Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Köyhien määrä pian synkissä lukemissa – miljoona suomalaista voi olla köyhyysriskissä jo nyt

Vierailija
13.07.2026 |

Sosten raportti moittii Suomen onnistumista köyhyyden ja syrjäytymisen vähentämisessä. (Yle)

Tämän takia Orpon äärioikeistolainen hallitus on Sosten kimpussa. Ei saa tuoda julki mitä hallituksen toimista on seurannut. 

https://yle.fi/a/74-20217323?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Kommentit (428)

Vierailija
421/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja on tiennyt tämän etukäteen. He ovat sopineet suurinpiirtein koko maapallon kanssa, että yksikään edes pienituloinen eläkeläinen ei pääse verojen kiristyessä muuttaamaan mihinkään euroopan maahan pienemmälle verolle, kuten muut euroopan eläkeläiset saavat. Eläkeläiset äänestivät itselleen ansan, ette koskaan elämänne aikana näiden sopimusten vuoksi pääse ulos Suomesta nauttimaan elämästä. Teille jäi mustapekka käteen. Kaikkien nuorten kannattaa poistua Suomesta, vieläkun pääsee normaalille verotukselle muihin euroopan maihin. Laiva uppoaa jo. 

Vierailija
422/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto asetti aikoinaan kuvitteellisen köyhyysrajan luodakseen illuusion siitä että Suomessa on köyhyyttä, pienioaaisuutta ja vähävaraisuutta. Näin SDP & co pyrkivät perustelemaan olemassaolonsa ja tarpeensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja työttömät ostelevat ensin kaljaa, viinaa ja tupakkaa, sitten nämä ihmettelevät kun ei olekaan varaa ruokaan ja vuokraan ja päätyvät syyttämään hintoja, kauppoja, leikkausia ja hallistuksia vaikka todellinen syy on ne omat huonot ja hukassa olevat elämän- ja taloudenhallintataidot.

Kiintoisaa. Olen raitis, savuton ja urheilullinen, koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM.  Perheellinen, useamman jo aikuisen lapsen isä. Ja myös 60v työtön. Sitä ennen olen toiminut useita vuosikymmeniä mm. asiantuntija- ja johtotehtvissä monella eri alueella (tekniset asiantuntija- ja päällikkötehtävät, tuotekehitys, tuotanto, projektijohto, yleisjohto yms.).

Itse luulin, että työttömyys jatkuu lähinnä siksi, että en saa hakemuksiini mitään vastauksia, saatika kutsuja haastatteluihin, vaikka hakemukset ovatkin tuunattu aika viimeisen päälle. Olen, yllättävää ehkä kyllä, hakenut monenkin tasoisia tehtäviä, jopa hitsariksi, kun sekin taito on harrastusten kautta edelleen olemassa.  Ei vastauksia sieltäkään. 

Olen itse ottanut töihin urani aikana n. 200 henkilöä, joten jonkinlaista näkemystä on pöydän toiseltakin puolelta.

Mutta eipä tässä mitään, sillähän se näköjään selvisi, että noin näppärästi analysoit näkemättä minutkin elämäntapaongelmaiseksi. Kaiketi tässä pitää kuntoilla lisääkin ja opiskella lisää mm. projektinhallintaa, vaikka olen sitä mm. opettanutkin. En oikein muuta enää keksi, mitä tuolle elämänhallintaongelmalle tekisi. Tosin, oma vaatimaton mielipiteeni, on, että toimet nämäkään eivät työllisyystilannettani juuri parantaisi.

Vierailija
424/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, ettei näitä oikeistolaisia kiinnosta onko joku köyhä tai voiko joku huonosti. 

Oma napa, oma elämä, oma lompakko. Ei mitään myötätuntoa kenellekään muulle. 

Vaikka sitä kuinka kertoisi miten asiat ovat ja kuinka ihmiset voivat huonosti, ei se oikeistolaisia kiinnosta. 

Pääsee itsekin lopulta helpommalla, kun palauttaa oikeistolle saman energian, kuin heiltä saa. Ei paljoa kiinnosta näiden veroja väittelevien narsistien elämä tai tuleeko paha mieli, kun pitää maksaa veroja. 

Uliuli ja voi voi. Ensi vaaleissa nähdään useampikin näistä edustajista itkupotku raivareissa ja ripulit housussa. 

Ja oikeastiko luiley että mikään muittuu kun hallitus vaihtiu?Tyttöhallituksen aikana 873 tuhatta köyhää eikä hallitusta kiinnostanit.Ei kiinnosta jatkossakaan kun vasemmisto pääser valtaan.

Vierailija
425/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja on tiennyt tämän etukäteen. He ovat sopineet suurinpiirtein koko maapallon kanssa, että yksikään edes pienituloinen eläkeläinen ei pääse verojen kiristyessä muuttaamaan mihinkään euroopan maahan pienemmälle verolle, kuten muut euroopan eläkeläiset saavat. Eläkeläiset äänestivät itselleen ansan, ette koskaan elämänne aikana näiden sopimusten vuoksi pääse ulos Suomesta nauttimaan elämästä. Teille jäi mustapekka käteen. Kaikkien nuorten kannattaa poistua Suomesta, vieläkun pääsee normaalille verotukselle muihin euroopan maihin. Laiva uppoaa jo. 

Mikä estää suomalaista työeläkeläistä muuttamasta?Jos ei ole töitä tehnyt niin on eri asia eikä sos.tukia tarvikaan maksaa ulkomaille.

Vierailija
426/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista vai "suomalaista". Heitetään "suomalaiset" pois niin köyhien määrä vähenee heti.

Ime munaa.

Taidatkin itse olla yksi näistä.Miksi olet täällä?

Vierailija
427/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on vasemmiston tavoite tila.

Kellään ei ole mitään.

Kenenkään ei kannata mitään yrittää,

kun tuet tippuisi.

Oikeistolaisilla on outo tapa projisoida aiheuttamiaan haittoja jotka eivät edes itseään koske nyt kun "eliitti" olikin väärässä :D Ite oon ylpeesti vasemmistolainen kuin omaa napaansa tuijottava elitisti snobi

Vasemmistolainen=tukielätti.

Vierailija
428/428 |
14.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PersujenPerseilyjä maksamme vielä pitkään. Hyvin pitkään.

Vassarihallituksen perseilyä maksamme hyvim pitkään vielä.