Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäs niitä poikia oikein pelottaa siinä armeijankäymisessä?

Vierailija
14.07.2026 |

Minä olin kateellinen pojille teininä, kun he pääsivät armeijaan. Saivat päivärahaa, asekoulutusta, ohjattua liikuntaa, jotkut aseluvan ja ajokortinkin sieltä. Lopuksi pojat saivat valtion puolesta vuokra-asunnon. Ja koko ajan mammat ja äidit palvoivat univormua käyttävää kultapoikaa ja tunkivat hänelle seteleitä. 

Kuulin vasta hiljattain, että armeijassa onkin kaameaa, päiväraha on jotain 1€/ viikko, eikä kukaan saa sieltä ajokorttia eikä asuntoa. Henkilökuntakin on pelkkiä häijyjä sadisteja. Tämä on ollut hämmentävää, etenkin kun nykypäivän nuoret aikuiset miehet raivoavat naisille armeijasta. Mitäs väärää naiset ovat tehneet? Eivätkö armeijat ole miesten perustamia instituutioita? Kuka voisi päättää asevelvollisuuden muutoksista? Marttaliitto sen varmaan päättää, tai demarinaiset... 

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa poikaa ei pelota, vaikka on koko elämänsä ollut mega allerginen. Ovat todenneet hänet palveluskelpoiseksi, edelleen sairastaa 6-7 flunssaa vuodessa +migreenit ja jatkuvat vatsakivut. Veikkaan että max 2 viikkoa menee ennen kuin on sairastupakuntoinen loppuajan. Miehet on tyhmiä, enkä oman pojan kanssa onnistunut paremmin. 

Itsehän pidän ihmisiä ylipäätään ihan saasteena, koska soditaan ja ollaan väkivaltaisia idiootteja. Ei voi älykkäisiin eläimiin mitenkään verrata. Sotimisessa ei ole mitään järkeä, eikä tappamisessa. Meillä Suomessa kaikki miehet on koulutettu tappamaan ja se on minusta oksettavaa. En voi käsittää miksei vaan voi elää rauhassa ja nauttia elämästä, vaan pitää kärsiä siitä, että suuri osa ihmisistä, vähintään päättäjistä, on niin aivotonta pohjasakkaa, että tuhlataan aikaa väkivaltaan. Mun on todella vaikeaa luottaa ihmisiin, jotka edes osaa käsitellä asetta, joten vit*ttaa, että omissa läheisissä on tappajia. Yök. Koen olevani joku avaruusolio ihmisten keskellä, kun itse kykenisin elämään järkevästi ja elämästä nauttien, eikä ole tarvetta harjoitella 6kk-1v toisten ihmisten turhaa lahtaamista. 

Niinhän ne ukranalaisetkin yrittivät elää rauhassa, mutta miten kävi. Siviilejä tapetaan ja raiskataan. Mitä itsr tekisit jos meillä ei olisi puolutuskykyä kun vihollista alkaisi lappaa rajan yli kuin vuonna 1939? Pakenisit semmoiseen maahan jolla olisi puolustus kunnossa?

Vierailija
122/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa kaikista maailman miehistä ei käy armeijaa. 

Muualle armeijaan menevät nähdään yleensä reppanoina ja rivit täytyy lähinnä köyhistä ja sotahulluista keksiluokkaisista. 

Noin kirjoittaa vain reppana keksiluokkainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaisi jos joku siellä äkseeraa. 
Minulla oli esimies joka huusi välillä kurkku suorana. Muistan sen, kuinka se kouraisi vatsasta ja jopa vapisutti. 

Vierailija
124/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualle armeijaan menevät nähdään yleensä reppanoina ja rivit täytyy lähinnä köyhistä ja sotahulluista keksiluokkaisista. 

Kyllä. Vietnamin sotaankin riensi USA:n köyhät ja mustat, kun eivät parempaa keksineet. 

Vierailija
125/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on.

Vierailija
126/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1980.Alik.

Samoin 1980. Kotiuduin kersanttina, kertauksien jälkeen ylensivät ylikersantiksi vaikka en ole kenellekään pahaa tehnyt.

Soitin kerran lankapuhelinaikana poikakaverilleni armeijaan. Hän oli kertonut olevansa alikersantti. Pyysin puhelimeen "alikenraali Korhosta".🤦🏼‍

Jaahas, mahtoiko poikakaveri oikeasti sitten olla alikersantti? 
Itse luulin pitkään, että se sotilasarvo on alikensartti. 
T. Ei penaalin terävin kynä

Vierailija
127/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli esimies joka huusi välillä kurkku suorana. Muistan sen, kuinka se kouraisi vatsasta ja jopa vapisutti. 

Älä pilaile. Armeijassa voi oikeasti saada kollektiivista tai henkilökohtaista simputusta, joka voi sattua. Jos ihan konkreettinen päähän potkiminen vähän vatuttaa, onko se muka omituista?

Vierailija
128/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASEvelvollisuuden suorittaminen tulisi säätää sekä äänioikeuden että vaalikelpoisuuden ehdoksi.

Lisäksi omahankintana ostetut PV-yhteensopivat aseet ja varusteet tulisi korvata täysimääräisesti niiden omistajille sivareille ja palveluksesta vapautetuille säädettävällä ylimääräisellä verolla.

Vierailija
129/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi joutua tupapillukksi! Ujoille ja heiveröisille tämä on arkea!

Missä ihmeen todelisuudessa elät? Ei meillä tupakavereihin kajottu, vaikka systeemi oli se, että viikonloppuvapaalle pääsi vain joka kolmas viikonloppu, eikä naisia ollut armeijassa vielä siihen aikaan. Iltalomatkin tuppasivat loppumaan aina kesken, kun kasarmilla piti olla klo 24.

Taitaa olla omia fantasioita vaan noilla tupapillu-huutelijoilla. Eiköhän armeijan käyvät homotkin osaa kunnioittaa toisten koskemattomuutta.

Homoja ei huolita armeijaan, vaan ne pannaan siviilipalveluun.

"Homoja ei huolita armeijaan, vaan ne pannaan siviilipalveluun."

HöpöHöpö.

Tervetuloa tälle vuosituhannelle.

Homoja ei tosiaan kelpuuteta kutsunnoissa - ja se on hyvä.

Kuten muut sanoivat, kyllä kelpuutetaan. Ja sain seksiä siellä paljon, ns. heterotkin harrastivat seksiä kanssani puutteessaan.

Ihanan wokea! 🥰

Vierailija
130/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Vietnamin sotaankin riensi USA:n köyhät ja mustat, kun eivät parempaa keksineet. 

Vietnamin sodan aikana Pohjois-Amerikan Yhdysvalloissa oli voimassa asevelvollisuus, joten älä valehtele!

Vierailija
131/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1980.Alik.

Samoin 1980. Kotiuduin kersanttina, kertauksien jälkeen ylensivät ylikersantiksi vaikka en ole kenellekään pahaa tehnyt.

Soitin kerran lankapuhelinaikana poikakaverilleni armeijaan. Hän oli kertonut olevansa alikersantti. Pyysin puhelimeen "alikenraali Korhosta".🤦🏼‍

Jaahas, mahtoiko poikakaveri oikeasti sitten olla alikersantti? 
Itse luulin pitkään, että se sotilasarvo on alikensartti. 
T. Ei penaalin terävin kynä

Oli se alikersantti ihan oikeesti. Olimme tosi pitkään yhdessä, se oli mukava poika. En minäkään ehkä se kaikkein terävin kynä ole penaalissa, mutta olen mukava lapsille, ja työkavereille...😄 

Vierailija
132/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äkseerata" = harjoitella. Enklannin excercise.

On hyvä välttää käyttämästä sanoja, joiden merkitystä ei ummarra.

Vierailija
133/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun sota alkaa ja suomalaiset paskahousut tapetaan drooneilla. Aion sodan alkaessa karata ruotsiin ja katselen siellä videoita missä droonit repii suomen sontiaisille uuden persereiän. 😂

-sivari

Turpa kiinni, iivana!

Ai että nauran kun SINULTA repeää perse auki droonin pommittaessa sinut paskaksi ja katselen videolta kun vedät viimeiset hengenvedot tässä maailmassa. 🤣

-sivari

Vierailija
134/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pilaile. Armeijassa voi oikeasti saada kollektiivista tai henkilökohtaista simputusta, joka voi sattua. Jos ihan konkreettinen päähän potkiminen vähän vatuttaa, onko se muka omituista?

"Se oli mukava poika" sanoi rekkakuski Jopet Showssa:  

Vierailija
135/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai venäjällä euron viikossa.

Suomessa sentään 6.15€/päivä jo alkuun lyhyemmän ajan asepalvelus.

Sentään. Joo, mutta edelleen vähemmän kuin mitä esim.vangit saa Suomessa. Ja he eivät joudu tekemään rahansa eteen mitään.

Vierailija
136/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa harjoitellaan taitoja joista hyötyä mutta siellä paljon kiusaamista ja alatyylistä kohtelua. Iltavapaisiin btw kuuluu nykyään playstation kasarmilla. Nykyisin et puolustaisi enää vain suomea vaan tarvittaessa myös jotain muuta Nato-maata

Vierailija
137/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni armeijaan menevä on omasta mielestään kova hetero-alfa, mutta se homoseksin määrä mikä tulee armeijassa vastaan on ihan valtava. Siitä sitten kantautuu tietoa.

Vierailija
138/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ASEvelvollisuuden suorittaminen tulisi säätää sekä äänioikeuden että vaalikelpoisuuden ehdoksi.

Lisäksi omahankintana ostetut PV-yhteensopivat aseet ja varusteet tulisi korvata täysimääräisesti niiden omistajille sivareille ja palveluksesta vapautetuille säädettävällä ylimääräisellä verolla.

Hyvä ajatus!

Tasavallan ajan Roomassa äänioikeuden ehtona oli:

1.   Kansalaisuus

2.   Suoritettu asepalvelus

3.   Tietty. määritelty, varsin vaatimaton omaisuuden minimitaso joka takasi, ettei asianomainen ollut mikään hunsvotti taikka pummi.

Sotavarustus oli luonnollisesti hankittava kokonaisuudessaan itse. 

Tällä voitaisiin Suomessakin saada sadan vuoden sisään asiat paremmalle tolalle - edellyttäen tosin, että naisten vapaaehtoinen asepalvelus lopetetaan!

Vierailija
139/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni armeijaan menevä on omasta mielestään kova hetero-alfa, mutta se homoseksin määrä mikä tulee armeijassa vastaan on ihan valtava. Siitä sitten kantautuu tietoa.

Armeijassa homoilusta piestään porukalla ja heitetään ulos.

Vierailija
140/183 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se pakkolaitosta muistuttava järjestelmä. Lisäksi ei saa omaa rauhaa ja joutuu olemaan tekemisissä niiden vastenmielisten tyyppien kanssa, jotka jo uskoi peruskoulun jälkeen karistaneen. Onhan sitä yhteisöllisyyttä vuosikaupalla jo nuori mies saanut.

Lisäksi en pidä aseista ja armeijan yleisestä ilmapiiristä. Sotahistoria on kyllä sinänsä mielenkiintoista, mutta pidetään kirjat kirjoina.

Yleisesti ottaen en koe armeijasta olevan minulle mitään hyötyä. Sama pätee myös toiseen suuntaan.

Ei se paikka ole kaikille tarkoitettu. Tarpeellinen instituutio toki. Mutta jokaiselle on oma paikkansa tässä yhteiskunnassa. Voin tehdä tarvittaessa jotain muuta yleishyödyllistä, jos tilanne niin vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi