Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään positiivista ihmistä?

Vierailija
15.07.2026 |

Sellaista, joka puhuu enemmän myönteistä kuin negatiivista, joka on useammin kiitollinen kuin katkera. Minä tiedän ehkä vain yhden tai kaksi. Olen ajatellut muuttaa itseäni siihen suuntaan.

Kommentit (276)

Vierailija
241/276 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana oli paljonkin positiivisuutta, mutta viidenkympin jälkeen alkoi läsähdellä realiteetit naamalle eli ennää ei naurata. Vetuttaa lähinnä.

Vierailija
242/276 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Keskisarja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/276 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita, ja itsekin olen suurimmaksi osaksi. Vain miehelleni uskallan kiukutella, hänellä sama.

Vierailija
244/276 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin Tepolla on HIV.

Eli positiivinen.

Vierailija
245/276 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkis Simo Frangen ?

Vierailija
246/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itselleni on silloin tällöin sanottu, että miten jaksat aina olla noin positiivinen. Minusta yllättävää, sillä en minä mielestäni en nyt niin erityisesti ole. En vain ääneen valita joka asiasta, joten se kai se sitten on sitä.  Elämä ei ole ollut positiivista, mutta koetan tyrkätä ikävät asiat taka-alalle aina jos ne on sellaisia, mihin ei voi itse vaikuttaa tai mille ei voi tehdä mitään. Kun joku nyt väittää että kaikkeen voi vaikuttaa: Sitä perhettä ei voi valita, mihin syntyy, ulkonäkö tulee geeneistä, siihen ei voi vaikuttaa luonnollisin keinoin kuin rajallisesti, tietoja ja taitoja voi kehittää, mutta ei enempää mihin älyllinen kapasiteetti riittää, geneettisiä sairauksia voi tiettyyn pisteeseen asti hoitaa, mutta niiden periytymistä ei voi estää jne. 

Elämässä on tullut vastaan asioita, joita en ole valinnut, joten olen kyllä löytänyt niistä hyvätkin puolet.  

Vierailija
247/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavannut useampia enemmän ja vähemmän tällaisia positiivisia ihanuuksia :-) :-)

"Everybody has an Umbridge in their life.....somewhere"

Vierailija
248/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän nyt sanoisi sillai mahdollisimman kohteliaasti, mutta sen olen huomannut, että "tyhmempi" ihminen on ainakin helposti positiivisempi ihminen. Riippuu vähän kuinka paljon tajuaa asioita. 

Vierailija
249/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-hiihtäjät Harri Kirvesniemi ja Jari Isometsä ovat. En kyllä tunne heitä mutta tiedän heidät.

Eix nuo herrat ole testattu ”positiivisiksi”?

Vierailija
250/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään sellaista, mutta olen kuullut huhuja että sellaisiakin on olemassa.

Itse olen liian realistinen ja joidenkin mielestä  perusnegatiivinen.

Vierailija
251/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin suoraan narsistin näppäimistöltä

Vierailija
252/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan usein kuulla että olen positiivisin ja piristävin ihminen, kehen muut ovat törmänneet. Olen aina ollut sellainen vaikka elämäni on ollut todella traumaattinen ja olen elänyt läpi vakavia menetyksiä ja masennuskausia. Silti olen päättänyt etsiä kauneutta maailmasta, ja sitä löytyy vaikka kuinka paljon. Koitan myös olla myötätuntoinen heitä kohtaan, joiden on vaikea nähdä maailman kauneutta, mutta välillä se on vaikeaa. Minunkin elämässä on sellaisia ihmisiä, jotka katsoo aina asioita negatiivisen kautta ja joilta saa kuulla ilkkumista siitä, että on "naivi". Näissä tilantiessa yritän muistella, että he kamppailevat omien asioiden kanssa. Sovitaanko että tuetaan kaikkia sellaisina kuin ovat, eikä vedetä ihmisiä alas jalustalta, vaan annetaan heille tilaa iloita elämää. 

Vierailija
253/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän nyt sanoisi sillai mahdollisimman kohteliaasti, mutta sen olen huomannut, että "tyhmempi" ihminen on ainakin helposti positiivisempi ihminen. Riippuu vähän kuinka paljon tajuaa asioita. 

Tietämättömyys asioista voi toimia suojana ihmispsyykkeelle, mutta se ei tarkoita, etteikö viisaat voisi olla positiivisia. Altistun itse opintojeni kautta ihmisoikeusrikkeille ja yleisesti yhteiskunnallisille eriarvoisuuksille, mutta pyrin silti olemaan positiivinen ihminen ja muistamaan eron yksilöiden ja järjestelmien välillä.

Vierailija
254/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen itse joskus opiskellut positiivista ajattelua. Positiivisuus lähti kuin pieru Saharaan, kun tuli vastoinkäymistä vastoinkäymisen perään. Psyykkaaminen voi auttaa, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Koska sitähän se positiivinen ajattelu pohjimmiltaan on; itsensä psyykkaamista, mielen huijaamista, että kaikki muka olisi ok, vaikka ei olisi. Tosiasiassa kukaan ei todellisten koettelemusten keskellä jaksa ikuisesti valita positiivista asennetta ja keskittyä elämän parempiin puoliin, jos enin asioista kaatuu niskaan.

Tämä on totta ja oletteko huomanneet että meille joillekin oikein alkaa tulemaan niitä vastoinkäymisiä heti kun päättää olla positiivinen? Muut saavat fiilistellä ja hippeillä rauhassa mutta annas olla kun itse yrittää olla iloinen ja ajatella ettei se elämä ehkä olekaan niin kamalaa niin johan paskaa sataa niskaan sanko kaupalla. 

Vierailija
255/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Freddie Mercury. 

Vierailija
256/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 

Vierailija
257/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että polyamorista ihmistä. Valitettavasti tunnen.

Tunnen kyllä positiividiakin ihmisiä.

Vierailija
258/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

politiikassa. en. tai sukuyritysten johtotuttavissakinkin

Vierailija
259/276 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan usein kuulla että olen positiivisin ja piristävin ihminen, kehen muut ovat törmänneet. Olen aina ollut sellainen vaikka elämäni on ollut todella traumaattinen ja olen elänyt läpi vakavia menetyksiä ja masennuskausia. Silti olen päättänyt etsiä kauneutta maailmasta, ja sitä löytyy vaikka kuinka paljon. Koitan myös olla myötätuntoinen heitä kohtaan, joiden on vaikea nähdä maailman kauneutta, mutta välillä se on vaikeaa. Minunkin elämässä on sellaisia ihmisiä, jotka katsoo aina asioita negatiivisen kautta ja joilta saa kuulla ilkkumista siitä, että on "naivi". Näissä tilantiessa yritän muistella, että he kamppailevat omien asioiden kanssa. Sovitaanko että tuetaan kaikkia sellaisina kuin ovat, eikä vedetä ihmisiä alas jalustalta, vaan annetaan heille tilaa iloita elämää. 

Mikai sitten alleviivaat traumaattisuutta ja menetyksiä? Kai positiivinen kuvailisi elämäänsä toisella tavalla.

Vierailija
260/276 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiset hiihtäjät ja heistä jokaisen, melkoisia kusettajia.