Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset haluavat pukeutua rumasti?

Vierailija
13.07.2026 |

Miksi naiset haluavat kesällä pukeutua rumasti? Mustat tiukat trikoot painuvat takaa vakoon niin, että tekee mieli huomauttaa asiasta. Myös laihduttaminen tekisi poikaa useimmille hox hox

Kommentit (314)

Vierailija
201/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämän tarkoitus ei olekkaan hurmata miehiä. Siksi voi mennä pieruverkkareissa kauppaan.

Olet olemassa koska äitisi hurmasi isäsi tai toisin päin. Mitään muuta syytä olemassaolollesi ei ole eikä tälle ole olemassa mitään vaihtoehtoista mekanismia. Joten kyllä, ihminen on olemassa saadakseen kumppanin ja jälkeläisiä. Ehkä et halua olla ihminen.

Niin. hänen äitinsä hurmasi isän tai toisinpäin. Se äiti ei yrittänyt hurmata jokaista vastaantulevaa miestä jokaikisellä kauppareissulla. Etenkään sen jälkeen, kun oli miehensä löytänyt.

Yritätkö sanoa, että ennen vanhaan naiset eivät liikkuneet julkisissa tiloissa prostituoiduilta näyttäen?

En. Yritätkö sinä esittää että sinulla olis isompi kuin kengänkokosi mukainen äo?

Vierailija
202/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä on oikeus antaa isällisiä hyviä neuvoja naisille myös pukeutumisessa ja ulkonäössä, tarvitseehan pikkulapsetkin ohjausta monissa asioissa?

Samoin naisella on oikeus antaa äidillisiä neuvoja miehille pukeutumisessa ja ulkonäön ja hygienian hoitamisessa. Pitäähän pikkulapsia ohjata, kuten itse sanoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun ainaki et on ryppynaru persvaossa. Kateelliset huutelee!

Sinusta on ok, että naiset systemaattisesti seksualisoivat julkisen tilan, jossa on pääosin täysin vieraita ihmisiä?

Ai nytkö ne systemaattisesti seksualisoi tilat? Äskenhän ne kulki  homssuisina pieruverkkareissa. Koita jo päättää, kumpi se on?

Vierailija
204/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen ei kommentoi toisten ulkonäköä tai pukeutumista. 

Tuon pitäisi olla normaalia tavallisille ihmisillekin jo.

Vierailija
205/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pukeutuvat 90% todella rumasti. Ihmiset ovat nykyään todella lihavia. 

Mitä kenenkään ulkonäkö sinulle kuuluu?

Jos ei kuulu mutta näkyy. Järkyttävää ja vastenmielistä. 

Vierailija
206/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun ainaki et on ryppynaru persvaossa. Kateelliset huutelee!

Sinusta on ok, että naiset systemaattisesti seksualisoivat julkisen tilan, jossa on pääosin täysin vieraita ihmisiä?

Ai nytkö ne systemaattisesti seksualisoi tilat? Äskenhän ne kulki  homssuisina pieruverkkareissa. Koita jo päättää, kumpi se on?

Tarina muuttuu aina sen mukaan mikä sopii incelin mielentilaan.

Vierailija
207/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on rumaa. Laaduttomia lirukankaita, kenellekään istumattomia kaavoja.

Vierailija
208/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukit enemmän inhottaa !  Hyi. 

Vierailija
209/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset pukeutuvat 90% todella rumasti. Ihmiset ovat nykyään todella lihavia. 

Mitä kenenkään ulkonäkö sinulle kuuluu?

Jos ei kuulu mutta näkyy. Järkyttävää ja vastenmielistä. 

Entä sitten? Katso poispäin sitten. Ihan yhtä lailla joku voi järkyttyä sinun katsomisestasi.

Vierailija
210/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Näitä "harmaat pieru-colleget" -päiviä tuntuu olevan paljon naisilla nykyään.

Yhtä lailla miehilläkin, mutta jostain syystä et kitise miesten rumuudesta.

Mies ei ole nainen. Nainen ei ole mies. Toivottavasti tästä oli apua.

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Eivät halua. Mistä olet saanut tuollaista päähäsi? Eivät naiset(kaan) ole mikään homogeeninen joukko. 

Mistäkö olen saanut tuollaista päähäni? Kaikkialta ympäröivästä ja menneestä kulttuurista. Oletko esim. koskaan kurkistanut Instagramiin? Etkö muka todellakaan tunnista naisille ominaisia tapoja olla olemassa verrattuna miehille ominaisiin tapoihin olla olemassa? Uskotko että miehet ovat pitempiä kuin naiset siitä huolimatta, että olet joskus nähnyt tosi pitkän naisen?

Ennen nainen oli "kauppatavaraa", jonka ainoa tarkoitus oli avioitua ja lisääntyä. Oli nainen siitä itse mitä mieltä tahansa. Eli ei se koristautumisen tarve ole lähtenyt naisista itsestään, vaan kenties miesten vahvemman oikeudella luomasta kulttuurista. Toki useat naisetkin sen ovat sisäistäneet, mutta onneksi se ei enää nykyään ole ainoa hyväksyttävä tapa elää. 

Nainen ei ennen ajatellut mitään kulttuurinsa ja yhteisönsä ulkopuolelta, vaan hänen elämänsä oli osa sen ilmaisua siinä missä miestenkin. Älä yritä sijoittaa itseäsi ja kanssasiskojasi johonkin menneiden aikojen Handmaid's Talen piilofantasiaan.

Toki vallalla olevaa kulttuuria on kyseenalaistettu ja haluttu muuttaa kaikkina aikakausina. Jos ei olisi, ei se koskaan muuttuisi. Vai mistä ajattelet esimerkiksi feminismin kummunneen?

Vierailija
211/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava. Lihavalle ei vaatteet istu hyvin.

Vierailija
212/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset pukeutuvat huonosti, koska heidän esikuvansa pukeutumiselle on toiset nuoret naiset internetissä. Aiemmin naiset saivat muotivinkkinsä lehdistä ja televisiosta, johon kaikki kauniit ja näyttävät ihmiset olivat valikoituneet mediaan sellaisten toimijoiden kautta, joilla oli esteettistä näkemystä ja makua. Nyt naiset ovat alimman yhteisen nimittäjän pauloissa, koska maun portinvartijat puuttuvat, eikä naisilla ei ole luonnostaan estetiikantajua.

Ja paskat. Naiset vain ovat havahtuneet siihen, että heidän ei tarvitse pukeutua tuollaisia sovinistiukkoja miellyttääkseen. 

Todella omaperäinen selitys, eikä ollenkaan tämän aikakauden ohjelmoima "ajatus".

Mutta myös todellinen selitys. Mitään perustetta ei ole välittää ukkojen silmänruuasta vasten omaa tahtoa, eikä muutenkaan syytä miksi vain naisten pitäisi näyttää hyvältä samalla kun äijät laahustaa pesemättömissä vaatteissa maha hyllyen ja hiki haisten.

Eli naiset vain "sattumalta" koristelevat itseään, vain jokainen itse itselleen luomia tarpeita varten, täysin itseriittoisesti. Ja nyt naiset ovat "havahtuneet" tähän tosiasiaan, toisin kuin kaikki aiemmat sukupolvet koko tunnetun historian ajalta. Kannattaisiko hankkia parempi maailmankuva pelkkien aikakauden hokemien sijaan?

Jos tietäisit jotain historiasta, tietäisit myös että miehetkin ovat joskus koristautuneet, jopa naisia enemmän. Oli meikit ja korkokengät. Miehetkin ovat tästä luopuneet, mikseivät naiset saisi?

Nämä ovat pienen piirin anomalioita ajalta, jolloin myös naiset olivat erittäin koristeellisia. Vai väitätkö etteivätkö 1700-luvun aristokraattinaiset tälläytyneet? Miesten ja naisten koristautumiselle on lähtökohtaisesti eri syyt. Miehille se on yleensä ollut poliittisen ja/tai taloudellisen vallan ilmaisua. Luuletko että naiset ovat signaloineet miehille samaa koristautumisellaan?

Pienen piirin? Jo alkuperäiskansojen miehetkin koristautuivat maaleilla, koruilla, tatuoinneilla, lävistyksillä ja sulilla.

Vierailija
213/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä jaksa laittautua , pitää pitää välillä semmosiakin päiviä et ei meikkaa tai mieti liikaa mitä panee päälle :D

Näitä "harmaat pieru-colleget" -päiviä tuntuu olevan paljon naisilla nykyään.

Yhtä lailla miehilläkin, mutta jostain syystä et kitise miesten rumuudesta.

Mies ei ole nainen. Nainen ei ole mies. Toivottavasti tästä oli apua.

Millä tavalla tuosta oli apua? Ellei sitten tarkoituksesi ollut näyttää että mielestäsi sukupuolille on eri säännöt ja miesten ei tarvitse välittää ulkonäöstään samalla kun naisten on elettävä näyttelyeläiminä.

Eri sukupuolille on eri säännöt. Kaikissa kulttuureissa. Se on tosiasia eikä mielipiteeni. Kärjistyksesi naisista näyttelyeläiminä tässä ajassa ja kulttuurissa on posketon. Naiset toki tulevat aina koristelemaan itseään ja haluavat olla esillä.

Ne säännöt ovat ihmisten luomuksia ja ne myös muuttuvat, jos niitä ei tarvita tai niistä ei pidetä. Ei ole syytä miksi meidän pitäisi Suomessa vuonna 2026 välittää jostain sadan vuoden takaisista käyttäytymissäännöistä tai miten vaikka toisella puolen maailmaa eletään.

Jep. Ja nyt on vieläpä vallalla kehorauhat sun muut, eikä toisten kehojen ja ulkomuotojen kommentointia pidetä sopivana.

Silti nämä oman elämänsä sankarimiehet jankkaavat sovinistisia käsityksiään.

Naiset eivät ole koskaan koko ihmiskunnan historian kommentoineet toistensa ulkonäköä niin paljon kuin nykyään. 

Ei muuta sitä, että miehet kommentoivat naisten ulkonäköä vaikka itse muistuttaisivat spurguja. Pelkkää ällöttävää tekopyhyyttä se on jos vaatii muilta asioita, joista antaa itselleen vapautuksen.

Milloin viimeksi joku spurgu on tullut kommentoimaan ulkonäköäsi?

Esimerkiksi sinä, tässä keskustelussa.

En ole ikinä nähnyt tai kommentoinut Sinua. Ajattelit varmasti olevasi nokkela, mutta paljastit jotain hyvin olennaista ajattelustasi.

Vierailija
214/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pukeutunut juuri kuten itse halua ja niihin vaatteisiin joista itse pidän. Välittämättä tuon taivaallista muiden mielipiteistä. Multa kun puuttuu täysin se miellyttämisen halu ja menee oma mukavuus kaikkien muiden mielipiteiden ja näkemysten ohi. 😂 Jos joku pitää vaatteitani ruminä niin en ymmärrä miksi ihmeessä se minua liikuttaisi, ongelmahan on sinun päässäsi. Minä en siitä jaksa kyllä välittää yhtään. 

Olet varmasti myös tehnyt kaikki vaatteesi itse, etkä suinkaan ostanut tietyn tyylisiä vaatteita, joita massatuotetaan globaalilla tasolla samankaltaisia massatuotettuja mieltymyksiä omaaville ihmisille.

Osuit melkein oikeaan! Ostan kankaat ja ompelija ystäväni onkin suurimman osan nykyisistä käyttövaatteistani tehnyt, minulla kun ei ompelu taitoa ole, mutta neulon kyllä kaikki talvella käyttämäni villavaatteet itse. Juuri toi minulle kaksi tilaamaani mekkoa. Kaupoista en uutena ole ostanut kymmeniin vuosiin juuri mitään muuta kuin sukkia ja alusvaatteita. Kirppiksiltä jne kyllä harvakseltaan myös niitä massatuotettuja tulee ostettua jos satun tykkäämään. Nämä nykyvaatteet vaan on vähän sellaisia etten niistä juuri pidä. En tosin tiedä miten tämä nyt liittyy millään tavalla siihen että puen päälleni juuri mitä itse lystän enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä? 

Vierailija
215/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä, ettei kukaan ketjun naisista ole tunnistanut ilmiönä naisten alati huononevaa habitusta julkisessa tilassa, vaan kaikki ryhtyvät puolustamaan itseään. Kukaan ei suostu edes osittain myöntämään että siinä olisi ilmiönä mitään perää. Kävelevä keskisormi pitää pelastaa hinnalla millä hyvänsä. Samaan aikaan kaikki miehet ovat tunnistaneet em. ilmiön.

Unohdat minut. Olen nainen ja tunnistan ilmiön. Ennen naiset laittaituivat ja pitivät ulkonäöstään huolta (enkä tarkoita nyt meikkaamista!) ihan itseään varten. Ei sen takia, että kukaan mies katsoisi. Se laittautuminen oli nimittäin sitten vielä erikseen.

Mä yritän pitää tästä kulttuurista yhä kiinni enkä salli itselleni lepsuilua. Olen mieluummin se nainen naapurirapusta, joka näyttää aina siltä kuin olisi juhliin menossa kuin se räjähtäneen näköinen mummeli, joka haisee pistävälle hielle. 

Oletko itse luonut itsellesi tämän tarpeen olla fyysisesti edustava? Onko se ominaisuus sinusta lähtöisin, oletko sen alkupiste?

Naiset eivät ole koskaan pitäneet huolta ulkonäöstään ihan vain itseään varten. Sillä tarpeella on biologinen funktio, jota sivilisaatio on jalostanut eteenpäin. Tästä jälkimmäisestä syystä se näyttää omalakiselta ja itsenäiseltä alueelta - varsinkin koska naiset ovat keskenään erikoistuneet siihen mitä moninaisimmilla tavoilla - mutta sen perimmäinen funktio on yhä olemassa. Tämä pätee monimutkaisesta kulttuurista huolimatta. Kauneus on kuitenkin todellista ja sivistynyt ihminen voi sitä tavoitella. Hienoa jos olet sen ystävä.

Aika naiivi ajatus, että  ihminen ei voisi pitää huolta ulkonäöstään itsensä takia. Itse liikun ja hoidan ihoani ja hiuksiani ja syön terveellisesti kyllä ihan oman itseni takia, jotta voisin paremmin.

Miksi hoidat ihoasi? Katseletko sitä peilistä 24/7?

Hoidatko sä itse hampaitasi sen takia, että katselet niitä 24/7?

Vierailija
216/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuoret naiset pukeutuvat huonosti, koska heidän esikuvansa pukeutumiselle on toiset nuoret naiset internetissä. Aiemmin naiset saivat muotivinkkinsä lehdistä ja televisiosta, johon kaikki kauniit ja näyttävät ihmiset olivat valikoituneet mediaan sellaisten toimijoiden kautta, joilla oli esteettistä näkemystä ja makua. Nyt naiset ovat alimman yhteisen nimittäjän pauloissa, koska maun portinvartijat puuttuvat, eikä naisilla ei ole luonnostaan estetiikantajua.

Ja paskat. Naiset vain ovat havahtuneet siihen, että heidän ei tarvitse pukeutua tuollaisia sovinistiukkoja miellyttääkseen. 

Todella omaperäinen selitys, eikä ollenkaan tämän aikakauden ohjelmoima "ajatus".

Mutta myös todellinen selitys. Mitään perustetta ei ole välittää ukkojen silmänruuasta vasten omaa tahtoa, eikä muutenkaan syytä miksi vain naisten pitäisi näyttää hyvältä samalla kun äijät laahustaa pesemättömissä vaatteissa maha hyllyen ja hiki haisten.

Eli naiset vain "sattumalta" koristelevat itseään, vain jokainen itse itselleen luomia tarpeita varten, täysin itseriittoisesti. Ja nyt naiset ovat "havahtuneet" tähän tosiasiaan, toisin kuin kaikki aiemmat sukupolvet koko tunnetun historian ajalta. Kannattaisiko hankkia parempi maailmankuva pelkkien aikakauden hokemien sijaan?

Jos tietäisit jotain historiasta, tietäisit myös että miehetkin ovat joskus koristautuneet, jopa naisia enemmän. Oli meikit ja korkokengät. Miehetkin ovat tästä luopuneet, mikseivät naiset saisi?

Nämä ovat pienen piirin anomalioita ajalta, jolloin myös naiset olivat erittäin koristeellisia. Vai väitätkö etteivätkö 1700-luvun aristokraattinaiset tälläytyneet? Miesten ja naisten koristautumiselle on lähtökohtaisesti eri syyt. Miehille se on yleensä ollut poliittisen ja/tai taloudellisen vallan ilmaisua. Luuletko että naiset ovat signaloineet miehille samaa koristautumisellaan?

Pienen piirin? Jo alkuperäiskansojen miehetkin koristautuivat maaleilla, koruilla, tatuoinneilla, lävistyksillä ja sulilla.

Nämä miesten koristelut liittyvät useimmiten miehisiin initiaatioriitteihin, sekä urotekoihin metsästyksessä ja sodankäynnissä. Osaatko arvata ovatko ne samoja koristeluja sekä miehille että naisille, eli onko niillä sama funktio.

Se että torakka kiipeää ruokakaappiisi ei ole sama kuin Mount Everestille kiipeäminen, vaikka molemmissa kiipeillään.

Vierailija
217/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on näin ilkeää keskustelua?

Vierailija
218/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki naiset noin pukeudu!

Ulin mielestä kaikki naiset pukeutuvat samaan aikaan sekä persepöksyihin että pieruverkkaihin. Ovathan kaikki naiset monoliitti, joiten tehtävä on miellyttää miestä... eikun siis häntä.

Vierailija
219/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin ihmeellistä, ettei kukaan ketjun naisista ole tunnistanut ilmiönä naisten alati huononevaa habitusta julkisessa tilassa, vaan kaikki ryhtyvät puolustamaan itseään. Kukaan ei suostu edes osittain myöntämään että siinä olisi ilmiönä mitään perää. Kävelevä keskisormi pitää pelastaa hinnalla millä hyvänsä. Samaan aikaan kaikki miehet ovat tunnistaneet em. ilmiön.

Unohdat minut. Olen nainen ja tunnistan ilmiön. Ennen naiset laittaituivat ja pitivät ulkonäöstään huolta (enkä tarkoita nyt meikkaamista!) ihan itseään varten. Ei sen takia, että kukaan mies katsoisi. Se laittautuminen oli nimittäin sitten vielä erikseen.

Mä yritän pitää tästä kulttuurista yhä kiinni enkä salli itselleni lepsuilua. Olen mieluummin se nainen naapurirapusta, joka näyttää aina siltä kuin olisi juhliin menossa kuin se räjähtäneen näköinen mummeli, joka haisee pistävälle hielle. 

Oletko itse luonut itsellesi tämän tarpeen olla fyysisesti edustava? Onko se ominaisuus sinusta lähtöisin, oletko sen alkupiste?

Naiset eivät ole koskaan pitäneet huolta ulkonäöstään ihan vain itseään varten. Sillä tarpeella on biologinen funktio, jota sivilisaatio on jalostanut eteenpäin. Tästä jälkimmäisestä syystä se näyttää omalakiselta ja itsenäiseltä alueelta - varsinkin koska naiset ovat keskenään erikoistuneet siihen mitä moninaisimmilla tavoilla - mutta sen perimmäinen funktio on yhä olemassa. Tämä pätee monimutkaisesta kulttuurista huolimatta. Kauneus on kuitenkin todellista ja sivistynyt ihminen voi sitä tavoitella. Hienoa jos olet sen ystävä.

Aika naiivi ajatus, että  ihminen ei voisi pitää huolta ulkonäöstään itsensä takia. Itse liikun ja hoidan ihoani ja hiuksiani ja syön terveellisesti kyllä ihan oman itseni takia, jotta voisin paremmin.

Miksi hoidat ihoasi? Katseletko sitä peilistä 24/7?

Aika surullista, jos sä kuvittelet kaiken pyörivän muiden miellyttämisen ympärillä. Iho on ihmisen suurin elin, jota mä en katsele 24/7, mutta tunnen 24/7. Hoidan sitä puhtaasti oman fyysisen mukavuuteni takia, enkä siksi, että joku ulkopuolinen saisi jotain katseltavaa.

Vierailija
220/314 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pukeutunut juuri kuten itse halua ja niihin vaatteisiin joista itse pidän. Välittämättä tuon taivaallista muiden mielipiteistä. Multa kun puuttuu täysin se miellyttämisen halu ja menee oma mukavuus kaikkien muiden mielipiteiden ja näkemysten ohi. 😂 Jos joku pitää vaatteitani ruminä niin en ymmärrä miksi ihmeessä se minua liikuttaisi, ongelmahan on sinun päässäsi. Minä en siitä jaksa kyllä välittää yhtään. 

Olet varmasti myös tehnyt kaikki vaatteesi itse, etkä suinkaan ostanut tietyn tyylisiä vaatteita, joita massatuotetaan globaalilla tasolla samankaltaisia massatuotettuja mieltymyksiä omaaville ihmisille.

Osuit melkein oikeaan! Ostan kankaat ja ompelija ystäväni onkin suurimman osan nykyisistä käyttövaatteistani tehnyt, minulla kun ei ompelu taitoa ole, mutta neulon kyllä kaikki talvella käyttämäni villavaatteet itse. Juuri toi minulle kaksi tilaamaani mekkoa. Kaupoista en uutena ole ostanut kymmeniin vuosiin juuri mitään muuta kuin sukkia ja alusvaatteita. Kirppiksiltä jne kyllä harvakseltaan myös niitä massatuotettuja tulee ostettua jos satun tykkäämään. Nämä nykyvaatteet vaan on vähän sellaisia etten niistä juuri pidä. En tosin tiedä miten tämä nyt liittyy millään tavalla siihen että puen päälleni juuri mitä itse lystän enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä? 

Oletetaan että puhut totta. Kuinkahan vanha olet kun et ole kymmeniin vuosiin ostanut kaupasta vaatteita? Entä kuinka yleisenä pidät tällaista tapaa vaatettaa itsensä naisten keskuudessa, eli teetättää ne muilla. Heitä joku lukema. Sitten voidaan tarkastella viestisi lopun kysymystä.