Mulle tulee hyvä mieli siitä, että ihmiset epäonnistuu pyrkimyksissään
Eivät saa haluamaansa opiskelupaikkaa, eroavat jne. Muiden sairastumisista ja kuolemista olen kyllä erittäin pahoillani.
En ole koskaan osannut iloita kenenkään puolesta vaan tunnen ainoastaan kateutta, jos joku muu saa jotain ja minä en. Mistä tämä kertoo?
Kommentit (119)
kai tajuat että olet kierotunut luonteeltasi jos tuo on totta, säälin sua.
Et ole tyytyväinen itseesi. Keskityt muiden elämään. Et ole kovin viisas..
Siitä, että olet pilaantunut ihminen.
Vierailija kirjoitti:
No onpa ikävä asenne. Kyllähän tuo jonkinlaiseen itsekkyyteen varmastikin liittyy.
Onko sulla jotain ongelmia oman itsetunnon kanssa, et itse ole tyytyväinen omiin valintoihisi, tai et ole saanut mitä olet tavoitellut, tai et uskalla tavoitellakaan? Olet ehkä turvallisuushakuinen ja pelokas?
Jos tuo viimeksi mainittu, ettei uskalla tavoitella omia unelmiaan, niin voi olla sitäkin, että nuo toisten epäonnistumiset ovat vahvitus sille, ettei itsenkään kannata tavoitella omia unelmia rohkeasti, että on iso riski mennä ojasta allikkoon ja näin vahvistaa omia perusteluja ja pelkoja omalle saamattomuudelle / uskalluksen puutteelle.
Jos muissa ärsyttää jokin asia (erit. neutraali tai hyvä), niin aika usein on kyse siitä, että itsellä on ongelma ko. teeman kanssa, ja lopultakin on kyse siitä, ettei ole itse tyytyväinen ja sinut omaan toimintaana, valintoihinsa ja elämäänsä.
Itsetunnosta: Jos oma itsetunto perustuu lähinnä menestykselle ja suorituksille, ja kilpailee kovin muiden kanssa mielessään, niin toisen menestys aiheuttaa huonommuuden tunnetta ja toisen epäonnituminen paremmuuden tunnetta.
Terveitsetuntoiselle toisen menetys ei sen sijaan ole ongelma, eikä itseltä pois, eikä aiheuta huonommuuden ja epäonnistumisen tunnetta, vaan voi olla iloinen toisten puolesta. Eikä toisen epäonnistuminen myöskään aiheuta vahingoniloa.
korjaus: "Terveitsetuntoiselle toisen meneStys ei sen sijaan ole ongelma, eikä itseltä pois..."
Ihmiselle on usein onnenpotku olla saamatta haluamaansa ja karvas kohtalo elää unelmiensa elämää. Siinä merkityksessä ilo voi olla paikallaan, mutta ei siinä merkityksessä mitä tarkoitat.
Kyllä minäkin nautin muiden epäonnistumisista. Jääkiekossa voitettiin, se oli ihan ok, mutta enemmän minä iloitsin Euroviisuista. Voitto oli jo kirkossa kuulutettu, mutta eipä ylletty edes mitalisijoille.
Jos näen kaatuneen ihmisen, niin mietin heti miltä tuntuisi itse maata tuossa ihmisten kävellessä vaan ohi.
-Eli mietit heti itseäsi. :D huhhuh. Ei nyt varsinaisesti kuulosta aidosti empaattisen ihmisen puheelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kusipää ja päästäsi sairas.
Itse olen läpikäynyt todella vaikean avioeron ja se syöksi mun aivan pohjamutiin. Kyllä pitää olla ihmisen sairas, jos tuosta iloitsee.
Tuliko yllätyksenä, että sun huolet ei muita liikuta, kuin sinua itseäsi.
Siinä ap:n kaltainen kusipää.
Kyllä kuule moni ihminen järkyttyi tuosta erosta ja mies sen hoiti. Moni on ollut huolissaan mun jaksamisesta. Kaikki eivät nimittäin ole tuollaisia kusipäitä kuin sä ja ap.
Ja ei, ero ei ole ainoa vaikea asia mun elämässä. On ollut paljon asioita kuten syöpä. En ole päässyt elämässä helpolla ja onneksi löytyy normaaleja ihmisiä ympäriltä.
Miksi et osaa keskustella asiallisesti vaan alat haukkua tuntemattomia ihmisiä erittäin rumalla tavalla?
Ap
Sitä saa mitä tilaa. Sun kaltaiset kusipäät eivät itse ole asiallisia. Olet sairas.
Vaikutat niin miellyttävältä ihmiseltä, että todella ihmettelen miksi miehesi halusi erota.
Ap
Pidä sairas paska turpasi kiinni asioista joista et mitään tiedä. Olet oikeasti todella kuvottava ihminen.
Epärehellisyydellä saavutettu menestys on aina pois muilta. Koulukiusaajan menestys (samalla kun kiusattu jää työkyvyttömäksi) on pois koko yhteiskunnalta.
Todella vaarallista hokea tuollaista mantraa, että "muiden menestys ei ole keneltäkään pois".
Vierailija kirjoitti:
Jos näen kaatuneen ihmisen, niin mietin heti miltä tuntuisi itse maata tuossa ihmisten kävellessä vaan ohi.
-Eli mietit heti itseäsi. :D huhhuh. Ei nyt varsinaisesti kuulosta aidosti empaattisen ihmisen puheelta.
Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää toisen ihmisen tunteita ja kokemuksia asettumalla hänen asemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huvinsa kullakin. Et ilmeisesti itse ole koskaan tavoitellut mitään?
