Onko naisille todellakin miehen ammatti niin tärkeää? Täällä koko ajan haetaan lentäjiä tai dippainssejä ym.
Kommentit (72)
Kyllä minä taatusti olisin yhteensopivampi luonnonsuojelubiologin kanssa kuin turkistarhaajan kanssa.
Täällä myös sanotaan että miehillä on hyvä huumorintaju. Missä sinun huumorintajusi on?
Vierailija kirjoitti:
Todella.
Duunari voi tienata enemmän, mutta mitä yhteistä sen kanssa vois olla?
Minä menin nimenomaan aivojen kanssa naimisiin.
Ja ei riitä että on aivot niitä pitää ostaa myös käyttää!
Juuri näin. Pitää olla henkinen yhteys myös ja yhteistä keskusteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lentäjä kelpaisi! Kaverin mies on lentäjä ja ympäri vuoden reissaa (kaverini) siellä sun täällä halvoilla lipuilla. Välillä ei mahdu koneeseen vaan joutuu odottamaan seuraavaa lentoa.
Missä he tapasi?
Jos mies ei ole laatikkoleukainen raketti-insinööri, niin naisen saaminen on lähes mahdottomuus. Nykynaiset ovat vaativia, eikä heille ei kuka tahansa mies kelpaa. Raketti-insinöörin tienestit ovat mukavat ja älykkyysosamäärä keskimäärin 136.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Uravalinta kertoo ihmisen luonteenpiirteistä, kiinnostuksen kohteista, arvomaailmasta ja siitä, millaista elämäntapaa ihminen haluaa elää. Se vaikuttaa myös hyvin konkreettisesti yhteiseen arkeen: onko vuorotyötä vai säännölliset työajat, kuinka paljon vapaa-aikaa jää, miten stressaavaa työ on, voiko asua missä haluaa ja millainen taloudellinen tilanne on.
Naisille merkitsee tasan yksi asia. Elintaso.
Jokainen nainen haluaa mieluummin korkeamman elintason kuin alhaisemman. Vaikka nainen olisi millainen ekohippi, niin enemmän on enemmän.
Ja miksi korkean elintason haluaminen olisi väärin? Miksi olisi jotenkin väärin haluta asua viihtyisällä alueella kauniissa kodissa, matkustaa, kokea elämyksiä, syödä laadukasta ruokaa, pitää huolta terveydestä, harrastaa, säästää ja sijoittaa, tarjota lapsille hyvät mahdollisuudet, tehdä asioita ilman jatkuvaa rahastressiä, auttaa läheisiä tai jäädä joskus vaikka sapattivapaalle ilman taloudellista ahdinkoa? Ja korkean elintason haluaminen ei edes tarkoita sitä, että odottaisi miehen kustantavan kaiken. Monella naisella on jo valmiiksi hyvä tulotaso ja korkea elintaso, ja hän haluaa kumppanin, jonka elämäntilanne, tavoitteet ja arvot ovat samalla tasolla. Ihmiset yleensä etsivät itselleen samankaltaisia asioita arvostavaa kumppania eikä se ole ahneutta, vaan yhteensopivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Uravalinta kertoo ihmisen luonteenpiirteistä, kiinnostuksen kohteista, arvomaailmasta ja siitä, millaista elämäntapaa ihminen haluaa elää. Se vaikuttaa myös hyvin konkreettisesti yhteiseen arkeen: onko vuorotyötä vai säännölliset työajat, kuinka paljon vapaa-aikaa jää, miten stressaavaa työ on, voiko asua missä haluaa ja millainen taloudellinen tilanne on.
Jokainen nainen haluaa mieluummin korkeamman elintason kuin alhaisemman. Vaikka nainen olisi millainen ekohippi, niin enemmän on enemmän.Ja miksi korkean elintason haluaminen olisi väärin? Miksi olisi jotenkin väärin haluta asua viihtyisällä alueella kauniissa kodissa, matkustaa, kokea elämyksiä, syödä laadukasta ruokaa, pitää huolta terveydestä, harrastaa, säästää ja sijoittaa, tarjota lapsille hyvät mahdollisuudet, tehdä asioita ilman jatkuvaa rahastressiä, auttaa läheisiä tai jäädä joskus vaikka sapattivapaalle ilman taloudellista ahdinkoa? Ja korkean elintason haluaminen ei edes tarkoita sitä, että odottaisi miehen kustantavan kaiken. Monella naisella on jo valmiiksi hyvä tulotaso ja korkea elintaso, ja hän haluaa kumppanin, jonka elämäntilanne, tavoitteet ja arvot ovat samalla tasolla. Ihmiset yleensä etsivät itselleen samankaltaisia asioita arvostavaa kumppania eikä se ole ahneutta, vaan yhteensopivuutta.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
No itse esim. haluan sellaisen miehen, jonka työ on sen verran joustavaa, että hän voi pitkälti itse päättää, milloin ja missä työskentelee (esim. digitaalinen yrittäjä). Tällöin esimerkiksi matkalle lähteminen ei vaadi sen suurempia järjestelyjä eikä ole sidottu tarkasti määriteltyihin vuosilomiin. Itselläni on tällainen elämäntyyli, joten se sopii parhaiten yhteen omani kanssa.
Minä taas halusin miehen, joka ottaa kopin lapsista ja kodista, itse tykkään käydä töissä. Löytyikin mies joka ei käy töissä ja hoitaa kotihommat.
Liikennelentäjiä on Suomessa noin 1000. Ei heistä kaikille ole puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen haluaa mieluummin korkeamman elintason kuin alhaisemman. Vaikka nainen olisi millainen ekohippi, niin enemmän on enemmän.
No miksi ihmeessä valita alhainen elintaso jos voi valita korkeankin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse esim. haluan sellaisen miehen, jonka työ on sen verran joustavaa, että hän voi pitkälti itse päättää, milloin ja missä työskentelee (esim. digitaalinen yrittäjä). Tällöin esimerkiksi matkalle lähteminen ei vaadi sen suurempia järjestelyjä eikä ole sidottu tarkasti määriteltyihin vuosilomiin. Itselläni on tällainen elämäntyyli, joten se sopii parhaiten yhteen omani kanssa.
Minä taas halusin miehen, joka ottaa kopin lapsista ja kodista, itse tykkään käydä töissä. Löytyikin mies joka ei käy töissä ja hoitaa kotihommat.
Itse en todellakaan alkaisi miehen elättäjäksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on kanssa totta, että naisilla on hyvin erilaiset perusteet mitä kumppanin elämäntyyliltä toivovat.
Vierailija kirjoitti:
Todella.
Duunari voi tienata enemmän, mutta mitä yhteistä sen kanssa vois olla?
Minä menin nimenomaan aivojen kanssa naimisiin.
Ja ei riitä että on aivot niitä pitää ostaa myös käyttää!
Ja tähän lisään, etten ole ollut tuomitseva. Olen tapaillut kaikenlaisia miehiä. Siivojasta, peruskoulun käyneeseen myyjään hienolla tittelillä ja ei vaan synkannut. Insinöörin kanssa palikat oli laatikossa, mutta nykyisen miehen kanssa en ole koskaan pulassa, koska osaa ja tietää niin paljon.
Kukapa ei valitsisi korkean elintason tarjoajaa, jos valinnanvaraa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Liikennelentäjiä on Suomessa noin 1000. Ei heistä kaikille ole puolisoksi.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei valitsisi korkean elintason tarjoajaa, jos valinnanvaraa olisi.
Jos on luonteentaan mukava, kivannäköinen menestynyt mies vs luonteentaan mukava, kivannäköinen rutiköyhä mies niin kyllähän se on ainoastaan järkevää valita tuo menestyneempi, koska hänellä on enemmän hyviä ominaisuuksia kuin tuolla köyhällä ja elämä hänen kanssaan on helpompaa kun ei ole rahastressiä.
No mikäs se naisen työssä on tärkeää? Niiiiiin monet pakit sain heti sen jälkeen kun sanoin tekeväni siivoustyötä.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs se naisen työssä on tärkeää? Niiiiiin monet pakit sain heti sen jälkeen kun sanoin tekeväni siivoustyötä.
Pakit olen mäkin vähin äänin saanut sen jälkeen kun olen kertonut olevani putkiasentaja.
No onneksi miehet eivät ole yhtään kiinnostuneita naisen ammatista ja koulutuksesta. 😂Tunsin kerran yhden tohtorin, joka sanoi, että naisen pitää olla vähintään maisteri tai lääkäri että arvon herra edes harkitsee seurustelevansa.
Lentäjä kelpaisi! Kaverin mies on lentäjä ja ympäri vuoden reissaa (kaverini) siellä sun täällä halvoilla lipuilla. Välillä ei mahdu koneeseen vaan joutuu odottamaan seuraavaa lentoa.