriintuneet vaatteet muovipussissa. Homehtuukohan ne viikonlopun aikana, mitä veikkaatte? Vähän ketuttaa.

Kandi edelleen

Vierailija
28/82 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle pahoittelut keskenmenosta :(

Kissankellokin taas täällä :) Vitsit mä mietin eilen kauan kuka sä oot kun kuulosti niin tutulta tuo nikki. Ja kyllähän mä sitten muistinkin, sekoitin nimittäin aina sut ja pesukarhun enskoissa ;)

Niin kukas se tosiaan sanoi että pääsee heti synnytyksen jälkeen kauppaan? Minäkään en kyllä päässyt :) Olo oli niin mahottoman heikko synnytyksen jälkeen kun se 750ml verihukka kyllä tuntui luissa ja ytimissä. En tajunnut vielä sairaalassa kuinka heikko olo mulla oli, mutta jahka pääsin kotiin ja steppasin muutaman kerran kaksioo ympäri siivoten niin tajuhan siinä meinasi lähteä. Meillä loppui vielä kaiken huipuksi heti ne pikkuiset vaipat vaikka oli ostettu niitä tosi paljon. Ida kun kakkasi sellaiset 10-15 kertaa päivässä+pisuvaipat, mies pääsi sitten heti vaippaostoksille melkein parin päivän välein. Itse poistuin kotoa 2 viikkoa synnytyksestä ja sekin 500m lähikauppaan oli aika kauhea reissu kuin huimasi niin :)

Larskun neiti oli saanut ihanan nimen, se on minunkin yksi lemppareista niinkuin myös teidän pojankin nimi ;)

Kandi, mulla on unohtunut pariksi päiväksi pussiin kotona kiisseli-vaatteet rattaiden tavarakoriin ja hyvin on tahrat lähteneet eikä ole tullut hometta.

Kylläpäs oli rankat 2 päivää töissä. Ei paljon pyllyllään ehtinyt istua. Vähän jo eilen lopputyöpäivästä supisteli ja jalat turposivat taas. Eipä se turvotus laskenutkaan illan aikana ja yöllä heräsin monta kertaa kun jalkapohjia pistelee ja ne kutisi :/Toivottavasti johtuu vaan turvotuksesta eikä ole tulossa mitään maksajuttua.

Onneksi on nyt vapaa viikonloppu, joka menee kylläkin leipoessa ja siivotessa kun huomenna pidetään Idan 2v-kutsut :)

Pakko sanoa vielä tähän, että olen sanonut Idalle nyt aamulla monesti "oletko äidin pikku mussukka". Ida sanoo aina takaisin "en ole äidin mustikka" :D

MiaMik rv 24+3

Vierailija
29/82 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle lohtuhalaus, ja voimia kovasti suruun :(

Kissankellolle onnea plussasta ja tervetuloa "takaisin", kyllä mäkin sut muistan :)

MM ja Kandi, minähän se olin joka sanoi että kauppaan pääsee synnytyksen jälkeenkin. Ootte kyllä ihan oikeessa, että ei se oo itsestäänselvyys, en mäkään käynyt missään kuin varmaan 2vkoa synnytyksestä, vaikka olin fyysisesti ihan hyvässä kunnossa heti synnytyksen jälkeen, niin hormonimyllerrys ym. oli niin suurta, ettei oikein osannut tehdä mitään muuta kuin hoitaa vauvaa kotona ja imettää, imettää, imettää.. Lähinnä tarkoitin tuolla lausahduksella sitä, että kunhan perusjutut löytyy kotoa, niin meillä ainakin löytyy apuvoimia sen verran (esim. anoppi) että kaupasta hakukaan ei ole mahdotonta. Ettei se katastrofi ole jos jotain puuttuu ja vauva jo syntyy. Mutta ehdottomasti aion itsekin pyrkiä siihen että kaikki mahdollisesti tarvittava olisi valmiina kuitenkin :)

( . ) Tuntui että supistuksissa on ollut muutaman viikon ajan taukoa, tai että niitä on tullut paljon harvemmin kuin ennen, päivittäin kuitenkin. Nyt sitten tänään on ollut sellainen päivä, että supistaa oikeastaan ihan koko ajan, vähänkin kun asentoa vaihtaa (esim. nousee istumasta ylös) niin heti on maha pinkeänä. Ja kun makoilee, esim. äsken kun nukutin poikaa, niin supistuksia tulee silloinkin sarjassa. Pääasiassa kivuttomia, mutta välillä aika napakoitakin tulee. Tässä vaiheessa ihan hyvä vaan että kohtu valmistautuu, ei haittaa yhtään :)

Onko muilla stressiä siitä, miten esikoinen "pärjää" kotona synnytyksen ja osastolla olon aikana? Mulla on ollut aika kova stressi siitä. Siis tiedän että kyllä se pärjää, mutta oon ihan varma että sairaalassa joudun itkemään ja ikävöimään poikaa :( Ollaanhan me oltu aiemminkin erossa pari yötä, ja kk sitten kaksikin yötä kun oltiin siellä laivalla. Mutta silti se tuntuu taas niin pahalta. Eniten stressaa se, että kuka poikaa hoitaa kun lähtö tulee..Mun äitini joka on ns. vakihoitaja pojalle, asuu sen verran kaukana ja on vielä vuorotyössäkin, ettei tod.näk. ehdi tänne ainakaan synnytyksen ajaksi. Anoppila on tuossa lähellä, ja he hoitovastuun ottanevat, mutta kun anoppi joutuu töitä tekemään niin appiukon harteillehan hoitovastuu silloin jää, eikä tuo ole tottunut tosiaankaan mitään vaippoja vaihtelemaan saatikka ruokia väsäämään. Sitten mulla on ihan hullu pelko siitä että jotain tapahtuu mun poissaoloaikana, kun tuo poika on niin vilkas... Huoh, nämä on näitä äidin ikuisia huolia.

Viipero rv 36+2

Vierailija
30/82 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikaisten komeiden masukuvien innoittamana otatin itsekin tuoreen masukuvan, tässäpä teille, nyt siis rv 36+2 (saas nähdä saanko näkyviin)

Oikein hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Viipero
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f6aa58ac-922f-11dd-9d2c-…!

Vierailija
31/82 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meikä jo yöpuku päällä Hilukin on jo hymisemässä sängyssä, saas nähdä nukahtaako itse vai pitääkö mennä pitämään kädstä kiinni. Oltiin päivä kaupungillla ja toisen päikkärit jäi vähän lyhyiksi, mutta mulle passaa oikein hyvin pieni rötvähetki illalla. Miellyttävä kolmen päivän mahatautikin on nyt näemmä selätetty, tänään pystyin ekaa kertaa syömään oikeaa ruokaa (elelin aiemmin yöllä syömälläni mehukeitolla) ja vime yönä nukuin mahtavasti viitisen tuntia putkeen. Kuuden tietämillä aloin jo odotella, milloin tyttö herää. Niin siis eli närästyskin voi olla asia, jota kaivata ;)

Mykikselle todella suuret voimahalit!! Hirvittävän ikävä tilanne

Larskun tytölle onnittelut nimestä (Meilläkin Hilun vika nimi on Emilia )Mukavaa, että arki luistaa!

Mammis oli laittanut jalkakuvia. Toivottavasti nuo on Oonan ajoilta :D

Kandillakin siellä alkaa olla jo mahaa Hienoa ultrakuulumisiakin oli tullut!

Han taitaakin olla parhaillaan Hesassa Toivottavasti oli hyvä reissu. Taitaa olla äitien vakiotauti tuo huonon omantunnon poteminen jos yhtään ottaa sitä omaa aikaa...

Naperokin oli laittanut pari kuvaa Vitsi,mä en ole tainnut ottaa yhtään mahakuvaa tässä raskaudessa, jos se onkin syy miksei mukelo halua vielä syntyä...

AinoAurorallakin tökkii yöt. Mä olen ihan samaa mieltä, että viimeeksi sai koisia ainakin vähän paremmin (tosin nythän sitä ikääkin on vähän enemmän ja muisti sitä mukaa huonontunut ;) ). Musta alkaa jo pikkuhiljaa tuntuman, että nukkuisin jopa enemmän jos mukelo olisi jo maailmassa (hahaa, tämä on varmaan lause jota tulen katumaan seuraavan vuoden!!). Ja joulupukista. Meillä ollaan varmaan joulu samassa paikassa siskon perheen kanssa (meillä, niillä tai meidän äitillä), siskolla on 8v ja jouluna 1v pojat ja se on ainakin hommaamassa kovastikin pukkia. Eli pukki tulee. En ehkä välttämättä Hilla varten vielä hommaisi muuten... Millä on aina muutenkin ollut joulu hirveetä ramppaamista mun kotoa siipan kotiin. Nyt vähän tuntuu, että ehkä voisi olla aaton jossain, mutta muuten ihan vaan kotosalla. Tai sitten tosissaan pyytää tuota porukkaa meille....

MiaMikille rentouttavaa viikonloppua (tai viikonlopun loppua...), muistahan rentoutuakin!

Kissankellolle onnittelut raskauden johdosta ja jaksamisia pahoinvointiin !

Iida-Linneallakin on vointi parantunut! Varmasti tekee äidillekin terää, että on pari yötä saanut (ainakin tytön puolesta) koisia putkeen!

Pikku-Milli kärsii edelleen huimauksesta. Toivottavasti saat nuo arvot tuost pikkuhiljaa kohoamaan ja pääset käsiksi "normaaliin" elämään.

Viipero kysyi tuosta stressaamisesta esikoisen pärjäämisen kanssa. Voin nostaa käden ylös ja korkealle! Tai toisaalta stressaa, toisaalta ei. Meillä tilanne nyt taitaa olla se, että miehen äiti tulee meille asumaan siksi aikaa kun olen pois. Toisaalta moinen tuntuu tosi naurettavalta, mutta jos Hilu ja siippa olisi kahdestaan kotona, niin sillon mun täytys ihan oikeasti tulla suoraan synnytyssalista kotiin. Ukko on ollut Hilun kanssa ihan rehellisesti varmaan korkeintaan pari tuntia kahden (jos olen ollut joskus kauemmin pois niin anoppi tai mun äiti on ollut jeesaamassa) ja valitettava totuus on, ettei sillä ole rahkeitakaan enempään Ite toisaalta jo odotan niitä paria "lomapäivää", mutta toisaalta alkaa heti mahaan särkeä kun miettii eroa Hilusta. Varsinkin nyt kun olin itse kipeänä ja Hilu oli yhden yön (tai oikeastaan melkein vuorokauden) anoppilassa ja muuten sitten meidän äiti oli sen kanssa omien töittensä jälkeen, niin parin päivän ero tuntuu tosi hurjalta jutulta. Komia on muuten maha :D

Siippa lähti hurjan viiden minuutin koiranulkoilutuslenkin jälkeen hakemaan grilliltä mässyä. Kyllä huomaa, että on ite vielä toipilaana kun ei mitään halunnut ;D

Mukavat viikonlopunjatkot!

Coltsfoot ja mukelo 39+5

Vierailija
32/82 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle iso lohdutushalaus, olen todella pahoillani, että vauva ei tällä kertaa jaksanutkaan loppuun asti... :(

kissankellolle tervetuloa takaisin ja iso onnittelu tonskasta!

millillä on heikko olo, aika kurjaa... toivottavasti helpottaa pian.

Toivottavasti Hanilla on ollut hauska reissu, vaikka ikävä tai "huono omatunto" ehkä on vaivannutkin.

Hitsit, mä oon kans ajatellut, että kauppaan kyllä pääsee synnytyksen jälkeenkin, koska olin viimeksi niin hyvässä kunnossa heti ja kävin kaupassa jo kotimatkalla tekemässä hankintoja... mutta tottahan sekin on, että välttämättä ei pääse mihinkään moneen viikkoon! Mä kuitenkin totesin, että me saadaan nyt luvan pärjätä noilla vaatteilla mitä on, mitään en osta ennen ku vauva on maailmassa ja tiedän, kuka sieltä tulee. Ja onneksi tosiaan mun äiti on tulossa meille synnytyksen aikaan asumaan, joten voin sit lähettää hänet kauppaan, jos itse en pääse. Mutta periaatteessa siis olen Viiperon kanssa samoilla linjoilla, että en tällä kertaa elä harhakuvitelmassa, että kaupat ei ota vastaan äiti-ihmisiä. :D

Ihana toi Idan vastaus, voin hyvin kuvitella! :D

Viiperoa stressaa esikoisen jättö. Mua ei oo vielä jännittänyt, koska tiedän olevan hyvissä käsissä kotona isin ja mumman kanssa. Kyllä me tänään kuitenkin päivällisellä juteltiin tytön kanssa siitä, kun äiti menee sairaalaan hakemaan vauvaa ja on vähän aikaa pois, kuinka mumma on silloin tytön kanssa kotona. Iso hymy levisi vaan naamalle. :)

Colsfootilla on kyllä tosiaan h-hetki lähellä, jännittääkö sua ollenkaan, kun niin rauhallisena kirjoittelet?

