Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KOTILOT***** vko 21

21.05.2007 |

En löytänyt tälle viikolle omaa pinoa joten avaan uuden pinon.

Tsirppana

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää lysti sitten alkaa!

Aamulla aamupalan jälkeen en ehdi autolle kun tekis mieli jo oksentaa. Ja nyt on tässä raskaudessa tullut tämä iltapahoinvointi. Nytkin tuntuu koko ajan. Väsymys oon ihme kyllä ollut vielä kohtuullisen maltillista mutta eiköhän sekin tästä taas. Ja turvotus ihan kamala! Eli tällaista seesteistä tänne..

No aikansa kutakin. Kyllähän sitä taitaa raskaudesta aina jäädä mieleen se alku ja loppu. Eka neuvola on viikon päästä ja ultraan vasta ehkä juhannusviikolla. Ärsyttää tää odottelu.

Lumituuli: auttaisko jokin ravintolisä, jos pelkkä rauta ei riitä?

Monella on LA parin viikon sisällä. Tsemppiä kaikille piinailuun ja tietysti synnytykseen! Jännätään täällä " kotikatsomossa" tuloksia..

vuma 6+2

Vierailija
22/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta kaikki hyvin -> puolenpäivän jälkeen täys helvetti ilmoilla.. sais jo loppua tämäkin piina!!

Tänään käytin itteni neuvolassa näytillä..

Pissi puhdas, hemppa 130, rr 136/86 (muistaakseni), painoa 600g viikossa, turvotus +++++++++++++++++, sf 34 (sama kun viimeks eli vauva laskutunut) ja masun ympärys mahtavat 111cm!!!!!!!!!!

Huomiseks laitto mut kumminkin pitkän mietinnän jälkeen lääkärille näytille.. laitto syyks turvotuksen ja päänsäryn... vaikkakin myönsi ettei mitään todellista tai hälyyttävää syytä käyntiin oo, mutta kumminkin haluaa että käyn.. ja olihan siinä terkalla pieni taka-ajatus eli se kohdunsuun ronkkiminen ja sen ärsyttäminen!!! SOPII MULLE!! Sano vielä ettei tätä päästetä kovin yliaikaiseks meneen eli viimestään rv 41 käynnistetään. Mutta voipi olla ettei sinne asti tartte mennä.. sen verran juilii tonne kohdunsuulle koko ajan ja supistuksiakin tulee mutta ei edelleen kipeitä. Paitsi kun odotan synnytyksen käynnistymistä tää joudutaan väkisin ulos tolta vielä kaivaan =P

Ompas taas oma napasta..

Naksulle oon ihan sika kade kun pääset niitä tyttöjuttuja osteleen.. vielä kun ite pääsi vähän sen pintaa raapaseen niin ärsytys on vielä isompi!!! NAUTI MUNKIN PUOLESTA!!!

Jaahas josko sitä yrittäis laittaa maate.. vaikkakin unta on turha toivoo..

Huomenna taas maagisia rajoja rikotaan ja poksutaan.....

mani ja purri 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arghhhh.... Eilen illalla supisteli kyllä kunnolla ja kipeästi, mutta niihin ei tullut sitä oikeaa rytmiä (pahus), ja yön aikana loppuivat. Tietysti ennakoivia merkkejähän nämä ovat, mutta kun niin malttamattomana haluaisi päästä tositoimiin. Almalla taisi olla aika tukalat oltavat kun pyöri ja potki siihen malliin että meinasi tulla nahasta lävitse =)

Lumituuli: siihen raudan imeytymiseen, kyllä vaikuttaa jos on keliakia tai sitten laktoosi intorelanssi. Minulla jälkimmäinen, ja aina olen ollut aneeminen, lisäksi tosi runsaat menkat tuovat oman lisänsä. Joten olen koko raskauden (vk 12:sta lähtien) syönyt rautaa obsidania joka ei kyllä imeytynyt sitten yhtään hb pyörinyt koko ajan siinä 102 - 116 välillä, pari viikkoa sitten vaihdoin sen ravintolisään (kräuterblut-saft) niin johan on hb noussut oli tiistaina jo 123 (mulle tosi huippu) lisäksi syön maitohappoja. Neuvola täti kyllä sanoi ettei tuo mehu nosta hb:tä vaan ylläpitää...minä olen kyllä toista mieltä. Maitohappoja taas neuvola täti kehoitti syömään(???). Kannataisiko esim. käydä jossain LT:liikkeessä kysymässä neuvoa jos et halua apteekki tavaraan turvautua? Taitaa ne jotkin ruoka aineetkin vaikuttaa raudan imeytymiseen?

Poksumisiin

JB72 & Alma rv 38+3

Vierailija
24/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä niin toivoin, että ei ois tarvinnut tänään mennä..

Edellisestä käynnistä siis 3pv.

- Prot +, RR 152/100, turvotukset ++, sf 37cm (sama kuin viimeksi), vaavin syke 152 ja painoa oli tullut 200g.

Nyt sitten sain mittarin kotiin ja 3 x /pvssä täytyy kontrolloida verenpaineet ja su-ma joudun keräämään se vrk-virtsan ja ma on aamulla aika äippäpolille. Jipii :( Toivottavasti tämä masukki syntyis sitä ennen.

Joku kyseli hb:stä. Mä olen kans syönyt rautatabletteja kummassakin aiemmassa raskaudessa, mutta nyt en. Viimeksikin hemppa oli 132 ja mulla normaalisti yli 150. Tummaa leipää olen syönyt tosi paljon, joten siinä se. Mulle ainakin auttanut.

Äiti lähti tyttöjen kanssa ulkoilemaan ja mä jäin pesemään pyykkiä. Jos vaikka oikasis itsensä pitkälleen vähäksi aikaa...

AIHA ja Nea rv 39+2

Vierailija
25/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis oli vika neuvolalääkäri. Paineet 116/71, pissa puhdas. Hb 125. Sf mitta 33cm (2vkoa sitten 32cm), vauva jo vähän laskeutunut. RT:ssä ja syke 130. Painoa tullut 2vko:ssa 300g.

Kohdunulkosuu sormelle auki, sisäsuu kiinni. Pituutta 3cm. Ihanaa, että on jotain ruvennut tapahtumaan. Ehkäpä tämäkin haluaa joskus syntyä ;)

Mitään käsikopelopainoarviota ei suostunut antamaan. Sanoi vaan että lantio on tilava, ja vauvan koossa ei ole siihen nähden epäsuhtaa. Saman kokoluokkaa veikkaisi kuitenkin. Edelliset siis 3596g ja 3540g. Sellanen olis kyllä tilauksessakin ;)

Mäkin oon edellisissä raskauksissa syönyt rautaa, mutta nyt ei oo tarvinnut.

PP 36+4

Vierailija
26/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sit laitokselle kiitos!!! juupa juu tuskin tarttee ennen laskettua vauvaa pihalle odotella.. no eipä tolle vielä oo paikkoja valmiiks laitettukaan että ei kiirettä, kun ei tää oma olo mikään kamalakaan ole.

Elikkäs käväsin lekurilla kanssa näytillä...

rr 144/84, pississä pro +/-, kohdun kaulaa sellanen 2cm jäljellä, mutta auki sormella väljästi kokonaan. Painoarvio vauvalla oli 3010g ja jos laskettuna syntyisi olisi luokkaa 3300-3500g.

Nyt vaan pongailen että josko tota tulppaa/limaa alkais tuleen ton kopeloinnin jälkeen ja sais antaa muutaman supparinkin.

Lekuri oli vaan sitä mieltä ettei tuskin heti oo tulossa..

MUN amerikan paketti on tullu postiin ja täällä kärvistelen kun ei oo autoo millä sen hakee kun mies lähti iltaan töihin... 8 viikkoa tasan kesti ton paketin matka!!!

Meinaatko tuulia viikonloppuna lähtee synnyttään?? Sen verran lupaava toi sun tilanne on =)

Mulla nää yöt on kanssa ihan sama... ihan sama vaikka mitään yötä ei olis... kun herään niin eipä tartte enään sen jälkeen uinua..

mani ja purri joka siis edelleen ultrassa poika 38rv!!! poksuti poksuti

Vierailija
27/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on tänään päivän mummolassa, ihanaa. Siis nyt huomaa, kuinka helppoa ja rauhallista on yhden kanssa :) Jotenkin huomasi,että mähän olen vähän väsynyt....Otinkin sitten kuopuksen kanssa päikkärit, ihanaa! Nyt jo odottelen, että esikoinenkin tulisi kotiin. Mies hakee töistä tullessaan.

Mulla ei valitettavasti ole Lumituulille vinkkiä hemppa-asioissa...itellä ollut ne aina aika hyvät.

Vuma, tervetuloa joukkoon!! Tuo alku on tosiaan aika kamalaa, mutta onneksi menee " pian" ohi!!!

Manilla, JB:llä ja Aihalla alkaa toisaan olla jännät paikat... Ite en ole limatulppaa edes huomannut kummassakaan raskaudessakin ja kavotkin on puhkastu (mulla ne taitaa olla terästä..) vasta viimemetreillä. Onko monella teistä alkanut synnytys vesien menolla??

No, ei ole sinullakaan PikkuPilu paljoa jäljellä..kyllä aika menee!!!

Omaan napaan ei edelleenkään mitän ihmeellistä. Hentoja (ehkä) liikkeitä tuntuu aina silloin tällöin, ei ees joka päivä.... Meikä odottaa siis niitä Ja torstain rakenneuä:tä. Täytyy tulla sitten teille kertoo sukupuoli arvioo, jos suostuvat kertoo, kun mies ei halua tietää. Ite päätin yrittää udella, vaikka ensin ajattlein, etten " ota" selvää. Siihen 4d:hen ei mennä, ainakaan näillä näkymin.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!!!!!!

MR ja sintti rv 18+5

Vierailija
28/36 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ois ultra ja täytyy osata lääkärille kertoa tästä masiksesta/synnytyspelosta joka on yhtäkkiä ilmenny sit voimalla ja oon monta päivää vaan itkeny ja vollottanu miten mä kuolen synnytykseen. :( Saa nähdä saanko suutani taas auki ja onko lääkäristä mitään apua. TOivottavasti, kun alkaa käydä toi mies sääliks, kun tuntuu että se on aika neuvoton ja turhautunu mun suhteen...

Lumituuli kyseli anemiasta. Jos on viljattomalla dieetillä niin kannattaa syödä b-vitamiineja ja foolihappoa raudan lisäks. Mullahan ei millään nouse ja ilmeisesti piilevä keliakia se aiheuttaa, mut tiiä sitä vielä. Meiltä nyt varmistetaan etten oo jaellu näitä ihania geenejäni tolle keskimmäisellekin. Lääkäri epäili että vois olla pallosoluanemiaakin.

Vuman etoomisesta tuli jotenkin voitokas olo. Onko sitä tosiaankin jo päästy loppusuoralle vaikka tuntuu et vasta vähän aikaa sittenhän mä plussasin. :D

Mut nyt pakko mennä taas. Tuun huomenna illalla kertomaan ultrakuulumiset jos ne ei mua hullujen huoneelle tän synnytyspelon takia laita. :D

Hulda 37+0 *POKS*

Vierailija
29/36 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!!

Ei mulla mitään aisaa ole, niinkuin ei ole muillakaan ollut :) Ajattelin vaan nostaa ettei ihan tiputa alas :)

Huldan ultrakuulumisia odotellen!!

MR

Vierailija
30/36 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin niin masentunu siel ultras, että en pukahtanu ku pari hassua sanaa niille. Mieskään ei mitään sanonu mun masiksesta ja synnytyspelosta vaikka uhos. Mut siel oli NIIN kiire taas ettei kukaan ees kysyny miten oon voinu. Pikainen mittaus sikiöstä, 2,4kg. 2vkon päästä uusiks. Hyvä vaan ettei aiemmin, kun mä en jaksa enää yhtään noit käyntejä. 22eur siitä ettei kukaan ees kysy miten on voitu.

