Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva koiranhoitoavun pyytäminen kyllästyttää

Vierailija
12.07.2026 |

Tyttäreni otti hiljattain koiran, ja siitä lähtien sitten on oletettu meidän hänen vanhempiensa hoitavan koiraa vähän väliä. Kun asutaan aika lähellä. Pidämme koirasta, mutta emme tarkoituksella itse ole ottaneet koiraa, kun ei haluta sitoutua hoitoon, siivoamiseen yms. Nytkin kun sillä oli juoksu, niin ei ole kiva hoitaa. Miten sanoa asiasta niin, että kukaan ei suutu.

Ollaan kaikkiaan niin paljon autettu lastenlasten hoidossa yms, mutta tässä tuntuisi meidän raja menevän, ikää kun alkaa jo olla meillä.

Älkää ottako koiraa, jollette tiedä itse pystyvänne sen hoitamaan!

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihmeellistä kun suomalainen ei osaa sanoa EI KÄY. Täällä sitten vingutaan.

Miksi se on aina sen vastuu laittaa ne rajat jolta apua pyydetään? Tavallaan pakotetaan se toinen tuntemaan olonsa itsekkääksi ja huonoksi. Ei ymmärretä lausetta "olisi kiva auttaa, mutta olen aika kiireinen/väsynyt jne." Vasta kun sanotaan tylysti että en hoida, niin sitten uskotaan. Voisiko ihmisiltä odottaa perusymmärrystä siitä, missä määrin ja missä tilanteessa apua voi pyytää? Ja minimissään tarjota vastavuoroisesti apua. Ihan terve järki sanoo, että ei ole ok hoidattaa jatkuvalla syötöllä lapsia ja lemmikkejä muilla. 

Siksi, että on ihan yhtä itsekästä olettaa toisen lukevan ajatuksiasi kuin sen toisen olettaa että hoidat aina mielelläsi. Sun perusymmärryksesi ei ole mikään universaali totuus vaan itsekkään mielesi itsekäs tuotos

Vierailija
102/103 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihmeellistä kun suomalainen ei osaa sanoa EI KÄY. Täällä sitten vingutaan.

Miksi se on aina sen vastuu laittaa ne rajat jolta apua pyydetään? Tavallaan pakotetaan se toinen tuntemaan olonsa itsekkääksi ja huonoksi. Ei ymmärretä lausetta "olisi kiva auttaa, mutta olen aika kiireinen/väsynyt jne." Vasta kun sanotaan tylysti että en hoida, niin sitten uskotaan. Voisiko ihmisiltä odottaa perusymmärrystä siitä, missä määrin ja missä tilanteessa apua voi pyytää? Ja minimissään tarjota vastavuoroisesti apua. Ihan terve järki sanoo, että ei ole ok hoidattaa jatkuvalla syötöllä lapsia ja lemmikkejä muilla. 

Siksi, että on ihan yhtä itsekästä olettaa toisen lukevan ajatuksiasi kuin sen toisen olettaa että hoidat aina mielelläsi. Sun perusymmärryksesi ei ole mikään universaali totuus vaan itsekkään mielesi itsekäs tuotos

-eri

Kyl itse pitää tajuta, että liika on liikaa. Mitä onnettomia nää nykyään on nuo

nuoret aikuiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiminlyö koiran hoitoa ja eivät enää uskalla tuoda sitä enää teille. Meille ei tuotu enää kun kävi ilmi tyttären koiran syöneen ruoka-astian nälkäänsä

Tapa lapsenlapset niin eivät enää tuo niitä hoitoon.

Koirastahan tuo edellinen kirjoitti🤪🤪

Ei niitä lapsenlapsiakaan enää tule hoitoon. Pitävät meitä höperöinä. Hyvä näin. Ei ole turhia vastuita, kun eivät voi koskaan tietää mitä tapahtuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän