Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokalutusten Ma-Ke-pino**

21.05.2007 |

Hu-huu-huomenta! Missäs kaikki?

Mulla olikin tänään neuvola, olin menossa vasta viikon päästä mut onneks huomasin ajoissa. Kaikki on hyvin, sf-mittakin otettiin nyt ekaa kertaa ja oli 19cm. (Eli sama kuin Nellillä, ihan normaali se on =D ) Paljon mulle kyllä painoa tulee, nyt ollaan jo 7,5kilon kokonaisvauhtiin päästy mut mikäs siinä. Mielummin ruokaa ku oksentelua.. Huomenna on rakenneultra ja tuun sit kuulumisia jakamaan. Ihan parissa päivässä liikkeet on voimistuneet et tuntuu vatsan päälle hyvin. Uusia vaivoja tai valittamisen aiheita ei oo joten Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ä ja masu 21+0

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lomaterveisiä. En olekaan kirjoitellut kohta kahteen viikkoon. Palasimme sunnuntaina Kreetalta, jossa oli varsin rentouttavaa lomailla. Mieheni kanssa pidämme enemmän kaupunkilomista, mutta kyllä vajaan vuoden ja viiden kuukauden ikäisen taaperotytön kanssa oli varsin mukava viettää aikaa rantalomakohteessa. Oli ihana saada vaihtelua arkeen!

Olen lukenut kaikki viime aikojen Lokalutusten keskustelut läpi ja monikin asia pyörii mielessäni. Koetan kommentoida niitä myöhemmin tai edes ottaa osaa keskusteluun.

07MAMMALLE terkkuja: Minut ehkä tunnistatkin Yahoon listan perusteella. Olen yksi heistä, joille lähetit ihania kesäisiä vaatteita. :)

Monella on ollut mukavia ultrakuulumisia. Ja aika moni on saanut selville myös masuvauvansa sukupuolen tai ainakin arvailuja siitä. Minä varasin eilen ajan 4D-ultraan, jonne aika on 5.6. Jännää!

FUDGIKSELLE, joka ei tätä luekaan ihan heti, hyvää matkaa Euroopan halki. Itse teimme ihan samanlaisen reissun kesällä 2005, jolloin odotin esikoistani. Olin silloin menossa raskausviikolla 16 (vai oliko se 17...) ja todella hienosti jaksoin automatkan. Majapaikkojakin löytyi mukavasti Saksasta, Tanskasta ja Ruotsista, joissa yövyimme. Lähtömaahan meillä oli sama kuin Fudgiksella. Innolla odotankin matkakuulumisia ensi viikolla!

Liikunnasta oli puhetta. Ennen esikoisen syntymää harrastin innokkaasti juoksemista ja pyöräilyä. Juoksin yleensä sellaisia 5-12 kilsan lenkkejä 3-4 kertaa viikossa. Esikoisen syntymän ja pitkän imetyksen (joka loppui vasta nyt helmikuussa) vuoksi juokseminen jäi ja on edelleen tauolla. Toivon aloittavani sen uudelleen sitten aikanaan.

Nyt iltapalalle,

Ghihi (rv 20+6 Puoliväli ylittyi lomalla!)

Vierailija
22/26 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lokalutuisiin Selma! Ja onnittelut rakenneultrassa käyneille!

Pikaisesti tulin vaan neuvolakuulumiset kertomaan:

Hb 113

Verenpaine 116/63

Pissa puhdas (vaikka olin syönyt kakkua 2 h ennen)

Kohdunpohjan korkeus 18 cm

Sikiön syke 140

Painoa tullut 540 g/viikko (!)

Sokerirasitukseen laitettiin lähete. Mun äidillä on diabetes, joten mun on pakko siihen mennä.

Että semmoisia. Viime raskaudessa kohtu oli suurempi pienemmillä viikoilla ja omaa painoa oli 5 kilsaa vähemmän.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille!

Ykä 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghigi, Tervetuloa lomalta takaisin! Hyva, etta oli ihana loma. Pienen taaperon kanssa rantaloma on kylla ehdoton ¿Lomasta nauttii itsekin kaksin verroin, kun voi katsoa pienen taaperon iloa! (Oi mika hiekkalaatikko ranta onkaan!) Tama on kylla parasta aikaa raskaudessa matkustaa. Mekin lahdetaan ylihuomenna Memorial Day:n viettoon Utahin Moabiin ja ihan kohta Suomeen. Jipii.

Taytyypa lukea viestit viela tarkemmin, kun missasin nama Fudgiksen matkasuunnitelmat! Hyvaa matkaa joka tapauksessa.

Selmalle tervetuloa!

Ghigi:

Ja lomaterveisiä. En olekaan kirjoitellut kohta kahteen viikkoon. Palasimme sunnuntaina Kreetalta, jossa oli varsin rentouttavaa lomailla. Mieheni kanssa pidämme enemmän kaupunkilomista, mutta kyllä vajaan vuoden ja viiden kuukauden ikäisen taaperotytön kanssa oli varsin mukava viettää aikaa rantalomakohteessa. Oli ihana saada vaihtelua arkeen!

Olen lukenut kaikki viime aikojen Lokalutusten keskustelut läpi ja monikin asia pyörii mielessäni. Koetan kommentoida niitä myöhemmin tai edes ottaa osaa keskusteluun.

07MAMMALLE terkkuja: Minut ehkä tunnistatkin Yahoon listan perusteella. Olen yksi heistä, joille lähetit ihania kesäisiä vaatteita. :)

Monella on ollut mukavia ultrakuulumisia. Ja aika moni on saanut selville myös masuvauvansa sukupuolen tai ainakin arvailuja siitä. Minä varasin eilen ajan 4D-ultraan, jonne aika on 5.6. Jännää!

FUDGIKSELLE, joka ei tätä luekaan ihan heti, hyvää matkaa Euroopan halki. Itse teimme ihan samanlaisen reissun kesällä 2005, jolloin odotin esikoistani. Olin silloin menossa raskausviikolla 16 (vai oliko se 17...) ja todella hienosti jaksoin automatkan. Majapaikkojakin löytyi mukavasti Saksasta, Tanskasta ja Ruotsista, joissa yövyimme. Lähtömaahan meillä oli sama kuin Fudgiksella. Innolla odotankin matkakuulumisia ensi viikolla!

Liikunnasta oli puhetta. Ennen esikoisen syntymää harrastin innokkaasti juoksemista ja pyöräilyä. Juoksin yleensä sellaisia 5-12 kilsan lenkkejä 3-4 kertaa viikossa. Esikoisen syntymän ja pitkän imetyksen (joka loppui vasta nyt helmikuussa) vuoksi juokseminen jäi ja on edelleen tauolla. Toivon aloittavani sen uudelleen sitten aikanaan.

Nyt iltapalalle,

Ghihi (rv 20+6 Puoliväli ylittyi lomalla!)

Vierailija
24/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Uutu, minäkään en vielä ole tuntenut vauvan liikkeitä, en ainakaan sellaisia, että voisin varmaksi sanoa. Alkaa kyllä vähän jo harmittaan, melkein hommasin jo koti dopplerin, että voisi edes sydänääniä kuunnella. Mutta maltoin vielä...

AJL: olitteko kuunnelleet sydänääniä tuolla laitteella, vai mies paljaalla korvalla?

Meillä mies eilen illalla yritti, ei ollut varma mitä kuuli, mutta epäili, että voisi lähteä lapsesta =) ota sitten selvää.. vai voiko äänet näillä viikoilla vatsan läpi jo kuulua?

Sitten, neuvola on vasta 12.6 silloin puoliväli just ohitettu. Viimeksi kun neuvolassa olin, terkka kysyi, aionko mennä vielä yksityiselle ultraan. Vastasin, että juu siihen 4d juttuun meinaan. Terkka oli sitä mieltä, että voisin mennä jo viikoilla 18-22 että saisi rakenneultran samalla. Mutta onko noilla viikoilla siitä 4d- ultrasta vielä niin suurta iloa, kuin vasta vähän pidemmällä?

En kyllä aio kahdesta eri reissusta enää yksityiselle maksaa, enkä nyt oikein tiedä miten tämän pulman ratkaisisin.

Oletteko te kaikki, joilla kunta ei rakenneultraa tarjoa, silti käyneet siinä yksityisellä? Alunperin en edes ajatellut käydä, mutta kun terkka sen puheeksi otti..

Onko muuten kukaan muu lukenut uutta odotus&vauva lehteä, jossa väitettiin, että tämän vuoden alusta olisi sellainen asetus tullut voimaan, että kaikkien kuntien on tarjottava kaksi ultraa, koska odottajat eriarvoisessa asemassa. Kunnilla kolme vuotta aikaa aloittaa uusi käytäntö. Mielestäni hyvä juttu.

Kauheesti tuntuu tekstiä tulevan, mutta eiköhän tässä tähän hätään ollut kaikki mitä just nyt mielessä.

Pepiliina 17+3

Vierailija
25/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia. Aika menee niin vauhdilla. En voi uskoa, että toiset meistä ovat jo ylittäneet puolivälin. Itsestäni tuntuu, että vastahan se raskaustesti näytti plussaa!

Neuvolassa oli kaikki hyvin. Ajattelin, että varmaan ainakin verenpaineet on koholla, kun on ollut kauhea häslinkin muuton kanssa ja esikoinen vielä siinä samalla kipeänä. Mutta hyvin on pikkuinen siellä masussa kestänyt tämän muuttovilskeen. Nyt sitten rauhoitellaan elämää uudessa kodissa! Rakenneultra on mullaki vasta kesäkuun puolella. Odottelen sitä jo innolla!

Nyt minäkin olen alkanut tuntea vaavin liikahduksia. Vielä ovat kovin hentoja, mutta eiköhän ne tästä pikkuhiljaa voimistu.

Enni rv 17+5

Vierailija
26/26 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä espanjasta! Mekin palattiin lomalta maanantaina ja oli ihan kiva matkustaa tuon 11kk kanssa. Hyvin sujui kaikki ja mukavaa vaihtelua oli. Tämä toinen raskaus kuluu siivillä ja puoliväli tulee käsittämättömän nopeasti! Ehdottomasti paras hetki matkustaa oli nyt! Lomalla alkoi tuntua myös säännölliset liikkeet masu Hipulta!

Ruusu rv 19+2