AA kyseli jo joulupukista, me ei olla mietitty asiaa. Me haluttais miehen kanssa viettää joulua ihan keskenämme lasten kanssa ,mutta katsotaan, miten meidän toiveet menee läpi... mun perhe on aika joulufanaatikkoja, joten en oikein osaa arvioida, miten suhtautuvat, kun muut kuitenkin todennäköisesti ovat samoilla seuduilla jouluna. Mun äiti on vielä aika hauska siinä, että vaikka kuinka ollaan jo viime jouluna sanottu, että tänä vuonna halutaan olla keskenämme, niin silti se voi ihan tosissaan olla huomioimatta tällaiset puheet. Mutta siis, pukkia ei varmaankaan tilata, jos omalla perheellä ollaan, sit saatetaan harkita, jos on isompi porukka. Viime vuonna meillä oli (mun serkku), mutta tyttö tais lähinnä pelätä pukkia...

Mammiksella on ollu esikoisesta samanlaiset turvotukset, kun mulla. Kauhulla odotan ensi viikkoa, nimittäin näillä viikoilla alkoi megaturpoominen viimeksi. Vaikuttais ihan hyvältä nyt, että jäisivät tulematta, mutta sitähän ei koskaan tiedä.

Aika mahtavia masuja täällä kuvissa kyllä on. Omaani en laita, kun ei oo ees otettu, mutta luulen, että se ei kovin isolta näyttäisi, kun on tuota kokoa mussa muutenkin.

( . ) supistuksia ei oo ollut, ja oma mielikin on kohentunut kummasti! Eilen oli hyvä päivä tytön kanssa ja tänään vielä parempi. :) Käytiin tänään tekemässä hankintoja Rajulle, hoitoalustat ylä- ja alakertaan, oma soittorasiapehmonalle nukahtamisrituaaleja varten, uusi hoitolaukku kahden lapsen tavaramäärä mielessä pitäen ja seisomalauta typylle. Saatiin testikäyttöön veljenpojan Hartanit, että osattiin ostaa oikeanlainen seisomalauta, ja voi herran jestas miten isot sellaiset yhdistelmärattaat on!! Todettiin heti, että kyllä vaihdetaan takas Scootereihin heti, kun vaan Raju on sen 6kk, on ne sen verran kevyemmät ja helpommat rattaat ku yhdistelmät. No, katsotaan tilannetta sitten ;).

Loppupäivä on siivottu mun pesänrakennusvietin vallassa, raivattu tilaa Rajun vaatteille ja tarvikkeille alakerrasta. Melkein saatiin jo kodinhoitohuone ja vaatehuone kuntoon, huomenna sit täytyy jatkaa. Yläkerrassa kaikki on vielä laittamatta, sängyt ja hoitopaikka. Päädyttiin siihen, et todennäköisesti on parempi pitää pääosa vaatteista ja tarvikkeista alhaalla ja ylös vaan ihan välttämättömimmät.

Ostin myös tytölle Baby Born -nuken (siis minä! omalle tytölleni!), joka osaa pissiä ja kakkia. :) Mulla oli taka-ajatuksena, että jos nukke käy pissillä, ehkä tyttökin innostuu pissimään pottaan. Ja arvatkaa mitä, näin kävi! Muutenkin tyttö kävi tänään kolme kertaa potalla, toki saaliit oli melko pieniä pisuja, mutta joka tapauksessa yhtään vahinkoa ei tullut koko päivänä (vaippa oli kauppareissulla, ulkoillessa ja päikkäreillä). Mutta siis, tyttö meinas seota, kun näki vauvanuken, juoksi jo pitkältä äitiä vastaan ja paijas koko loppuillan "vauvaa". Mies kävi jo välillä muistuttamassa tyttöä, että tämä vauvanukke ei sitten ollut se vauva, josta on niin paljon puhuttu, vaan et se on vielä tulossa... :) Laitettiin vauvanukelle sänkykin kuntoon ja tutti suussa nukkumaan. Voi meidän pientä tulevaa isosiskoa!

Jeps, mut nyt mä lopetan tän turhan pitkän jaaritteluni. Pakko saada itsensä nukkumaan, et huomenna jaksan istua teatterissa pari tuntia.

-Osse, typykkä 1v10kk ja Raju rv 35+3

Vierailija
33/82 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee viikonloppuisin käytyä koneella, mutta kun mies on ylitöissä niin konehan aukeaa heti aamusta :)

Viipero, juu kyllä sinne kauppaan tosiaan voi päästä heti synnytyksen jälkeen, ei ole kieltomerkkiä ovella :) Ihana tuo sinun massu, kasvaa tuollain eteenpäin ja missään muualla ei ole kyllä ylimääräistä ;)

Sanoinkin jo aiemmin, että aion olla sairaalassa niin pitkään kunnes maito nousee kunnolla ja ainakin sen pari yötä huilaamassa ;) En stressaa yhtään sitä aikaa kun mies on täällä Idan kanssa kotona. Mietinkin oikein etten ole ollut Idasta yötä erossa, mutta olenhan minä kun 3-vuorotyötä teen ja yövuorot kuuluu kuvioon ;) Yökylässä Ida ei ole kyllä ollut vielä missään, pitääkin varmaan muutama kerta reenata ennen synnytystä. Se kyllä stressaa kuka Idaa hoitaa kun me ollaan miehen kanssa synnyttämässä. Anopilla on päivätyö arkisin, joten hänet varmaan tilataan taksilla tänne jos viikonloppuna käynnistyy. Mun äidillä on vuorotyö, joten jos vaikka yöllä käynnistyy niin toivotaan että on vp seuraavana päivänä tai sitten että ollaan synnytetty viimeistään aamulla klo 8, koska äiti menee aikaisintaan klo 9.30 töihin tai saattaa mennä vasta klo 17. Viimoisin vaihtoehto on sitten siskoni, jolle pitää Ida sitten viedä vaikka kesken unien koska hällä kuitenkin kaksi omaa lasta ja kk tuolloin omaan laskettuun aikaan :)

Coltsfootilla päivät senkus vähenee ja siellä vain noin rauhallisena kirjoittelet!

Osse oli vihosta ja viimein ostanut sen pissaavan nuken typylle :D Mähän sanoin et se toimii. Sitäkö yritit eilen soittaa? Mulla oli hyytelösokerin teko niin kesken ja kun se vuosi sitten epäonnistui niin en pystynyt jännitykseltä vastaamaan :D

Kukas siitä pukista kyseli? Meillä oli jo viime jouluna siskon tytön takia ja tulee pukki käymään tänäkin jouluna, koska aika varmasti taas porukalla vietetään pyhät. Ida ei oikeastaan viime vuonna pelännyt pukkia, katsoi vaan kulmat kutrussa et mikä tuo oikein on :)

Sitten joku kyseli aiemmin myös tavaroiden laittamisesta valmiiksi. Meillä nyt sattuu olemaan jo makkarissa hoitopöytä, kun ostin naapurilta joka muutti pois ja nyt kun Ida siirrettiin jatkettavaan sänkyyn niin pinniskin vaan työnnettiin makkariin, sille ei ole kyllä vielä mitään asetuksia sentäs tehty ;)

Mun piti eilen muka niin saada suurin osa hommista valmiiksi kun Ida nukkui päikkärit. Menin sitten hetkeksi huilaamaan ja heräsin kahden tunnnin päästä :) Tänään uusi yritys, ekat vieraatkin tulee heti kun Ida herää päikkäreiltä...

Mitähän mun jaloissa oikein tapahtuu? Heräsin yöllä taas siihen jalkapohjien pistelyyn ja kutinaan. Samalla tuntuu tosiaan että jalat on turvoksissa, mutta eihän ne nyt yöllä olleet yhtään. Eilen se turvotuksen tunne hävisi päikkyjen jälkeen pariksi tunniksi, mutta jahka tein ne parit täytekakut ja seisoskelin tuolla keittiössä niin paineen tunne jalkoihin palasi. Nyt taas heti aamusta kun nousin pystyyn tuntuu että jalat turpoaa, vaikka mitään turvotusta ei vielä näy? Johtuukohan tämä kaikki kenties painon noususta, taas näyttää tulleen 2kg alle kuukaudessa!

Nyt munien keittoon...

MiaMik rv 24+4 ja Iitan Piita 2v

Vierailija
34/82 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikkuneiti kuumeessa, varmaankin johtuu siitä rokotuksesta minkä sai vko sitten PE. Harmillista moinen, toivottavasti ei kestäisi kovin montaa päivää. Se on parempi hakea kannettava töistä tänään, ei varmaankaan ole neiti hoitokuntoinen huomenna vielä. Oma napa voi ihan hyvin, vähän väsyttää välillä ja tuntuu että sisuskalut siirtyy paikasta toiseen kun O jumppaa.. :) Eilen mieskin tunsi ekan kerran liikkeet.

MYKIS - en voi varmasti mitään sellaista sanoa mikä lohduttaisi. Itsekin 2 km kokeneena, ei siihen kukaan osaa mitään sanoa. Voidaan vain lähettää * halauksia * ja olla tukena silloin kun sitä kaivataan.

Ihania masukuvia olitte laitelleet! Viiperolla on aivan mahtava masu! :)))

Ja siitä tosiaan että kauppaan pääsee samantien.. ;) Meillähän oli myös sektio, joten en ihan heti ollut kaupoilla.. hih. Olisinkohan käynyt joskus 1vko leikkauksen jälkeen itsekseni autolla lähikauppakeskuksessa ostamassa liivinsuojia jne, ehkä n. 40min reissun olin pois. Oonan kanssa uskaltauduin "kaupoille" varmaan vasta joku 2kk leikkauksesta.. Ei voinut juuri kaukaloa nostella autoon ja pois.. Varaudun myös taas tuohon samaan tilanteeseen, että mieluusti hankin kaiken tarvittavan valmiiksi kotiin, saa nähdä sit kuinka käy.

VIIPEROLLA alkaa olla kaikki valmiina vauvaa varten. :) Ihanaa tuo laittelu. Toisaalta mäkin haluaisin sen jo aloittaa, mutta ehkä hillitsen itseni vielä. Ostin eilen kuitenkin vauvalle ekan jutun, nimittäin sellaisen ruskean "karvahaalarin". <3 On sitten söpö! Tulevan synnytyksen ja sairaalassaolon aika ei mua "jännitä" Oonan puolesta laisinkaan. Oona saa mennä mummolaan tai sitten mummo & pappa meille (olettaen että saataisiin perhehuone - muutenhan isukki saa sit olla neidin kans kotona enimmäkseen). On sinänsä varmasti aika helppo juttu, että mummo & pappa molemmat ovat silloin eläkkeellä ja ovat muutenkin viettäneet hirmu paljon aikaa neidin kanssa että en kyllä jännitä miten neiti pärjäisi. Veikkaisin että sitten iskee vaan itselle kova ikävä!

Ihana kuulla että KANDIN Sofian sydänultrasta oli noin hyviä kuulumisia!!!

HAN - varmaan tulet jossain välissä kertomaan miten vkonloppu meni!? :) Varmasti mies & poika on pärjänneet - ne on nuo äitien vieroitusoireet ne pahimmat. ;)

Hyvä että IIDA-LINNEALLA on edes vähän se huimaaminen & huono olo helpottanut! Ja tyttönenkin saanut nukuttua paremmin.. :)

PIKKU-MILLI - sullakin pyörryttää.. :( Kerro sitten huomenna niistä sokereista. Toivottavasti olisi vain ohimenevä vaiva.

AA - meille ei joulupukkia hankita. Ei Oona varmaan vielä ymmärtäisi moisesta niin paljoa ja muutenkin olen vähän "jouluvastainen" sinänsä että en todellakaan halua että Oona saa jokaiselta paketin ja "hukkuu" siihen tavarapaljouteen. Tähdätään siihen että neiti saa tilillensä rahaa ja ostetaan sitten joku vähän "isompi" lahja..

KISSANKELLOLLE tervetulotoivotukset porukkaan ja onnea odotukseen! :) Terkut Ouluun - synnyinkaupunkiin. :)

MIAMIK - mulla ainakin se turvotus Oonaa odottaessa aiheutti kovasti pistelyä ja kutinaa jaloissa.. Toivottavasti olisi jo kutina hellittänyt. Miten teillä meni Idan 2v-kutsut? :)

COLTSFOOT - kiva että mahatauti jo helpottaa.. Eikös tänään ole LA? :) Kerrohan kuulumiset, vai joko olette karanneet laitokselle.. Ja kyllä se turvotuskuva oli Oonaa odottaessa otettu. ;)

OSSEN typykkä sai sitten vauvanuken hoitaakseen! :) Niin ne pisutkin luonnistuu pottaan! Meillä oli jossain välissä "pottaangsti" neidillä ja hampaita ei halunnut harjata, mutta kun otettiin vauvanukke samoihin puuhiin niin kummasti alkoi taas homma pelittään. :)

Nyt levähtämään hetkeksi niin jaksan taas jumpata tovin iltasella. Kaikki taustailijat - tulkaahan kertomaan tekin kuulumisenne! :)

Mammis + O rv 23+6 (Oona zzz)

Vierailija
35/82 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihan hirmusesti pienen masuasukin johdosta! Ihana kuulla susta pitkästä aikaa. Mitäs M:lle kuuluu? Oonkin usein miettinyt, mihin sä katosit, mutta kiva, että tulit takasin noinkin ihanien uutisten kera. :)

Aika hauska tosiaan, että Kissankello ja Pikku-milli saa taas vauvat samoihin aikoihin. :)

Mykikselle pahoittelut. Tosi surullista. *hali*

Coltsfootille paljon suppareita. Sullahan jo paukkuu laskettuaikakin. Kohta saadaan lisää tonskia tänne :)

Ihanan nimen Larskun tyttö sai. Mä niin odotan jo ristiäisiä, että sais Kirpun oikeen nimen käyttöön.

Meille ei kummempaa taaskaan kuulu. Kirppu nukkuu tässä mulla kantoliinassa. Nää illat pakko tehdä näin, kun muuten olis yhtä kitinää ja huutoa ja Jonsku ei sais nukuttua. Mies on ollut nyt paljon iltoja töissä. Tosi kökköä, kun nää illat on just ne hankalimmat, mutta ehkä se tästä. Jonsku on kyllä ollut nyt ihana isoveli Kirpulle. Halii ja juttelee hälle. Yrittää välillä leikkiäkkin Kirpun kanssa, mutta ei Kirppu vielä raasu älyä. :)

Kait sitä täytyy mennä piakkoin nukkumaan, jotta jaksaa huomenna olla kärppänä taas ylhäällä, kun Jonsku herää. Yritetään taas rikkoa aamutoimientekoennätystä ja päästä taas vähän aikasemmin leikkipuistoon. :)

pesukarhu, Jonsku 2v5kk ja Kirppu 5,5 viikkoa

Vierailija
36/82 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä taustalta.... ;) Lukenut siis tätä teidän pinoa jo loppukesästä alkaen...

Ensimmäiseksi onnittelut kaikille jo tonskan saaneille sekä plussanneille! Toiseksi suppareita kaikille, jotka niitä kaipailevat! :)

Eli osalle saatan olla tuttu, kirjoittelin viime syksynä tuonne enskoihin ja tapasinkin muutaman ohi mennen... Tonskaa siis täälläkin odotellaan syntyväksi, la 4.2.2009.

NIMIMERKKI: bicci79

OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Raskaus mennyt ihan mukavasti alun ällötysten jälkeen, joskin huomasin nyt viikonlopun aikana hienoista turvotusta, sekä lauantaina alkoi supitelemaan oikein kunnolla, alamaha oli hellänä vielä eilen illallakin. Tänään onneksi neuvola, pääsee jutustelemaan terkan kanssa tilanteesta.

Kävinkin jo kirjoittelemassa Mammiksen galluppiin liikunnasta, meilkein samassa veneessä kun ollaan, eli täällä myös toisena työnä muiden liikuttaminen. Joskin taitaa jäädä jumpat jos näin supistelee jo nyt!

Mitenkä muuten muilla tonskan odottajilla (ehkä lähinnä keskiraskaudessa olevat), ootteko pirteitä ja enrgisiä? Mulla ollut jo pidemmän aikaa tosi uupunut olo, hempasta ei kyllä tämän hetken tietoa sitten viime käynnin jolloin oli kyllä 140 ja rapiat. Töissä pitäisi jaksaa, hoitaa esikko, koira ja koti, parisuhde aika heikoilla hoidoilla... :)

Sori omanapaisuus nyt alkuun, koitan kommentoida muillekin seuraavan kerran. ;)

bicci 22+5

Vierailija
37/82 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskenmeno ei onneksi ollut niin ikävä kuin mitä kokemani tm. Lisäksi olin alusta saakka varma, ettei kaikki mene hyvin...mikä lie itsesuojeluvaisto sitten huolehtii.

Jos jotain ikävää, niin eikö aina pidä olla jotain hyvääkin! Mä sain tänään tietää, että mut valittiin hakemaani pestiin meidän yrityksessä ja olen nyt aivan fiiliksissä :))

kyllä nyt turhat murehtimiset saa jäädä, sillä uudet kuviot vie varmasti kaiken aikani ja tarmoni...tietenkin oman pienen pojan vesselin lisäksi =))

oikein ihanaa odotusta teille tonskattaret!!

mykis

Vierailija
38/82 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykikselle iso halaus ja Onnittelut uusista työkuvioista :D

Viiperolla kyllä ihan huippu toi maha B-) Sulle ei näyttäis kovin noita ylimääräisiä kilojakaan tulleen.. Kaikki tossa edessä!! Mieskin katto sivusta et oho..

Tervetuloa uusille plussanneille!! On nyt ihan nimet hukassa..

Omaa napaa sitten..

Eilen oli neuvola ja kaikki tuntui olevan kunnossa!

Ainoastaan ihmetyttää kun hb oli nyt laskenut 118 ja sain rautakuurin neuvolasta! Miten se nyt viimeisellä kympillä laskee kun on tähän asti ollut nousussa..

Sf oli nyt 28 eli aivan normaali käyrillä mennään.. Täti vielä tunnusteli tarkemmin että ihan normaali kokoinen vauva on tulossa! Sokerillakaan ei kasva.. Viimen lääkäri mittasi niin tuli heittoa sen vuoksi ja taisi toi pikku-ukko näyttää peppuaan lääkärin mittanauhalle..

Sokerirasituksen arvot oli kaikki alle 5!! Paljon paremmat mitä alkuraskaudessa kun kävin viimeksi.. Olen siinä nelli tutkimuksessa mukana niin olen kahdesti rasituskokeessa käynyt! Suosittelen kyllä tota vähä hiilihydraattista ruokavaliota!!

Painoon mulla toi ruokavalio ei tällähetkellä kyllä vaikuta muutoin ku nousu suunnassa mutta muuten on hyvä ja virkeämpi olo kun sokeria välttää!

Joo painoa oli kuukaudessa tullut 3,4kg :D Mut ite kiloni kannan ja ne sit lähtee ajan kanssa pois! Täti on kyllä niin ihana tässä suhteessa et ei yhtään kertaa ole maininnut mitään!

Paineet oli vähän noussut mutta nousee samalla kun mun painokin nousee.. ei vielä mitään huolestuttavaa!

Turvotuksia ei ole vielä tullut.. täytyy kyllä koputtaa puuta! Viimeksihän olin ihan pallo! Jalat varsinki.. iho niin pinkee ettei varpaita paljon liikuteltu :p

No nyt typy heräsi.. täytyy tulla jatkaan myöhemmin!!

Niamey rv 30+6

Vierailija
39/82 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei neidin hoitoon tänään, kun eilen ei ollut enää kuumetta ja hyvinkin reipast tyttö touhusi koko päivän äiteen kanssa. ;) Yskä kyllä vielä vaivaa ja nenä vähän valuu mutta ehkä se siitä. Itse en saanut nukuttua kun kuuntelin neidin yskää yöllä (kaikista poppaskonsteista huolimatta yskää vaaka-asennossa kyllä paljonkin) ja O:n jumppaa mahassa - ihan mahoton tapaus!

PESUKARHU - vaikka illat on vaikeita niin ihanaa että Kirppu viihtyy liinassa! Meilläkin varmaan yritetään ottaa se reppu sitten käyttöön kun tarvis..

Moi BICCI! Kiva kun pinouduit! :) Teidän tonskalla on sit hyvä laskettu aika, mun synttäri nimittäin! hihi! Oon vitsaillutkin että (vaikka meillä on la 26.1.) O olisi aika hyvä synttärilahja.. ;) Saa nähdä ollaanko sitten kättärillä yhtäaikaa. Tuosta pirteydestä ja energisyydestä ei ole kyllä mulla ainakaan tietoakaan. Siis se että tuo masuasukki valvottaa jumpillaan yöllä ja päivät tietysti vierähtää töissä ja illat + viikonloput hyvin tiiviisti Oonan kanssa touhutessa.. Ja kuulostaa hyvin tutulle tuo sun toteama, koiraa meillä ei ole, mutta työt, jumpat, Oona, kodinhoito kyllä vievät siltä parisuhteelta melkein kaiken ajan. Ihme jos muistetaan kerran päivässä pussata ohimennen. ;) Jospa se tästä.

MYKIS - hyviäkin uutisia - onnittelut uudesta pestistä!!! :) Itse joskus totesin että niin se vain joku korkeampi taho järjestää tämän elämän meidän puolesta ja kaikella on tarkoituksensa.. Ihanaa että jaksat olla positiivinen!

Ok, nyt on jatkettava töitä, reipasta päivää kaikille!

Mammis töissä + O rv 24+1 (Oona phh:lla)

Vierailija
40/82 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan oli melkein pelkästään hyviä kuulumisia - jospa se rautakuurikin sitten nostaisi HBn. Mulla ois kans sokrurasitus edessä - vajaan parin viikon päästä..

No niin, nyt mä oikeasti jatkan niitä töitä.

Mammis taas