Olen tavoitellut vaikka mitä ja tehnyt töitä näiden asioiden eteen, ja silti epäonnistunut kaikessa. Tuntuu mukavalta, kun muutkin epäonnistuu.
Ap
Minkälainen oli lapsuutesi kodin ilmapiiri?
Vierailija kirjoitti:
Epärehellisyydellä saavutettu menestys on aina pois muilta. Koulukiusaajan menestys (samalla kun kiusattu jää työkyvyttömäksi) on pois koko yhteiskunnalta.
Todella vaarallista hokea tuollaista mantraa, että "muiden menestys ei ole keneltäkään pois".
Ja jos kaksi henkilöä on hakenut samaan työtehtävään tai tavoittelee samaa kumppaniehdokasta, niin toisen onnistuminen on todellakin toiselta pois, koska toinen jää ilman kyseistä työpaikkaa tai puolisoa.
Kun joku voittaa, niin joku toinen häviää.
Klingon alienit ovat abduktioinut AP:n aivot.
Taidat olla vasemmiston porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet normaali ihminen. Kaikki noin ajattelee, ja ne jotka kieltävät valehtelevat.
Olen samaa mieltä.
Harva jaksaa olla oikeasti iloinen toisen lottovoitosta, jos itse on lotonnut jo vuosia voittamatta senttiäkään. Itsepetosta väittää muuta.
On paljon asioita, joissa voi iloita toisen onnesta ilman, että on edes halunnut samaa. Esim. kouluun pääsy alalle, jolle ei itse menisi suinsurminkaan. Silloin pitää voida iloita toisen onnesta tai on todellakin jo liian kieroutunut. Itseään voi myös kasvattaa ja työstää niin, ettei sellainenkaan onni, jota ei ole itse saanut ala jäytämään omaa itseä. Siinähän nimenomaan menettää vain itsensä ja tilalle tulee se kateellinen kyräilijä. Sellaisena ei ole hyvä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet normaali ihminen. Kaikki noin ajattelee, ja ne jotka kieltävät valehtelevat.
Olen samaa mieltä.
Harva jaksaa olla oikeasti iloinen toisen lottovoitosta, jos itse on lotonnut jo vuosia voittamatta senttiäkään. Itsepetosta väittää muuta.
On paljon asioita, joissa voi iloita toisen onnesta ilman, että on edes halunnut samaa. Esim. kouluun pääsy alalle, jolle ei itse menisi suinsurminkaan. Silloin pitää voida iloita toisen onnesta tai on todellakin jo liian kieroutunut. Itseään voi myös kasvattaa ja työstää niin, ettei sellainenkaan onni, jota ei ole itse saanut ala jäytämään omaa itseä. Siinähän nimenomaan menettää vain itsensä ja tilalle tulee se kateellinen kyräilijä. Sellaisena ei ole hyvä elää.
Ei sen tarvitse olla tasan sama asia. Kateus syntyy siitä, että toinen on päässyt opiskelemaan unelmiensa alaa ja minä en päässyt opiskelemaan omaa unelmieni alaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kaksi henkilöä on hakenut samaan työtehtävään tai tavoittelee samaa kumppaniehdokasta, niin toisen onnistuminen on todellakin toiselta pois, koska toinen jää ilman kyseistä työpaikkaa tai puolisoa.
Kun joku voittaa, niin joku toinen häviää.
Toisaalta työpaikka tai mies voi osoittautua huonoksi ajan myötä ja rannalle jänyt onkin sillä aikaa löytänyt jotain parempaa itselleen. Aika harvoin on sellainen tilanne, että kaverukset tavoittelisivat samaa työpaikkaa tai miestä, jolloin edes tulisi sellaista tilannetta, että pitäisi olla kateellinen toiselle ja onnitella samalla ystävyyden tähden. Ja heillä, joilla tällaisia tilanteita syntyy, olisi paikka tarkastella omaa itseään ja ystävyytensä laatua.
No onpa ikävä asenne. Kyllähän tuo jonkinlaiseen itsekkyyteen varmastikin liittyy.
Onko sulla jotain ongelmia oman itsetunnon kanssa, et itse ole tyytyväinen omiin valintoihisi, tai et ole saanut mitä olet tavoitellut, tai et uskalla tavoitellakaan? Olet ehkä turvallisuushakuinen ja pelokas?
Jos tuo viimeksi mainittu, ettei uskalla tavoitella omia unelmiaan, niin voi olla sitäkin, että nuo toisten epäonnistumiset ovat vahvitus sille, ettei itsenkään kannata tavoitella omia unelmia rohkeasti, että on iso riski mennä ojasta allikkoon ja näin vahvistaa omia perusteluja ja pelkoja omalle saamattomuudelle / uskalluksen puutteelle.
Jos muissa ärsyttää jokin asia (erit. neutraali tai hyvä), niin aika usein on kyse siitä, että itsellä on ongelma ko. teeman kanssa, ja lopultakin on kyse siitä, ettei ole itse tyytyväinen ja sinut omaan toimintaana, valintoihinsa ja elämäänsä.
Itsetunnosta: Jos oma itsetunto perustuu lähinnä menestykselle ja suorituksille, ja kilpailee kovin muiden kanssa mielessään, niin toisen menestys aiheuttaa huonommuuden tunnetta ja toisen epäonnituminen paremmuuden tunnetta.
Terveitsetuntoiselle toisen menetys ei sen sijaan ole ongelma, eikä itseltä pois, eikä aiheuta huonommuuden ja epäonnistumisen tunnetta, vaan voi olla iloinen toisten puolesta. Eikä toisen epäonnistuminen myöskään aiheuta vahingoniloa.