Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan muijan ymmärtämään että kasvimaa on sen harrastus?

Vierailija
12.07.2026 |

Joo mä voin keväällä auttaa kääntämällä sen, haen multasäkkejä sun muuta.

Mutta kun se sitten on kesällä kasvussa niin mua ei kiinnosta vitunkaan vertaan olla siellä kitkeskelemässä mitään että saisi pari hassua helvetin kallista kurkkua. 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä varkaat varasti parveke laatikot oli ostettu ne Anttilasta . Mikä oli hyvä kauppa . Vei ne metalliset koukut myös !!!!      Mooses...

Vierailija
42/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen muovi rulla mikä estää rikkaruohot on hyvä mutta alle tulee hometta . Sekin pitää tuulettaa möyhentää ja vaihtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin nautin itse kasvattamista. Tunnen kuinka rahaa valuu takas kotiin päin,kun mulla kaikki yrtitkin kasvaa omassa pihassa, salaatit,kurkut. Herneitä kohta saa poimia. Mietin vielä paikkaa minne laitan omat vadelmat kasvamaan. Kalliiksi ei tule, kestolannote ja vettä. Papujakin laitoin kasvamaan ja niitäkin on poimittu. Mansikka en tarvitse kilokaupalla. Vaikka sitä kasvaa myös omalla pihalla. Tulee sen verran kun on tullakseen. 

Mihin tarvitaan papuja?

Ne ei maistu yhtään miltään ja on kuin jotain jauhoo suussa.  En ymmärrä.

Selkeesti et osaa laittaa ruokaa. Etkä ole ikinä maistanut tuoreista pavuista tehtyä ruokaa 

Vierailija
44/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä varkaat varasti parveke laatikot oli ostettu ne Anttilasta . Mikä oli hyvä kauppa . Vei ne metalliset koukut myös !!!!      Mooses...

Entä kuka vei kirjoitustaitosi?

Vierailija
45/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.

Oma mies sai joskus jonkun pikku neiti -kohtauksen ja lähti länkyttämään miksi minä en kanna tai nosta itse painavia asioita. Sain pitää tälle puhuttelun siitä miten kaikki raskaat, voimaa vaativat työt kuuluvat ihan täysin luonnostaan tälle. Sen puhuttelun jälkeen ymmärsi mikä on toimintatapa meillä. Minä olen aina tehnyt kaiken muun taloudessa tehtävän työn.

Vierailija
46/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin nautin itse kasvattamista. Tunnen kuinka rahaa valuu takas kotiin päin,kun mulla kaikki yrtitkin kasvaa omassa pihassa, salaatit,kurkut. Herneitä kohta saa poimia. Mietin vielä paikkaa minne laitan omat vadelmat kasvamaan. Kalliiksi ei tule, kestolannote ja vettä. Papujakin laitoin kasvamaan ja niitäkin on poimittu. Mansikka en tarvitse kilokaupalla. Vaikka sitä kasvaa myös omalla pihalla. Tulee sen verran kun on tullakseen. 

Mihin tarvitaan papuja?

Ne ei maistu yhtään miltään ja on kuin jotain jauhoo suussa.  En ymmärrä.

Papuja on monenlaisia. Jos härkäpapua ei lasketa, niin Suomessa kasvatetaan salko- ja pensaspapuja, jotka syödään nuorina palkoina. Ovat maukkaita ja hyvä lisuke monessa ruossa. Pavuissa on mm. rautaa ja B-vitamiineja monen muun lisäksi. 

Vierailija
47/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sä haluu tehdä tollasii juttuja yhdessä sun naisen kanssa? Toihan kuulostaa ihan lepposalta puuhalta.

M35

Koska ei kiinnosta, arvon beta. Minä harrastan jotain muuta ja meillä on muita yhteisiä harrastuksia joista molemmat tykkäävät.

Miks sä oot noin kiukkunen? Eihän pointtina muutenkaan oo se et mikä ittee just kiinnostaa van se et kivan ihmisen kanssa vähän kaikki tekeminen yhes on kivaa ja sit taas tärkeen ihmisen tärkeet jutut on sellasii mitä itekin arvostaa. Koska se toinen on tärkee.

M35

Tylsästä ei-kiinnostavasta asiasta ei tule "kivaa" vaikka sitä tekisi kenen kanssa. 

Tästä mä oon kyl vahvasti eri mieltä. Kun on kiva ja kiinnostava ihminen seurana sen kans voi tehdä vaikka kuinka tylsii aisoita yhdes ja silti on kivaa.

M35

Tämä voi päteä neutraaleihin asioihin. Mutta jos todellakin inhoaa jotakin tekemistä, niin edes se kiva ja kiinnostava ihminen seurana ei tee siitä kivaa. T. eräs, joka inhoa puutarhan hoitoa

Mul on tästä eri kokemus. Aina jos on jotain ikävii hommii tai tylsiä juttuja niistä tuleekin ihan kivaa puuhaa hyvässä seuras. Mut erilaisiihan me kaikki ihmiset ollaan.

M35

Vierailija
48/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvimaalla pitää käyttää hellehattua ja suojata kasvikset kastelulla ja joskus verkolla . Hyvää tulee saat monta purkkia säilöttyjä kurkkuja ja kurpitsaa kuin mausteita.  Opettele. Eikä kasvimaalle viedä multaa vaan lannoitetta ja tukikeppejä kuin pidä puutarha käsineet kädessä . 

Vähän sekava kirjoitus

Vierailija
49/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.

Mua on aina huvittanut puutarhaa harrastavissa naisissa just tämä, että miehet laitetaan toteuttamaan kaikki projektit. Vähän sama, kuin mies harrastaisi pyöräilyä: Valitsisi pyörän ja muut tarvittavat kamat, suunnittelisi reitit ja sitten laittaisi akan polkemaan ja jäisi itse kotiin seurailemaan kartasta, missä se vaimo polkee. 

Ei tällaisesta kyllä yhtäkään havaintoa. En tiedä ketään naista, jolla puutarhanhoito olisi niin suurisuuntaista ja raskasta, että siihen tarvittaisiin miestä. Eri asia sitten ne miehet, joille itselleen puutarha on harrastus. Tässä ketjussa on raskaaksi mainittu lähinnä multasäkkien nostaminen, itse en ainakaan siihen ole koskaan apua tarvinnut.

Vierailija
50/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies sai joskus jonkun pikku neiti -kohtauksen ja lähti länkyttämään miksi minä en kanna tai nosta itse painavia asioita. Sain pitää tälle puhuttelun siitä miten kaikki raskaat, voimaa vaativat työt kuuluvat ihan täysin luonnostaan tälle. Sen puhuttelun jälkeen ymmärsi mikä on toimintatapa meillä. Minä olen aina tehnyt kaiken muun taloudessa tehtävän työn.

Miksi se on sun mielestä luonnollista noin? Mun mielestä on luonnollista, että myös mulla naisena on oma kroppa siinä kunnossa, ja niin vahva, että jaksan nostaa myös itse. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on pitää itsensä vahvana. 

Vierailija
51/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on vetänyt ainakin herneet nenään sieltä kasvimaalta.

Eiköhän tää ole se vakiprovooja ja nyt keksi sitten tällaisen tarinan saadakseen puutarhanhoidosta tykkäävät ihmiset raivostumaan. Siellä yksinäisessä huoneessa täysin hylättynä ja yksin on kiva kun saa vaikutettua muiden ihmisten mieliin. Ihan sama minkälaisen reaktion kunhan reagoivat että tuntee olevansa olemassa.

Vierailija
52/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvimaalla ei saa kurkkua kasvamaan. Se vaatii kasvihuoneen. Ellei hän ole sen suojannut täysin suoralta auringon valolta. 

Et ole avomaankurkuista koskaan kuullut?

Vierailija
53/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina huvittanut puutarhaa harrastavissa naisissa just tämä, että miehet laitetaan toteuttamaan kaikki projektit. Vähän sama, kuin mies harrastaisi pyöräilyä: Valitsisi pyörän ja muut tarvittavat kamat, suunnittelisi reitit ja sitten laittaisi akan polkemaan ja jäisi itse kotiin seurailemaan kartasta, missä se vaimo polkee. 

Tähän antaa mallia myös nykyiset tv-ohjelmat, joissa kivasti stailatut naiset kulkee tontilla ja tekevät suunnitelmia. Kohta tulevatkin sitten työntekijät koneineen ja tarvikkeineen toteuttamaan ne suunnitelmat käytännössä. Lopuksi ihastellaan lopputulosta. Tätä ei peitellä vaan kaikki näytetään yleensä katsojille. Kotikatsomossa vaan tuppaa toisinaan unohtumaan se varsinaisen työn osuus. 

Vierailija
54/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sä haluu tehdä tollasii juttuja yhdessä sun naisen kanssa? Toihan kuulostaa ihan lepposalta puuhalta.

