Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****KOTILOT***** vko 21

21.05.2007 |

En löytänyt tälle viikolle omaa pinoa joten avaan uuden pinon.

Tsirppana

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikille!

Meillä oli tänään rakenne ultra ja kylläpä oli taas vinkeetä nähdä vauva. =)

Kaikki oli hienosti ja vastasi viikkoja 19+6 elikkä täysin niitä viikkoja joita olen laskenut oviksen mukaan, mutta neuvolassa käytetään viikkoja menkoista ja niitä minäkin virallisesti käytän.

Vauveli levitteli oikein kauniisti jalkoja, mutta ultraaja ei uskaltanut mennä sanomaan kumpi on kun näkyvyys oli kuulemma hieman huono. Ja en minäkään siellä mitään nähnyt en ulokkeita tms. Tytöstä erotin rakenne ultrassa ns kolme viivaa ja itse veikkailin tyttöä kun ultraaja ei kertonut. Mutta nyt en nähnyt edes viivoja. Harmi. Olisin niiiin jo halunnut tietää pitääkö mun tyttö olo paikkansa.

Kotiin kun päästiin niin varasin heti ajan Tapio Kurjelle, mutta ensimmäinen aika oli vasta 18.6 eli tasan neljän viikon päästä. Ehkäpä arvoitus sillon ratkeaa. =) Miten jaksan odottaa? =)

Viikkoja on silloin 24+2. Onko hyvät viikot 4D ajatellen???

Nyt lähden kirppikselle ja kauppaan.

Aurinkoista viikkoa toivottaa Tsirppana rv 20+2

Vierailija
2/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppana

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista=) Toi sukupuoli arvoitus on inha tunne kun haluais tietää varmuudella.. mutta Tapio on mestari äijä, joten 4 viikkoa menee hujauksessa kun nää ilmatkin alkaa oleen tällasia kesäkelejä pikku hiljaa!! Kyllä yleensä noilla viikoilla pitäis pystyä näkeen pojan vehkeet selvästi jos näkymät jalkoväliin vaan on kunnossa! Tosin paraskin puhumaan, kun meillähän toi ns. tyttö oli vasta 36 viikolla kasvattanut ittelleen nuo pallit, jotenka nähtäväks jää tuleeko hanallinen vai hanaton =)

Omaa napaa sen verran että turvottaa ja närästää ja PAHASTI! Oon ihan helisemässä tän turvotuksen kanssa ja renniet kulkee melkein taskussa! Yöt on yhtä tuskaa ja pyörimistä.. ne hetket kun saa nukuttua on BUENO, mutta kun heräät niin adios.. taas saat alottaa alusta!

Musta alkaa tuntuu että viikot alkaa loppuun kesken (tosin nytkun oon sen ääneen sanonu, niin notkun mahani kanssa täällä vielä jussinakin kun la 7.6.). MEillä siis EI ole vauvalle vielä sänkyä eikä hoitopöytää ollenkaan... hobbarilta odottelen postia saapuvaks niin sais laitettua tän makkarin kuntoon.. kaikki muu onkin reilassa jo!

Supistuksia tulee koko ajan vaihtelevalla syötöllä, mutta ei nää oo yhtään kipeitä tai menkamaisia ollenkaan.. ainoastaan asentoo täytyy vaihtaa.. Verenpainetta seurailen kotona ja jos alapaine nousee yli 95 niin passitus taysiin edessä.. Ke uus neuvola ja sit taas pääsee itkeen ton painon kanssa!!!

Tulkaahan muutkin kertoileen kuulumisia.. meillä kesäkuisilla alkaa oleen nää poksumis- ja vaiva-jutut niin pinnalla että välillä sitä mielellään muistelee noita alkuaikojen seesteisyyttäkin=)

mani ja purri rv 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaiseen kirjoittelen. Ei tänne ihmeitä kuulu. Liikkeitä EN EDELLEENKÄÄN oikein tunne, kun joskus, en siis päivittän/säännölliseesti- Ja niitä odotan kovasti, että alkaisin tuntemaan..mielikin rauhottuisi sitten , ehkä.

Kiva kuulla, että Tsirppanalla oli mukavaia ultrakuulumisia. No, sukupuoli sitten selviää neljän viikon kuluttua :)

Mulla on se rakenne uä siis ensiviikolla. Ihanaa, kun se alkaa oikeesti pikkuhiljaa jo häämöttää!!

