Yle: Köyhien määrä pian synkissä lukemissa – miljoona suomalaista voi olla köyhyysriskissä jo nyt
Sosten raportti moittii Suomen onnistumista köyhyyden ja syrjäytymisen vähentämisessä. (Yle)
Tämän takia Orpon äärioikeistolainen hallitus on Sosten kimpussa. Ei saa tuoda julki mitä hallituksen toimista on seurannut.
https://yle.fi/a/74-20217323?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (377)
Kuka jaksaa välittää. Ja mitä nämä miljoona ihmistä ovat ajatelleet tehdä ITSE tuon köyhyyteen joutumisen välttämiseksi tai sieltä pois pääsemiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat köyhiä, koska älykkyys ei riitä. Yksinkertaista.
Aika moni tavis on opiskellut itsekseen taloutta ja tehnyt rahaa. Ei se vaikeaa ole. Vaatii jonkun verran viitseliäisyyttä.
PersujenPerseilyjä maksamme vielä pitkään. Hyvin pitkään.
Tilastot lisääntyy, kun valittajat lisääntyy, eli ne jotka eivät ole suomalaisia köyhiä. Meitäkin on aina ollut, mutta emme valita.
Vierailija kirjoitti:
Osa suomalaisita elää sosialistisessa yltäkylläisyyden paratiisissa jossa kaiken saa ilmaiseksi eikä töitä tarvitse tehdä. Me muut maksamme sen.
Menisit edes töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusetusta. Köyhiä on aina, koska köyhyys määritellään suhteellisesti.
Köyhyys on lisääntynyt huolestuttavasti tämän hallituksen toimien vuoksi. Olemme tarkkailuluokalla tässäkin.
Orpopurra osaa!
Taitaa köyhyys olla näkyvää. BKT ei oikein tahdo kasvaa, vaikka popula lisääntyy. Kauppa ei käy. Asunnot ja autot ei mene kaupaksi ja tyhjiä liiketiloja tulee yhä lisää.
Liiketilat tyhjenevät, koska autoilu on tehty mahdottomaksi. Kukaan ei halua ostaa mitään kivijalasta, koska tavaroita joutuu raahaamaan jalkaisin todella pitkiä matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen köyhyys: viime vuoden iPhone!
Suomalainen menestysfirma: julkista rahaa syövä kokoomusfirma.
Köyhä suomalainen joutuu tulemaan toimeen aina vain vähemmilla tuilla, kun taas suurliikemiehille pitäisi antaa koko ajan enemmän tukia. Kokoomus ja persut ovat vain suurpääomien asialla, mutta saavat edelleen ääniä tyhmiltä ja yksinkertaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa välittää. Ja mitä nämä miljoona ihmistä ovat ajatelleet tehdä ITSE tuon köyhyyteen joutumisen välttämiseksi tai sieltä pois pääsemiseksi?
Tuon miljoonan joukossa ei taida olla ketään Petteri Orpon tuttua, joka voisi ottaa suoraan häneen yhteyttä ja pyytää 35 miljoonaa valtion varoista.
Vierailija kirjoitti:
No köyhyyten vanonneilta naisilta saa helpommin seksiä.
Minä olen ihan varastanut välillä ruokaa kun en viitsi nälässä olla. Seksiä ei myy vaikka mitä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No köyhyyten vanonneilta naisilta saa helpommin seksiä.
Minä olen ihan varastanut välillä ruokaa kun en viitsi nälässä olla. Seksiä ei myy vaikka mitä tapahtuisi.
Se tais olla RutsakylänPersun illan runkkaustoive.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaista aukotonta logiikkaa.
Köyhän kesä: mitään mikä maksaa ei uskalla tehdä, mihinkään ei uskalla lähteä, mitään ei uskalla ostaa.
Ikinä ei ole elämässäni ollut näin ankeaa kesää. Työt loppui keväällä ja töitä tuntuu olevan toivotonta saada.
Pistän bileet pystyyn kun kiusaajat Orpo ja Purra saavat kenkää.
Eihän Suomessa ole pitkiin aikoihin haluttu keski- tai pienituloiselle mitään hyvää. Elinkustannukset ja erilaiset maksut kasvaa, mutta mistään ei sen sijaan jousteta. Nykyinenkään hallitus ei olw alentanut veroja muualta, kuin ylimmästä tulodesiilistä. Eli rikkaiden kyllä suodaan saavan vielä lisää, mutta miksi pienituloisimpia kohtaan pitää suhtautua suorastaan vihalla?
Valmistuin 90-luvun lamaan, ja minulla oli varaa pitää autoa sekä koiraa. Nyt ne ovat harvojen luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Sotien jälkeinen hyvinvointiyhteiskuntaprojektihan nojasi siihen että elättejä on erittäin vähän elättäjiin nähden. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos, elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin piirre murroksessa on se, että elättejä suorastaan aktiivisesti hankitaan ulkomaita myöten. Valtio nimeltä Suomi on ohi.
Päättäjät itse sössivät asiat. Lama-aikana 100 000 ihmistä tippui pois systeemistä, ei päässyt koskaan enää takaisin entiseen. Heidät unohdettiin. Sama tapahtuu nyt. Kaikille ei ole töitä. Vain aivan marginaalisissa piireissä tuilla eläminen on hyväksyttävää. Mutta tuo marginaali otetaan aina keppihevoseksi, että päästään rankaisemaan työttömiä. Ihan niin kuin niillä ei olisi jo muutenkin vaikeaa.
Toiminta on halveksuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, ettei näitä oikeistolaisia kiinnosta onko joku köyhä tai voiko joku huonosti.
Oma napa, oma elämä, oma lompakko. Ei mitään myötätuntoa kenellekään muulle.
Vaikka sitä kuinka kertoisi miten asiat ovat ja kuinka ihmiset voivat huonosti, ei se oikeistolaisia kiinnosta.
Pääsee itsekin lopulta helpommalla, kun palauttaa oikeistolle saman energian, kuin heiltä saa. Ei paljoa kiinnosta näiden veroja väittelevien narsistien elämä tai tuleeko paha mieli, kun pitää maksaa veroja.
Uliuli ja voi voi. Ensi vaaleissa nähdään useampikin näistä edustajista itkupotku raivareissa ja ripulit housussa.
Mutta se mikä tässä oikeistolaisten omaan napaan tuijottamisessa ihmetyttää, etteivät he edes näe sitä omaa napaa.
He eivät ymmärrä, että leikkaamalla köyhiltä ja duunareilta, he leikkaavat itseltään, koska köyhillä ei ole enää varaa ostaa niitä tuotteita, mitä rikkaat myyvät.