Miksi soijarouhetta haukutaan, vaikka se on kaikella tapaa terveellisempi, halvempi ja ekologisempi kuin naudan tai sianliha?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei osaa laittaa siitä maistuvaa ruokaa, itsekään en osaa. Olen myös aika laiska ja jos en heti onnistu en luultavasti kokeile uudelleen ja tuon kanssa olen yrittänyt jo monesti.
Tämä on kyllä usein totta, että ihmiset ei osaa saada makua soijarouheeseen.
Parasta soijarouheesta tulee näin.
Pannulle runsaasti öljyä, kuiva soijarouhe siihen kihisemään pariksi minuutiksi. Sitten joukkoon sipulisilppua ja paistellaan hyväksi. Mausteita voi laittaa tässä välissä. Sitten iso loraus balsamicoa, tämä on tärkein. Sitten murustellaan joukkoon kasvisliemikuutio/jauhetta tms., ja lisäillään kiehuvaa vettä tai vettä erissä, annetaan sen imeytyä soijarouheeseen ja lisäillään lisää, kunnes rouhe on valmista ja neste imeytynyt, ja paistellaan sitten vielä hetki - tämä on toinen vaihe, jossa voi lisätä mausteet.
Mausteeksi sopii esim. valkosipuli, maustepippuri, paprikajauhe, savupaprika, pippurit, timjami, meirami, oregano....riippuu, mitä rouheesta aikoo valmistaa.
Laskepa ainesosat ja vertaa lihaan, johon riittää ripaus suolaa. Ilman suolalisäystäkin se maistuu lihalle eikä sahanpurulle.
Entä sitten? Miksi ruoassa ei saisi olla useita aineksia?
Toki ihmiset saa syödä maustamatonta jauhelihaa, jos haluavat. Minä en halua, niin minä syön maustettua soijarouhetta.
Toki-toki-vanmainen 🤪
Mikä vaivaa ihmistä, joka käyttää vammaista haukkumaterminä?
Näillä perukoilla ei soija kasva. Ruoho kyllä ja samaten lehmät syöden ruohoa....
Vierailija kirjoitti:
Sian jauheliha haisee pahalle. Naudan jauhelihassa on 10 - 20 prossaa silkkaa läskiä. Siitä vaan jos mieli tekee syödä ehtaa ihraa ruuan mukana.
Kyllähän se ihran syönti pitää terveempänä kuin soija. Mielelläni syön, on hyvän makuistakin, vaikka ilman mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe maistuu sahanpurulta. Se saattaa vaikuttaa joidenkin suhtautumiseen.
Sepä se. Ideologiset hihulit vaan vääntää kaiken ihme aatesodaksi aina.
Soija aiheuttaa syöpää, jauheliha ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no en tiedä miksi haukutaan. Se näyttää ja maistuu samalle kuin jauheliha kun sen maustaa samoilla mausteilla kuin jauhelihan.
Minun puoliso pitää oikein paljon soijarouheesta.
Puolisosi taitaa muutenkin sanoa kaikkeen "kyllä kultaseni"
Joo ja minä kysyn päivittäin häneltä, että mitä ruokaa haluat seuraavaksi. Tänään olen tehnyt jo 2 lämmintä ateriaa puolisolleni. Hänen tarvitsee vain istua valmiiseen pöytään joka päivä.
Ruoka-aineksia on ihan joka lähtöön meillä. Sitä jauhelihaakin on. Mut tämän tästä kevennetään. Nytkin juuri kiitteli hyvästä ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei osaa laittaa siitä maistuvaa ruokaa, itsekään en osaa. Olen myös aika laiska ja jos en heti onnistu en luultavasti kokeile uudelleen ja tuon kanssa olen yrittänyt jo monesti.
Pannulle runsaasti öljyä, kuiva soijarouhe siihen kihisemään pariksi minuutiksi. Sitten joukkoon sipulisilppua ja paistellaan hyväksi. Mausteita voi laittaa tässä välissä. Sitten iso loraus balsamicoa, tämä on tärkein. Sitten murustellaan joukkoon kasvisliemikuutio/jauhetta tms., ja lisäillään kiehuvaa vettä tai vettä erissä, annetaan sen imeytyä soijarouheeseen ja lisäillään lisää, kunnes rouhe on valmista ja neste imeytynyt, ja paistellaan sitten vielä hetki - tämä on toinen vaihe, jossa voi lisätä mausteet.
Mausteeksi sopii esim. valkosipuli, maustepippuri, paprikajauhe, savupaprika, pippurit, timjami, meirami, oregano....riippuu, mitä rouheesta aikoo valmistaa.
Laskepa ainesosat ja vertaa lihaan, johon riittää ripaus suolaa. Ilman suolalisäystäkin se maistuu lihalle eikä sahanpurulle.
Toki ihmiset saa syödä maustamatonta jauhelihaa, jos haluavat. Minä en halua, niin minä syön maustettua soijarouhetta.
Toki-toki-vanmainen 🤪
Tokihan toki toki toki tokikaan
Soijarouhe ei sovi ravinnoksi ihmisille, eikä eläimille. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki-toki-vanmainen 🤪
Inhoan soijarouhetta, mutta tästä olen samaa mieltä. Lapsellista ja typerää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soija on allergeeni, joka meinasi viedä minulta hengen. Ei yleisimpiä allergioita, mutta hirvittää pakkotuputus jos minkä ruoan osana, koska sama voi käydä muillekin ja tiedän, että on käynytkin. Lisäksi soijan mukana tulee valtavasti hiilareita, joita elimistö tarvitsee, mutta ei sitä kuitenkaan sentään proteiinin kylkiäisenä halua syödä.
Miksei voi syödä proteiniin kylkiäisenä? ei sillä ole makrojen kannalta väliä onko sulla lautasella kananrintaa ja riisiä vai vaan soijarouhetta, mahassa ne menee kuitenkin sekaisin
Ymmärsitkö sinä tuota kommentoimaasi viestiä ollenkaan? Pitäisikö sinun mennä jonnekin koulutukseen, missä opetetaan myös ymmärtämään lukemasi teksti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pielessä jos ruoka-ainetta täytyy maustaa hitosti saadakseen siitä syömäkelpoista. Lähtökohta on silloin huono.
Ihmiskunta on maustanut ruokaa iät ja ajat, se on ihan kulinarismin kulmakiviä. Mutta halveksu sinä vaan maustamista.
Varsinaiset mausteethan tuossa on optionaalisia, itse juju on saada soijarouheeseen rasvaa, suolaa, umamia, happoa ja makeutta.
En halveksi maustamista, vaan sitä että maustamisella peitetään perusraaka-aineen paha maku.
Ei se ole paha maku. Sinä et vain ole vielä tottunut siihen makuun. Se on sinulle uusi maku. Suosittelen maustamista, koska se helpottaa tottumista. -Eri
On kyllä paha maku. Kasvissyöjillä on isompi riski saada aivoverenvuoto.
-eri
Mutta toisaalta matalampi aika monen muun sairauden riski.
Vegeillä on sekasyöjää suurempi riski saada kihti, koska he ottavat proteiininsa yleensä palkokasveista. Sekasyöjä saa tuon taudin pidettyä lääkkeettömänä lihaa syömällä, mutta vege joutuu jatkuvalle lääkitykselle.
Tuota ei ole havaittu tutkimuksissa. Virallisten lähteiden mukaan noita ei tarvitse välttää eivätkä ne nosta kihdin riskiä.
No tyhmät ihmiset nyt tuppaavat haukkumaan kaikkea heidän mieltymyksistään poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki-toki-vanmainen 🤪
Tokihan toki toki toki tokikaan
Miten voi sana "toki" triggeröidä noin kovasti? 😃
Vierailija kirjoitti:
Ekologista? Luontokato, metsäkato, eroosio, kemikaalikuormitukset jne. Soijan viljely on kaikkea muuta kuin ekologista.
Sekä soija rahdataan suunnilleen maailman toiselta puolelta kun jauheliha tulee parhaimmillaan alle 20 km säteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Kokkasin yhden kerran nuorena soijarouheesta. Sain ruokamyrkytyksen. Kumma kun ei houkuttele käyttää uudestaan.
Aasi syö kauraa ja heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekologista? Luontokato, metsäkato, eroosio, kemikaalikuormitukset jne. Soijan viljely on kaikkea muuta kuin ekologista.
Sekä soija rahdataan suunnilleen maailman toiselta puolelta kun jauheliha tulee parhaimmillaan alle 20 km säteeltä.
Joo, jostain Ranskasta ja Kroatiasta näyttäis tulevan tuo soija ihmisravinnoksi. En nyt sanois toiselta puolelta maailmaa.
Kerran vielä riita poikki ruuasta , syö vaikka jäätynyttä paskaa jos tykkäät siitä.Alkaako läskikapina taas idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99.9% soijasta kuluu lihan tuotantoon. Se sinun "lähiruokasi" syötetään kiinalaisella soijalla ja siihen uppoaa moninkertainen määrä proteiinia kun mitä siitä saa ulos. Hyötysuhde on todella huono.
Joillekin kaikki ei-eläinperäinen ruoka aiheuttaa raivoa lukuun ottamatta olutta ja makkaraa (makkaran lihapitoisuus voi jopa olla alle 20 %).
Sehän siitä maukasta tekeekin vasta ja rakenteesta suussa sulavaa. Burgeripihvissä pitäisi olla mieluiten 25-30% rasvaa.
Sian maku on mahtava. Kinkku on ihan superhyvää.