Miten saan muijan ymmärtämään että kasvimaa on sen harrastus?
Joo mä voin keväällä auttaa kääntämällä sen, haen multasäkkejä sun muuta.
Mutta kun se sitten on kesällä kasvussa niin mua ei kiinnosta vitunkaan vertaan olla siellä kitkeskelemässä mitään että saisi pari hassua helvetin kallista kurkkua.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.
Miten se nainen nostaa sen lohkon, jos se ei noista sitä multasäkkiä? Ei se huvikseen spua pyydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä haluu tehdä tollasii juttuja yhdessä sun naisen kanssa? Toihan kuulostaa ihan lepposalta puuhalta.
M35
Koska ei kiinnosta, arvon beta. Minä harrastan jotain muuta ja meillä on muita yhteisiä harrastuksia joista molemmat tykkäävät.
Miks sä oot noin kiukkunen? Eihän pointtina muutenkaan oo se et mikä ittee just kiinnostaa van se et kivan ihmisen kanssa vähän kaikki tekeminen yhes on kivaa ja sit taas tärkeen ihmisen tärkeet jutut on sellasii mitä itekin arvostaa. Koska se toinen on tärkee.
M35
Tylsästä ei-kiinnostavasta asiasta ei tule "kivaa" vaikka sitä tekisi kenen kanssa.
Oot varmaan mahtavan hyvä puoliso.
Not.
Vai onko tämä provo ja mietit entistä elämääsi?
Tai elämää joka voisi olla sinun jos saisit itsellesi naisen?
Pitäähän siellä kasvimaalla variksenpelätinkin olla.
Punajuuri kasvaa myös ja persilja kuin pinaatti. Retiisin kasvaa hyvin. Tuore salaatti. Eipä tule nälkä . Nytkin oli joku heittänyt säilöntään kelpaavia lasipukkeja korkkineen lasin keräykseen ! Pese huuhtele ja kuumenna uunissa ne hetken bakteereista ja hilloa kuin säilö itse . Opettele ja käytä sokeria suolaa etikkaa kuin valmiita säilöntä pusseja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sä haluu tehdä tollasii juttuja yhdessä sun naisen kanssa? Toihan kuulostaa ihan lepposalta puuhalta.
M35
Koska ei kiinnosta, arvon beta. Minä harrastan jotain muuta ja meillä on muita yhteisiä harrastuksia joista molemmat tykkäävät.
Miks sä oot noin kiukkunen? Eihän pointtina muutenkaan oo se et mikä ittee just kiinnostaa van se et kivan ihmisen kanssa vähän kaikki tekeminen yhes on kivaa ja sit taas tärkeen ihmisen tärkeet jutut on sellasii mitä itekin arvostaa. Koska se toinen on tärkee.
M35
Tylsästä ei-kiinnostavasta asiasta ei tule "kivaa" vaikka sitä tekisi kenen kanssa.
Tästä mä oon kyl vahvasti eri mieltä. Kun on kiva ja kiinnostava ihminen seurana sen kans voi tehdä vaikka kuinka tylsii aisoita yhdes ja silti on kivaa.
M35
Lapset pitää opettaa hoitamaan kasveja ruuaksi itse .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
M35
No ei todellakaan ole.
Ymmärrän täysin aloittajaa.
Meillä mies halusi perunamaan. Loppupelissä minä olin siellä se, joka räntäsateessa olin yksin nostamassa niitä viimeisiä perunoita. Hänellä ja lapsilla riitti innostus tasan viikon ensimmäisten perunoiden nostamisen jälkeen. Joo, ja todellakaan kukaan ei käynyt kyseistä kasvimaata kitkemässä, tms.
Nykyään meillä ei ole perunmaata, sillä irtisanoin itseni koko hommasta. Yllättäen myös miehen innostus lopahti siihen, vaikka edelleen jaksaa joka kesä voivotella, kuinka mukavaa olisi jos meillä olisi oman maan perunoita...
Muovi penkki kasvimaalla ja pesuvati . Mikä rauha ja hyvä olo . Raitis ilma .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
M35
Tästä mä oon kyl vahvasti eri mieltä. Kun on kiva ja kiinnostava ihminen seurana sen kans voi tehdä vaikka kuinka tylsii aisoita yhdes ja silti on kivaa.
M35
Tämä voi päteä neutraaleihin asioihin. Mutta jos todellakin inhoaa jotakin tekemistä, niin edes se kiva ja kiinnostava ihminen seurana ei tee siitä kivaa. T. eräs, joka inhoa puutarhan hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en päästä miestä lähellekään mun kasvimaata. Sille on oma erillinen pikkupläntti, josta saa hakea perunaa ja hernettä, mutta varsinaiselle kasvimaalle ei ole mitään asiaa. Oon ihan omin pikku kätösin rakentanut kasvihuoneet ja kasvimaat ja istuttanut marjapuskat. Hakenut peräkärryllä mullat, kuorikatteet, kivituhkat, hevonkakkakuormat ynnä muut. Kottikärryillä kärrännyt paikoilleen.
Aivan. Mullakin kasvihuone ja pihan istutukset on mun juttu. Itse hain ja kannoin ja kuoppasin noin 1400litraa multaa uusille istutuksille keväällä. Mulla ei edes haluttanu nyt lähteä miehen kanssa reissuun,kun mä hoivaan istutuksia ja syötäviä kasveja, että lähtevät juurtumaan ja voivat hyvin. Olen käyttänyt paljon rahaa,hikeä ja aikaa näihin tänä keväänä ja kesänä. Ja mulla on kolmatta vuotta eräs perennapenkki, jossa eräissä kukissa nyt ekaa kertaa tulossa nuppuja. Pitäähän mun olla katsomassa millon aukee ja minkälaisia kukkia niihin nyt oikein nouseekaan. Tänä kesänä ei matkustaminen kiinnosta. Ja sattumoisin eilen näin liljoissani liljoja syöviä tuholaisia,että eilen illalla niitä sieltä poimin pois. Miun kauniit liljat syövät!! Kolme liljapenkkiä,onneksi ovat vaan tähän mennessä yhdessä penkissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin nautin itse kasvattamista. Tunnen kuinka rahaa valuu takas kotiin päin,kun mulla kaikki yrtitkin kasvaa omassa pihassa, salaatit,kurkut. Herneitä kohta saa poimia. Mietin vielä paikkaa minne laitan omat vadelmat kasvamaan. Kalliiksi ei tule, kestolannote ja vettä. Papujakin laitoin kasvamaan ja niitäkin on poimittu. Mansikka en tarvitse kilokaupalla. Vaikka sitä kasvaa myös omalla pihalla. Tulee sen verran kun on tullakseen.
Mihin tarvitaan papuja?
Ne ei maistu yhtään miltään ja on kuin jotain jauhoo suussa. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.
Mua on aina huvittanut puutarhaa harrastavissa naisissa just tämä, että miehet laitetaan toteuttamaan kaikki projektit. Vähän sama, kuin mies harrastaisi pyöräilyä: Valitsisi pyörän ja muut tarvittavat kamat, suunnittelisi reitit ja sitten laittaisi akan polkemaan ja jäisi itse kotiin seurailemaan kartasta, missä se vaimo polkee.
Ymmärrän pointtisi. Olen ollut mukana moottoripyörän kyydissä, vaikka mp ei voisi vähempää kiinnostaa. Parisuhteessa sitä pyrkii tulemaan vastaan toisen juttuihin. Sitten se tumpelo mies heittelee kypärää katuun, kun se vanha mopo taas jättää tielle. Itselläsi on selkä ihan romuna kyydissä istumisesta, mutta ei auta kuin olla ymmärtäväinen.
Ei ikinä enää! Sinkkuna saan tehdä mikä MINUA huvittaa.
Lapset osaa kyllä kuoria rapaperiä ja osaa myös pestä kasviksia. Kuin syödä piirakkaa. Itsekasvatettu herne on sentään eri asia kuin kaupasta ostettu .
Aloittaja on vetänyt ainakin herneet nenään sieltä kasvimaalta.
Vierailija kirjoitti:
M35
Tuolla lohkeaa naisilta aina. Siis lempeä toisen miehen dissaaminen, niin naisväki kastuu laakista. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
M35
M35
Ehkä jos on soijabeta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaalla ei saa kurkkua kasvamaan. Se vaatii kasvihuoneen. Ellei hän ole sen suojannut täysin suoralta auringon valolta.
Avomaan kurkku on KURKKU.
Noh, meillä mies harrastaa auton puunausta. Useamman kerran minut on raahattu "harrastamaan" hänen kanssaan. Tsiisus, ei voisi vähempää kiinnostaa.