Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tulee hyvä mieli siitä, että ihmiset epäonnistuu pyrkimyksissään

Vierailija
12.07.2026 |

Eivät saa haluamaansa opiskelupaikkaa, eroavat jne. Muiden sairastumisista ja kuolemista olen kyllä erittäin pahoillani.

En ole koskaan osannut iloita kenenkään puolesta vaan tunnen ainoastaan kateutta, jos joku muu saa jotain ja minä en. Mistä tämä kertoo?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.

Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.

Ihan itseaiheutettu kurja elämä.

Miten niin itseaiheutettu? Kyllä tuollainen itsensä erilleen laittaminen muista kertoo jostakin osattomuuden traumasta, lapsuudessa. Rakkauden puutteesta kasvuaikana. Olenko oikeassa, ap? Tunnut itsekin kärsivän pahantahtoisuudestasi. Mutta on sinussa myötätunnon pisara, eläimiinn liittyen, hyvä. Sinulla olisi mahdollisuus kasvattaa "empatialihastasi", jos saisit ehdotonta rakkautta.

Varmaan kyse on tästä. Olen kasvanut siskoni varjossa ja hän oli vanhempieni lempilapsi, jota kehuttiin ja palkittiin. Koulussakin opettajat tykkäsivät ihan muista oppilaista, niistä reippaista ja taitavista, ei tällaisista hiljaisista itkijöistä.

Ap

Vierailija
22/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.

Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.

Persoonallisuushäiriöinen ei kykenisi näkemään itsessään mitään vikaa, niin kuin aloittaja ilmeisesti kykenee.

Kerjää sääliä ja uhriutuu. Kuuluu diagnoosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on. Tunnen myötätuntoa silloin, kun jollain on hätä ja olen se tyyppi, joka käy tarkistamassa kadulla makaavan tilanteen, kun sydän ei anna jättää ketään yksin pulaan.

Ap

Narskulle on julkisivu niin tärkeä, että näytteleminen hyvää ja empaattista ihmistä onnistuu vallan hyvin 

Ei ole kyse mistään julkisivusta vaan empatiasta. Jos näen kaatuneen ihmisen, niin mietin heti miltä tuntuisi itse maata tuossa ihmisten kävellessä vaan ohi.

Tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, joilla menee huonosti, mutta en osaa iloita niiden puolesta, joilla menee hyvin.

Ap

Vierailija
24/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Minä iloitsen taas ihmisten onnistumisista. Niitä tarvitaankin enemmän. Ja tiedotusvälineiden pitäisi kertoa enemmän menestystarinoita.

Samis. Itsekin innostun muiden onnistumisista. Toki myös tuen, jos menee huonosti.

Aloittaja on luonteeltaan ehkä kateellisuuteen taipuva.

Vierailija
25/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vaan joutunut kokemaan (positiivista?) syrjintää. Ei ole sen monimutkaisempi asia.

Vierailija
26/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ihmisistä on kateellisia. Kateus tulee hyvin esiin kun itsellä ei mene hyvin. Kun omat tulot putoo ja kaveri porskuttaa, ai että!! Ittellä vielä asiat mene jotenkuten ja kaveri ostaa talon tai tekee remontin!! Kyllä se kateus alkaa kutitella varsinkin jos tilanne kestää ja kestää ja KESTÄÄ!!

Vierailija
27/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta paljon pahempaa olisi jos oikein  konkreettisesti myötävaikuttanut  siihen, että joku ei onnistu asioissaan tai kohtaa epäonnea?Sabotoit siis tahalleen asioita ?  Sehän olisi jo sairasta ilkeämielisyyttä  ja rikoksiakin ehkä? 

Itse  en ole koskaan tehnyt tuollaista eikä tulisi mieleenkään ilkkua joistain pahoista vastoinkäymisistä. Oijoi ajattele  jos jostain valehdeltaisiin että olisi noin? Kuinka paljon  saisi vihamiehiä? Ei kai  noin idiootteja ole,  että  uskooo jotain  mitä eivät ole  kuulleet suoraan  siltä henkilöltä? 

Eihön sinänsä vahingonilo ole mikään hyvä  luonteenpiirre varsinkaan ikävissä asioissa, paitsi  jos se kohdistuu sellaiseen,  joka  ihan  oikeasti on tehnyt jotsin pahaa konkreettisesti sulle tai läheisillesi. 

Joillain menee yli se silmä silmästä, hammas hampaasta  juttu. Tekevät noin jollekin joka ei ole tehnyt mitään yhtä pahaa niille. Ei välttämättä yhtikäs mitään muuta kun ehkä vähön sanonut  jotsin mistä joku ei pidä. 

Raukkamaista! Luuserimeininkiä. 

Itse kun olen ollut sellaisen rikollisen gang stalkingin  ja valheiden kohde on valehdeltu että ilkkuisi tai ei tuntisi empatiaa oikeasti joidenkin vastoinkäymisistä? En todellakaan  ole tuollainen. Ja kuinka moni on syyllistynyt pieneen vahingonilon henkilöille joiden tietää olleen asiattomyuksissa itseäsi kohtaan? 

Vierailija
28/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parasta kun on itse onnistunut ja muut epäonnistuvat 😄

Kallilla autollani bussipysäkin ohi ajaessa avaan aina ikkunan ja nauran kovaan ääneen aikuisille jotka siinä odottaa!

Vierailija
29/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Minä iloitsen taas ihmisten onnistumisista. Niitä tarvitaankin enemmän. Ja tiedotusvälineiden pitäisi kertoa enemmän menestystarinoita.

Ainoat, joiden onnistumisista oikeasti iloitsen, on mun lapset, pikkusisko, yksi nettituttavuus ja omat vanhemmat.

Ap

Vierailija
30/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaali ihminen. Kaikki noin ajattelee, ja ne jotka kieltävät valehtelevat.

Vierailija
31/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet normaali ihminen. Kaikki noin ajattelee, ja ne jotka kieltävät valehtelevat.

Olen samaa mieltä.

Harva jaksaa olla oikeasti iloinen toisen lottovoitosta, jos itse on lotonnut jo vuosia voittamatta senttiäkään. Itsepetosta väittää muuta.

Vierailija
32/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kusipää ja päästäsi sairas.

Itse olen läpikäynyt todella vaikean avioeron ja se syöksi mun aivan pohjamutiin. Kyllä pitää olla ihmisen sairas, jos tuosta iloitsee. 

Tuliko yllätyksenä, että sun huolet ei muita liikuta, kuin sinua itseäsi.

Vierailija
33/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole normaalia vaan olet ap:n kanssa pahasti päävikainen.

Vierailija
34/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen läpikäynyt todella vaikean avioeron ja se syöksi mun aivan pohjamutiin. Kyllä pitää olla ihmisen sairas, jos tuosta iloitsee. 

Siinä ap:n kaltainen kusipää. 

Kyllä kuule moni ihminen järkyttyi tuosta erosta ja mies sen hoiti. Moni on ollut huolissaan mun jaksamisesta. Kaikki eivät nimittäin ole tuollaisia kusipäitä kuin sä ja ap. 

Ja ei, ero ei ole ainoa vaikea asia mun elämässä. On ollut paljon asioita kuten syöpä. En ole päässyt elämässä helpolla ja onneksi löytyy normaaleja ihmisiä ympäriltä.

Vierailija
35/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule moni ihminen järkyttyi tuosta erosta ja mies sen hoiti. Moni on ollut huolissaan mun jaksamisesta. Kaikki eivät nimittäin ole tuollaisia kusipäitä kuin sä ja ap. 

Ja ei, ero ei ole ainoa vaikea asia mun elämässä. On ollut paljon asioita kuten syöpä. En ole päässyt elämässä helpolla ja onneksi löytyy normaaleja ihmisiä ympäriltä.

Miksi et osaa keskustella asiallisesti vaan alat haukkua tuntemattomia ihmisiä erittäin rumalla tavalla?

Ap

Vierailija
36/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, vahingonilo on paras ilo, varsinkin pariskuntien erot on ihan meheviä ilon aiheita, samoin jonkun henkilön työttömäksi jääminen ihan parasta...

Vierailija
37/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osaa keskustella asiallisesti vaan alat haukkua tuntemattomia ihmisiä erittäin rumalla tavalla?

Ap

Sitä saa mitä tilaa. Sun kaltaiset kusipäät eivät itse ole asiallisia. Olet sairas.

Vierailija
38/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vahingonilo on paras ilo, varsinkin pariskuntien erot on ihan meheviä ilon aiheita, samoin jonkun henkilön työttömäksi jääminen ihan parasta...

Klassikkoaiheita. Jokainen kipuilee pariutumisen ja työnhaun kanssa, niin tuntuu oikeudenmukaiselta ja hyvältä nähdä muillakin siinä vaikeuksia.

Vierailija
39/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitä saa mitä tilaa. Sun kaltaiset kusipäät eivät itse ole asiallisia. Olet sairas.

Olet alentnut itsesi apn tasolle, joten menetit moraalisen ylemmyytesi.

Vierailija
40/119 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikutat niin miellyttävältä ihmiseltä, että todella ihmettelen miksi miehesi halusi erota.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi