Onko reilua että puhelin soi koko ajan kun olen sairaan lapsen kanssa kotona?!
Mua oikeesti veetuttaa. Joo, voisin olla vastaamatta mutta sit ne on niskassa muuta kautta...
Äskeinen soittaja aloitti: " En tiedä miten sinulla on tapana toimia jos lapsi sairaana mutta tarvitsisin nyt ..."
Ja miksi nyt koneella: lapsi nukkuu...
Kommentit (12)
Kukakohan mua tarvii: esimies, kollegat, asiakkaat...
Olen sanonut että vastaan mahdollisuuksien mukaan, mutta jos asiat on hoidettava tämän päivän aikana joten vastaan nyt tai iltapäivällä.
etkö tosiaan osaa laittaa puhelinta äänettömälle, tai jopa pois päältä? Laittakoot sähköpostia tai tekstareita, jos kaipaavat sua.
Ja jos kerran oot noin korvaamaton töissä, voit varmaan hankkia rahalla lastenhoitajan.
mikä sua estää vastaamasta luuriin helpompaa se on sairaan lapsen kanssa kuin terveen.
tarvittu ja ties mitä, mutta entä tilanne, jos olisit sairaalassa, joss kännykkä on pakko pitää kiinni. Miten voisit sen tehdä? Tee niin kotonakin. Eli vaienna puhelin. MUTTA kun tod. näk. et tähän pysty niin ilmoita sähköpostilla, ettet ole tavoitettavissa tänään puhelimitse ja mahdolliset yhteydenotot sähköpostitse.
Onneks olikin vaan satunnainen päivävierailuni palstalle.
Jatkakaa samaan tapaan neuvomista!
ap
sinne voi sanella viestin tyyliin " olen poissa työpaikalta, mutta kiireellisissä asioissa voit jättää viestin..."
Tällainen vieti yleensä minulla hyydyttää tyhjänpulisijat ja vaan tosihätäisimmät todella jättävät viestejä.
mutta jos haluaa pysyä rauhassa niin on sitten oltava vastaamatta puhelimeen tai vastattava ja pyydettävä soittamaan myöhemmin. Muuten ei auta kuin kärsiä ja vastata ja hoitaa ne puhelut.
Kunnes laitoin sen kiinni. Meillä ei ole lankaluureja, joten lapset ja mieheni soittavat kännyyni ja siksi se on melkein aina auki.
Ärsyttää tollaset ihmiset irl, ei kerrota kaikkea tarinasta (ap: ärsyttää kun kaikki soittelee kun lapsi sairas, blaa, blaa..) ja sitten kun joku kysyy, että mitä tarkoitat vastataan, no TIETENKIN sitä tätä ja tota (ap: no TIETENKIN esimies, kollegat, blaa, blaa)!
Sitä vaan ajattelee, että " ahaa, no katsos minä en ole mikään helvetin ajatustenlukija, joten en voi tajuta asiaa jos et kerro kaikkea, ääliö!"
Minulta saat sympatiaa, sama tilanne itsellä kun olen sairaan lapsen kanssa kotona. Satunnaiset soitot ovat ihan ok, sillä kuten joku aiemmin sanoikin, eihän sitä itse ole kipeänä. Mutta monesti on tuossa tilanteessa mennyt itselläkin edellisen yön unet hieman harakoille lapsen nukuttua huonosti. Väsyttää, eikä mieli ole ihan virkein käsitellä työasioita.
Ehdotus laittaa sähköpostilla viesti tilanteesta työkavereille on ok, mutta ei toimi asiakkaiden suhteen. Eikä ihan kaikkien työkavereidenkaan kanssa. Itse olen töissä yli 200 hengen konsulttitoimistossa ja soittaja voi olla kuka hyvänsä. Jos kaikki eri syistä poissa olevat laittaisivat koko talolle viestiä, tulisi kommentointia sähköpostien tukkimisesta.
Eli ei tuohon tosiaan taida olla muita vaihtoehtoja kuin laittaa puhelin äänettömälle tai sitten vain vastailla. Jaksamisia!
Meinasin jo jättää viestit lukematta, mutta onneksi löytyi kohtalotoveri. Ala on sama, ehkä ongelmakin?!
Eniten minua ärsyttää se, että esimies tiesi jo eilen että jään kotiin tänään - jepjep, soitti silloinkin. Silti: hän on soittanut jo lukuisia kertoja ja asioista, joita ei ole mikään pakko hoitaa tänään...
Eli ongelma on enempikin kai työpaikan kulttuuri, joka ei salli ajatusta olla poissa hoitamassa lasta ilman että on jatkuva työvelvoite.
t. jo hieman rauhoittunut ap
että sähköposteja seuraat ja vastata niihin, kun lapsi nukkuu tai on muuten itsekseen.
Niin minä teen, en vastaa koskaan puhelimeen, mutta sähköpostit vilkaisen kerran päivällä ja sitten vielä ennen kuin työpäivä loppuu.