Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat pukeutua rumasti?

Vierailija
13.07.2026 |

Miksi naiset haluavat kesällä pukeutua rumasti? Mustat tiukat trikoot painuvat takaa vakoon niin, että tekee mieli huomauttaa asiasta. Myös laihduttaminen tekisi poikaa useimmille hox hox

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Näitä "harmaat pieru-colleget" -päiviä tuntuu olevan paljon naisilla nykyään.

Yhtä lailla miehilläkin, mutta jostain syystä et kitise miesten rumuudesta.

Mies ei ole nainen. Nainen ei ole mies. Toivottavasti tästä oli apua.

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Ne säännöt ovat ihmisten luomuksia ja ne myös muuttuvat, jos niitä ei tarvita tai niistä ei pidetä. Ei ole syytä miksi meidän pitäisi Suomessa vuonna 2026 välittää jostain sadan vuoden takaisista käyttäytymissäännöistä tai miten vaikka toisella puolen maailmaa eletään.

Ihmiset sadan vuoden takaa ovat kuitenkin syy sille, miksi sinä(kin) olet olemassa. Tämä "sinun" ajattelutapasi, missä mistään ei tarvitse välittää paitsi "omista" mieltymyksistä, tuottaa Suomessa vuonna 2026 maailman, jossa perheitä muodostuu heikosti ja syntyvyys on romahtanut. En kutsuisi sellaista ajattelutapaa kovin tarpeelliseksi. Itse asiassa se on haitallista. 

Vääristelyä taas.

Missä kohtaa hän tai kukaan kirjoittaja on sanonut, että hän välittää vain omista mieltymyksistään? Niin ei ole sanottu. Ei edes jos rajoitutaan pelkkään pukeutumiseen.

Vierailija
182/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Ketjun otsikko on "Miksi naiset haluavat pukeutua rumasti?"

Totta puhuen kiroan myös nuorten miesten pukeutumista, mutta se on kirjaimellisesti eri asia.

Millä tavalla se on kirjaimellisesti eri asia ja miksi ylipäänsä katsoit tarpeelliseksi ihmetellä vain naisten ulkoasuja?

Kts. ketjun otsikko sekä lainaamasi viestin sisältö.

Eli et osaa edes vastata kysymykseen miksi naisten ulkonäön kuuluu olla tarkkailun alla ja miesten ei.

Mies ja nainen ovat biologisesti, essentiaalisesti ja suvunjatkamisen kannalta funktionaalisesti erilaisia olentoja. Siksi se että molemmat tekevät asiaa x ei tarkoita että kyse on samasta asiasta. 

Sä uliset silti, miten vain komeimmat miehet saa naiset ja että kukatahansa nainen saa suhteen . Eli miesten ulkonäöllä ja pukeutumisella on merkitystä, ja nainen saa miehen panostamatta pukeutumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset noin pukeudu!

Vierailija
184/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Ne säännöt ovat ihmisten luomuksia ja ne myös muuttuvat, jos niitä ei tarvita tai niistä ei pidetä. Ei ole syytä miksi meidän pitäisi Suomessa vuonna 2026 välittää jostain sadan vuoden takaisista käyttäytymissäännöistä tai miten vaikka toisella puolen maailmaa eletään.

Jep. Ja nyt on vieläpä vallalla kehorauhat sun muut, eikä toisten kehojen ja ulkomuotojen kommentointia pidetä sopivana.

Silti nämä oman elämänsä sankarimiehet jankkaavat sovinistisia käsityksiään.

Naiset eivät ole koskaan koko ihmiskunnan historian kommentoineet toistensa ulkonäköä niin paljon kuin nykyään. 

Ap on kristitty valkoinen heteromiesoletettu, joka on jäänyt tiiron osalle.

Vierailija
185/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne halua pukeutua rumasti. Niiden näkemys siitä, mikä on rumaa ja mikä kaunista, on vaan erilainen kuin sulla. Hoida omat asiasi, pukeudu itse niin kuin sinä pidät kauniina ja anna muille rauha tehdä samoin!

Muuthan sitä rumilusta joutuu katsomaan niin se on myös muiden asia.

Ja siitä pitää välittää koska...?

Niin kauan kuin joudun katsomaan läskejä vanhoja ukkoja liian pienissä paidoissa, en ota ohjeita omaan vapaa-ajan pukeutumiseeni.

Ja sun pukeutuminen (kuten yleensäkin naisten) on kuitenkin ns normaalia. Osaat pukeutua oikeaoppisesti töihin, hautajaisiin, juhliin ja arkeen. Ainoastaan sun vaatteet on joidenkin mielestä vääränmallisia tai -värisiä.

Se on hiukan eri asia kuin nuorten miesten roikkuhousut tai miehet ilman paitoja kaupoissa, heiltä puuttuu tilannetaju kokonaan.

Vierailija
186/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne halua pukeutua rumasti. Niiden näkemys siitä, mikä on rumaa ja mikä kaunista, on vaan erilainen kuin sulla. Hoida omat asiasi, pukeudu itse niin kuin sinä pidät kauniina ja anna muille rauha tehdä samoin!

Jos kauneus on subjektiivista, ei ole kauneutta. Varsinkin nuoret naiset maksavat pitkässä juoksussa korkean hinnan tästä nykypäivän rahvaan viisaudesta. Naisethan tunnetusti tykkäävät sabotoida toisten naisten kauneutta. Tämä on tieteellisesti todistettua.

Siis uhkaatko nuoria naisia, pitkässä juoksussa, niin kauhealla kohtalolla, että kukaan mies ei heistä kiinnostu? Hirrrveetä!

Kyllä. Tämä tulee monen naisen kohtalo ja se tulee jäytämään heitä. Naiset ovat luonnostaan miehiä sosiaalisempia, joten miestä pitkäikäisempinä he tulevat kärsimään enemmän yksinäisyydestään.

Luuletko olevan jotenkin kauheakin kohtalo että joutuu valitsemaan yksinäisyyden ja tuollaisen naisia halventavan ruikkuperseen välillä? Mietipä poju uudestaan.

Niin, maailmassahan ei tunnetusti ole muita ihmisiä kuin sinä ja minä. Ja oikeastaan vain Sinä.

Olen oman elämäni päähenkilö, totta. Ja jos ei löydy hyvää miestä, olen ennemmin yksin. Sinä itse vihjailit että minä ja muut jotka emme omistaudu miesten miellyttämiselle, jäisimme yksin siitä hyvästä. Se tarkoittaisi ettei hyviä miehiä ole tai ainakaan ei osu kohdalle. Ja sellaisessa tapauksessa itse valitsen ennemmin sinkkuuden kuin paskan parisuhteen, koska ei kiinnosta jakaa elämääni sellaisen kanssa, joka tuomitsee minut kononaisvaltaisesti pelkän vapaa-ajan pukeutumisen perusteella.

Skenaariossasi myös miehet jäävät yksin, koska miehiä ja naisia on populaatiossa suunnilleen sama määrä. Sekin tuntuu olevan vaikea asia hahmottaa kaikille oman elämänsä Wonder Womaneille, vaikka nainen on se joka lopulta tekee valinnan pariutumisesta.

Ja se on syy piitata ulkonäön perusteella muita arvottavan mielihaluista koska...?

Koska elämme yhteiskunnassa ja vain sosiopaatti elää välittämättä muiden mielipiteistä. Elämäsi on täynnä itsellesi asettamia ehtoja ja kieltoja, joita et ole sopimusmaisesti laatinut kaikkien muiden ihmisten kanssa, vaan ne on istutettu sinuun ympäröivän kulttuurin toimesta.

Aikamoinen aasinsilta alkaa puhua sosiopaateista, kun nykynaiset eivät jaksa välittää seksististen ukkojen ulinasta.

Huomaan kyllä että nykynaiset eivät välitä monestakaan asiasta. Itsestään lähinnä.

Väärin taas kerran.

Nykynaiset välittävät monista asioista. Sen sijaan he eivät välitä sinusta tai muiden sovinistien mielipiteistä.

Vierailija
187/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun otsikko on "Miksi naiset haluavat pukeutua rumasti?"

Totta puhuen kiroan myös nuorten miesten pukeutumista, mutta se on kirjaimellisesti eri asia.

Millä tavalla se on kirjaimellisesti eri asia ja miksi ylipäänsä katsoit tarpeelliseksi ihmetellä vain naisten ulkoasuja?

Kts. ketjun otsikko sekä lainaamasi viestin sisältö.

Eli et osaa edes vastata kysymykseen miksi naisten ulkonäön kuuluu olla tarkkailun alla ja miesten ei.

Mies ja nainen ovat biologisesti, essentiaalisesti ja suvunjatkamisen kannalta funktionaalisesti erilaisia olentoja. Siksi se että molemmat tekevät asiaa x ei tarkoita että kyse on samasta asiasta. 

Sä uliset silti, miten vain komeimmat miehet saa naiset ja että kukatahansa nainen saa suhteen . Eli miesten ulkonäöllä ja pukeutumisella on merkitystä, ja nainen saa miehen panostamatta pukeutumiseen.

Kuulet ääniä päässäsi tai näet höpöjä. Kukaan ei ole sanonut noin missään kohtaa keskustelua. 

Vierailija
188/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit!

Vierailija
189/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä, ettei kukaan ketjun naisista ole tunnistanut ilmiönä naisten alati huononevaa habitusta julkisessa tilassa, vaan kaikki ryhtyvät puolustamaan itseään. Kukaan ei suostu edes osittain myöntämään että siinä olisi ilmiönä mitään perää. Kävelevä keskisormi pitää pelastaa hinnalla millä hyvänsä. Samaan aikaan kaikki miehet ovat tunnistaneet em. ilmiön.

Unohdat minut. Olen nainen ja tunnistan ilmiön. Ennen naiset laittaituivat ja pitivät ulkonäöstään huolta (enkä tarkoita nyt meikkaamista!) ihan itseään varten. Ei sen takia, että kukaan mies katsoisi. Se laittautuminen oli nimittäin sitten vielä erikseen.

Mä yritän pitää tästä kulttuurista yhä kiinni enkä salli itselleni lepsuilua. Olen mieluummin se nainen naapurirapusta, joka näyttää aina siltä kuin olisi juhliin menossa kuin se räjähtäneen näköinen mummeli, joka haisee pistävälle hielle. 

Oletko itse luonut itsellesi tämän tarpeen olla fyysisesti edustava? Onko se ominaisuus sinusta lähtöisin, oletko sen alkupiste?

Naiset eivät ole koskaan pitäneet huolta ulkonäöstään ihan vain itseään varten. Sillä tarpeella on biologinen funktio, jota sivilisaatio on jalostanut eteenpäin. Tästä jälkimmäisestä syystä se näyttää omalakiselta ja itsenäiseltä alueelta - varsinkin koska naiset ovat keskenään erikoistuneet siihen mitä moninaisimmilla tavoilla - mutta sen perimmäinen funktio on yhä olemassa. Tämä pätee monimutkaisesta kulttuurista huolimatta. Kauneus on kuitenkin todellista ja sivistynyt ihminen voi sitä tavoitella. Hienoa jos olet sen ystävä.

Aika naiivi ajatus, että  ihminen ei voisi pitää huolta ulkonäöstään itsensä takia. Itse liikun ja hoidan ihoani ja hiuksiani ja syön terveellisesti kyllä ihan oman itseni takia, jotta voisin paremmin.

Voihan sen taustalla olla biologinen funktio, mutta kyllä siihen päälle on tullut muitakin syitä. Itse olen nyt viisikymppinen ja kiinnitän ulkonäkööni enemmän huomiota kuin vaikka kolmekymppisenä. Tai ennen kaikkea nautin vaikkapa vaatteista enemmän. Ja siinä biologisessa mielessä on kyllä kaikki ohi :)

Vierailija
190/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuus edellä, siksi!

No ehkä jollekin kauneus tarkoittaa tunnin meikkaussulkeisia, kireää minihametta ja huimaavan korkeita korkoja, mutta kyllä minusta kauniisti voi pukeutua myös mukavalla tavalla, eikä meikki ole välttämätön tai helpon sellaisen tekee muutamassa minuutissa.

Vierailija
191/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pukeutunut juuri kuten itse halua ja niihin vaatteisiin joista itse pidän. Välittämättä tuon taivaallista muiden mielipiteistä. Multa kun puuttuu täysin se miellyttämisen halu ja menee oma mukavuus kaikkien muiden mielipiteiden ja näkemysten ohi. 😂 Jos joku pitää vaatteitani ruminä niin en ymmärrä miksi ihmeessä se minua liikuttaisi, ongelmahan on sinun päässäsi. Minä en siitä jaksa kyllä välittää yhtään. 

Vierailija
192/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja nyt on vieläpä vallalla kehorauhat sun muut, eikä toisten kehojen ja ulkomuotojen kommentointia pidetä sopivana.

Naiset eivät ole koskaan koko ihmiskunnan historian kommentoineet toistensa ulkonäköä niin paljon kuin nykyään. 

Ei muuta sitä, että miehet kommentoivat naisten ulkonäköä vaikka itse muistuttaisivat spurguja. Pelkkää ällöttävää tekopyhyyttä se on jos vaatii muilta asioita, joista antaa itselleen vapautuksen.

Vierailija
193/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sovinisti, jonka miestissit roikkuvat navan korkeudella.

Vierailija
194/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pukeutunut juuri kuten itse halua ja niihin vaatteisiin joista itse pidän. Välittämättä tuon taivaallista muiden mielipiteistä. Multa kun puuttuu täysin se miellyttämisen halu ja menee oma mukavuus kaikkien muiden mielipiteiden ja näkemysten ohi. 😂 Jos joku pitää vaatteitani ruminä niin en ymmärrä miksi ihmeessä se minua liikuttaisi, ongelmahan on sinun päässäsi. Minä en siitä jaksa kyllä välittää yhtään. 

Olet varmasti myös tehnyt kaikki vaatteesi itse, etkä suinkaan ostanut tietyn tyylisiä vaatteita, joita massatuotetaan globaalilla tasolla samankaltaisia massatuotettuja mieltymyksiä omaaville ihmisille.

Vierailija
195/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pukeutuvat 90% todella rumasti. Ihmiset ovat nykyään todella lihavia. 

Vierailija
196/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta sitä, että miehet kommentoivat naisten ulkonäköä vaikka itse muistuttaisivat spurguja. Pelkkää ällöttävää tekopyhyyttä se on jos vaatii muilta asioita, joista antaa itselleen vapautuksen.

Milloin viimeksi joku spurgu on tullut kommentoimaan ulkonäköäsi?

Vierailija
197/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauneus on subjektiivista, ei ole kauneutta. Varsinkin nuoret naiset maksavat pitkässä juoksussa korkean hinnan tästä nykypäivän rahvaan viisaudesta. Naisethan tunnetusti tykkäävät sabotoida toisten naisten kauneutta. Tämä on tieteellisesti todistettua.

Sun mutuili puolen promillen humalassa ei ole tieteellinen todiste.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S019188692300329X

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886921006541

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022103117304195

https://researchoutput.csu.edu.au/en/publications/female-intrasexual-co…

Tutkimusten perusteella osa naisista voi kilpailutilanteissa käyttää hienovaraisia keinoja, jotka voivat heikentää toisen naisen koettua viehättävyyttä, kuten antaa ulkonäköön liittyviä epäedullisia neuvoja. Näyttö koskee kuitenkin tiettyjä kilpailuhenkisiä yksilöitä ja kokeellisia tilanteita, eikä tutkimuksista voi päätellä, että naiset yleisesti "tykkäisivät sabotoida" toistensa kauneutta. Kyse on tilastollisista keskimääräisistä yhteyksistä, ei kaikkia naisia kuvaavasta käyttäytymisestä.

On myös tärkeää huomioida tutkimusten rajoitukset. Kaikki neljä tutkimusta perustuivat pääosin kokeellisiin asetelmiin, kyselyihin ja hypoteettisiin tilanteisiin, kuten valokuvien arviointiin tai kuvitteellisille henkilöille annettuihin neuvoihin. Tällaiset tutkimukset soveltuvat hyvin psykologisten mekanismien tutkimiseen, mutta ne eivät kerro suoraan siitä, miten ihmiset käyttäytyvät todellisissa ihmissuhteissa..

Vierailija
198/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä on oikeus antaa isällisiä hyviä neuvoja naisille myös pukeutumisessa ja ulkonäössä, tarvitseehan pikkulapsetkin ohjausta monissa asioissa?

Vierailija
199/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pukeutuvat 90% todella rumasti. Ihmiset ovat nykyään todella lihavia. 

Mitä kenenkään ulkonäkö sinulle kuuluu?

Vierailija
200/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi joku spurgu on tullut kommentoimaan ulkonäköäsi?

Esimerkiksi sinä, tässä keskustelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi