Yle: Köyhien määrä pian synkissä lukemissa – miljoona suomalaista voi olla köyhyysriskissä jo nyt
Sosten raportti moittii Suomen onnistumista köyhyyden ja syrjäytymisen vähentämisessä. (Yle)
Tämän takia Orpon äärioikeistolainen hallitus on Sosten kimpussa. Ei saa tuoda julki mitä hallituksen toimista on seurannut.
https://yle.fi/a/74-20217323?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko mennä töihin?
Kannattaisko ottaa loparit? Pääset nauttiin tästä vapaasta elämästä rahahuolten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on vasemmiston tavoite tila.
Kellään ei ole mitään.
Kenenkään ei kannata mitään yrittää,
kun tuet tippuisi.
Oikeistolaisilla on outo tapa projisoida aiheuttamiaan haittoja jotka eivät edes itseään koske nyt kun "eliitti" olikin väärässä :D Ite oon ylpeesti vasemmistolainen kuin omaa napaansa tuijottava elitisti snobi
Kiitos nauruista, toihan menisi ihan päivän vitsistä hehhehheeee.....
Ja silti meikäläinen "köyhä" kuuluu maailman rikkaimpaan yhteen prosenttiin. Että sellaista köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen köyhyys: viime vuoden iPhone!
Pääsääntöisesti pienituloiset ostavat kalliit puhelimet velalla. Noh 600000 ulosoton asiakasta, pakko näkyä myyntimäärissä.
Itse ostin käteisellä 130€ uusi asiakaspalautus laite. 12gt RAM, 22000mah akku, 1000lm valo, radio joka toimii ilman kuulokkeita, iskunkestävä, puhdas Android,
Kamerat paskoja, mutta sitä varten on eri laitteet.
Ja samalla muutuit kiinan vakoilun välipalvelimeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen köyhyys: viime vuoden iPhone!
Pääsääntöisesti pienituloiset ostavat kalliit puhelimet velalla. Noh 600000 ulosoton asiakasta, pakko näkyä myyntimäärissä.
Itse ostin käteisellä 130€ uusi asiakaspalautus laite. 12gt RAM, 22000mah akku, 1000lm valo, radio joka toimii ilman kuulokkeita, iskunkestävä, puhdas Android,
Kamerat paskoja, mutta sitä varten on eri laitteet.
Ja samalla muutuit kiinan vakoilun välipalvelimeksi
Eiks ookin ihanaa 🥰😘😍 ihanan naiivia suomalaisilla että Suomessa ei muka vakoilua harrasteta kansalaisiinsa mutta Kiinassa, Venäjällä tms maassa vaan vakoilua 😘
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa välittää. Ja mitä nämä miljoona ihmistä ovat ajatelleet tehdä ITSE tuon köyhyyteen joutumisen välttämiseksi tai sieltä pois pääsemiseksi?
En minä ole tekemässä mitään, sillä en minä ITSE koe olevani köyhä enkä puutteessa. Se, että joku ULKOPUOLINEN tulee päsmäröimään, että minun pitäisi haluta lomamatkoja tai uusia vaatteita, on loukkaavaa puuttumista. Ei kuulu kenenkään muun määriteltäväksi mihin minä olen tyytyväinen ja mikä tekee minut onnelliseksi.
Kyllähän vuokralla saa asumistukea ja tt-tukea, mutta omistusasunnossa ei.
Ansiosidonnainen leikattiin ja keräysaika pidennettiin 12 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on tuhonnut Suomen asuntokaupan. Asunnot eivät mene kaupaksi. Moni tajuaa tämän siinä vaiheessa, kun yrittää myydä perintöasuntoa.
Ei johdu hallituksesta vaan siitä, että asunnot on vain väärästää paikassa. Moderni suomalainen ei halua lisääntyä eikä asua maalla.
Ne ovat enemmänkin poikkeus, jotka haluavat asua pikkukunnissa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on tuhonnut Suomen asuntokaupan. Asunnot eivät mene kaupaksi. Moni tajuaa tämän siinä vaiheessa, kun yrittää myydä perintöasuntoa.
Ei johdu hallituksesta vaan siitä, että asunnot on vain väärästää paikassa. Moderni suomalainen ei halua lisääntyä eikä asua maalla.
Eihän nykyään saa osakkeitakaan myytyä. Kerrostalot on täynnä eläkeläisiä eikä työikäiset saa lainaa kaupan alan ja ravintola-alan nollasopimuksilla tai osa-aikatöillä.
Vierailija kirjoitti:
Unohtiko ylepaska taas sen tosiseikan että edellisen hallituksen aikana tuli 300 000 köyhyysrajan alapuolelle menijää lisää eli niitä oli jo silloin 900 000 tuhatta demarien lopettaessa. Demukat elää itse jossain omissa kuplissaan sen muunnellun totuutensa, suorastaan valheessa.
Mutqu ihqudaa jumalatar Sanna loi 10 000 uutta työpaikkaa 😙😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta. Noista suuri osa asuu kaupungeissa.
Perintöasuntoja ei saa myytyä. Moni omainen joutuu perintöosakkeiden putkiremontteja maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko mennä töihin?
Olin kevättalvella osa-aikaisessa työssä, kaikki tuet menivät sekaisin ja nytkin tuskailen miten saan laskut maksettua. En taida toista kertaa mennä osa-aikaiseen vaan olen työtön niin kauan kunnes tulee muutos parempaan kuten suojaosien palautus.
Tämä.
Itsellä on mennyt aina helposti 3 kk osa-aikaisen työn palkkojen jälkeen, ennen kuin saanut työttömyyskorvauksen siltä ajalta.
Käytäpä siinä säästöjä aina siihen asti…
Tuttu on 60-vuotias ja yrittänyt myydä perintöosaketta vuoden sisarensa kanssa. Laskivat hintaakin, mutta kukaan ei osta.
Hyvä 😂
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on 60-vuotias ja yrittänyt myydä perintöosaketta vuoden sisarensa kanssa. Laskivat hintaakin, mutta kukaan ei osta.
Hyvä 😂
Heillä on jo omat omistusasunnot.
No, tuo on tulevaisuutta monilla.
Lasse Lehtinen aikoinaan sanoi että köyhyydestä pääsee ryhtymällä rikkaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä. Tuloni ovat noin 220 e/kk.
Pienituloisuus ei automaattisesti ole sama asia kuin vähävaraisia tai köyhyys.
Stm taitaa kyllä määritellä köyhyyden pienituloisuuden kautta. Eli jos mediaaanitulo nousee, köyhien määrä helposti nousee, kun yhä useamman tulot ovat alle 60% mediaanitulosta.
Oikeistolaisilla on outo tapa projisoida aiheuttamiaan haittoja jotka eivät edes itseään koske nyt kun "eliitti" olikin väärässä :D Ite oon ylpeesti vasemmistolainen kuin omaa napaansa tuijottava elitisti snobi