Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka haluat lapsia: Älä IKINÄ valitse pihiä miestä.

Vierailija
13.07.2026 |

Jos mies on pihi kun seurustelette, hän tulee olemaan myös pihi kun teillä on lapsia. Raskaus, vauva-aika ja äitiys ovat naiselle valtava aukko lompakkoon. Jos mies on pihi jo seurusteluaikana, miten ajattelet että hän toimii kun olet juuri synnyttänyt, vertavuotava ja riippuvainen hänestä?

Kahvilatreffit puoliksi ei ehkä tunnu isolta asialta, mutta se on sitä jos haluat lapsellesi isän.

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et voi ensitreffeillä maksaa kahvia naiselle, olet liian köyhä treffailemaan. Se on todella pieni budjetti treffeille, jos olet tosissasi naisen kanssa.

Olen nainen ja ymmärrän tuon ”tosissani” pointin, mutta luulen että sitä nimenomaan tässä tarkoitettiin. Jos treffaile paljon, se on eri asia kuin olla ihastunut ja piirittää vakavasti. Eli rautalangasta: jos joku lähestyy itse aktiivisesti ja pyytää treffeille jo jonkun ajan tuntemisen jälkeen pidän kyllä kohteliaana, jos hän tarjoutuu maksamaan, näin voin itsekin tehdä jos jonkun tietyn ihmisen seuraa olen vailla. Omasta fiiliksestä riippuu, hyväksyykö tarjouksen vai en - jos tietää jo siinä kohtaa, että ei nappaa eikä halua luoda turhia toiveita, maksan mieluummin itse. Mutta jos kumpikin etsii treffiseuraa vaikka Tinderissä, vaihdetaan pari viestiä ja sovitaan yhdessä syöminen, miksi pitäisi toisen tarjota? Toki joku voi ihastua tulisesti treffien aikana ja lopussa kuitata laskun, se voi johonkin tehdä vaikutuksen.

Tee kuten itse koet parhaaksi mutta omalla kokemuksellani en suosittele päästämään jatkoon miestä, jolle ei ole itsestäänselvää tarjota. Kyllä sekin Tinder-mies tarjoaa joillekin, jos ei kaikille. Jos ei tarjoa kellekkään... ei myöskään jatkoon.

Vierailija
162/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, enpä usko että ensitreffeistä noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi vetää.  Halvintahan nettitreffeillä on pitää rima niin korkealla, että treffaa ylipäätänsä vain sellaisia, joista on aidosti kiinnostunut myös sisäisen ajatusmaailman osalta. Näitä ei yleensä tavannut kuin 1-2 vuodessa eli halvaksi tuli kahvitreffit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihinä miehenä minulla on nykyään hyvin varaa tarjota lapsille kokemuksia. Lapset voivat harrastaa mitä haluavat. Onneksi en ole törsäillyt rahaa tyhmyyksiin kuten kahviin. 

Onko vaimon huomiointi tyhmää törsäilyä?

Rahalla huomiointi on. Teoilla ei.

Olet valmis käyttämään rahaa lapsiisi, mutta vaimoon käytetty raha on törsäystä? Onko vaimo samaa mieltä vai miettiikö sopivaa hetkeä lähteä?

Moniko nainen käyttää rahaa mieheensä?

Juuri synnyttäneen naisen ei kuulu käyttää rahaa mieheensä

Onneksi tuo vaihe on vain pieni osa parisuhdetta. Jos et parisuhdetta muuksi miellä niin pysy erossa muista.

Vierailija
164/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin itse omat kahvini aika, mutta kun saatiin lapsia niin en maksanut pikkulapsiajalla. Mieheni jäi myös itse kotiin, jolloin minäkin maksoin meidän kaikkien ravintolareissut.

Se, ettei mies maksa kaikkea seurusteluvaiheessa, ei todellakaan tarkoita sitä etteikö hän olisi reilu kumppani ja isä.

Jos mies ei maksa kahvikippoa ensitreffeillä, kyllä hän on pihi. Toki voi aina ottaa riskin ja katsoa muuttuuko toinen.

Jos 50/50 on pimeyttä, niin mites sitten,  kun toinen vaatii toista maksamaan kaiken?

Miesten kannattaa varoa tällaisia naisia. He eivät aio osallistua missään vaiheessa yhteisiin kustannuksiin. 

Vierailija
165/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihinä miehenä minulla on nykyään hyvin varaa tarjota lapsille kokemuksia. Lapset voivat harrastaa mitä haluavat. Onneksi en ole törsäillyt rahaa tyhmyyksiin kuten kahviin. 

Onko vaimon huomiointi tyhmää törsäilyä?

Rahalla huomiointi on. Teoilla ei.

Olet valmis käyttämään rahaa lapsiisi, mutta vaimoon käytetty raha on törsäystä? Onko vaimo samaa mieltä vai miettiikö sopivaa hetkeä lähteä?

Moniko nainen käyttää rahaa mieheensä?

