Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän 70-80 vuotiaat sukulaiset voivat? Kuka muistaa heitä?

Vierailija
21.05.2007 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi oli vielä muutama vuosi sitten. Käytiin 2-3 kertaa per perhe katsomassa eli kun meitä oli 3 perhettä niin päivittäin oli joku sairaalassa läsnä melkein. Käytiin pihalla ulkoilemassa, juteltiin mukavia, vietiin " omia eväitä" eli tuoretta pullaa ja hyvää kahvia ja mummini rakastamia kokojyväsämpylöitä.

Musta on järkyttävää ettei joku huolehdi mummistaan saati omista vanhemmistaan...

Vierailija
2/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ovat sen omalla käytöksellään aiheuttaneet jo kymmeniä vuosia sitten. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Muutaman kerran olen yrittänyt lähestyä heitä, mutta ovat niin v***umaisia että ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja olemme 25 vuotiaita molemmat. Mummin omat lapset alkoholisteja.

Vierailija
4/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitäkö niille pitäisi syöttää?

Vierailija
5/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkkeitäkö niille pitäisi syöttää?

Vierailija
6/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mummi oli vielä muutama vuosi sitten. Käytiin 2-3 kertaa per perhe katsomassa eli kun meitä oli 3 perhettä niin päivittäin oli joku sairaalassa läsnä melkein. Käytiin pihalla ulkoilemassa, juteltiin mukavia, vietiin " omia eväitä" eli tuoretta pullaa ja hyvää kahvia ja mummini rakastamia kokojyväsämpylöitä.

Musta on järkyttävää ettei joku huolehdi mummistaan saati omista vanhemmistaan...

Ei siinä ole mitään järkyttävää. Minusta on järkyttävää ettei jollekin pälkähdä päähän ettei asiat aina ole niin yksinkertaisia ja selviä!

Vierailija
7/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He leikkivät lasten kanssa ja hoitavatkin näitä parituntia aina joskus. Mummuni siskolla käydään lähes viikottain kylässä, hän asuu lähellä ja on yli 80v. Tosin mitään apua ei hänkään vielä tarvitse.

Toista mummuani nähdään harvemmin, koska hän ei halua nähdä meitä. Hänkin on yli 80v ja asuu myöskin kotonansa.

Vierailija
8/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muutosta näkyvissä näin vanhemmallakaan iällä.

Vierailija
9/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei kovin usein viitsi tuppautua. Hän on erittäin hyvässä kunnossa; ei sairauksia, eikä mikään vanhus tosiankaan! Tekee vähintään yhden reissun kuukaudessa; kylpylöihin, ulkomaillakin käy vielä. Lisäksi pienempiä reissuja ympäriinsä sukulaisissa yms. Ei siis ole aina kotonakaan. Ulkoilee päivittäin, tekee pihatöitä. Oikeastan käy talossaan vaan nukkumassa. Ei tarvitse apua. On myös luonteeltaan erakko, viihtyy yksin, vaikka paljon ystäviä onkin. Sinkkunainen.

Vierailija
10/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini asuu samassa talossa äitini kolmen siskon ja heidän lastensa kanssa. Siskojen miehet on kuolleet.

Vierailija
11/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mummoni asuu maalaistalossa ja voi kolesteroli- ja verenpaineongelmia lukuunottamatta ihan hyvin. Mieheni mumo asuu kerrostaloasunnossa ja valittaa koko ajan, mutta ei häneesäkään mitään oikeaa vikaa tai varsinaista vaivaa ole.

Molempia muistaa omat lapset ja lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset. Niin, ja omat sisaret, joita on molemmilla vielä pari hengissä. Ja naapurit.

Vierailija
12/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini, 82, on muuttamassa meidän lähelle, jotta voimme auttaa häntä päivittäin. Mummoni, 99, asuu palvelutalossa, jossa neljä sukulaista käy vuorotellen häntä auttamassa. Minulle riittää hoitovastuuksi tuo anoppi, jonka ainoat lähellä asuvat sukulaiset olemme.

Vierailija
13/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa lastenhoidossa meitä viikottain, pari tuntia katsoo. Ja tykkää tyttärenpojastaan kovasti :)

Pihatöissäkin väkisin tulee auttamaan. Kaikin puolin hyvinvoiva siis. Toivottavasti on vielä pitkään.

T: tytär kohta 29v

Vierailija
14/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelläni ei ole enää muita jäljellä kuin yksi mummu, 76v.

asuu palvelutalossa, sairastaa lievää " altshaimeria" ja on jo pitkään ollut aika rasittava käytökseltään!

mankuu ja valittaa joka asiasta! =(

asutaan 40kilsan päässä ja käynnit vain joka toinen kuukausi,

soimaan siitä itseäni kokoajan,

että miksen käy useammin koska ainut isovanhempi enää elossa! mutta...

käytöksensä välillä sitä luokkaa että hermot menee heti =(

Vierailija
15/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viedä pullia vanhuksille, kun ne vaan ramppaavat pitkin ulkomaita matkoilla. Eiväthän ne ole koskaan kotonakaan:D

Onneksi kaikki 70-80 vuotiaat eivät vielä tarvitse ketään muistamaan ja käymään katsomassa. Onneksi saavat olla vielä noin hyvässä kunnossa. (Tai käydäänhän me, mutta pitää aina sopia ties kuinka kauan etukäteen, kun ovat aina menossa.)

Vierailija
16/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukki 84 v voi vielä hyvin, kuulo on huono kun meni sodassa, fillarilla kulkee pitkiä lenkkejä ja ajaa vielä autoa. Mummolla on sokeritauti ja muisti alkaa pätkiä, onneksi ukilla on järki ok. Käyn parin viikon välein. Käytän asioilla ym. jos tarvitaan oudompaa ajoreittiä. Kauppa on ihan vieressä, niin siinä eivät apua tarvitse.

Toinen mummo on 83 v. , asuu yksinään 40 km päässä. Soitellaan ja käydään kerran kuussa, meitä on 4 lasta ja 16 lastenlasta + 5 lastenlastenlasta, kaikki kyläillään ahkerasti, niin ei mummolla aika käy pitkäksi.

Ukin sisko, kummitätini, on 85 v. , dementia, asuu 45 km päässä, on äidin kanssa hommattu hänelle kunnan holhooja, niin kauan kuin vielä pystyy yksin asumaan. Siellä en enää käy ilman äitiäni, koska ei enää tahdo muistaa minua ja alkaa syyttää varkaaksi. Hukkaa rahojaan, piilottelee niitä. Äiti käy auttamassa siivouksessa.

Muitakin vanhoja on, mutta kaikista isotädeistä ja -sedistä ei ehdi huolta pitämään, ukin äiti kun pyöräytti 17 lasta ja isänäidinisä 7. Heillä on omat lapsensa huolehtimassa.

Vierailija
17/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 73 ja isäni 80. Muistan heitä viikottain soittamalla. Vanhempani ovat - Luoja kiitos - hyvävoimaisia ja asuvat yhdessä omakotitalossaan.

SIITÄ kyllä olen pikkuisen huolissani, miten käy sitten aikanaan, kun toinen heistä kuolee ja voimat heikkenevät leskellä. Asumme sentään yli sadan kilometrin päässä, joten aivan päivittäistä apua en pysty antamaan.

Vierailija
18/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat ovat päälle 70, kuukauden-parin välein käymme vierailulla ja välillä tulevat meille hoitamaan lapsiamme tai auttamaan remonteissa tms. Minulla ei tuon ikäisiä sukulaisia ole.

Vierailija
19/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon täti... kaikki muut nuorempia.

ja hän asuu niin kaukana että puhelimella joutuu olemaan yhteydessä.

Vierailija
20/21 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua siivoukseen, ruoanlaittoon, asiointiin ja sellaiseen. Ikää kyllä jo yli 80v. Minä soittelen hänelle kerran viikossa vähintään ja yritän tavata pari kertaa kuussa. Autan tarvittaessa vaikkapa ikkunoiden pesussa. Hänen lapsensakin soittelevat usein ja hiukan nuorempi ystävä asuu lähellä ja tapaavat päivittäin. Jos mummille jotain sattuisi, hän olisi lähin apu.

Toinen mummi asuu omassa asunnossa, myös hiukan huonokuntoinen. Ikävä kyllä olemme erkaantuneet jonkin verran koulutukseni myötä. Hän ei koskaan ole tottunut ajatukseen akateemisesta lapsenlapsesta ja minua loukkaa se miten eriarvoisena hän minua pitää muihin verrattuna. On kuin minä olisi joku ökyrikas juppi, vaikka elän köyhyysrajalla, osaan vain ehkä suunnitella talouttani paremmin kuin serkkuni, joka on aina peeaa, vaikka saa sossusta tuplaten minun tuloni verran rahaa joka kuukausi.

Muita tuon ikäisiä omia sukulaisia ei olekaan.

Miehen mummuun pidän yhteyttä muutaman kerran vuodessa. Enemmänkin haluaisin pitää yhteyttä, mutta koska hän on miehen sukulainen, emme oikein tunne kovin hyvin. Kerron kuitenkin aina lapsemme kuulumisia hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän