Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Koliikkilapsesta?

Vierailija
21.05.2007 |

Jos teillä on/on ollut koliikkilapsi, niin onko kyseessä ollut esikoinen vai joku seuraavista lapsista?



Jos koliikki on ollut muilla kuin esikoisella, niin mikä on lapsien ikäero?



Kiitos vastauksista!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäero vajaa 2 v

Vierailija
2/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa 1v6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus vain muuten vaativa.

Vierailija
4/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella todettiin myöhemmin maitoallergia, toisella meni itkut ohi siihen 3kk:n ikään mennessä. Ikäeroa 2,5 vuotta.

Vierailija
5/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole kun yksi lapsi.

Vierailija
6/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lapsia ei tullut eikä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 1kk-10kk. Kammottavaa aikaa, en muista siitä juuri mitään.

Vierailija
8/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin johtuneen vaikeasta synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6v, 5v, 3v ja 11kk

Vierailija
10/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden huudon jälkeen paljastui allergiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi esikoista 7 vuotta nuorempi ja toista lasta 5 ja puoli vuotta nuorempi.



Sen jälkeen vielä lapset neljä ja viisi, joilla ei koliikkia.

Vierailija
12/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa ei vielä toistaiseksi ole näkyvissä.

Vierailija:


Jos teillä on/on ollut koliikkilapsi, niin onko kyseessä ollut esikoinen vai joku seuraavista lapsista?

Jos koliikki on ollut muilla kuin esikoisella, niin mikä on lapsien ikäero?

Kiitos vastauksista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ikäeroa 1 v 2kk

Vierailija
14/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö meillä sitten vain huono tuuri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 2v10kk tämän nuoremman syntyessä. Ja molemmat lapset olivat täysimetettyjä 4-5kk ikään asti. Nuorempi lapsista nukahti rinnalle vain yhden ainoan kerran koko 8 kk imetyksen aikana.

Vierailija
16/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toistaiseksi ainokaisella. Täysimetetty oli.

Vierailija
17/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 5 kk ja jatkoin imetystä 1 v 6 kk asti. Oli rauhaton jo kohdussa. Potki ja kääntyili siis taukoamatta.



Toinen 2v ikäerolla. Täysimetin 6 kk ja imetys jatkuu nyt 1 v 6 kk. Kohdussa rauhallinen ja synnyttyään helppoakin helpompi koliikkivauvan jälkeen:)



Kertokaahan kohtukokemuksenne koliikki/helposta vauvasta?



Vierailija
18/23 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

in pienemmät sisarukset?



Meillä esikoisella oli " koliikki" , joka selvisi refluksitaudiksi.

Vierailija
19/23 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että koliikkivauvojen vanhemmat istuvat tumput suorina ja ihmettelevät? Eiköhän siinä kokeilla yhden jos toisenkin lapsikirjan neuvot, yleensä ilman tulosta. Jos yksi kirja olisi vastaus kaikkeen, niin koliikkivauvoja ei olisi.



Täysimetyskysymykseen: minulla koliikkivauvan kanssa imetys ei onnistunut, koska vauva alkoi huutonsa alle viikon vanhana, eikä halunnut nostatella maitoa. Muiden lasten kanssa imetys on onnistunut.

Vierailija
20/23 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa 2,5v. Itse asiassa " koliikki" oli allergiaa - kuopuksella kokeilin imetysdieettiä ja ruokavalioni supistui pahimmillaan 9 ruoka-aineeseen. Vasta Neocate -erityiskorvike lopetti " koliikin" .



Olen yrittänyt joka ikisen kirjastosta löytyvän lastenhoito-oppaan neuvoja ja mikään ei suuremmin auttanut. Ainoa mikä meillä vähensi itkuja oli kantoliina ja kapaloiminen. Niitä suosittelen muillekin. Kuopus vietti ekat 3kk käytännössä koko ajan jossain kääreessä ja itki itse asiassa aikä vähän. Ilman noita kahta apuneuvoa meillä olisi huudettu 24/7 niin kuin esikoisen alkuaikoina ennen kuin hoksasin kantoliinan.