Juuri synnyttäneen naisen ei kuulu käyttää rahaa mieheensä

Onneksi tuo vaihe on vain pieni osa parisuhdetta. Jos et parisuhdetta muuksi miellä niin pysy erossa muista.

Pihit miehet nimenomaan odottavat että nainen jopa maksaa puolet vuokrasta lapsivuoteellaan. Lue keskustelua. Ei naisen kannata ottaa sellaista riskiä.

Vierailija
166/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin itse omat kahvini aika, mutta kun saatiin lapsia niin en maksanut pikkulapsiajalla. Mieheni jäi myös itse kotiin, jolloin minäkin maksoin meidän kaikkien ravintolareissut.

Se, ettei mies maksa kaikkea seurusteluvaiheessa, ei todellakaan tarkoita sitä etteikö hän olisi reilu kumppani ja isä.

Jos mies ei maksa kahvikippoa ensitreffeillä, kyllä hän on pihi. Toki voi aina ottaa riskin ja katsoa muuttuuko toinen.

Jos 50/50 on pimeyttä, niin mites sitten,  kun toinen vaatii toista maksamaan kaiken?

Miesten kannattaa varoa tällaisia naisia. He eivät aio osallistua missään vaiheessa yhteisiin kustannuksiin. 

Suomessa en ole koskaan törmännyt tälläiseen naiseen, mutta toki aina voi voittaa antilotossakin.

Vierailija
167/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla mitään massiivisia lovia ole äitiydestä tullut lompakkoon, eikä miehelläni isyydestään.

Suosittelen ihan oman kovan alan ammatin opiskelua niin ei tarvitse tällaisia voivotella.

Muistutan, että joidenkin täytyy tehdä myös ne perusduunit ja kovia ammatteja ei riitä kaikille. 

Vierailija
168/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies, joka tarjoaa treffeillä jo alussa (ja jatkaa tätä käytöstä myöhemminkin) osallistuu yleensä varmasti myös lasten kuluihin tulevaisuudessa. Eli jos haluaa pelata naisena varman päälle, niin kyllä kannattaa etsiä perinteisesti ajatteleva mies, joka haluaakin pitää huolta (myös taloudellisesti) naisesta ja perheestä.

Tuollainen 50/50-tyylillä seurusteluaikana menevä mies todennäköisemmin ei osallistu ja huomioi naisen pienempiä tuloja samalla tavalla. Ehkä voi muuttua, mutta siitä ei ole mitään takeita. Ja todennäköisempää on, että ei muutu. Sen varaan ei kannata laskea.

Vierailija
169/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mies, joka tarjoaa treffeillä jo alussa (ja jatkaa tätä käytöstä myöhemminkin) osallistuu yleensä varmasti myös lasten kuluihin tulevaisuudessa. Eli jos haluaa pelata naisena varman päälle, niin kyllä kannattaa etsiä perinteisesti ajatteleva mies, joka haluaakin pitää huolta (myös taloudellisesti) naisesta ja perheestä.

Tuollainen 50/50-tyylillä seurusteluaikana menevä mies todennäköisemmin ei osallistu ja huomioi naisen pienempiä tuloja samalla tavalla. Ehkä voi muuttua, mutta siitä ei ole mitään takeita. Ja todennäköisempää on, että ei muutu. Sen varaan ei kannata laskea.

Haikailet menneitä aikoja. 50-50 on nykyään perusoletus, koska nainen halutaan nähdä itsenäisenä taloudellisena toimijana, eikä miehen almujen varassa eläjänä.

T eri kuin jolle vastasit

Vierailija
170/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti miehen jonka kanssa kävimme teellä. Olin vieläpä opiskelija, hän kävi töissä ja ilmeisesti tienasi hyvin. Teekupponen meni 50/50. :D Kohta hän ilmoitti juhlallisesti että koska vaikutan mukavalta ja kiinnostavalta, hän voi TARJOTA TOISEN KUPIN OMASTA PUSSISTAAN. Ei päässyt jatkoon.

Vierailija
171/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haikailet menneitä aikoja. 50-50 on nykyään perusoletus, koska nainen halutaan nähdä itsenäisenä taloudellisena toimijana, eikä miehen almujen varassa eläjänä.

Vain sinun piireissäsi kahvin tarjoaminen on almujen varassa elämistä.

Vierailija
172/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pihimpi kuin minä, mutta lasten tarpeista ja hankinnoista ei ole koskaan tarvinnut vääntää tai eikä hän yritä maksattaa mulla yhteisiä hankintoja.  Niistä keskustellaan aina yhdessä. 

Hän on myös oppinut katsomaan, että ei osta halpaa koska se on halpa hinnan perusteella vaan laatu on tärkeää. Minunkin lapsuus oli köyhä, mutta faijalla oli aina sanonta: köyhän ei kannata ostaa halpaa p..kaa.  Oppi siinä itsekin pihiksi ja katsomaan, mikä on tärkeää. 

Miehen taustalla on köyhä lapsuus, ei itsekkyys. Faija oli jatkuvaan siinä perheessä muuttamassa uuden työn perässä, laskin että heillä oli ollut yli 30 asuinpaikkaa elämänsä aikana kolmessa maassa. Jos jotain poika tienasi/hommasi, niin iskällehän ne kuului....sen vuoksi mies on tarkka rahoistaan, on narsissin lapsena elämisestä traumoja mutta itsekäs hän ei ole. Meidän muksuilla on aina ollut kaikki pelit ja vehkeet yhteisesti maksettuja, eikä asiasta ole väännetty kättä. 

Myöskään ollessani äitiyslomalla tai hoitovapaalla ei maksujen jaosta tai kohdentamisesta tarvinnut vääntää. Mies oli myös vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla (4 lasta, nuorin nyt 15 v).  Elettiin nuukasti, että saatiin lapset hoidettua kotona. 

Sitä itsekkyyttä puolisossa kannattaa kyllä varoa....semmoiset tyypit on sairaalloisen pihejä! 

Minä kyllä tarkkailin asiaa ennen kuin tein isompia päätöksiä kuten lapsia....Huomasin kyllä että mies ei ehdottanut ikinä hienostelevaa ravintolakeikkaa mutta mäkkärillä ja huoltsikkakahveille toisinaan maksoi....ja minä tarjosin taas vuorostani. Kyllä sen vaan huomaa, jos on silmät auki. 

Tulot meillä on jokseenkin tasan, omat tilit on, mutta yhteinen taloustili myös. Ja älkää nyt olko tyhmiä tyyliin "nainen maksaa ruoka- ja lasten menot ja mies lainan ja vastikkeen". Ja siihen päälle löytyy avioehto/avoliitto. Voi jeesus...

Vierailija
173/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tossa lienee kyse prioriteeteistä. Että toinen ei nauti kahvilasta / sen tuomasta lisä-arvosta. Mutta olisi syytä sitten tarjoutua vaikka viemään puistoon ja ottamaan eväät mukaan / termoksen. Sellaisilla eväillä mitä deittikumppani toivoo. 

Toki marraskuun räntäsadesohjo saattaa pakottaa tossa luovuuteen..  :D

Mutta jos tosissaan alkaa vänkäämään parista eurosta, niin sitten on elämänhallinta / rahatilanne akuutisti huono tai todellakin melko sulkeutuneen pihi. 

Vierailija
174/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sinun piireissäsi kahvin tarjoaminen on almujen varassa elämistä.

"Ei osallistu ja huomioi naisen pienempiä tuloja samalla tavalla" mitä muutakaan tuo on kuin almujen kärttämistä mieheltä. Nainen on vapaa hankkimaan niin isot tulot kuin kokee tarvitsevansa ja elämäämme kaikki sen linjan mukaisesti.

Vierailija
175/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa en ole koskaan törmännyt tälläiseen naiseen, mutta toki aina voi voittaa antilotossakin.

Kuis monen suomalaisen naisen kanssa olet sitten ollut? 

Vierailija
176/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suomalaisista miehistä 75% on pihejä

"Valitettavasti suomalaisista miehistä 75% on pihejä"

Lähde: keksin päästäni 

Vierailija
177/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti suomalaisista miehistä 75% on pihejä

"Valitettavasti suomalaisista miehistä 75% on pihejä"

Lähde: keksin päästäni 

Varo ettei verisuoni poksahda... 

Vierailija
178/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tossa lienee kyse prioriteeteistä. Että toinen ei nauti kahvilasta / sen tuomasta lisä-arvosta. Mutta olisi syytä sitten tarjoutua vaikka viemään puistoon ja ottamaan eväät mukaan / termoksen. Sellaisilla eväillä mitä deittikumppani toivoo. 

Toki marraskuun räntäsadesohjo saattaa pakottaa tossa luovuuteen..  :D

Mutta jos tosissaan alkaa vänkäämään parista eurosta, niin sitten on elämänhallinta / rahatilanne akuutisti huono tai todellakin melko sulkeutuneen pihi. 

Joo eiköhän kivat piknik-eväät vaikkapa kuohareineen ja mansikoineen ole suurempi panostus kuin kahvit. Kyse ei ole siitä että olisi pakko käydä nimenomaan kahvilla.

Vierailija
179/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti miehen jonka kanssa kävimme teellä. Olin vieläpä opiskelija, hän kävi töissä ja ilmeisesti tienasi hyvin. Teekupponen meni 50/50. :D Kohta hän ilmoitti juhlallisesti että koska vaikutan mukavalta ja kiinnostavalta, hän voi TARJOTA TOISEN KUPIN OMASTA PUSSISTAAN. Ei päässyt jatkoon.

Mies pääsi treffeille nuoren ja kauniin opiskelijan kanssa ja päätti pilata sen näin... ziisus.

Vierailija
180/190 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat ja ollaan molemmat pihejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän