Jatkuva koiranhoitoavun pyytäminen kyllästyttää
Tyttäreni otti hiljattain koiran, ja siitä lähtien sitten on oletettu meidän hänen vanhempiensa hoitavan koiraa vähän väliä. Kun asutaan aika lähellä. Pidämme koirasta, mutta emme tarkoituksella itse ole ottaneet koiraa, kun ei haluta sitoutua hoitoon, siivoamiseen yms. Nytkin kun sillä oli juoksu, niin ei ole kiva hoitaa. Miten sanoa asiasta niin, että kukaan ei suutu.
Ollaan kaikkiaan niin paljon autettu lastenlasten hoidossa yms, mutta tässä tuntuisi meidän raja menevän, ikää kun alkaa jo olla meillä.
Älkää ottako koiraa, jollette tiedä itse pystyvänne sen hoitamaan!
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan minä hoidin itse lapseni ja olen hoitanut itse koiranikin. Ei tullut mieleenkään työntää lapsia hoitoon isovanhemmille.
Isovanhemmista olisi varmaan ollut kiva ottaa lapset hoitoon välillä.
Jos et halua sanoa suoraan niin sano, että teillä on muuta menoa. Itse en kehtaisi pyytää noin usein ketään hoitamaan koiraani ilmaiseksi. Siksi suosin koirahoitolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan minä hoidin itse lapseni ja olen hoitanut itse koiranikin. Ei tullut mieleenkään työntää lapsia hoitoon isovanhemmille.
Isovanhemmista olisi varmaan ollut kiva ottaa lapset hoitoon välillä.
No vanhempani luo roudasi sisko lapsensa koko kesiksi, joululomiksi ja hiihtolomiksi. Veljet piti poikinensa äitini kotia viikonloppuisin täysihoitolana. Että ei varmaan olis halunnut lisää porukkaa täysihoitoon.
Puolison vanhemmille taas työnsi puolison sisko lapsensa jatkuvaan hoitoon kun se sisko opiskeli uutta ammattia. Niillä heidän pappa ei osallistunut mihinkään kodin askareisiin ja mummo oli jo vanhakin.
Kannattaisko sun keskustella tyttären kanssa sen sijaan että nalkutat täällä ventovieraille?
Oletan että tässä nerokkaasti piilotrollataan ja "koira" on todellisuudessa lapsi.
Oon sanonut, että olen allerginen koirille. Että puhjennut näin mummuiässä😜
Ei ole muuta keinoa kuin kestää omat epämiellyttävät tunteensa ja sanoa, että enää ei käy. Piste. Aikuinen ihminen ottaa vastuun itsestään ja teoistaan, ja tämä koskee teitä molempia. Sinä sanot, että ei käy ja pidät siitä kiinni, vaikka miten tuntuisi kamalalta. Ja tytär ottaa puolisoineen vastuun hankkimastaan lemmikistä, kuten aikuinen eikä 7v hamsterin omistaja.
T: usein matkaava, minulla ei ole edes huonekasveja, joille pitäisi saada hoitaja matkojen ajaksi.
Kaikkea ei voi saada. Ei voi hankkia koiraa ja samaan aikaan pitää vapautta reppureissata ympäri maailmaa miten huvittaa. Ei voi hankkia lapsia js nukkua mielein määrin, koska ne lapset pitää hoitaa. Ei voi hankkia parisuhdetta ja elää kuin sinkku.
Tytär on valinnut koiranomistajan elämän ja ei voi elää kuten koiraton.
Eksäni siskonpoika, nuori aikuinen, vei aina kesäksi koiransa kasikymppiselle isoäidilleen. Koira oli vanha, ja sillä oli ilmeisesti kipuja, koska se alkoi purra hoitajaansa. Isoäiti valitti meille, koska ei uskaltanut sanoa tyttärenpojalleen ettei uskalla enää ottaa purevaa koiraa. Kun puutuimme asiaan sivusta, tyttärenpoika suuttui ja lopetti koiran.
Laiminlyö koiran hoitoa ja eivät enää uskalla tuoda sitä enää teille. Meille ei tuotu enää kun kävi ilmi tyttären koiran syöneen ruoka-astian nälkäänsä
Vierailija kirjoitti:
Itse en hoitaisi muiden rakkeja, en halua haisevia, kuolaavia, karvoja levittäviä elukoita kotiini. Koirat ovat epäsiistejä ja ällöttäviä, samanlaisia ovat niiden omistajat tyhmää sakkia. Hoitakoon itse rakkinsa, kun kerran on otettu.
Nämä tuntuvat olevan itsekästä kansanosaa nämä rakin omistajat, sotkevat ympäristöä missä muut kulkevat ja hoidattavat elukkansa vielä muilla ihmisillä, törkeää sakkia.
Ketään ei kiinnosta mitä mieltä sinä olet koirista.
Vierailija kirjoitti:
Laiminlyö koiran hoitoa ja eivät enää uskalla tuoda sitä enää teille. Meille ei tuotu enää kun kävi ilmi tyttären koiran syöneen ruoka-astian nälkäänsä
Toivottavasti teitte eläinsuojeluilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teitte eläinsuojeluilmoituksen.
Jaa että mistä? Itsestämme??
Vierailija kirjoitti:
Eksäni siskonpoika, nuori aikuinen, vei aina kesäksi koiransa kasikymppiselle isoäidilleen. Koira oli vanha, ja sillä oli ilmeisesti kipuja, koska se alkoi purra hoitajaansa. Isoäiti valitti meille, koska ei uskaltanut sanoa tyttärenpojalleen ettei uskalla enää ottaa purevaa koiraa. Kun puutuimme asiaan sivusta, tyttärenpoika suuttui ja lopetti koiran.
No ajattelehan tätä; mun veli, joka piti äitini kotia täysihoitolana, yritti nakittaa metsästyskoiran iäkkään äitini hoidettavaksi vakituisesti. Että veli vain käy koiran kanssa rannalla ja pupumetsällä kesäaikoina. Että veli ottaa sen koiran silloin äidiltä mukaan niille reissuille.
Noh tossa kohtaa mun äidillä kulki raja. Ei ottanut koiraa vakituisesti kotiinsa, vaan veli pitää sitä metsästyskoiraa kaupungissa omassa kodissaan
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni otti koiran puolisonsa kanssa.sanoin heti,etten sitten hoida sitä.en ole koiraihminen.tulevia lapsenlapsia aion kyllä hoitaa,tietenkin.
Minkähän takia te kersojen perseiden palvojat ette koskaan osaa kirjoittaa kunnolla? Johtuisikohan se matalasta älykkyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Tapa lapsenlapset niin eivät enää tuo niitä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapa lapsenlapset niin eivät enää tuo niitä hoitoon.
Koirastahan tuo edellinen kirjoitti🤪🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tuntuu että olen kusipää jos en suostu, mutta kun se pyytämisen raja ei tule vastaan missään
Joko olet se kusipää, tai uhraat oman elämäsi ja limpakkosi
No ei kellään ole velvollisuutta hoitaa toisen koiraa eikä lapsiakaan. Itse niistä on päävastuussa. Vaikka olis läheinen.
Minäkin tunnen tällaisen prinsessan, joka on aina saanut ja saa mitä haluaa, eikä hetkeäkään mieti asioita muiden kannalta. Mahdollistajina vanhemmat, jotka väsyneenä ja jo iäkkäinä hoitavat lapsia ja koiraa aivan valtavasti. Kieltäytyminen tai rajan asettaminen ei ilmeisesti ole koskaan käynyt heillä mielessäkään. Ilmeisesti tytön mielen pahoittuminen on asia, jota on koko hänen elämänsä ajan vältetty. Enpä tiedä kummassa on enemmän syytä.