Mistä niitä edullisia puhelinliittymä saa?
Jostain tiskin altako niitä myydään, kun netissä hinnat on yli 30e/kk ja samoja hintoja näkyy operaattoreiden liikkeissä mainostettava.
Elisan huoleton 4g pomppasi minulla 36,99e. Eihän tuollaista halua maksaa!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globetel
Onpa jännä juttu, jo melkein 30 vuotta toiminassa ollut firma mutta eipä tuota kummemmin mainosteta?
Taisi olla vuosi 2016 tjsp. kun nämä ilmoittivat että lopettavat aktiivisen kuluttajamainonnan ja keskittyvät yritysmyyntiin. Itsellä käytössä perusliittymä dataestolla jo toista vuosikymmentä ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tee halvempi sopimus jollekin muulle, uusille asiakkaille on ihan hyviä hintoja. Sen jälkeen yleensä vanha tarjooja tekee sinulle halvemman tarjouksen myös. Tein ton viime kesänä, taas täytyy tehdä sana homma kun ilmoittivat hinnan nousevan 25 ekestä 37 ekeen. Järjetöntä.
Näin, mutta entä jos ei vaan enää jaksa tätä jatkuvaa operaattorin vaihtamista ja tarjous-/markkinointipuheluita?
Mitta kun tulee täyteen niin se tulee ja sitten voi kokeilla jotain muuta. Yksi tapa on maksaa operaattorille korkeahkoa hintaa ja tyytyä siihen, usein aspat myös jättävät sellaisen asiakkaan rauhaan eivätkä edes yritä myydä uusia ominaisuuksia tai muutakaan turhaa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan elisan rajattomasta 200m:n liittymästä alle 20e/kk.
Sain aikanaan Elisan aspan toiminnasta niin tarpeekseni etten enää palaa heidän asiakkaakseen. Puhelinliittymät (bisnes ja henkilökohtainen) Globetelilta ja erillinen ikivanha 4G mobiilinetti Telialta. Hinnat niin kohdallaan että näitä en ihan äkkiä vaihda. Globetelissa on myös se hyvä puoli ettei heidän aspa ole jatkuvasti soittelemassa ja myymässä lisäpalveluita tai aiheuttamassa muutakaan päänvaivaa. Vuosia tyytyväistä asiakkuutta takana, suosittelen mielelläni muillekin.
Mikäs globetel markkinointiprojekti tämä ketju on? Noloa.
Ai jaa että heti kun tämmöisestä vähän tuntemattomammasta puljusta kertoo rehellisen mielipiteensä on se markkinointiprojekti? Ja ihmettelen myös heitä jotka aina Elisaa ylistämässä vaikka heidän asiakaspalvelunsa on aivan sieltä minne aurinko ei paista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globetel
Onpa jännä juttu, jo melkein 30 vuotta toiminassa ollut firma mutta eipä tuota kummemmin mainosteta?
Taisi olla vuosi 2016 tjsp. kun nämä ilmoittivat että lopettavat aktiivisen kuluttajamainonnan ja keskittyvät yritysmyyntiin. Itsellä käytössä perusliittymä dataestolla jo toista vuosikymmentä ja olen ollut siihen tyytyväinen.
Koetin verkkoarkistosta katsella josko sieltä löytyisi vahvistusta. Näkyy olevan firman webbisivujen teema vaihtunut 2016 ja sitten uudestaan heti seuraavana vuonna, mutta muuta infoa ei sieltä löytnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tee halvempi sopimus jollekin muulle, uusille asiakkaille on ihan hyviä hintoja. Sen jälkeen yleensä vanha tarjooja tekee sinulle halvemman tarjouksen myös. Tein ton viime kesänä, taas täytyy tehdä sana homma kun ilmoittivat hinnan nousevan 25 ekestä 37 ekeen. Järjetöntä.
Minä olen kokeillut tuota kaksi kertaa eikä kummallakaan kerralla ole tullut vastatarjousta. Koskaan ei ole tarjottu lahjakortteja. Nyt maksan 21€ + tietoturva 8€.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on mennä jonkun kilpailevan operaattorin sivuille ja jättää sinne soittopyyntö (tai kirjoittaa chattiin, jos siellä sellainen on, että haluaisit tietää minkälaisia puhelinliittymiä heillä on tarjota). Sitten solmit heidän kanssaan puhelimessa jonkun sopimuksen. Siitä menee automaattisesti tieto nykyiselle operaattorille ja sitten vain odotat, että he soittavat sinulle ja tarjoavat uutta sopimusta. He peruvat puolestasi toisaalle tekemäsi sopimuksen.
Onhan tämä ihan kamalaa teatteria, mutta kai nuo firmat sillä tekevät hyvää tiliä, että ihmiset eivät kilpailuta vaan maksavat ylihintaisia liittymiä.
Ei toimi tuollai. En ole koskaan saanut vastatarjousta.
Nykyään ei mikään ole enää edullista. Kun euro tuli käyttöön pomsahti hinnat ja pari vuosikymmentä ovat nousseet edelleen.
Naurettavia nämä liittymien kanssa säätelijät. Jatkuvasti vaihtavat liittymää. Itselläni on ollut sama koko ajan, eli kymmeniä vuosia. Muutaman euron takia viitsivät nähdä vaivaa. Sama juttu bensan hinnassa. Muutaman sentin takia ajellaan aina halvimmalle huoltsikalle. Minä en edes tiedä, paljonko bensalitra nykyään maksa kun sillä ei ole minulle mitään merkitystä.
Prepaid on paljon halvempi kuin sopimus jos se puhelin ei ainoa netti ole....
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia nämä liittymien kanssa säätelijät. Jatkuvasti vaihtavat liittymää. Itselläni on ollut sama koko ajan, eli kymmeniä vuosia. Muutaman euron takia viitsivät nähdä vaivaa. Sama juttu bensan hinnassa. Muutaman sentin takia ajellaan aina halvimmalle huoltsikalle. Minä en edes tiedä, paljonko bensalitra nykyään maksa kun sillä ei ole minulle mitään merkitystä.
Totta, taitaa elämä olla aika huoletonta kun jaksavat säätää vuodesta toiseen, luulisi että moinen olisi jo stressaavaa! Maksakoon mitä maksaa kunhan hinta nyt ei ihan mahdottomiin nouse. Bensiini voisi olla edullisempaa, mutta onko sitäkään pakko kuluttaa vain kuluttamisen ilosta...
Vierailija kirjoitti:
Prepaidia pitää muistaa pitää elossa lataamalla siihen puheaikaa, muuten se kuolee ja jos olet sitonut numeroon jotain muita palveluja kuten vaikkapa sähköposteihin tai someihin kirjautumisia, maksukamua jne. tulee todellisia vaikeuksia kun se sun prepaid menee kiinni koska samaa numeroa ei enää saa käyttöön uuteen prepaidiin.
Ketju ilmiannettu Globetelin (en ole koskaan kuullutkaan, enkä aio hankkia) sissimarkkinointina
Hoidan äitini liittymäasioita. Hänellä tarjoushinta 18,99€/kk loppui ja tuli ilmoitus, että jatkossa hinta on 28,99€/kk.
Soitin asiakaspalveluun, ja sain hänelle vuodeksi hinnan 19,99€/kk.
Mieheni tekee aina samoin, etuhinnan päättyessä soittaa asiakaspalveluun ja saa jälleen halvat hinnat. Etuna hänellä toki se, että hänen nimissään on kaikki perheemme liittymät, puhelimet ja netti.
Minä vaihdoin Dna:han ja olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prepaidia pitää muistaa pitää elossa lataamalla siihen puheaikaa, muuten se kuolee ja jos olet sitonut numeroon jotain muita palveluja kuten vaikkapa sähköposteihin tai someihin kirjautumisia, maksukamua jne. tulee todellisia vaikeuksia kun se sun prepaid menee kiinni koska samaa numeroa ei enää saa käyttöön uuteen prepaidiin.
Kerran vuodessa... Kai sitä sen 5€ vuodessa käyttää? Joka on minimilisäys ainakin minulla. Numeron voi myös siirtää, jos hankit toisen liittymän.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan äitini liittymäasioita. Hänellä tarjoushinta 18,99€/kk loppui ja tuli ilmoitus, että jatkossa hinta on 28,99€/kk.
Mieheni tekee aina samoin, etuhinnan päättyessä soittaa asiakaspalveluun ja saa jälleen halvat hinnat. Etuna hänellä toki se, että hänen nimissään on kaikki perheemme liittymät, puhelimet ja netti.
Oliko mahdotlnta kertoa yhtiön nimi, haluat edut vain itsellesi ja mutsillesi. Noloa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mahdotlnta kertoa yhtiön nimi, haluat edut vain itsellesi ja mutsillesi. Noloa sinulle.
Ja jos kertoo operaattorin nimen, haukutaan mainostamisesta 😂😂
Soita sinä omalle operaattorillesi, jos aihe kiinnostaa.
Mä aina soitan Elisalle, DNAlle ja Teliaan tarjouksia kysellen. Silleen saa halvemmalla ja jopa kaupan lahjakortin päälle.Hinta on pysynyt n19.90e /kk.
Jos käyttää kotona pelkkää wifiä ja ulkona nettiä vain satunnaisesti, heti play storeen tai apple storeen lataamaan mikä tahansa eSIM tarjoaja joka toimii myös Suomen markkinoilla kuten Mobimatter, Airalo jne.
Sieltä esim. 5 gigatavin 4G datapaketti kuukaudeksi hintaan 4 euroa. Tuolla maksaa laskut ja selaa uutiset työmatkoilla jokaikinen päivä ja kevyesti jää vielä yli joku 3 gigatavua. Jos ei ole netin tehokäyttäjä, mikään suomalainen operaattori ei päihitä hinnastossa näitä eSIM tarjoajia. Suomalainenkin prepaid on törkeän kallis, netti maksaa euron päivässä eli 30 euroa kuussa.