Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on alkanut vänistä että juoksevien kulujen lisäksi minun pitäisi maksaa hänen omistusasunnostaan vuokraa koska "asunto kuluu"

Vierailija
12.07.2026 |

Halusi siis itse että muutan tänne tai oli ainakin hyvin innoissaan asiasta. Hänhän hyötyy itsekin kun maksan puolet lämmityskuluista, jätemaksuista, vakuutuksista jne. En oikein osta tätä puhetta normaalin kulumisen hyvittämisestä parin vuoden asumisen takia. Eri asia olisi jos meinaisin asua täällä vuosikymmeniä, mutta aikomus on ostaa oma joko yksin tai yhdessä. Alkaa vähän tuntua, että yksin. 

Kommentit (250)

Vierailija
201/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP myös kirjoittaa että ei osta miehen puhetta kiinteistön kulumisesta, mies on siis hinnoitellut puheensakin?

Vierailija
202/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ns. perinteinen mies, joka mielellään teetättää kaikki kotityönsä naisella, unohda koko juttu. Pärjäät paremmin ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka sanovat että naisen pitäisi maksaa vuokraa miehelle, niin onko teidän mielestä noin vaikka laina olisi jo maksettu? Selkeästi kannattaa löytää partneri joka ajattelee samoin kuin itse näistä finanssiasioista. Ei siitä muuten mitään tule. Alkuun mun mies halusi että kaikki rahat on erikseen ja sitten voidaan tasata vaikka joka kuukausi. Sanoin että Ai minä joudun ruveta laskemaan kuiteista. Siksi koska tiesin jo että ei hän sitä viitsisi tehä. Enkä todellakaan viitsi itsekään. Sama summa laitetaan yhteiselle tilille kun on tarvis ja sieltä maksetaan laskut. Silti hän onnistuu käyttämään väärää korttia joskus tai laittaa jotain ihme summia sinne ja sitten pohditaan kuka on velkaa minne. Hermo menee kun ei osaa tehdä yhtä siirtoa silloin kun tarvis.

Vierailija
204/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka sanovat että naisen pitäisi maksaa vuokraa miehelle, niin onko teidän mielestä noin vaikka laina olisi jo maksettu? Selkeästi kannattaa löytää partneri joka ajattelee samoin kuin itse näistä finanssiasioista. Ei siitä muuten mitään tule. Alkuun mun mies halusi että kaikki rahat on erikseen ja sitten voidaan tasata vaikka joka kuukausi. Sanoin että Ai minä joudun ruveta laskemaan kuiteista. Siksi koska tiesin jo että ei hän sitä viitsisi tehä. Enkä todellakaan viitsi itsekään. Sama summa laitetaan yhteiselle tilille kun on tarvis ja sieltä maksetaan laskut. Silti hän onnistuu käyttämään väärää korttia joskus tai laittaa jotain ihme summia sinne ja sitten pohditaan kuka on velkaa minne. Hermo menee kun ei osaa tehdä yhtä siirtoa silloin kun tarvis.

Kyllä maksaisin korvausta oli lainaa tai ei. En pystyisi asumaan maksamalla pelkästään puolet juoksevista kuluista. Se ei ole oikein.

Vierailija
205/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat, lihavat, rupsahtaneet wt-naiset täällä itkevät, että naisella on joku oikeus asustella käytännössä ilmaiseksi toisen talossa. Olisitteko samaa mieltä jos tilanne olisi päinvastain ja miesystäväsi asusteli SINUN asunnossasi käytännössä ilmaiseksi? Ette. Mutta eihän teillä vanhoillapiioilla miestä olekaan 🤣 eikä omaa asuntoa vaan Kelan maksama vuokra-asunto.

Minä ainakin olen asunut miesystävän kanssa niin, että hän asui omistamassani asunnossa. Hän maksoi puolet juoksevista kuluista, mitä en edes varsinaisesti edellyttänyt, koska omat tuloni olivat sen verran isommat kuin hänen, mutta hän ehdottomasti halusi maksaa. En todellakaan olisi alkanut pyytää vuokraa siitä, että rakastamani ihminen asui kanssani ja teki elämästäni ja asumisestani mielekkäämpää! Ei hänen läsnäolonsa ollut minulle mikään riesa ja rasite, josta olisin tarvinnut korvauksena rahallisen hyvityksen, vaan halusin asua hänen kanssaan ja jakaa elämäni hänen kanssaan.

Vierailija
206/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkerat, lihavat, rupsahtaneet wt-naiset täällä itkevät, että naisella on joku oikeus asustella käytännössä ilmaiseksi toisen talossa. Olisitteko samaa mieltä jos tilanne olisi päinvastain ja miesystäväsi asusteli SINUN asunnossasi käytännössä ilmaiseksi? Ette. Mutta eihän teillä vanhoillapiioilla miestä olekaan 🤣 eikä omaa asuntoa vaan Kelan maksama vuokra-asunto.

Minä ainakin olen asunut miesystävän kanssa niin, että hän asui omistamassani asunnossa. Hän maksoi puolet juoksevista kuluista, mitä en edes varsinaisesti edellyttänyt, koska omat tuloni olivat sen verran isommat kuin hänen, mutta hän ehdottomasti halusi maksaa. En todellakaan olisi alkanut pyytää vuokraa siitä, että rakastamani ihminen asui kanssani ja teki elämästäni ja asumisestani mielekkäämpää! Ei hänen läsnäolonsa ollut minulle mikään riesa ja rasite, josta olisin tarvinnut korvauksena rahallisen hyvityksen, vaan halusin asua hänen kanssaan ja jakaa elämäni hänen kanssaan.

Ja MAKSOI puolet !

Vierailija
207/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja MAKSOI puolet !

Niin samalla periaatteella kuin ap.

Vierailija
208/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei hän tarjoutunut maksamaan enemmän?

Vierailija
209/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan miehelle asumiskuluja 250€ ja lisäksi maksetaan kaikki juoksevat kulut puoliksi eli vesi, vakuutus, sähkö, netti ja autopaikka.

Oon kyllä helkkarin kiitollinen miehelle että voin asua tässä puoli ilmaiseksi.

Aika harva tajuaa sitä että jos saa vaikka alle 400€ euron asumiskuluilla asua kivassa asunnossa hyvällä sijainnilla niin ei ole mitään järkeä muuttaa ulkopuoliselle vuokralle. 

Pointti on ehkä se, että jos suhde muuttuu jonkinlaiseksi järjestelyksi, jonka hyöty on viivan alle jäävä raha, niin ei siinä ole enää suhdemielessä pointtia.

Taas ihan outoa logiikkaa. Eihän mikään muu siinä parisuhteessa muutu, vaikka asumisen taloudellinen puoli järjestellään niin, että molemmat hyötyvät. Se on vain yksi lisähyöty kaiken muun lisäksi. 

Vierailija
210/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko niitä kaikkia asumiseen liittyviä kuluja ja maksuja ajatella vaikka siten, että jos miehen nimissä on esim. 120 neliön omakotitalo, niin naisen osuus kuluista olisi se, mitä puolet 120 neliöstä eli 60neliötä maksaisi vuokraa jossain muualla kerros-tai rivitalossa. Talon ikä ja kunto suhteutettuna vuokran suuruuteen. 

Vierailija
211/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista enää mitä aiheeseen liittyvissä keskusteluissa puhuttiin. Kun alunperin oma lähtökohtani oli, että muutetaan vain yhteen, ei sillä lailla kiinnostanut se rahapuoli. Eli en muista, ehdottiko että olisi maksanut jotain muutakin, mutta varmaankin sanoi jotain siitä, että pitää sopia, mitä hän omalta osaltaan maksaa. Mutta en itsekään kyllä tarjoutuisi maksamaan mitään pimeitä vuokria, jos toisin päin homma menisi. Lähden siitä, että jos asutaan yhdessä, se yhdessä asuminen on kokonaan se pointti ja hyöty, ja mikäli alkaa tuntua, että toisen täytyisi maksaa korvausta tai hyvitystä läsnäolostaan, silloin ei kannata asua yhdessä. 

Vierailija
212/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko niitä kaikkia asumiseen liittyviä kuluja ja maksuja ajatella vaikka siten, että jos miehen nimissä on esim. 120 neliön omakotitalo, niin naisen osuus kuluista olisi se, mitä puolet 120 neliöstä eli 60neliötä maksaisi vuokraa jossain muualla kerros-tai rivitalossa. Talon ikä ja kunto suhteutettuna vuokran suuruuteen. 

Eli jos omakotitalon kulut ovat vaikka 500 euroa /kk, ja kaksion vuokra samalla paikkakunnalla olisi 750 euroa, niin nainen maksaisi miehelle pimeästi joka kk 750 euroa? Mikähän idea tässäkin olisi.

Ymmärtäisin tuon, jos kyse olisi asuntovuokrausbisneksestä, mutta jos kyse on siitä, että asutaan ja eletään PERHEENÄ, niin miksi siihen pitäisi sotkea markkinaehtoisen asumisen hintoja ja periaatteita ollenkaan? Melkein parempi sitten pitää homma reilusti vuokrausbisneksenä, eli mies ottaa alivuokralaisen, jolta pyytää hyväksi katsomansa vuokrasumman markkinaehtojen mukaisesti, ja nainen asuu omassa asunnossaan. On parempi pitää parisuhde parisuhteena ja mikäli haluaa erikseen harjoittaa asunnonvuokraustoimintaa, niin hoitaa sen sitten suhteen ulkopuolisten ihmisten kanssa.

Vierailija
213/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille täysin vieras käyttäytymismalli: Rakastuttiin, mentiin virallisesti, laillisesti naimisiin. Pantiin ns. hynttyyt yhteen, samoin kaikki finanssiasiat. Muutin miehen kanssa ulkomaille, nyt asutaan jo neljännessä maassa ja ollaan multimiljonäärejä. Yksin en minä ainakan olisi Suomessa moiseen pystynyt.

Vierailija
214/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa loisia miehen rahoilla.

Vierailija
215/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois, nyt keräät omaisuutta miehen kustannuksella kun loisit sen nurkissa

Vierailija
216/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tottunut asumaan äitinsä luona ilmaiseksi, kuvittelee sen jatkuvan aikuisenakin.

Vierailija
217/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa kannattaa ihan oikeasti vuokrata itselle mieleinen asunto ja nauttia omasta rauhasta. Vuokralainen ei pese vuokranantajan pyykkejä tai tee hänelle ruokaa, joten yhdessä asuminen menee kämppissuhteeksi. Siinä pitää sopia keittiönkäyttövuorot ja kummallekin omat hyllyt jääkaappiin.

Vierailija
218/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos omakotitalon kulut ovat vaikka 500 euroa /kk, ja kaksion vuokra samalla paikkakunnalla olisi 750 euroa, niin nainen maksaisi miehelle pimeästi joka kk 750 euroa? Mikähän idea tässäkin olisi.

Ymmärtäisin tuon, jos kyse olisi asuntovuokrausbisneksestä, mutta jos kyse on siitä, että asutaan ja eletään PERHEENÄ, niin miksi siihen pitäisi sotkea markkinaehtoisen asumisen hintoja ja periaatteita ollenkaan? Melkein parempi sitten pitää homma reilusti vuokrausbisneksenä, eli mies ottaa alivuokralaisen, jolta pyytää hyväksi katsomansa vuokrasumman markkinaehtojen mukaisesti, ja nainen asuu omassa asunnossaan. On parempi pitää parisuhde parisuhteena ja mikäli haluaa erikseen harjoittaa asunnonvuokraustoimintaa, niin hoitaa sen sitten suhteen ulkopuolisten ihmisten kanssa.

No kyllä minun mielestäni mies voisi pyytää ko. tapauksessa asumisesta korvausta vaikka tuon 750 euroa. Mikä ettei? Tuskin ne talon kulut ovat aina olleet vain 500e talon ostohinta jne. huomioiden. Tuolla tavalla naisella olisi kuitenkin puolet enemmän neliöitä käytettävissään kuin vuokralla ollessa. 

Vierailija
219/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista enää mitä aiheeseen liittyvissä keskusteluissa puhuttiin. Kun alunperin oma lähtökohtani oli, että muutetaan vain yhteen, ei sillä lailla kiinnostanut se rahapuoli. Eli en muista, ehdottiko että olisi maksanut jotain muutakin, mutta varmaankin sanoi jotain siitä, että pitää sopia, mitä hän omalta osaltaan maksaa. Mutta en itsekään kyllä tarjoutuisi maksamaan mitään pimeitä vuokria, jos toisin päin homma menisi. Lähden siitä, että jos asutaan yhdessä, se yhdessä asuminen on kokonaan se pointti ja hyöty, ja mikäli alkaa tuntua, että toisen täytyisi maksaa korvausta tai hyvitystä läsnäolostaan, silloin ei kannata asua yhdessä. 

Ei se ole mitään pimeitä vuokria, kun maksaa enemmän kuluja toisen puolesta. 

Vierailija
220/250 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa kannattaa ihan oikeasti vuokrata itselle mieleinen asunto ja nauttia omasta rauhasta. Vuokralainen ei pese vuokranantajan pyykkejä tai tee hänelle ruokaa, joten yhdessä asuminen menee kämppissuhteeksi. Siinä pitää sopia keittiönkäyttövuorot ja kummallekin omat hyllyt jääkaappiin.

Vuokran suuruinen KORVAUS miehen talossa asumisesta eikä mikään vuokra! Siinähän se rakkaus punnitaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän