Mulle tulee hyvä mieli siitä, että ihmiset epäonnistuu pyrkimyksissään
Eivät saa haluamaansa opiskelupaikkaa, eroavat jne. Muiden sairastumisista ja kuolemista olen kyllä erittäin pahoillani.
En ole koskaan osannut iloita kenenkään puolesta vaan tunnen ainoastaan kateutta, jos joku muu saa jotain ja minä en. Mistä tämä kertoo?
Kommentit (119)
Vahingon iloinen ihminen rulettaa.
Vähän sama täällä. Vahingonilo on paras ilo. Tämä ei koske mitään eläintä ja tunnen kyllä äärimmäistä surua sille, kuka on menettänyt lemmikkinsä.
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen. Kateus on synti. Tee parannus ja älä tee enää syntiä
Helpommin sanottu kuin tehty, kun tän juuret on jossain tosi syvällä.
Ap
Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.
Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.
Ihan itseaiheutettu kurja elämä.
No huvinsa kullakin. Et ilmeisesti itse ole koskaan tavoitellut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty, kun tän juuret on jossain tosi syvällä.
Ap
Ei se helppoa välttämättä olekaan. Jumala auttaa. Joka vanhurskauteen pyrkii, sitä Herra rakastaa
Vierailija kirjoitti:
Pershäiriö. Narsismi tai epävakaa vertaa aina itseään muihin eikä kykene elämään omaa elämäänsä onnellisena.
Ja tällainen puoliso on TODELLA raskas ja vie ilon kaikilta läheisiltään. Joten aiheuttavat itse itselleen eroja ja hylkäämisiä omalla elämän asenteellaan.
En usko, että on. Tunnen myötätuntoa silloin, kun jollain on hätä ja olen se tyyppi, joka käy tarkistamassa kadulla makaavan tilanteen, kun sydän ei anna jättää ketään yksin pulaan.
Ap
Erikoista. Minä iloitsen taas ihmisten onnistumisista. Niitä tarvitaankin enemmän. Ja tiedotusvälineiden pitäisi kertoa enemmän menestystarinoita.
Olet kusipää ja päästäsi sairas.
Itse olen läpikäynyt todella vaikean avioeron ja se syöksi mun aivan pohjamutiin. Kyllä pitää olla ihmisen sairas, jos tuosta iloitsee.
Mikäpä siinä, ap. On sinullakin ilosi oltava.
Kertoo siitä, ettet ole onnellinen ja tyytyväinen omaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin itseaiheutettu? Kyllä tuollainen itsensä erilleen laittaminen muista kertoo jostakin osattomuuden traumasta, lapsuudessa. Rakkauden puutteesta kasvuaikana. Olenko oikeassa, ap? Tunnut itsekin kärsivän pahantahtoisuudestasi. Mutta on sinussa myötätunnon pisara, eläimiinn liittyen, hyvä. Sinulla olisi mahdollisuus kasvattaa "empatialihastasi", jos saisit ehdotonta rakkautta.
Jonkunlaisesta narsismista kyse.
Vierailija kirjoitti:
No huvinsa kullakin. Et ilmeisesti itse ole koskaan tavoitellut mitään?
Olen tavoitellut vaikka mitä ja tehnyt töitä näiden asioiden eteen, ja silti epäonnistunut kaikessa. Tuntuu mukavalta, kun muutkin epäonnistuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen ei kykenisi näkemään itsessään mitään vikaa, niin kuin aloittaja ilmeisesti kykenee.
Et ole AP terve, ota yhteyttä mieli ry, sieltä saat aluksi keskusteluapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että on. Tunnen myötätuntoa silloin, kun jollain on hätä ja olen se tyyppi, joka käy tarkistamassa kadulla makaavan tilanteen, kun sydän ei anna jättää ketään yksin pulaan.
Ap
Narskulle on julkisivu niin tärkeä, että näytteleminen hyvää ja empaattista ihmistä onnistuu vallan hyvin
Kyllä minäkin aikanaan iloitsin toisten menestyksestä, mutta vanhemmiten olen oppinut suhtautumaan neutraalisti asioihin jotka eivät kosketa minua suoraan, eli en tiedä kaikkia taustoja. Olen nähnyt kuinka menestys "nousee lettiin" ja sonta osuu potkuriin vieden lokaan jo aikaisemmatkin statukset.