Nyt pitää lähteä ulos kun tuo esikoinen vinkuu....No, onhan siellä ihana ilmakin!!

MR ja sintti 18+2

Vierailija
4/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Tirppanan hyvät ultra terveiset, meillä " Alman" sukupuoli on pidetty salaisena...joten jännityksellä odotetaan kumpi sitten tulee, silloin rakenneultrassa mies oli näkevinään pippelin mutta tiedä häntä =) Tilastollisesti meille pitäisi tulla tyttö, kun kaveripiiriin on syntynyt pelkästään poikia (6kpl) sen jälkeen kun meidän keskimmäinen (poika) syntyi v 2002. Kaikki me vähän niinkuin tyttöä odotellaan mutta saa sitten nähdä....kyllähän se poikakin käy ;)

Oma napa ei vieläkään ole kääntynyt ulospäin, edelleen on kuopalla. Muuten olo on todella täysi ja synnytystä odotetaan, Pe ilatana supisteli kyllä lupaavasti sellaiset kolme tuntia, mutta sitten ne hiipuivat ja nyt on ollut hiljaista kuin huopatossu tehtaalla. Tähdätään siihen ensi viikon keskiviikkoon =) tiistaina kun on taas ultra niin ajattelin pyytää lääkäriä hieman ärsyttämään kohdunsuuta, siten se kakkonenkin lähti. Tai no pitäisi jo kolmannen kanssa tietää ettei se sieltä tule ennen kuin on kypsä, pahaa pelkään Mani että mekin ollaan täällä vielä jussina (la 4.6)

Huomenna pitäisi raahautua neuvolaan...

JB72 & Alma rv 38

Vierailija
5/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUistelin tässä, että eikös se ollut Luna jolla 37+ kalvorakkula pullotti niin, että lääkäri veikkaili synnytystä piakkoin? Jos oot Luna kuulolla, niin tuntuiko se mitenkään? MEinaan kun mulla tuolla kohdunsuulla tuo sikiö jotenkin puskee päätänsä, niin tuntuu välillä kuin sieltä käsi tai jalka muljahtelis ulos. Ei tietty oo ku tunne, mut tuli vaan mieleen. MElko inhan tuntuista jopa. Tänään olin kätilön luona ja se kerto, että lääkäri oli viime ke kirjannu, että sikiö on laskeutunu ja kiinnityny tiukasti alas lantioon. Ja joskus silloin noi muljahtelut tuolla kohdunsuulla alko... Kätilö sanoi noihin mun tuntemuksiin, että siellä se vauva koittaa puskee itteensä ulos.

Tänään sit kampaajalla istuessa se oikein kunnolla puski päätänsä ja vähän huvitti, että meneekö tässä kohta vedetkin. :D No, ei menny ja hiuksetkin tuli leikattua. Itse aion värjätä vielä tän viikon aikana ne, kunhan vaan muistan ostaa väriaineet... Sit mä oonkin melko valmis synnyttämään, lukuunottamatta sitä, että synnytyspelko on puhjennu kukkaan ja kuolemanpelon takia oon suunnitellu vitkuttelevani synnytyksen juhannukseen. Saas nähä.

Tsirppana: Mäkään en kyllä ite ois millään tunnistanu kumpi meille milloinkin tulossa on ollut. JA nytkin kun oon verrannu olikos se Pikkupilun 3d-ultran sukupuolikuviin, niin en kyllä osais sanoa kummalle tuli tyttö ja kummalle poika ellen tietäis... :D

JOkohan AIHA on synnyttäny? Sillähän on LA jo niin lähellä ja mitään ei oo kuulunu.

JB72: MUlla ei oo missään raskaudessa napa pullahtanu ulospäin. Saas nähä ehtiikö tässä sit pullahtaa. Mut en mä kyllä napaani enää nää ilman peiliä. :O Edellisissä oon kyllä nähny. Tiiä sit johtuuko siit et on enemmän kiloja vai jostain muusta.

MANI: MUlla on kans yhtä turhauttavia noi supparit. Olisvat sit kokonaan pois tai sit kunnolla kipeitä.

Nyt menis taas siivoilemaan. Tuntuu ettei nykyään ehdi koneella kunnolla roikkua. :O

H 36+4

Vierailija
6/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin tähän pinoon!

Tsirppanalle onnittelut hyvistä ultakuulumista. Meillä ei myöskään saatu rakenne-ultrassa näkyvyyttä jalkoväliin, kun vauva oli tosi huonossa asennossa. Mutta eipä siellä kyllä mitään " ylimääräistä" näkynyt. Käytiin sitten Tapio Kurjella ultrassa rv26+3, ja tulokas varmistui tytöksi. Nuo oli ainakin ihan hyvät viikot, ja saatiin tosi hyvät kuvatkin mukaan! Eli luulsis olevan teilläkin ihan hyvä aika käydä sillon 24+ :)

MinttuRouvalle myös onnea rakenneultraan :) Toivottavasti teidän tulokas olisi vilauttelutuulella! Sullakin rupee olemaan viikkoja jo hyvin kasassa, niin se aika menee :)

Tuntuu että nää viimeiset viikot vasta onkin sitä " odottamista" , että milloin pääsee nyyttiä hakemaan! :b Kyllä rupee olo olemaan sen verran raihnainen, että olisin jo ihan valmis suuntaamaan synnärille :) Mut josko neiti olis sylissä viimestään neljän viikon päästä!

Mulla ei oo kauheesti nyt ees ollut supistuksia (?). Ainakaan en niitä tunnista, kun välillä jomottaa jä särkee tonne alas ja häpyluuhun ym. tosi paljon, vauva taitaa raivata itselleen tilaa? Ja maha tuntuu silloin muutenkin pinkeeltä.

Torstaina olis neuvolalääkäri, niin saa nähdä onko paikat yhtään pehmenneet. Onko toivoa päästä joskus synnyttämäänkin ;) Edellistä kyllä paikat olleet sen kiinteät ja kiinni 3cm loppuun asti, ja alkaneet vesienmenolla ilman mitään ennakkosupistuksia. Että jotenkin sitä vesienmenoa odottais nytkin, mutta saa nähdä..

PP 36+1

Vierailija
7/36 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Huldalle: joo, mullahan se kalvorakkula pullotti, mut en kyllä tuntenut sitä mitenkään...

Ei nyt kerkiä enempiä kirjotella, kun Altti on tässä sylissä ja kitisee kakat pöksyissä...

Luna ja Altti

Vierailija
8/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiistaita!!

Ajattelinpa pari riviä kirjoitella, taas :)

Ihanaa jotenkin kun on sadepäivä (etelässä siis) . Taidamme viettää hyvällä omalla tunnolla kunnon sisäpäivän. Ollaankin ulkoiltu viimeviikkoina niiiiiiiiin paljon, kun on ollut upeita säitä. No, pihalla onkin TOSI paljon puuhaa. Kamalasti vesiheinää jne...huh, huh. Mä tykkäisin kauheesti laittaa pihaa, mutta siinä on pari muttaa...no tietty raha, kaikki maksaa niiin paljon, noi kaksi vilperttiä ei oikein anna tehdä mitään " rauhassa" --yllättävää :) ja mahakin on vähn välillä jo tiellä , hassua. Mutta mukavaa kuitenkin.

Manilla ja JB72 alkaa toisaan " loppu" häämöttää...jännää!! Ja aika monella muullakin. Tosiaan mitenhän Aiha?

Mun kaveri sai toissa viikolla tytön, yhdellä on la ensi viikolla ja sitten onkin taas kesäkuuss yhdellä la ja heinäkuussa yhdellä la...eli vauvoja pukkaa...se on tää ikä :)

No, ei Huldalla ja PikkuPilullakaan enään paljoa ole masun kasvatteluaikaa...voi että, jännäksi menee kuka ehtii seuraavaksi.

Mulla ennustettiin kuopuksesta, että juuu-tulee varmasti etuajassa (esikoinen syntyi 37+2), kun kaikki merkit viittasi siihen...mutta kärvistelin kuitenkin ihan sinne 40+2 asti...se oli kyllä vähän kypsää, kun koko ajan sanottiin, että milloin vaan tulee lähtö. No, ihan hyvä oli, että päästiin niin pitkälle.

Toivottavasti kaikkilla joilla on jo oma ihana nyytti kainalossa, menee hyvin. Ja voimat riittävät yöheräämisiin ja muun perheen pyörittämiseen.

