Mitä tehdä kuiville hamppuhiuksille ilman että rasvottuu?
Hiukseni ovat todella karheat ja vaalennetut. Pitäisi saada silotettua jotenkin mutta kaikki rasvottaa. Käytän esim volyymishampoota enkä hoitoainetta ollenkaan koska kaikki kosteuttava rasvottaa. Mitään muuta en siis käytä kun shampoota. En halua rasvaisia hiuksia
Kommentit (42)
Sulla on väärät tuotteet, jos kosteuttavat tuotteetkin rasvoittavat hiuksia. Kysy kampaajalta neuvoa. Ostan hiustuotteet kampaajalta ja viimeksi myi mulle kosteuttavan! Kevin Murphyn hoitoaineen. Todella hyvä, ei rasvoituksesta tietoakaan, hiuksista tulee kiiltävät ja hyvinvoivan oloiset.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on väärät tuotteet, jos kosteuttavat tuotteetkin rasvoittavat hiuksia. Kysy kampaajalta neuvoa. Ostan hiustuotteet kampaajalta ja viimeksi myi mulle kosteuttavan! Kevin Murphyn hoitoaineen. Todella hyvä, ei rasvoituksesta tietoakaan, hiuksista tulee kiiltävät ja hyvinvoivan oloiset.
Päänahan kuntoon vaikuttaa pääasiassa ruokavalio, ei käytettävät hiustenhoitotuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Gliss shampoo ja Gliss suihkutettava hoitoaine pyyhekuiviin tai kuiviin hiuksiin, ei tyviin. Maksaa yhteensä voin viisi euroa Normalissa. Älä rikastuta kampaajaa.
Gliss on huonoin mahdollinen merkki, kerran kokeilin ja siihen jäi. Mistähän jätteestä tehty, ei ihme, että halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänahan kuntoon vaikuttaa pääasiassa ruokavalio, ei käytettävät hiustenhoitotuotteet.
Sekä että. Sama pätee koko kroppaan sisältä ja päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun on moneen kertaan blondatut hiukset joita ei ole hoidettu, niin ei niitä enää saa kuntoon millään muulla kuin saksilla.
Kasvatan hiuksia niin leikkaaminen ei ole vaihtoehto. Olen muutenkin nähnyt hyväkuntoisia pitkiä blondattuja hiuksia, joten eiköhän sitä minunkin hiuksille jotain keksi muuta kuin leikkauksen.
Ap
Niitä näkemiäsi hyväkubtoisia blondattuja hiuksia on satavarmasti hoidettu ensimmäisestä blondauksesta lähtien. Niitä ei ole koskaan päästetty kuivumaan kuten sinä olet päästänyt. Kun sun hiukset on jo kuivuneet pilalle, ne on rikki, eikä niitä enää voi elvyttää: pitää kasvattaa juuresta uutta.
Päänahalle salisyylihapposhampoo pari kertaa viikossa ja latvoille arganöljyä lukitsemaan kosteutta.
Hoitoainetta vain latvoihin. Ja kaikille vinkki, on hyvä olla useampi sampoo jota vaihtelee, ettei herkisty tietylle ainesosalle tai hätäänny kun yksi merkki on loppu.
Sulfaatittomia sampoita on marketeissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tepsinyt pelkästään hoitoaineen käyttö ja ekstrakuiville hiuksille jatkuva shampoolla pesu ei tee hyvää hiuksille ja muutenkin ihmisten ei pitäis joka päivä pestä hiuksia silloinhan ne rasvoittuu helpommin ja nopeammin ja pese hiukset viileällä vedellä kuuma vesi vaan pahentaa tilannetta
Mun päänahan rasvantuotantoon ei vaikuta ainakaan vähentävästi se että pesenkö sen päivittäin vai en. Pesen päivittäin koska tykkään puhtaista hiuksista enkä tykkää että päänahka kutiaa. Jos jätän pesemättä alkaa hiuspohja kutiamaan. Ja kyllä, kokeiltu on pesuvälin pidennyyksiä.
Jos päänahka kutisee niin käytät väärää shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun on moneen kertaan blondatut hiukset joita ei ole hoidettu, niin ei niitä enää saa kuntoon millään muulla kuin saksilla.
Kasvatan hiuksia niin leikkaaminen ei ole vaihtoehto. Olen muutenkin nähnyt hyväkuntoisia pitkiä blondattuja hiuksia, joten eiköhän sitä minunkin hiuksille jotain keksi muuta kuin leikkauksen.
Ap
Niitä näkemiäsi hyväkubtoisia blondattuja hiuksia on satavarmasti hoidettu ensimmäisestä blondauksesta lähtien. Niitä ei ole koskaan päästetty kuivumaan kuten sinä olet päästänyt. Kun sun hiukset on jo kuivuneet pilalle, ne on rikki, eikä niitä enää voi elvyttää: pitää kasvattaa juuresta uutta.
Mun blondatut (raidoitetut) hiukset on hyväkuntoiset talvella, mutta räjähtää joka kesä hoitamisesta huolimatta. Tarvitsisin jotain todella jytyä hoitoa kesää ja aurinkoa vastaan. Useampaa hiusöljyä ja tehohoitoa on kokeiltu. Pitänee tuota Kevin Murphyä kokeilla seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tepsinyt pelkästään hoitoaineen käyttö ja ekstrakuiville hiuksille jatkuva shampoolla pesu ei tee hyvää hiuksille ja muutenkin ihmisten ei pitäis joka päivä pestä hiuksia silloinhan ne rasvoittuu helpommin ja nopeammin ja pese hiukset viileällä vedellä kuuma vesi vaan pahentaa tilannetta
Mun päänahan rasvantuotantoon ei vaikuta ainakaan vähentävästi se että pesenkö sen päivittäin vai en. Pesen päivittäin koska tykkään puhtaista hiuksista enkä tykkää että päänahka kutiaa. Jos jätän pesemättä alkaa hiuspohja kutiamaan. Ja kyllä, kokeiltu on pesuvälin pidennyyksiä.
Ei se kutise kun pesen sen päivittäin. Jos jätän pesemättä niin sitten alkaa kutista ja alkaa tulla kipeitä näppylöitä. Ihan turha tulla nyt kenenkään antamaan neuvoja, niistä on joka ikinen kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Famo -shampoopaloja. Pienyrittäjän kotimainen tuote ja on tehnyt todella hyvää hiuksille ja päänahallekin. Olen käyttänyt monta vuotta ja hiukset voivat tosi paljon paremmin kuin ennen.
Saa luontaistuotekaupoista ja verkkokaupasta.
kaupitteletko nyt omia tuotteitasi?
Vierailija kirjoitti:
Tee kotitekoinen öljyhoito. Rypsiöljyä latvoihin, saunomaan ja sen jälkeen suihkussa normaali shampoopesu. Itse teen tuon kuurin noin kerran vuoteen. Muukin öljy käynee, mutta itse en tykkää oliiviöljyn hajusta varsinkaan päässä.
No hyi hitto, varmaan ihanan rasvainen tukka sinulla. Rypsiöljy on ruuanlaittoon eikä hiuksiin. Lisäksi vain kerran vuodessa tehtävästä hoidosta ei ole mitään hyötyä hiuksille kuin ehkä max pati viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoaine ei rasvota, älä laita tyveen.
Kuka yleensä on niin älyvapaa, että laittaa latvoille tarkoitetun hoitoaineen päänahkaan? Tyveen tarkoitettuja varsinaisia hoitoaineita ei taida olla edes olemassa.
Minä ainakin olen niin "älyvapaa". Mulla on paksut ja karheat hiukset eivätkä ne litisty vaikka laitan hoitoaineen päänahkaan saakka.
Ethän hiero hiusten pituuksia ja latvoja shampoolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kutise kun pesen sen päivittäin. Jos jätän pesemättä niin sitten alkaa kutista ja alkaa tulla kipeitä näppylöitä. Ihan turha tulla nyt kenenkään antamaan neuvoja, niistä on joka ikinen kokeiltu.
Tämä on ihan totta. Päänahan liiallinen rasvoittuminen johtuu useimmiten hormoneista ihan niinkuin ihon rasvoittuminen yleensäkin, ja jos rasvoittuvat hiukset jättää pesemättä niin siitä seuraa vain ongelmia. Minullakin tuli kutinaa, näppyjä ja hilsettä jos en pessyt päivittäin. Ongelma ratkesi kun menin ihotautilääkärille aknen takia. Sain lääkkeeksi Spironolactonen, joka auttoi paitsi akneen niin myös päänahan rasvoittumiseen. Sen jälkeen olen voinut pidentää pesuväliä eikä tule näppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taliköhnä (seborrea)? Apteekista löytyy shampoo tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taliköhnä (seborrea)? Apteekista löytyy shampoo tähän.
Ihan vaan ihotyyppi useimmilla meistä.
Jos itse lopettaisin hoitoaineiden käytön niin ihan järkyttävä hamppu tulisi hiuksista. Myös katkeilisi älyttömästi, kun harjaamisesta tulisi hankalaa, kun hiukset olisi takkuiset.
Käytä oikeita tuotteita hiuksillesi ja käytä niitä oikein. Kosteuttava shampoo
päänahkaan ja tuplapesu. Kosteuttava hoitoaine pituuksiin ja anna vaikuttaa.
Tee kotitekoinen öljyhoito. Rypsiöljyä latvoihin, saunomaan ja sen jälkeen suihkussa normaali shampoopesu. Itse teen tuon kuurin noin kerran vuoteen. Muukin öljy käynee, mutta itse en tykkää oliiviöljyn hajusta varsinkaan päässä.