Kätilölle sanoin masiksesta ja et pelko on pahentunu viime tapaamisesta, mut se ei sanonu mitään siihen. Ja koska mun pelkoa ei hoidettu mun mielestä sen paremmin naikkarilla, niin mielelläni vaihtaisin sittenkin tohon Jorviin synnyttämään. Onkohan se enää mahdollista ja mihin mun pitäis soitella? Ihan samahan se on missä mä synnytän, jos pelko on yhtä paha.

Hulda 37+1

Vierailija
31/36 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terkkari just sano, että voin valita synnärin sillä hetkellä kun oon synnyttämään menossa, ovelta eivät voi käännyttää jos ei ole täynnä. Naikkari käännytti kaverini kun laitos oli täynnä ja synnytys ei kriittisessä vaiheessa, meni Jorviin. Mun tapauksessa jos synnytys taas liian vauhdikasta ja esim ruuhka-aika niin voin ajaa nopeammin Jorviin, vaikka olenkin valinnut naikkarin. Kysyppä neuvolantädiltä jospa osaisi vaikka auttaa, harvemmin kyllä;)

Ja kiitti tosta b-vitsku ja foolihappo vinkistä, kokeilen niitä.

Nyt nukkumaan...

Lumituuli

Vierailija
32/36 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö suppailee? :) Mä sisuunnuin niin siit eilisestä ärsyttävästä lääkäristä ja oon nyt melko hyvillä fiiliksillä ja rohkeasti aion nyt saada synnytyksen käyntiin luonnollisesti. Siis mikään kiire ei kyllä oo, jostain syystä tässä raskaudessa ei oo tullu loppuvaiheen ketutusta kuten tuossa tokassa. Olin näillä viikoilla jo ihan kypsä koko raskauteen...

Mut saas nähä, kun nyt oli eka yö joka meni ihan hikoillen. Voi olla, ettei kauaa innosta tää raskaus enää. Mut eipä tässä pitkä aika enää muutenkaan ois.

Kiitos Lumituulelle infosta. Täytyykin soitella heti maanantaina jos saisin paperitkin siirrettyä sinne Jorviin. Yhtään en jaksais ravata tonne Helsingin puolelle enää kaikesta puoliturhasta.

Vähän tuntuu siltä kuin synnytyspelko ois taas väistynyt. :) Olin eilen tapaamassa ikivanhoja tuttuja ja tuntuu että ihmisten ilmoille meneminen auttoi paljon asiaa. Mähän jouduin sen verenvuodon jälkeen olee monta viikkoa eristyksissä kotosalla joten kyllähän vähempikin sekopäiseksi tekee. Nyt aionkin sit keksiä paljon kaikkea tekemistä itelleni. Kun vauva syntyy niin ei vähään aikaan välttämättä tuu niin nähtyä taas ihmisiä jos on kovinkin väsyny. Niit jotka tulee kujertelee vauvalle ei lasketa... :D

Ai niin ja ton keskimmäisen anemiaan saatiin vihdoin lääkkeet ja hb oli noussu jo tolla maksamakkarallakin vähän. Parissa viikossa pitäis sen olo parantua niin, että vauvankin on hyvä syntyä.

Hulda *hikisenä* 37+2

Vierailija
33/36 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo ajatellu etä tää ennen laskettua syntyis, pitsi vasta eilen..

Puolille öin suppaili ja selkää juili.. kävin siellä saunassa ja suihkussa... alko sit sen jälkeen hiipuun.. sin nukuttua 4 asti jonka jälkeen menin uudestaan suihkuun kun jomotti selkää.. Nuo väliajat sain tosi hyvin nukuttua ja vasta nyt nostelen päätäni tyynyn pohjalta.

Mieskin eilen alko miettiin että miten me osataan kotoa mihinkään lähtee, kun aikasemmat käynnistetty ja sairaalassa siis valmiiks. Kyseli onko mulla jo se sairaala kassikin ja eihän toi oo vieläkään kasassa...

Kyllä HULDA sun synnytys menee hyvin ja et sää siihen kuole!! SE kun oot tosiaan ollu neljän seinän sisällä ja pyöritelly noita ajatuksia yksistään päässä, luo vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita!!! Parasta lääkettä oikeesti on kavereiden kanssa heiluminen, vaikkakin mun huono hieman sanoo, kun aikas suppee kaveripiiri lasten syntymästä lähtien.. nyt vasta ekanen " vanha kaveri" saa lapsen elokuussa ja mulla tosiaan jo ekanen täyttää tänä vuonna 5 vuotta..

Eihän toi kohdunsuun tilanne kerro meille uudestaan synnyttäjille mitään.. nyt sama tilanne ollu jo 2 viikkoa sitten kun mikä oli kun aikasempi on alettu käynnistään..

mani ja purri 38+2

Vierailija
34/36 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että edes jotain tapahtuu supistelujen suhteen. :D Mäkin ajattelin tänään kokeilla tuota saunaa. Meillä kun ei oo saunaa, niin pitää mennä anoppilaan tai tähtäillä taloyhtiön yhteisvuoroihin... :O Siivoilut ei tässä raskaudessa oo oikein mitään saanu aikaan.

Mut joo kyllä mua helpotti sekin, kun moni kerto tuolla kesäkuisissa, että niilläkin on tällaista hysteeristä kuolemanpelkoa jne. Jotenkin olin jo ehtiny kuvitella, että tää on joku enne ja mulla muka kuudes aisti vähintään. :D

Mä en oo tänään saanu mitään aikaan, ei siis supistelekaan. Mut enpä mä jaksaiskaan tänään poksua. :D Huomenna on vapaata ja jos sää sallii niin meen kasvimaalle kyykkimään. :D

Hulda

Vierailija
35/36 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulda, tylsää, että sait tuollaista kohtelua. Tosiaan, jos jotain " haluaa" joutuu vaatimaan. Mutta sairaalassa on varmasti kovat paineet, kiire henkilöstö vajaus ja ilmeisesti meitä odottajia ja synnyttäjiäkin on aikas paljon, joten laatu-teho ja tarjonta ei kohtaa. NValitettavaa, että tietysti asiakas siitä saa kärsiä.

Mielestäni voit hyvin soittaa ja " vaatia" aikaa keskusteluun vaikka sitten sinne Jorviin sinne pelkopuolelle, pääset varmasti jos asia painaa mieltäsi. Itse kävin syöksysynnytys riskin takia Kättärillä puhumassa ja oli miusta hyvä juttu. Aijon mennä myös nyt , mutta Hyvinkälle. Vaikka itse synnytys ei pelota vaan se nopeus...ettei kotiin tule.

Hyvä ystäväni sai tänään tytön, ihanaa, heille siis toinen. Onneksi jotkut saa tyttöjä,vähän tasapainottuu kun meilläkin nää kaks poikaa jo :)

Ai joo, olen alkanut vakavissani miettimään ottaisinko sittenkin tuon äitiyspakkauksen. Esikoisesta otin, kuopuksesta en. Mutta tykkään tästä uudesta...ja jotenkin olisi ihana saada uusia kaikkien jo kehdella olleen tilalle/nekin saatuja pitkälti.

Miten te muuten teette????

Mukavaa viikonloppua kaikille!!! Ja paljon " supistelutia kaikille" Ja meill emuille vaan mukavaa odotusta!!

MR ja sintti niin ja viikot tasan 19!! JO!!!! Vasta plussasin...ja vielä tuntuu, että ikuisuus on edessä!!!

Vierailija
36/36 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei otettu pakkausta, mut tän vuoden pakkaus on kyllä mustakin niin hieno, et kahdesti pitäis harkita. :) Mut mä en oikein tykänny esikoisen pakkauksessa muusta ku makuupussista. Mä en potkareita tykkää kauheesti käyttää ja se iso toppapukukin meni hukkaan ku noi oli ekana talvena 2,5kg+ ja tokana talvena koon puolesta ois ollu ok, mut osasvat jo kävellä niin tarvi sellaisen puvun mikä kestää ulkoleikkejä.

Ekalle siis oli koko pakkaus, tokalle ostin makuupussin sen oman vuoden pakkauksesta ja tällekin aion makuupussin hankkia.