MR

Vierailija
9/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on koko eilisen siis hyppiny päällänsä kohdunsuulla ja yöllä teki niin hirveän voimakkaita potkujakin, et ihmettelen mitä se siellä riehuu.

MR: Meillä on ihan pieni etupiha, mut mä oon siellä kyykkiny sitä enemmän mitä isompi maha. :D Mut on se kyllä hankalaa. Jalat puutuu nopeesti ja ylös on kyykystä vaikee päästä yms. MUt mulla onkin lapset päiväkodissa vauvan syntymään asti. :)

Ai niin, mulle kans ennustettiin tokasta, että syntyy aikaisin ja synty 40+2 joten hyvin skeptinen osaan olla kaikkien uudelleen synnyttäjien oireisiin.

Pikkupilu: MUllakin eilen jomotteli ja poltteli suorastaan jotenkin häpyluun seutua. Kai ne on jotain liitoskipuja, kun niitä tuli vaan liikkeelle lähtiessä. Mut ihan ekan kerran tais olla tässä raskaudessa ja nythän mulla on vauva tuonne alas laskeutunu joten kai se tilaa raivaa. Jännää sinänsä, kun tuota tokaa ooteltiin laskeutuvaks vielä ponnistusvaiheessakin. :D Se liikutteli päätänsä kun kätilö tutki eikä suostunu asettumaan lähtöasemiin. :D JOten ehkä tää on hivenen kuuliaisempaa sorttia, kuten esikoinenkin.

Aamupala vielä syömättä, joten ei ajatus ihan kulje. Mut ihan kiva kun välillä sataa niin ehtii keskittyä kotitöihinkin. Oon uhonnu ompelevani koneella vielä muutamia juttuja ja kukkia pitäis muutama vielä vaihtaa eri ruukkuihin yms sellaista pientä joihin ei välttämättä vauvan syntymän jälkeen viitti paneutua.

Hulda 36+5

Vierailija
10/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan jo kirjotella tänne ku oltiin viime viikolla np-ultrassa ja kaikki oli vauvalla hyvin masussa. Edelleen kauhee pelko jos vähänki tuntee outoja repäsyjä yms. masussa. Onneks on toi kotidobbleri joka vähän helpottaa oloa eli sillä oon kuunnellu vauvan sydänääniä pari kertaa viikossa. Otin np-ultran jälkeen mammahousutki käyttöön ja nyt on ihanaa ku mikään ei kiristä. Masu alkaa olla sellanen et naapuritki on huomannu et meille tulee vauva :)

Kaikki tuntuu olevan niiiin hurjan pitkällä täällä! Tsemiä niille jotka jo kohta lähtee synnyttämään ja muille muuten vaan mukavaa masun kasvattelua!

Tarald ja tiitiäinen 14+3

Vierailija
11/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna käytiin miehen vanhempia moikkaamassa ja kivasti meni reissu. Mun äitihän on nyt täällä (eli sais vauva syntyä milloin vain) ja iso apu ollutkin muksujen kanssa. Käytiin eilen shoppailemassa kamalasti kaikkea tavaraa. Muksuille ja itselle. Oli kivaa. Kävely vaan rupeaa olemaan kiitettävän vaikeaa...

Kävin myös eilen neuvolassa kontrollissa tuon verenpaineen takia ja nyt paineet oli 146/94, pissassa edelleen prot vähän epäselvät. Painoa oli tullut 3:ssa päivässä 400g. Eli ei mitään hätiä, lähtöä vaan odotellaan. Mä olen täällä elänyt toiveessa, että kun molemmat tytöt on syntyneet rv 39+6 (eli ens maanaintai olis nyt sitten rv 39+6) niin tämäkin vois syntyä. Ja vielä olen toivonut niin, että kun rakenneultrassahan oli 4pv:n heitto niin 39+6 olis sen mukaan nyt tämän viikon torstai. Et jos vaikka pääsisin to synnärille. Mies vaan naureskelee mun toiveille...

Kipeitä suppareita ei ole tässä ollut. Maha on sekaisin ja yöt nukun vatsasäryn takia Panadolin voimalla edelleenkin. Eli ei positiivinen olotila noin niinkun fyysisesti.

Kukas se oli nyt ultrassa käynytkään. Hienoa, että kaikki hyvin. Tuntuu, että itsekin vasta jännäsi noita alun ultria ja nyt jo tässä :)

Että näin. AIHA ja Nea rv 39 tasan!!

Vierailija
12/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä on pidellyt ilmoja oikein todella ja ulkona onkin oltu ahkerasti. Naama punottaa... Pihahommia olen vähän yrittänyt tehdä, mutta on tosiaan hankalaa, kun 1,5 v katoaa vähän väliä silmistä. Eilen näpräili pyörän ketjuja ja oli niin mustat kädet että. Halkoja olen latonut lavalle, mutta yks halko kerrallaan saan kanniskella niitä vielä synnytykseen asti... Olishan se kiva jos olis rahaa ja sais pihan nopeesti kuntoon, mut näillä palkoilla on pakko luottaa hartiapankkiin. 2500m2 täysin laittamatonta pihaa vaatii kyllä vielä pitkän tovin.

Meidän koululainen on unohtanut kyllä kaikki käytöstavat ja läksytkin unohtuu koko ajan. Taas piti lähteä koululle takan kun Aapinen jäi ja eilisetkin läksyt oli lukematta. Minä en jaksais nyt yhtään olla kyselemässä perään, kun omakin " dementia" vaivaa.

Tänään sain viritettyä videot telkkariin, joten välillä voi pitää kahvitauon. Tosin äänet ei ole yhtään kohdallaan, mutta Teletapit onnistuvat silti viihdyttämään hetken. Yhden rikkinäisen tuolinkin sain ruuvailtua kasaan, mutta tuntuu että kaikki vie 10x enemmän aikaa kuin normaalisti. Täytyy nyt varmaan asennoitua siihen, että vauhti ei ole ihan kohdallaan mahan ja kilojen kanssa.

Turvotus ja vatsan toimimattomuus vaivaa ihan kamalasti. Onneksi vajaan kahden viikon päästä pääsee kylpylään täysihoitoon, joten kotihommat saa unohtaa melkein viikoksi. Vielä ei ole kuitenkaan varmaa , saako mies silloin lomaa. Toivottavasti, muuten menee kyllä loma hieman " reisille" .

Helpa ja pojat sekä Sissi 30+5

Vierailija
13/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se AIHA täällä pyörii. Ei kyllä mun enne unista sit toteutunu kuin se yks. :D Munhan piti unen mukaan poksua eilen. Nyt tosin oon hääränny koko päivän kaikkee pientä. Ei sis varsinaista rasitusta ja on ollu kiva puuhata kaikkea, mut nyt sit lievästi tuntuu supistuksia.

Vielä riittäis tehtävää. Lakanat aion vaihtaa huomenna. Sit ois ehkä kaikki valmiina synnytykseen. Etenkin jos sais sen käynnistyksen ens viikolle...

Hitsi mä oon niin kateellinen kaikille jotka voi juoda kahvia raskauden aikana. Ihan hillitön himo on kahviin ja kuola vaan valuu, mut vielä pitää hetki sinnitellä...

Vierailija
14/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli niinkuin pitääkin, Hb oli noussu 123 (jee jee) paineet oli 128/78, painoa ei ollut tullut yhtään lisää. Seuraava käynti sitten sovittiin lasketulle päivälle....niin suuresti toivon ettei tarvisi enään mennä.

Kaikki hankinnat sain tehtyä niin itselle kuin Almalle joten kotinurkista en enään poistu muualle kuin synnyttämään ;) ja se on varma vaikka kuinka kävisi aika pitkäksi, niin mihinkään en lähde.

Viime yö oli aika tuskainen, en oikein tiedä mikä vaivasi. En kyllä rekisteröinyt että olisivat olleet supistuksia mutta ota nyt sitten selvää.

Vatsaa ja sektio haavaa särkee, ja nahka venyy ja paukkuu...raskausarpia ei onneksi ole kyllä tullut. Eilen illalla innostuin lukemaan sen Anna vai Anne Whalberg jotain.... Lapsikirjaa ja siinä oli muutama mielenkiintoinen synnytys harjoitus...se miten sitten käytännössä toimivat taitaakin olla täysin toinen juttu, mutta ainakin ne rentoutus harjoitukset vaikuttivat ihan kokeiltavilta.

Muksut kiljuvat ruokaa joten täytyypi palata ruotuun...

JB72 & Alma rv 38+1

Vierailija
15/36 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintturouvalle toivottelen mukavia ultrakuulumisia ensi viikolle. =)

Ja jaksamisia kaikille loppusuoralaisille ja voimia synnytykseen. Kohta saadaan roppa kaupalla taas synnytyskertomuksia.

Itse kävin tänään penkomassa kellarissa vanhaa äitiyspakkausta johon olen pakannut kummankin edellisen lapsen rakkaimmat vauvan vaatteet. Voi vitsi on niin pieniä ja tuli niin eläviä muistoja mieleen. =)

Ja mies kuuli tänään naapurilta että heille on tulossa vauva myöskin lokakuun alussa. Vain viikkoa myöhemmin LA. Aika jännää, harmi vaan kun naapurin rouvan kanssa meillä ei ole yhteistä kieltä. Puhuu hyvin huonosti suomea ja mulla surkea englanti.

Mutta kiva sitten kuitenkin lokakuussa seurata kumpi poksuu aikaisemmin. =)

Tsirppana rv 20+3

Vierailija
16/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hiljaista vaikka loppusuoralaisiakin melko monta. :D

Nlan th eilen soitti. Sain ajan ens viikolle neuvolaan. Silloin taitaakin olla jo 5 vai peräti 6 vkoa edellisestä nlakäynnistä! :O Kerto samalla, että mun anemia johtuu B12-vitamiinin puutteesta. Hb oli viime viikolla 103 ja synnyttääkin pitäis kohta... :( Turha kuulemma pillereitä popsia, kun se ei imeydy kuin injektiona annettuna.

Eilen tosiaan supisteli silleen tuntuvasti mut harvakseltaan. Pelkäsin jo että yöllä poksuu vedet. Koko yö meni jotenkin rauhattomissa merkeissä, kun näin sit uniakin vesien menosta. :D

Nyt pitäis värjätä hiukset ja vielä muutamat siivoushommat tehdä. Jotenkin hirvittää toi värjäys. Oon pelänny koko ajan sitä, että jos laitan väriaineen päähän, niin eiköhän mulla ala yhtäkkisesti joku verenvuoto ja jää väri päähän. :( Ilman mitään varoitustahan se edellinenkin vuoto silloin tuli. Olin just suihkussa ehtiny käydä. Mut ei auta. Nyt täytyy koittaa saada ne värjättyä kun juurikasvu on NIIN kamala etten kyllä näissä hiuksissa aio synnyttää. :D

Hulda 36+6

Vierailija
17/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä olen kyllä käynyt lueskelemassa ja jännäämässä kuka saa nyyttinsä seuraavaksi syliin. Jaksuja vaan kaikille! Tuo loppusuoran ryytyminen on kyllä tuoreessa muistissa vielä. ;0)

Itsellä ei mitään ihmeellisiä kuulumisia ole; arki porskuttaa tasaista tahtiaan ja väliin meinaa äitiä vähän ryydyttää kun rutiini toistuu päivästä toiseen lähes samana, vaikka hulluksi täällä kolmen pienen kanssa tulisi jos päivissä ei olisi mitään rytmiä. Jälkitarkastuksessa kävin tänään ja kaikki on oikein mallillaan. Hetken mietiskelin ottavani hormonikierukan tarkastuksen yhteydessä, mutta en sitten ottanutkaan. Minulla oli ko värkki kakkosen jälkeen vähän reilun vuoden, mutta en oikein tykännyt kuitenkaan. Minulle se aiheutti tiputteluvuotoja, jotka tulivat miten sattuu ja en tiedä onko mahdollista, mutta jotenkin tuntui ikään kuin siltä, että kierukka olisi ärsyttänyt kohdunsuuta tms. Tuntui sellainen painon tunne aina välillä; aivan kuin jotain tippuisi kohta. Ainut hyvä asia siinä oli se, ettei tarvinnut päivittäin muistaa ottaa pilleriä ja 5 vuottahan sen ehkäisyteho olisi kestänyt. Nyt päätimme miehen kanssa, että niin kauan kun imetän käytämme ihan vaan kumeja ja sitten haen taas e-pillerit.

Vähänkö haikeaa: meidän pieni neito on kasvanut ulos pienimmistä vauvavaatteistaan. Vähän surettaa ajatella, että niitä ei ainakaan meillä kukaan enää todennäköisesti käytä. Kolme lasta on oikein hyvä määrä, mutta kuitenkin...nyyh!

adalat kera 3 tyttösen, joista nuorinkin on " jo" 7 viikkoa

Vierailija
18/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan pakkaustouhuissa niin ahkerasti, että hyvä kun välillä ehtii koneelle istahtaa..

Adalat:

Meillä joutuu joka pesukerran jälkeen laittaan jotain pieniks jääneitä vaatteita sivuun, kun tuo poika kasvaa niin hurjaa vauhtia! Kurjaa on laittaa pois niitä ihanan pieniä potkareita ja bodyja, mutta ei voi mitään..

Tsemppiä teille, jotka odottelette synnytyksen käynnistymistä!!

Toivottavasti pian saadaan lukea uusia iloisia uutisia!!

Meillä on alettu maisteleen ja totutteleen masua maissivelliin, kun tuntuu, että pojalla on jatkuvasti nälkä! Puolituntia nukkuu putkeen ja sit täytyy taas syöttää..

Yöt nukkuu (onneks) kuitenkin hyvin ja edelleen mennään yhdellä syötöllä.

Viimeyönä ei herännyt ollenkaan syömään vaan söi vasta aamulla!

Peetu kääntyy selältä mahalleen ja takasin jos löytyy sivuilta jotain kivaa katseltavaa.

Sylissä yrittää punnertaa kokoajan pystyyn.

Ei oo enää mikään vauva (ainakaan omasta mielestään) vaan iso poika!

nyt heräs, pitää mennä

mammutti ja Peetu

Vierailija
19/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot on mennut taas vauhdilla ja tuntuu että aikaa ei jää tähän koneelle muuten kuin laskujen maksuun...Täytyy nyt yrittää päästä useammin lukemaan teidän kuulumisia ja kohtahan niitä uusia kotiloita alkaa syntymään.

Me käytiin kans eilen jälkitarkastuksessa ja kaikki oli hyvin. Tyttö on jo melkein viisi kiloinen että hyvin maito riittää. Mä meinasin ottaa sen hormonikierukan taas, mulle se on sopinut oikein hyvin. Nyt kyllä tuntuu että meidän lapsiluku olis jo täynnä,mut saapa nähdä. Mies surkuttelee jo nyt että mites sit kohta kun neiti kasvaa ja meillä ei ole vauvaa...Mun mies on aina ollut ihan heikkona pieniin vauvoihin.

Mä olen ihan sekopää näitten tyttö-juttujen kanssa. Ostin uudet matkarattaat, oli tullut just myyntiin Esprit merkkiset, ihanan punaiset. Vaatteita on tullut kans ostettua ihan liikaa. Olen jo laittanut poiken vanhoja vaatteita kirpparille, eipä niitä tule tytöllä käytettyä.

No tsemppiä kaikille odottajille ja jaksamista teille joilla jo vauva!

T NAKSU ja NASU 6viikkoa

Vierailija
20/36 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä saada hemppa nousuun? Mulla tuo vaan laskee ja nyt viimesin lukema oli 94(normaalisti 145). Mun huippuhelppo raskaus alkaa pikku hiljaa tuntumaan... Terkkari antoi 2 vkoa armonaikaa pistää hemppa kuntoon, saada turvotus kuriin ja väriä poskiin tai joudun sairaalaan lepoon. Tää muuttourakka on vaatinut osansa ja olo on täysin voimaton, mutta en silti osaa levätä.

Tiedättekö vaikuttaako gluteeniton ruokavalio raudan puutteeseen? Joku juuri mainitsi, että anemia johtuu B12 vitskun puutteesta, no minähän en juurikaan B vitskuja saa kun en syö viljoja.

Silti mieli on iloinen ja tosi mukavalta tuntuu olla taas kotimaassa, aivan ihanaa kun saa päästää lapset vapaasti kirnaamaan kavereiden kanssa pihalle!

Mulla muuten sukulainen sai juuri vauva 33+ viikolla. Oli aika shokki, mutta vauva voi mainiosti ja pääsi vuorokausi syntymän jälkeen pois keskoskaapista:) Elämä on ihmeellistä.

Sori tää itsekeskeinen viesti, yritän parantaa tapani ja kommentoida teidän juttuja kuhan saan ekana kämpän ja muut asiat järjestykseen.

Terkuin, Lumituuli ja pikku poju rv30+4