Tunnetko ketään positiivista ihmistä?
Sellaista, joka puhuu enemmän myönteistä kuin negatiivista, joka on useammin kiitollinen kuin katkera. Minä tiedän ehkä vain yhden tai kaksi. Olen ajatellut muuttaa itseäni siihen suuntaan.
Kommentit (197)
Yhden HIV-positiivisen 1990-luvun alussa, håmå.
Tunnen onneksi lähiperheen sisältä yhden ja kaveri- sekä työporukasta useamman lisää. Pitävät muakin pinnalla vaikeina aikoina ja heille saa purppasta vaikeistakin asioista ja ajanjaksoista, niin hekin saavat purkaa mulle, mutta riittävän fiksut ja vakaat ihmiset vaan tietää missä se normaalin raja ammattivalittajaan ja negailijaan menee. Vaalin tätä ilmapiirin kohottavaa piirrettä mahdollisuuksien mukaan, sit jaksaa antaa jotain aikaa niille valittajillekin, sellaisiakin kun ihan perheen ja suvun sisällä on, eikä ne tietysti toisilleen valita kun pitää aina olla se kenellä menee kurjimmin, niin kilpailuhan siitä valittajan valokeilasta heidän välilleen tulisi! :D
Minä olen kehopositiivinen, nytkin valuu rillikyljenrasva molemmista suupielistä. Iltapäivällä jatkan taas diettiä, saa nähdä jaksanko koko illan vai pitääkö woltata pitsaa, siideriä on kaapissa ja suklaata myös. Tytti 28v/ 137kg.
Tunnen kaksi tuttavaani, toinen on entinen pankkivirkailijani, nykyisin syöpäsairaan miehensä pitkäaikainen omaishoitaja jo monen vuoden ajan ja aina hän on iloinen ja naurava, tuo "valon" aina tullessaan.
Toinen on vähän alle 60- vuotias, työtön ja hakee ja hakee töitä kokoajan, korkeasti koulutettu, ei vaan saa työpaikkaa - silti aina positiivinen ja "luottaa parempaan huomiseen". Nostan heille "hattua" 🙏👍😅.
Tunnen yhden, hän on ex-vaimoni. Hän on nykyään kehopositiivinen
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihanaa kun täällä alapeukutetaan, jos joku sanoo olevansa positiivinen ihminen ja näkevänsä kaiken keskellä jotain hyvää. Eikä millään uskota, jos joku on kokenut vastoinkäymisiä tai jopa hirveyksiä ja sanoo siltikin olevansa positiivinen kaikesta huolimatta.
Siis missä kohtaa tai viestissä ei ole uskottu että joku positiivisesti suhtautuva on kokenut vastoinkäymisiä?
Miten se positiivisuus sitten määritellään.
Outo kysymys, suht kaikki tuttavapiirissäni kuten itsekin, ovat positiivisia ihmisiä, mutta sukulaisissa on pari melkoista pessimiistiä.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys, suht kaikki tuttavapiirissäni kuten itsekin, ovat positiivisia ihmisiä, mutta sukulaisissa on pari melkoista pessimiistiä.
Sama. Itsekin yritän olla.
En todellakaan tunne, turha täällä esittää Jeesusta
Vierailija kirjoitti:
Mulukkuja ovat
Vastoinkäymisiä on ollut eikä nytkään ole täydellistä. Pyrin kohdistamaan energiaa asioihin, joista saan itselleni hyvää mieltä. Liikunta lisää hyvää oloa ja laulaminen. Saan hetkeksi ajatukset muualla ja jaksan olla positiivisempi. Olen sellainen peruspositiivinen ihminen, joka tarkoittaa sitä, että luotan omaan kykyyni selviytyä. Oma tunneskaala on laaja, joten negatiivisia tunteitakin on. Yritän olla sanomatta toisista negatiivisia asioita. Yleensä vältän tai katkaisen välit sellaiseen ihmiseen, joka aiheuttaa liikaa pahaa mieltä.
parempi vaan ottaa reippaampi asenne useimmin
Tunnen positiivista ihmisiä. Eivöt äänestä vasemmistoa ja elättävät työllään tai eläkkeellä itsenäinen. Tuntemani negatiiviset vasemmistolaiset välttelevät työnteko ja keplottekevat avustuksilla.
Vierailija kirjoitti:
On helppoa olla positiivinen kun elämä on ollut sellaista
Itse tiedän erään naapurin. Hän puhuu joka asiasta vain myönteisiä puolia. Hän itse on joutunut jäämään mielenterveydellisistä syistä eläkkeelle ja on kokenut elämässään menetyksiä ja sairastellut paljon. Hän on erittäin empaattinen ja häneltä riittää myötätuntoa myös vieraammille ihmisille. Hän pystyy puhumaan kaikkien kanssa eikä lähde mukaan mihinkään seläntakana puhumisen.
Näyttelijä Tauno Palo oli kuulemma myös tällainen, elämäntavoistaan huolimatta.
Oma elämäni on onneksi täynnä positiivisia ihmisiä, itsekin olen. En ole negatiivisten ihmisten kanssa tekemisissä kuin töissä, onneksi.
Suurinosa miehistä ja (vanhemmista miehistä) yleensä katkeria hauskaa seurata kun katkeruus aiheuttaa noille sudänkohtauksen ym muun terveyshaitan kun esim minä seksuaali vähemmistöön kuuluva on suht positiiven kun ei tunne katkeruutta ketään kohtaan noin helppoa se on!
Humalassa tulee monesti hallusinoitua kaikenlaista.
Oikeasti positiivisia en tunne. Ihmiset on yleisesti ottaen aika masentavaa ja toivotonta porukkaa. Siksi viihdyn paremmin itsekseni.
Ehkä jotkut hullut saattavat ajoittain olla onnellisia ja positiivisia, jos on tarpeeksi vahvat lääkkeet.