Miten saan muijan ymmärtämään että kasvimaa on sen harrastus?
Joo mä voin keväällä auttaa kääntämällä sen, haen multasäkkejä sun muuta.
Mutta kun se sitten on kesällä kasvussa niin mua ei kiinnosta vitunkaan vertaan olla siellä kitkeskelemässä mitään että saisi pari hassua helvetin kallista kurkkua.
Kommentit (76)
Tuo on ihan tyypillistä naisilta, kaikkea halutaan mutta mitään ei itse halua tehdä niin kaikki kaatuu miehen tehtäväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.
Mua on aina huvittanut puutarhaa harrastavissa naisissa just tämä, että miehet laitetaan toteuttamaan kaikki projektit. Vähän sama, kuin mies harrastaisi pyöräilyä: Valitsisi pyörän ja muut tarvittavat kamat, suunnittelisi reitit ja sitten laittaisi akan polkemaan ja jäisi itse kotiin seurailemaan kartasta, missä se vaimo polkee.
Ei tällaisesta kyllä yhtäkään havaintoa. En tiedä ketään naista, jolla puutarhanhoito olisi niin suurisuuntaista ja raskasta, että siihen tarvittaisiin miestä. Eri asia sitten ne miehet, joille itselleen puutarha on harrastus. Tässä ketjussa on raskaaksi mainittu lähinnä multasäkkien nostaminen, itse en ainakaan siihen ole koskaan apua tarvinnut.
Voi kuule, sä et vaan liiku tosiharrastajien piireissä! :D Some on täynnä naisten (suuriakin) puutarhoja, jossa miehet ovat tehneet kivityöt, rakentaneet pergolat, kasvihuoneet, huvimajat, pihalammet ja istutusalueet ja mitä nyt ikinä. Keväisin jaetaan kymmeniätuhansia jakoja saanutta humoristista meemiä, jossa miehen ilme, kun vaimo kertoo kesän puutarhaprojekteista. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin ymmärrän, et noi on mun juttuja. Mies tulee tärkeysjärjestyksessä viimeisenä. Miehelle ei jää aikaa, noissa hommissa mulla menee aamusta iltaan. Sen jälkeen pari kylmää huurteista ja nukkumaan. Mies tekee mitä tekee.
Näinkö häävalassa luvattiin toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuttu homma. Parisuhteessa oleva nainen kun "harrastaa" jotain mihin liittyy jotain raskaampaa väkertämistä niin oletus on että mies tekee sen. Eipä kuitenkaan näy eukkoa nostamassa lohkoa irti autosta.
Mua on aina huvittanut puutarhaa harrastavissa naisissa just tämä, että miehet laitetaan toteuttamaan kaikki projektit. Vähän sama, kuin mies harrastaisi pyöräilyä: Valitsisi pyörän ja muut tarvittavat kamat, suunnittelisi reitit ja sitten laittaisi akan polkemaan ja jäisi itse kotiin seurailemaan kartasta, missä se vaimo polkee.
Tähän antaa mallia myös nykyiset tv-ohjelmat, joissa kivasti stailatut naiset kulkee tontilla ja tekevät suunnitelmia. Kohta tulevatkin sitten työntekijät koneineen ja tarvikkeineen toteuttamaan ne suunnitelmat käytännössä. Lopuksi ihastellaan lopputulosta. Tätä ei peitellä vaan kaikki näytetään yleensä katsojille. Kotikatsomossa vaan tuppaa toisinaan unohtumaan se varsinaisen työn osuus.
Silloin ei kyse ole puutarhanhoidosta vaan pihasuunnittelusta, ja pihasuunnittelijat suunnittelevat ylernsä pihat helppohoitoisiksi eivätkä suunnittele mitään kasvimaita.
Liian monimutkaisia lauseita?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on vetänyt ainakin herneet nenään sieltä kasvimaalta.
🤣🤣🤣🤣👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
nyt oli hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisesta kyllä yhtäkään havaintoa. En tiedä ketään naista, jolla puutarhanhoito olisi niin suurisuuntaista ja raskasta, että siihen tarvittaisiin miestä. Eri asia sitten ne miehet, joille itselleen puutarha on harrastus. Tässä ketjussa on raskaaksi mainittu lähinnä multasäkkien nostaminen, itse en ainakaan siihen ole koskaan apua tarvinnut.
Voi kuule, sä et vaan liiku tosiharrastajien piireissä! :D Some on täynnä naisten (suuriakin) puutarhoja, jossa miehet ovat tehneet kivityöt, rakentaneet pergolat, kasvihuoneet, huvimajat, pihalammet ja istutusalueet ja mitä nyt ikinä. Keväisin jaetaan kymmeniätuhansia jakoja saanutta humoristista meemiä, jossa miehen ilme, kun vaimo kertoo kesän puutarhaprojekteista. Jne.
Mahtaa olla sulla ikävä elämä kun asenteesi on noin negatiivinen. Jokaista asiaa voi katsoa positiivisesti, neutraalisti tai negatiivisesti. Se miten katsot asioita tekee sinun elämästäsi sellaisen.
Onneksi sinulla ei (enää) ole vaimoa. Tuollainen katkeruus pilaisi vaan koko perheen elämän.
Minulta vain tuo yksi aiempi
tsemppausviesti. Ei
enempää kommentteja
tässä - eikä muissa ketjuissa. E
Onko kukaan kasvattanut cherry cascade eli 100's and 1000's tomaattia?
Mulla on niitä nyt ekaa kertaa ja olen todella hämmästynyt sen kasvuvoimasta. Ne on tällä herkellä sellaisen neliön peittäviä molemmat ja niin täynnä kukkia, että tullee monta ämpärillistä kirsikkatomaatteja tänä vuonna. Ja mulla on muitakin suurituotuoisia tomaatteja mm ildejä kasvamassa.
Tänä vuonna voi sitten ilahduttaa ystäviä pitämällä heidätkin tomaateissa.
Kuinka ison sadon olette saaneet cherry cascadesta?
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaalla ei saa kurkkua kasvamaan. Se vaatii kasvihuoneen. Ellei hän ole sen suojannut täysin suoralta auringon valolta.
Et ole avomaan kurkuista koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niitä nyt ekaa kertaa ja olen todella hämmästynyt sen kasvuvoimasta. Ne on tällä herkellä sellaisen neliön peittäviä molemmat ja niin täynnä kukkia, että tullee monta ämpärillistä kirsikkatomaatteja tänä vuonna. Ja mulla on muitakin suurituotuoisia tomaatteja mm ildejä kasvamassa.
Tekihän se satoa, mutta valtaosa jäi tosi pieniksi kooltaan. Ei minusta mikään kovin ihmeellinen lajike, kerran vaan kokeilin ja totesin ettei maksa vaivaa. Tiny tim on mun suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on vetänyt ainakin herneet nenään sieltä kasvimaalta.
🤣🤣🤣🤣👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
nyt oli hyvä!
Ei ollut.
Minä lopetin ja täytin 61 vuotta. Olen pitkä ja kankea. Uusi harrastus löytyi eli pörssi. Paljon helpompaa ja kahvia voi juoda samalla. Jännitystäkin riittää. Nyt voi ostaa kaupasta kaiken mitä haluaa. Ei mieskään enää voi kuittailla että sinun harrastus. Enää en voimia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaalla ei saa kurkkua kasvamaan. Se vaatii kasvihuoneen. Ellei hän ole sen suojannut täysin suoralta auringon valolta.
HÄH ! Mites avomaankurkku ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekihän se satoa, mutta valtaosa jäi tosi pieniksi kooltaan. Ei minusta mikään kovin ihmeellinen lajike, kerran vaan kokeilin ja totesin ettei maksa vaivaa. Tiny tim on mun suosikki.
Oliko se kasvamassa sulla missä ja miten isossa astiassa?
Mulla noi on 80 litran astiassa ja kasvihuoneessa. Mietin että miten eri kasvupaikka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja aika heikko saa olla, jollei multasäkkiä saa nostettua. Jos näin on, niin kuntokuurille pikapikaa.
Senkin romanttinen höpsö! Pusipusi!