M35

Tuolla lohkeaa naisilta aina. Siis lempeä toisen miehen dissaaminen, niin naisväki kastuu laakista. Säälittävää.

Teetköhän sä nyt vähän liian ison jutun siitä et asioista ollaan yksinkertaisesti eri mieltä :D 

M35

Vierailija
55/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on vetänyt ainakin herneet nenään sieltä kasvimaalta.

Eiköhän tää ole se vakiprovooja ja nyt keksi sitten tällaisen tarinan saadakseen puutarhanhoidosta tykkäävät ihmiset raivostumaan. Siellä yksinäisessä huoneessa täysin hylättynä ja yksin on kiva kun saa vaikutettua muiden ihmisten mieliin. Ihan sama minkälaisen reaktion kunhan reagoivat että tuntee olevansa olemassa.

Kokemus paistaa kirjoituksestasi.

Vierailija
56/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on sun mielestä luonnollista noin? Mun mielestä on luonnollista, että myös mulla naisena on oma kroppa siinä kunnossa, ja niin vahva, että jaksan nostaa myös itse. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä tärkeämpää on pitää itsensä vahvana. 

Huh huh. Jos mä jaksan, mä teen, mutta jos mä en jaksa, on mies se, joka tekee.

Pitäskö vielä hanuri pyyhkiä, vai voisko odottaa edes vähän osanottoa talon töihin - mitä luulet.

Vierailija
57/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan kädetön kaikessa luovassa ja fyysisessä hommassa. Se ei osaa mitään miehisiä hommia. Palovaroittimen pariston vaihto on asia, josta pitää kehua puoli vuotta että olitpas pätevä kun sait sen vaihdettua. Turha odottaa että se sais viemärit puhdistettua, kyllä se olen minä joka vetää kumihanskat käteen, irrotan ritilän ja kaivelen töhnät pois.

Puutarha on kokonaan mun projekti. Mies tietää vain teoriahommat kasvinviljelystä, että sikäli hän on omalta osaltaan hyödyksi, että häneltä voin kysyä mitä lannoitusta ja kuinka paljon. Mutta muuten toteutus on mun intohimo.

Vierailija
58/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en päästä miestä lähellekään mun kasvimaata. Sille on oma erillinen pikkupläntti, josta saa hakea perunaa ja hernettä, mutta varsinaiselle kasvimaalle ei ole mitään asiaa. Oon ihan omin pikku kätösin rakentanut kasvihuoneet ja kasvimaat ja istuttanut marjapuskat. Hakenut peräkärryllä mullat, kuorikatteet, kivituhkat, hevonkakkakuormat ynnä muut. Kottikärryillä kärrännyt paikoilleen.

Kas siinä meillä onkin tehokas, 

neuvokas sigmanainen 

parasta a-ryhmää.

Hieno kommentti naiselta, joka

on monitaitoinen Justiina -

hyvällä tavalla. Ei miehen varaan

pidä liikaa laittaa. Ero voi Tinder-

aikakaudella tulla koska tahansa. 

Naisen on pärjättävä soolonakin.

🍓🥒🥕🍒🍅🥝🥔🥦

Lykkyä ja runsasta 

satoa, sitä toivottelen kaikille

kasviharrastajille. -E- 🌞

Vierailija
59/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvimaalla pitää käyttää hellehattua ja suojata kasvikset kastelulla ja joskus verkolla . Hyvää tulee saat monta purkkia säilöttyjä kurkkuja ja kurpitsaa kuin mausteita.  Opettele. Eikä kasvimaalle viedä multaa vaan lannoitetta ja tukikeppejä kuin pidä puutarha käsineet kädessä . 

Minä säilön kurkkuja kyllä omalla reseptilläni, tulee hyviä.  Mutta kurkut ostan torilta.  Ne ei maksa juuri mitään.

Vierailija
60/76 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän antaa mallia myös nykyiset tv-ohjelmat, joissa kivasti stailatut naiset kulkee tontilla ja tekevät suunnitelmia. Kohta tulevatkin sitten työntekijät koneineen ja tarvikkeineen toteuttamaan ne suunnitelmat käytännössä. Lopuksi ihastellaan lopputulosta. Tätä ei peitellä vaan kaikki näytetään yleensä katsojille. Kotikatsomossa vaan tuppaa toisinaan unohtumaan se varsinaisen työn osuus. 

Silloin ei kyse ole puutarhanhoidosta vaan pihasuunnittelusta, ja pihasuunnittelijat suunnittelevat ylernsä pihat helppohoitoisiksi eivätkä suunnittele mitään kasvimaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi