Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäs niitä poikia oikein pelottaa siinä armeijankäymisessä?

Vierailija
14.07.2026 |

Minä olin kateellinen pojille teininä, kun he pääsivät armeijaan. Saivat päivärahaa, asekoulutusta, ohjattua liikuntaa, jotkut aseluvan ja ajokortinkin sieltä. Lopuksi pojat saivat valtion puolesta vuokra-asunnon. Ja koko ajan mammat ja äidit palvoivat univormua käyttävää kultapoikaa ja tunkivat hänelle seteleitä. 

Kuulin vasta hiljattain, että armeijassa onkin kaameaa, päiväraha on jotain 1€/ viikko, eikä kukaan saa sieltä ajokorttia eikä asuntoa. Henkilökuntakin on pelkkiä häijyjä sadisteja. Tämä on ollut hämmentävää, etenkin kun nykypäivän nuoret aikuiset miehet raivoavat naisille armeijasta. Mitäs väärää naiset ovat tehneet? Eivätkö armeijat ole miesten perustamia instituutioita? Kuka voisi päättää asevelvollisuuden muutoksista? Marttaliitto sen varmaan päättää, tai demarinaiset... 

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseet paukkuu. Hui.

Vierailija
2/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai venäjällä euron viikossa.

Suomessa sentään 6.15€/päivä jo alkuun lyhyemmän ajan asepalvelus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun toiset komentelee.

Vierailija
4/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota mikään, en vain halua yksinkertaisen maalaisjunttien kanssa johonkin homeisiin koppiin leikkimään sotaa.

Vierailija
5/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun naiset! Miksei naiset joudu! Naisten syytä koko intti! 

Vierailija
6/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai venäjällä euron viikossa.

Suomessa sentään 6.15€/päivä jo alkuun lyhyemmän ajan asepalvelus.

Asun Helsingissä, se ei kuulune Venäjään? -ap

Vierailija
7/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin armeijan 2024 ja jäi astma siitä huvista. Olisi pitänyt jättää käymättä. 

Vierailija
8/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota mikään, en vain halua yksinkertaisen maalaisjunttien kanssa johonkin homeisiin koppiin leikkimään sotaa.

Mene Venäjälle, neiti. 

Vierailija
9/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun toiset komentelee.

Ja pitää herätä, rasittaa itseään, ei jää aikaa meikata eikä kähertää tukkaa, goonata eikä vetää huumetta. Mars suoraan seinää vasten vai menetkö mieluummin hyökkääjän eturintamaan josko olisi viihtyisämpää.

Vierailija
10/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava aloitus.

Vierailija
11/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maan arneijasta saa aseluvat? 

Vierailija
12/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs niitä poikia oikein pelottaa siinä armeijankäymisessä?"

- Kyllä itseä ainakin jännitti joutua ihan uuteen ympäristöön, vaikka olin kolme talvea harjoitllut yhteisasumista amiksen asuntolassa neljän hengen 'tuvassa'. Samoin yksi kesä meni telakan parakkikylässä, avarsi maailmankuvaa kummasti ennen inttiä 'elämän korkeakoulukurssi' itselle.

- Fyysinen jaksaminen jännitti sen verran, että vuoden verran ennen inttiä kävin pitkillä juoksulenkeillä vaikka aktiiviurheilija olinkin. (kiekko, kuula, lentopallo) Pitkillä täyspakkausmarsseilla ja hiiihdoilla sitten kuitenkin olin aivan terävintä kärkeä jaksamisen osalta, sitten kun kellon pikkuviisari oli mennyt kerran täyden kierroksen. Siloin alkoivat kilpahiihtäjät ja urheiluvalmennettavat tippumaan...

- Tavis nuori, joka ei ole ollut poissa kotoia kuin rippikoululeirillä luonnollisesti jännittää sen tuhannesti uutta ympäristöä. En näe sinä mitään ihmeellistä.

#kersanttiärjylä

Vierailija
13/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vaan äitin tekemää muussia ja lihapullia. En syö herne keittoa tai muita omituisia safkoja. M29

Vierailija
14/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua tupapillukksi! Ujoille ja heiveröisille tämä on arkea!

Vierailija
15/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin sekava aloitus, että kusin kaappiin.

Vierailija
16/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut kuolemaan 6 euron päivärahalla maan puolesta. Minua ei juuri koulutettu armeija aikana mitenkään. En päässyt läpi yhdestä teoria kokeesta ja sen jälkeen mut tavallaan hylättiin ja sain olla 5 kuukautta tekemättä mitään. Sanoin gylton linnakkeen päällikölle jopa että eroan armeijasta koska minua pidetään tyhmänä. No eipä tarvii mennä sotaan jos sellainen tulee.

Vierailija
17/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No eipä tarvii mennä sotaan jos sellainen tulee."

- No eipä tarvitsisi  muutenkaan. Olet liian vanha.

Vierailija
18/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa meidän saapumiserän paras ampuja mutta siitä huolimatta minulle ei annettu mitään koulutusta koska en päässyt läpi yhdestä kokeesta. Sitten joku alokas ampui itseään niin se ylennettiin.

Vierailija
19/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan sairaan perheen uskonnolliset syyt, eli jehovan todistajien roska, mutta myös kotioloista johtunut valtava ahdistus. Ei siihen aikaan mitään psykoterapiaa saanut, myöhemmin sain ja sen jälkeen olisin armeijaan kyennyt. Mutta eipä se 40-vuotiaana onnistunut enää.. 

Vierailija
20/89 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin armeijassa meidän saapumiserän paras ampuja mutta siitä huolimatta minulle ei annettu mitään koulutusta koska en päässyt läpi yhdestä kokeesta. Sitten joku alokas ampui itseään niin se ylennettiin.

Ei isäkään saanut aikanaan mitään ylennystä vaikka oli parhaita. Pari kuntoisuuslomapäivää sai

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi