Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat pukeutua rumasti?

Vierailija
13.07.2026 |

Miksi naiset haluavat kesällä pukeutua rumasti? Mustat tiukat trikoot painuvat takaa vakoon niin, että tekee mieli huomauttaa asiasta. Myös laihduttaminen tekisi poikaa useimmille hox hox

Kommentit (258)

Vierailija
161/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä vain huoli omista asioistasi. Muiden pukeutuminen tai ulkonäkö ei kuulu sinulle pätkääkään.

Pidä sinäkin vain huoli omista asioistasi äläkä kommentoi kommenttejani.

Oles nyt rehellinen. Sä olet täällä kirjottamassa JOTTA saisit huomiota KENELTÄ TAHANSA.

Vierailija
162/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekundamies onnistuukin saamaan naisseuraa, sen pitääkin olla sellainen jonka itse näkee hienona, jolloin kokee naisen olevan itsensä jatke. Muiden silmissä tällä ei kuitenkaan ole merkitystä. 

Summa summarum: kaverin ulkonäöllä on heikoille väliä kun tarvii muita jatkeekseen. Terveelle ihmiselle ei ole väliä miten kaveri on pukeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimekko ja minihame ovat oksettavia. M27

On ihan ok olla homo

Vierailija
164/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Näitä "harmaat pieru-colleget" -päiviä tuntuu olevan paljon naisilla nykyään.

Yhtä lailla miehilläkin, mutta jostain syystä et kitise miesten rumuudesta.

Mies ei ole nainen. Nainen ei ole mies. Toivottavasti tästä oli apua.

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Ai naisetko ne hankkivat kultakelloja, kultaketjuja ja kalliita autoja esitelläkseen itseään?

Vierailija
165/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä, ettei kukaan ketjun naisista ole tunnistanut ilmiönä naisten alati huononevaa habitusta julkisessa tilassa, vaan kaikki ryhtyvät puolustamaan itseään. Kukaan ei suostu edes osittain myöntämään että siinä olisi ilmiönä mitään perää. Kävelevä keskisormi pitää pelastaa hinnalla millä hyvänsä. Samaan aikaan kaikki miehet ovat tunnistaneet em. ilmiön.

Unohdat minut. Olen nainen ja tunnistan ilmiön. Ennen naiset laittaituivat ja pitivät ulkonäöstään huolta (enkä tarkoita nyt meikkaamista!) ihan itseään varten. Ei sen takia, että kukaan mies katsoisi. Se laittautuminen oli nimittäin sitten vielä erikseen.

Mä yritän pitää tästä kulttuurista yhä kiinni enkä salli itselleni lepsuilua. Olen mieluummin se nainen naapurirapusta, joka näyttää aina siltä kuin olisi juhliin menossa kuin se räjähtäneen näköinen mummeli, joka haisee pistävälle hielle. 

Noiko on ne vaihtoehdot? Jos et laita juhlamekkoa päälle, susta tulee automaattisesti haiseva mummeli? No siinä tapauksessa sä olet jo se haiseva mummeli, joka on  vaan peseytynyt ja puunannut itseään.

Vierailija
166/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ihminen ei kommentoi toisten ulkonäköä tai pukeutumista. 

Vierailija
167/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset pukeutuvat huonosti, koska heidän esikuvansa pukeutumiselle on toiset nuoret naiset internetissä. Aiemmin naiset saivat muotivinkkinsä lehdistä ja televisiosta, johon kaikki kauniit ja näyttävät ihmiset olivat valikoituneet mediaan sellaisten toimijoiden kautta, joilla oli esteettistä näkemystä ja makua. Nyt naiset ovat alimman yhteisen nimittäjän pauloissa, koska maun portinvartijat puuttuvat, eikä naisilla ei ole luonnostaan estetiikantajua.

Ja paskat. Naiset vain ovat havahtuneet siihen, että heidän ei tarvitse pukeutua tuollaisia sovinistiukkoja miellyttääkseen. 

Todella omaperäinen selitys, eikä ollenkaan tämän aikakauden ohjelmoima "ajatus".

Mutta myös todellinen selitys. Mitään perustetta ei ole välittää ukkojen silmänruuasta vasten omaa tahtoa, eikä muutenkaan syytä miksi vain naisten pitäisi näyttää hyvältä samalla kun äijät laahustaa pesemättömissä vaatteissa maha hyllyen ja hiki haisten.

Eli naiset vain "sattumalta" koristelevat itseään, vain jokainen itse itselleen luomia tarpeita varten, täysin itseriittoisesti. Ja nyt naiset ovat "havahtuneet" tähän tosiasiaan, toisin kuin kaikki aiemmat sukupolvet koko tunnetun historian ajalta. Kannattaisiko hankkia parempi maailmankuva pelkkien aikakauden hokemien sijaan?

Jos tietäisit jotain historiasta, tietäisit myös että miehetkin ovat joskus koristautuneet, jopa naisia enemmän. Oli meikit ja korkokengät. Miehetkin ovat tästä luopuneet, mikseivät naiset saisi?

Nämä ovat pienen piirin anomalioita ajalta, jolloin myös naiset olivat erittäin koristeellisia. Vai väitätkö etteivätkö 1700-luvun aristokraattinaiset tälläytyneet? Miesten ja naisten koristautumiselle on lähtökohtaisesti eri syyt. Miehille se on yleensä ollut poliittisen ja/tai taloudellisen vallan ilmaisua. Luuletko että naiset ovat signaloineet miehille samaa koristautumisellaan?

Vierailija
168/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset pukeutuvat huonosti, koska heidän esikuvansa pukeutumiselle on toiset nuoret naiset internetissä. Aiemmin naiset saivat muotivinkkinsä lehdistä ja televisiosta, johon kaikki kauniit ja näyttävät ihmiset olivat valikoituneet mediaan sellaisten toimijoiden kautta, joilla oli esteettistä näkemystä ja makua. Nyt naiset ovat alimman yhteisen nimittäjän pauloissa, koska maun portinvartijat puuttuvat, eikä naisilla ei ole luonnostaan estetiikantajua.

Olen osittain samaa mieltä.

Vierailija
169/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä, ettei kukaan ketjun naisista ole tunnistanut ilmiönä naisten alati huononevaa habitusta julkisessa tilassa, vaan kaikki ryhtyvät puolustamaan itseään. Kukaan ei suostu edes osittain myöntämään että siinä olisi ilmiönä mitään perää. Kävelevä keskisormi pitää pelastaa hinnalla millä hyvänsä. Samaan aikaan kaikki miehet ovat tunnistaneet em. ilmiön.

Unohdat minut. Olen nainen ja tunnistan ilmiön. Ennen naiset laittaituivat ja pitivät ulkonäöstään huolta (enkä tarkoita nyt meikkaamista!) ihan itseään varten. Ei sen takia, että kukaan mies katsoisi. Se laittautuminen oli nimittäin sitten vielä erikseen.

Mä yritän pitää tästä kulttuurista yhä kiinni enkä salli itselleni lepsuilua. Olen mieluummin se nainen naapurirapusta, joka näyttää aina siltä kuin olisi juhliin menossa kuin se räjähtäneen näköinen mummeli, joka haisee pistävälle hielle. 

Oletko itse luonut itsellesi tämän tarpeen olla fyysisesti edustava? Onko se ominaisuus sinusta lähtöisin, oletko sen alkupiste?

Naiset eivät ole koskaan pitäneet huolta ulkonäöstään ihan vain itseään varten. Sillä tarpeella on biologinen funktio, jota sivilisaatio on jalostanut eteenpäin. Tästä jälkimmäisestä syystä se näyttää omalakiselta ja itsenäiseltä alueelta - varsinkin koska naiset ovat keskenään erikoistuneet siihen mitä moninaisimmilla tavoilla - mutta sen perimmäinen funktio on yhä olemassa. Tämä pätee monimutkaisesta kulttuurista huolimatta. Kauneus on kuitenkin todellista ja sivistynyt ihminen voi sitä tavoitella. Hienoa jos olet sen ystävä.

Aika naiivi ajatus, että  ihminen ei voisi pitää huolta ulkonäöstään itsensä takia. Itse liikun ja hoidan ihoani ja hiuksiani ja syön terveellisesti kyllä ihan oman itseni takia, jotta voisin paremmin.

Vierailija
170/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus edellä, siksi!

Vierailija
171/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne halua pukeutua rumasti. Niiden näkemys siitä, mikä on rumaa ja mikä kaunista, on vaan erilainen kuin sulla. Hoida omat asiasi, pukeudu itse niin kuin sinä pidät kauniina ja anna muille rauha tehdä samoin!

Jos kauneus on subjektiivista, ei ole kauneutta. Varsinkin nuoret naiset maksavat pitkässä juoksussa korkean hinnan tästä nykypäivän rahvaan viisaudesta. Naisethan tunnetusti tykkäävät sabotoida toisten naisten kauneutta. Tämä on tieteellisesti todistettua.

Siis uhkaatko nuoria naisia, pitkässä juoksussa, niin kauhealla kohtalolla, että kukaan mies ei heistä kiinnostu? Hirrrveetä!

Kyllä. Tämä tulee monen naisen kohtalo ja se tulee jäytämään heitä. Naiset ovat luonnostaan miehiä sosiaalisempia, joten miestä pitkäikäisempinä he tulevat kärsimään enemmän yksinäisyydestään.

Luuletko olevan jotenkin kauheakin kohtalo että joutuu valitsemaan yksinäisyyden ja tuollaisen naisia halventavan ruikkuperseen välillä? Mietipä poju uudestaan.

Niin, maailmassahan ei tunnetusti ole muita ihmisiä kuin sinä ja minä. Ja oikeastaan vain Sinä.

Olen oman elämäni päähenkilö, totta. Ja jos ei löydy hyvää miestä, olen ennemmin yksin. Sinä itse vihjailit että minä ja muut jotka emme omistaudu miesten miellyttämiselle, jäisimme yksin siitä hyvästä. Se tarkoittaisi ettei hyviä miehiä ole tai ainakaan ei osu kohdalle. Ja sellaisessa tapauksessa itse valitsen ennemmin sinkkuuden kuin paskan parisuhteen, koska ei kiinnosta jakaa elämääni sellaisen kanssa, joka tuomitsee minut kononaisvaltaisesti pelkän vapaa-ajan pukeutumisen perusteella.

Skenaariossasi myös miehet jäävät yksin, koska miehiä ja naisia on populaatiossa suunnilleen sama määrä. Sekin tuntuu olevan vaikea asia hahmottaa kaikille oman elämänsä Wonder Womaneille, vaikka nainen on se joka lopulta tekee valinnan pariutumisesta.

Ja se on syy piitata ulkonäön perusteella muita arvottavan mielihaluista koska...?

Koska elämme yhteiskunnassa ja vain sosiopaatti elää välittämättä muiden mielipiteistä. Elämäsi on täynnä itsellesi asettamia ehtoja ja kieltoja, joita et ole sopimusmaisesti laatinut kaikkien muiden ihmisten kanssa, vaan ne on istutettu sinuun ympäröivän kulttuurin toimesta.

Vastaat asian vierestä.

Vierailija
172/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Ai naisetko ne hankkivat kultakelloja, kultaketjuja ja kalliita autoja esitelläkseen itseään?

Ja mitä näillä arvokkailla esineillä, joihin vain harvalla miehellä on varaa, halutaan viestiä? Ei voi olla näin vaikeaa tunnistaa samankaltaisten ilmiöiden eroavaisuuksia.

Vierailija
173/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua. Mistä olet saanut tuollaista päähäsi? Eivät naiset(kaan) ole mikään homogeeninen joukko. 

Mistäkö olen saanut tuollaista päähäni? Kaikkialta ympäröivästä ja menneestä kulttuurista. Oletko esim. koskaan kurkistanut Instagramiin? Etkö muka todellakaan tunnista naisille ominaisia tapoja olla olemassa verrattuna miehille ominaisiin tapoihin olla olemassa? Uskotko että miehet ovat pitempiä kuin naiset siitä huolimatta, että olet joskus nähnyt tosi pitkän naisen?

Sä seuraat bimboja instassa ja päättelet kaikkien naisten olevan samanlaisia ja monoliitti. Aika noloa.

Vierailija
174/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HaistapaPASKAap!

Vierailija
175/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity vain itseesi. Muiden asiat ei sinulle kuulu.

Vierailija
176/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne säännöt ovat ihmisten luomuksia ja ne myös muuttuvat, jos niitä ei tarvita tai niistä ei pidetä. Ei ole syytä miksi meidän pitäisi Suomessa vuonna 2026 välittää jostain sadan vuoden takaisista käyttäytymissäännöistä tai miten vaikka toisella puolen maailmaa eletään.

Jep. Ja nyt on vieläpä vallalla kehorauhat sun muut, eikä toisten kehojen ja ulkomuotojen kommentointia pidetä sopivana.

Silti nämä oman elämänsä sankarimiehet jankkaavat sovinistisia käsityksiään.

Vierailija
177/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen ei kommentoi toisten ulkonäköä tai pukeutumista. 

Tällainen ajattelutapa on ajalta, jolloin ihmisten pukeutumista saneli vahvasti heidän varallisuutensa, ja siinä oli suuria eroja ihmisten välillä. Ei ollut sivistynyttä kommentoida köyhän ihmisen pukeutumista. Siitä ei ole kyse Suomessa 2026.

Vierailija
178/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi kukaan, nainen tai mies, haluaisi pukeutua rumasti, itse esteetikkona pukeudun kauniisti silloinkin kun olen yksin kotona.  Mutta ymmärrän toki että makuja on monenlaisia, eikä kaikkia yksinkertaisesti kiinnosta ulkoinen habitus. Mutta samalla vaivalla kun vedät päälle jotain rumaa ja epäsopivaa, voisi pukea yllesi kauniimman asun. 

Tänään aamulla matkalla toimistolle bongasin useamman kauniisti ja/tai tyylikkäästi pukeutuneen naisen, suurin osa oli ehkä 25-35-vuotiaita. Yhdelle kommentoinkin hänen kivaa tyyliään.

Tuskin kukaan tarkoituksella pukeutuukaan rumasti. He pukeutuvat kuten itse tykkäävät.

Itsekin inhoan Marimekon kuoseja, mutta ymmärrän niiden viehättävän monia.

Vierailija
179/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse luonut itsellesi tämän tarpeen olla fyysisesti edustava? Onko se ominaisuus sinusta lähtöisin, oletko sen alkupiste?

Naiset eivät ole koskaan pitäneet huolta ulkonäöstään ihan vain itseään varten. Sillä tarpeella on biologinen funktio, jota sivilisaatio on jalostanut eteenpäin. Tästä jälkimmäisestä syystä se näyttää omalakiselta ja itsenäiseltä alueelta - varsinkin koska naiset ovat keskenään erikoistuneet siihen mitä moninaisimmilla tavoilla - mutta sen perimmäinen funktio on yhä olemassa. Tämä pätee monimutkaisesta kulttuurista huolimatta. Kauneus on kuitenkin todellista ja sivistynyt ihminen voi sitä tavoitella. Hienoa jos olet sen ystävä.

Aika naiivi ajatus, että  ihminen ei voisi pitää huolta ulkonäöstään itsensä takia. Itse liikun ja hoidan ihoani ja hiuksiani ja syön terveellisesti kyllä ihan oman itseni takia, jotta voisin paremmin.

Miksi hoidat ihoasi? Katseletko sitä peilistä 24/7?

Vierailija
180/258 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne säännöt ovat ihmisten luomuksia ja ne myös muuttuvat, jos niitä ei tarvita tai niistä ei pidetä. Ei ole syytä miksi meidän pitäisi Suomessa vuonna 2026 välittää jostain sadan vuoden takaisista käyttäytymissäännöistä tai miten vaikka toisella puolen maailmaa eletään.

Jep. Ja nyt on vieläpä vallalla kehorauhat sun muut, eikä toisten kehojen ja ulkomuotojen kommentointia pidetä sopivana.

Silti nämä oman elämänsä sankarimiehet jankkaavat sovinistisia käsityksiään.

Naiset eivät ole koskaan koko ihmiskunnan historian kommentoineet toistensa ulkonäköä niin paljon kuin nykyään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi