***KesäHeinät-07 viikkoon 21***
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[/quote]
Kommentit (73)
Yritän nyt tässä pikaisesti laittaa kommentteja teille...
Misti: ei se masukuvasi yöunia vienyt ;)
Hyvät arvot sulla!
Pelkopolin nroa ei vaan ole missään :( Ja netissä mainitaan, että lähetteellä... Tarttee ottaa nlassa puheeksi, ens kerta on vaan lääkärikäyntikerta, samalle ajalle laitettu monta odottajaa sille lääkärille, ettei siinä vaan oikeen ehdi kenenkään kanssa purkaa mieltään...
Pals: Kuplavolkkari oliskin ihana :) Mun miehen porukoilla oli sellainen 70-luvun puolivälissä, kolme lasta istui takapenkillä, äiti ajoi ja isä kommentoi vieressä sitä ajamista ;) Ja kerran olivat kuskanneet vielä pyykkikoneen siellä katolla, mökille tuli halvemmaksi viedä vanha kone kotoota ja ostaa sinne kaupungista uusi kuin ostaa mökkipaikkakunnalta, mahtoi olla näky ;) Ja matkaa kuitenkin n. 800km, taisi bensaakin palaa...
Senniina: Kohdunsuupuudutus muakin kiinnostais, hiukka vaan mietityttää siinä sitten se anturi, joka vauvan päähän ruuvataan... Epiduraalia en kyllä millään haluaisi, paitsi jos olis " pakollinen" vauvan voinnin vuoksi (ts. jos unohdan vaikka sen hengittämisen). Ja vähän jäi sellainen kuva valmennuksesta, ettei sitä kohdunkaulanpuudutusta osata laittaa, kun niin harvoin sitä pyydetään :O
Veruska: harmillista, ettei sivut pelitä :(
Mukavaa lomailua siskon luona =)
ElluP: Meille nyt jo valmennuksessa muuten sanottiin, että etenkin kesäaikaan voi vuodeosastopaikkaa joutua odottelemaan sermin takana käytävällä! Eli ihan kuin Teho-osastosta :( Ei siellä välttämättä ole päteviä tuuraajia edes, just viime kesänä oli juttua lehdessä, että pahimmassa tapauksessa kaikki vuorossa olevat kätilöt ovat hoitaneet ed. synnytyksen jopa 10v. sitten, vaikka joka vuoroon _pyritään_ laittamaan edes yksi kätilö, joka olis ihan just niitä hommia tehnyt.. Joten hirvittää kyllä senkin puolesta. Ja kun mun kaveri viime kesänä sinne soitteli, että koska kannattais lähteä kotoota sairaalaan, niin puhelimeen vastannut oli sanonut, että etköhän sinä itse paremmin tiedä (kaverillani entuudestaan yksi lapsi)..
HIenoa, että siellä raskaus sujuu mallikkaasti =)
Monument: sun tarttee laittaa lappu selkään, että oot raskaana ja etupuolelle kyltti, jossa nuolen kanssa että BABY... Ite oon suunnitellut samaa, kun tuntuu, ettei lenkillä kehtaa mahaansa pidellä, kun ei toi mun maha näy, kun on urheilutakki päällä..
Hyvä, että ootte saaneet valmennuksista jotain irti!
Misti & ElluP: terrorisoikaa rauhassa van, että pysyy viestiketju pystyssä hyvin =)
Minä olen nyt tosiaan lähdössä maalle tänään, palaan sunnuntaina. Yritän ainakin päästä lukemaan viestejänne jossain vaiheessa ja ehkä kirjoitankin jotain, jos siellä modeemiyhteys yhtään pelittää...
Tuolla kommenttien seassa tulikin jo juttua siitä pelkopolista yms.
Se piti vielä laittamani, että eilen kävely sujui taas hyvin, kävelin oikeinkin reippaasti ja kuinka ollakaan, puolen tunnin jälkeen tuli menkkamaista kipuilua etenkin selkäpuolelle ja loppumatka sujuikin sitten huomattavasti hitaammin kärvistellessä :( Mutta kun kerran se kävely sujui ja oli kivaa, niin tuli oikein rehkittyä :O
Illalla selkä oli kipeä, enkä meinannut yöllä saada nukuttuakaan :(
Mukavaa loppuviikkoa kaikille =)
Kuutar & E-L. 35+1
Kuutar78 - pelkopolista, etkös sinäkin ole taysin " asiakas" ?
Soita äitipolille, koska pelkopoli toimii siellä. Ja ole tiukkana asiastasi! Voi kyllä olla hankala saada aikoja,en tiedä antavatko tosiaan jos ei ole " lähetettä" , minähän käydessäni diabetesjutuissa äitipolilla, otin asina puheeksi ja lääkäri oli sitä mieltä ettei aikaa anneta mulle, mutta kätilö otti ja varasi ajan mulle lääkärin vastustuksesta huolimatta :)
8.6 sain ajan ja se varattiin jo huhti-toukokuun vaihteessa.
Ihania masukuvia olitte laittaneet, meikä jättää suosiolla oman masunsa kuvaamatta :)
Misti, joo tässä mansen seuduilla asustelen ja taysis synnytän, nyt ekaa kertaa siinä laitoksessa. Katsotaan osutaanko samaan aikaan laitokselle :) mulla kaksi lapsista syntynyt tasan viikolla 38 ja loput vaihtelevasti, tämähän nyt ei ilmeisesti mene yli, koska sanoi lääkäri että käynnistetään viimeistään laskettuna päivänä, ehkä jo aikaisemminkin.
Eilen pyörin kaupoissa ja sain itseni kipeäksi, kramppasi kyljet, supisteli ja pohkeet huusi hoosianna ja lonkat samoin kun pääsin kotiin.
Alkaa meikämamman shoppailureissut olla tehty hetkeksi. Tosin mä kyykin tuolla takapihalla ja istutin kukkia ja tomaatintaimia aamun joten ei viisasta lähteä sen jälkeen kaupungille!
Huomenna oliskin sit taas neuvolapäivä.
Terkkuja kaikille :)
Lomalainenkin ilmoittautuu...
Viikko meni totutellessa tähän kotona oleiluun, nyt on aivan taivaallisen ihanaa saada aloitella aamut rauhassa ja puuhastella kaikkea kevyttä! Just heitin pyykkikoneeseen pienet vaaleansiniset vaatteet, eikä ikinä oo pyykinpesu ollut näin mukavaa! Taitaa kyllä loppua tämä hehkutus aika nopsaan, kun tulee päivittäiseksi touhuksi tuo pikkuvaatteiden peseminen, mutta täytyy ottaa nyt kaikki ilo irti ;)
Monument kyseli kilpirauhasesta: ei oo koskaan ollut mitään häikkää. Mystinen juttu nuo sahalaidat näkökentässä, ja todellinen yhteensattuma kun meillä molemmilla niitä on.
Mä nyt täällä kovasti toivon, että Ilmari perii isänsä näkökyvyn, miehellä kun ei ole laseja ollenkaan ja näki ennen kuin haukka. Sitten pelasivat yksissä polttareissa värikuulasotaa, ja hupsista, meni kuula toisesta silmäkulmasta sisään ja siitä sitten sen silmän näkökyky lähti. Meidän perheessä siis keskimäärin näkemisen kanssa hiukan haasteita ;)
Mahasta mittasin äsken ympärykseksi 105 cm. Ilmari riehuu muutaman kerran päivässä oikein tosissaan, ja on huvittavaa katsella koko mahakomeuden heiluvan ja hyppivän. Välillä kyllä liikkeet melkein jo sattuu, kun alkaa olla vauvalla kokoa. Maanantaina onkin sitten lääkäri, joka toivottavasti antaa kokoarvion. SF-mitan mukaan menee keskikäyrällä, eikä maha mikään tolkuttoman jättiläinen kai olekaan.
Viimeksi neuvolassa mulle oli tullut painoa +900g/vko... Toivottavasti ois vähän vähemmän seuraavalla kerralla!
Vielä töitä uurastaville mukavia työpäiviä, Ellulla vetelee muistaakseni aika viimeisiä, mutta ainakin Monumentilla on vielä viikkoja jäljellä.
Ja kaikille hyviä vointeja ja kunnon yöunia!
Koala ja Ilmari (rv 35+0)
Monumentille minäkin sanoisin, että hyvin on ainakin sf-mittojen perusteella vatsa kasvanut! Mulla eilen neuvolassa (33+4) mitta oli 29,5 ja ihan keskikäyrällä. Tosin vauva on jo laskeutunut, mutta silti. Kaikilla vaan ei samanlailla pullahda maha esiin, kuin esim. allekirjoittaneella :) Muistan hyvin esikoisen aikaan, kun käytiin silloiseen synnäriin tutustumassa, niin siellä oli pariskunta, jonka mukanaoloa ihmettelin koko kierroksen ajan. Vasta lopussa selvisi, että heillä oli la:aan enää 2 vkoa aikaa, mutta mahaa ei huomannut ollenkaan! Eli ei se koko aina kaikkea kerro :) Tietysti jotkut " etuudet" voi jäädä käyttämättä, niin kuin kerroit. Mutta toi Kuuttaren baby-kyltti vois kyllä toimia :) Mä taas voisin sitten synnytyksen jälkeen harkita jotain " ohi on" -kylttiä, ettei tarvii ihmisten kysellä, että koskas se oikein syntyy... :/ Kun ei se maha ihan heti kuopalle painu.
Kuutar, johan nyt on tehty yksi pelkopolille pääsy hankalaksi :( Entäpä, jos soittaisit ihan vaan pokkana äitiyspolille ja kertoisit, että sun ON PAKKO päästä sinne. Kerrot, että neuvolan kautta ei homma etene ja että sä mieluummin synnytät sitten kotona kuin astut sairaalan kynnyksen yli. Pakkohan niiden on jotain kantaa ottaa. Ja siihen kohdunkaulanpuudutukseen vielä sen verran, että siinä ei tarvita sitä hässäkkää vauvan päähän. Se laitetaan vaan epiduraalissa tai spinaalissa. Enkä mä ole koskaan kuullutkaan, ettei osaavia laittajia olisi :/ Mä olen sen ainakin jo kahdesti saanut ja hyvin on mennyt. Liian myöhään sen antamista ei kyllä passaa jättää, tai ei ole enää mitään kohdunkaulaa, mihin pistää, kun se aukeaa edestä pois.
Ja toi on kyllä ihan totta, että erityisesti heinäkuussa on usein synnäreillä ruuhkaa. Taysissakin on useammin kuin kerran makuutettu äitejä käytävillä ja päiväsalissa. Ja nyt siellä on vielä vuodepaikat vähentyneet sen remontin myötä. Toivottavasti sitä mahtuisi edes osaston ovesta sisään, ettei aulassa tarvi makailla :) Vitsi, vitsi... Mä olen kyllä joka kerran saanut heti paikan huoneesta ja tilaakin on osastolla ollut. Kolmesti siis olen kesäaikaan tays:ssa vieraillut ja nyt neljättä kertaa menossa.
Veruskalle tosiaan mukavaa lomailua siskon luona! Mikähän sun vauva-sivuissa mättää?
Hei, sellaista piti kysyä, että pitäisikö sen ä-pakkauspäätöksenkin näkyä tuolla kelan sivuilla? Mulla kun ei edelleenkään näy siellä muuta kuin päivämäärä, jolloin hakemus on vastaanotettu. Ehkä mä en sakaan koko pakkausta. Jos ne aattelee, että ei sitä joka kerta tarvita :)
Mua houkuttais ihan hirmusti käydä yksityisellä tarkistuttamassa tuo kohdunsuun tilanne ja saada painoarvio vauvasta. Kun tuntuu, että tää tipahtaa täältä ihan just ulos. Päällään pyörittelee tuonne kohdunsuulle, kun oikoo itseään.
Jokohan tää taas alkaisi riittää :) Kauppareissulle täytyisi lähteä. Mutta palailen myöhemmin ainakin lukemaan.
Misti rv 33+5
mun käsittääkseni anturit ruuvataan vauvan päähän muissakin puudutusvaihtoehdoissa vai olenko ihan väärässä? Esikoisen synnytyksessä tilasin epiduraalin ja muistan, että heti puhkastiin kalvot ja veivattiin se anturi sinne vauvan päähän. Muissa puudutusvaihtoehdoissa roikut itse kaikenlisäksi niissä piuhuossa ja se ajatus ahdistaa. Epiduraalia en saanut, kun supparit katos, mutta se kohdunsuun puudutus oli ja onnistui oikein helposti ja hyvin. Kipu tai tuntemukset (meloni peräsuolessa) eivät kokonaan hävinneet, mutta olo helpottui kummasti ja meni sillä yhdellä piikillä loppuun asti. Jos synnytys on kauheen nopee ja kohdunsuu liikaa auki, niin silloin sitä kohdunsuun puudutusta ei kai voi laittaa. Eli kyllä mä siihen+luomuun päädyn. Ja tietysti ammatti-ihmisiä kuunnellen ja tilanteen mukaan.
Tänään sitten alkoi rv35 ja h-hetki lähestyy itse kullakin!! Hui...
En oo joutanu tällä viikolla muutako pikaisesti lukemaan viestit läpi, kirjottamisesta ei mitään puhettakaan - mikä kiire mulla muka on?! Kotona oleva akka ;) Eilinen meni raksalla koko päivä ja illalla kotiintultua olin niin raato, että hyvä, jos jaksoin ees suihkuun raahautua. Aaa, mistähän täälä ollu puhetta?! *yrittää elvyttää raskausdementian sokaisemia muistisolujaan*
Ihania vauvavattoja ainakin oli - uskaltaiskohan tuota ite ottaa kuvan omastaan, vaikkakin kameran hajoamisen riskillä ;)
Kuplis: net on niin sulosen sympaattisia ja ihania menopelejä että! Mieki tahtosin sellasen itelle, ihan vaikka vaan kesäautoksi (ois ainakin halvempi, ko jenkki), joku pinkki ois aivan ehoton! Mikähän fiksaatio mulle on tullu nyt tosta pinkistä/vaaleanpunasesta/punasesta, ko ennen oon suorastaan inhonnut koko punaista väriskaalaa?!? Ootus tekee kummia asioita ihmiselle ja mielelle....
Pelkopolista: Kukas se ei meinaa päästä sellaseen?! (apua, en taaskaan muista nimee, anteeksi) Ihme touhua suorastaan. Kyllähän se varmaan on resursseistakin kiinni, mutta pelkotila on niin todellinen, joka voi kasvaa uskomattomiin mittoihin, jos siihen ei saa apua. Asia on sellanen, joka oikeesti tarttee apua/konsultaatiota eikä silloin sais jättää ihmistä oman onnensa nojaan, koska pelko voi maksimoitua esmes paniikkihäiriöksi. Murrr tollaselle toiminnalle - toivottavasti pelkopolille haluavat myös pääsevät sinne.
Muistaakseni se oli Saria, jolla oli ihanan iso pesue - nostan hattua! Mie vain haaveilen tollasesta saavutuksesta - tää on vasta toinen, mutta vielähän tässä kerkeää, jos vaan kroppa kestäis... ;)
Veruskalle mukavaa lomaa ja Palsille, että nauttikaa miehen kanssa nyt täysin rinnoin kaksistaanolosta :)
Ja Misti sano vallan loistavasti, että pitää hommata sellanen " ohi on" - kyltti :D :D :D Tossa on ideaa, koska mulla varmaan ois sellaselle tarvetta muutama viikko synnytyksen jälkeen :D Ja en oo miekään vielä saanu mitään tietoa ä-pakkauksesta...Ja mietin kans jo, etten varmaan taija sitä ees saaha tai sitten saan sen vasta päivää ennen la:ta ;)
Huomenna ois taas neuvola ja eilen sain ä-polilta " tuomion" , että mittailen vielä kerran viikkoon noita sokruarvoja. Mutta!!! Ei mitään selitystä että miksi?!? Jos ne haluaa vaan seurata tai sitten ne salaa nauttivat, ko toinen joutuu napsimaan sormenpäitänsä :D No ei vaan, hyvähän se on, että seurataan. Nyt puuuuis!
AJ 33+5
Nyt ihan älypikaisesti, tarttee kohta startata reissuun (mun pitää olla maalla kahden kieppeissä, kun täytyy kuskata äiti paikasta a paikkaan b ;) )
Hmmm.. Nappasin nyt ton äippäpolin nron netistä ja soittelen sitten sinne kun pääsen maalle lankapuhelimen päähän.. Josko osaisivat sitten sieltä jotain sanoa. Kiitoksia vain kaikille, jotka otitte kantaa asiaan!
Misti & Senniina: puhutaanko me samasta puudutuksesta muuten.. siitä paraserti... mikä lie se nyt oli.. Sitä olen ajatellut, ja se laitettiin siinä katsomassamme synnytysvideossakin synnyttäjälle ja silloin se anturi ruuvattiin vauvelille. Oliskos sitten joku muu puudutuskin vielä..? Joo, kyllä mä valmennuksessa kuuntelin, mutten muista mitään, eilen mietittiin miehen kanssa yhteistuumin, että missä tapauksissa piti lähteä ambulanssilla sairaalaan eikä muistettu - ja toisaalta koskeeko se myös niitä, joilla on matkaa sairaalaan nelisen kilometriä..?
Nyt on pakko sännätä eteen päin...
Kiitokset Fiikukselle vastauksesta kysymykseeni! Katsotaan nyt sitten, miten niiden kesäkuun työpäivien kanssa käy - toistaiseksihan olen voinut hyvin, mutta ei tiedä mitä tässä viimeisten viikkojen kanssa käy.
Kivoja mahakuvia Kuutar ja Misti! Omaani en taida tänne laittaa, on sen verran irvokas näky kun sisältää niin paljon muutakin kuin vauvaa... Ja Mistille sanoisin, että ei kyllä ainakaan kuvasta millään näy, että olisi viides raskaus menossa, oikein leuka tippui. Itselläni on tajuttomat raskausarvet, aivan mielettömät. Ja vanha, ennen niin pieni ja siisti arpi umpisuolen leikkauksesta on venynyt 10-senttiseksi.
Minäkin olen miettinyt tätä kesällä synnyttämistä sairaalahenkilökunnan lomien takia (kehtaavatkin lomailla ryökäleet, kun MINÄ olen tulossa synnyttämään) ja vielä kun olen kuullut, että heinä-elokuulle olisi odotettavissa synnytysruuhkaa. Kuulemma ihmiset ovat tähdänneet kesään kun on sitten lomat ja muut. (En muista mistä luin.) Kai se sitten niinkin voi olla ja mikäs siinä, vaikka meillä ei kyllä mitenkään " täsmäsijoitettu" tätä vaavia vaan sai tulla kun oli tullakseen. Minä kun tunnetusti pelkään kaikkea tätä nykyä olen kauhulla juuri ajatellut sitä, että satun jonain kamalana ruuhkapäivänä synnärille eikä kellään ole meille aikaa... pelkään sitä paljon enemmän kuin esim. kipua (kun en vielä sitä osaa pelätä). Että jos jotain menee pieleen eikä kukaan edes huomaa ennen kuin on jo myöhäistä.
Menipä taas synkäksi. Laitan vielä kerran tänne listan, kun päivitin heti tietoja jottei unohdu. Tämän jälkeen lupaan lakata leikkimästä varalistaemoa (toivottavasti et ole Senniina loukkaantunut omavaltaisuudestani?). Syntyneille, joita toistaiseksi on 1, en tehnyt vielä mitään.
Enämpi kommentointia myöhemmin, nyt on niin huono olo että pitää käydä levolle hetkeksi.
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3][size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
Minkähän kerpeleen takia minulla heittää koko ajan tuon listan italicille, vaikka en ole sorkkinut mitään koodeja ja asetuksia kopioimastani listasta? Jo on. Joskohan Senniina tai joku osaisi tehdä asialle jotakin... minä häivyn härkkimästä.
Oon yrittänyt käydä lukemassa viestejä, mutta mun ylävatsa ei meinaa kestää istumista. Vasemalla puolella ylhäällä iho on ihan turta, kihelmöi ja pistää. Istuminen on kamalaa ja pahentaa asiaa. Kävin eilen lääkärissäkin asiasta, ei mitää raskausmyrkytykseen viittaavaa, ja ultrasivatkin. Vaavi oli " oikeinpäin" , eli pää alaspäin ja lapsivesi lammikoitakin näkyi. Lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään, laittoi kuitenkin lähetteen varmuuden vuoksi äitipolille. Tod.näk. poitsu vaan painaa niin ankarasti tonne ylös. Mutta on tää sen verran kipeä, et huh huh...panadoli ei auta yhtään, joten sitä on ihan turha syödä. Eli on vaan kärsittävä. Vielä kun muutaman viikon kun jaksais kärvistellä.
Tuntuu vaan niin rankalle kun ei muutenkaan saa mitään tehdä ja nyt ei pysty sitäkään vähää mitä sais, kun sattuu niin paljon. Mua ei todellakaan oo luotu makaamaan paikallani viikko tolkulla. Hetken se on ihan kivaa kun ei tarvii tehdä mitään mut pidemmän päälle... Pitäs vissiin nauttii tästä kiireettömyydestä viel kun voi, mut minkäs teet. Mun yöt on nykyään yhtä vessassa juoksua, n. 5 kertaa yössä. Ja kamala jano on myös öisin, joka vessa reissulla täytyy juoda. Viime yönä valvoin kolme tuntia aamuyöstä, väsytti, mut ei millään hyvää asentoa yms.
Synnytysvalmennuskin on alkanut, ihan kiva.
Piti kommentoidakin vaikka mitä, mutta harva pää. Mutta kaikille tiedoksi, et hengessä mukana, vaikka en muista kommentoidakaan =D
Pakko mennä lepäilemään=/
peetta ja Juuso 34+5
[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]23.6.
[color=0000EE]Airmid, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä: ,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]besero, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas, poika 97 ja poika 03
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä: 29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä: , monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä: , monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Monument, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko: yhdeksäs
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]Misti, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: viides
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36, monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
italic/kursiivivaiva johtuu siitä, että esittelyjen loppuun jää niitä kauttaviiva hakasuluissa-merkkejä. Ne kun napsii sieltä pois, niin teksti tulee suorana. Sitä en tiiä mistä ne merkit sinne ilmaantuu..
Juuri lyllersin kotia.
Paino 1120g/vko (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Hb 103
RR 115/67
Sf 32,5
Rt ja kiinnittynyt
Heh, toi paino. " no ootkos syönyt paljon makeeta?" " eeeen.." Enpä joo, söin yksin kokonaisen Mud caken eilen, viikonloppunakin puolikkaan. Suklaata tänään vasta kaksi maxituplaa. Huoh. Tekee niin PALJON mieli!! En kestä! Lisäks mahdoton turvotus ja sormuksista ei puhettakaan.. Mutta ipana oli tosiaan kiinnittynyt, ilmankos tuntuukin niin oudolta koko ajan!
Laitanpas illalla kommentointiviestiä kaikille :) Mukavaa kun olitte kirjotelleet!! Mä lähen kaupungille, oli tarkotus syyä mäkkärissä miehen kanssa :l Mun ei varmaan PITÄIS :D
-pals 34+5
Kiva oli kuulla Peetta susta pitkästä aikaa! Koita nyt lepäillä ja ottaa rennosti. Voimia!
Palsille ja muille kuplaintoilijoille: Meidän kuplavolkkari on tummanvihreä ja vuosimallia -71. Kyllähän tuota saa aina keväisin jännittää meneekö katsastuksesta läpi, mutta ei siinä isompaa laittoa ole ollut. Nytkin pitää jotain lampuista säätää ja pissapoika korjata. Talvella ei haluta käyttää ettei pohja mee suolasta pilalle ja koska siinä ei oo lämmitystä ja talvirenkaatkin varastettiin mökiltä. Mutta oiva menopeli se on! Ja vaikka melkoinen bensasyöppö onkin, niin kyllä me sillä ihan Oulusta käsin käydään niin Kuusamossa kuin ihan Tampereella ja Savitaipaleellakin! Saas vaan nähdä saako siihen turvakaukaloa viritettyä millään ilveellä...
Tulin nyt lähinnä tuota autoasiaa kirjoittelemaan, etten unohda vastata palsille. Kiitos kaikille hyvien lomien toivotteluista. Alaselkää, siis tosi alhaalta, meinaa vihloa välillä kovastikin. Varsinkin noustessa. Vähän aikaa täytyy ottaa jostain tukea kun kävelee ja sitten vasta paikat vertyy. Varmaan joku hermo puristuksissa... Mutta nääkin tulee aina sellasissa muutaman päivän jaksoissa eikä onneksi oo ollut kauaa ikinä kerrallaan.
Pikkuinen muljuaa kovasti. Sillä taitaa olla isiä ikävä, se kun jäi Ouluun lukemaan tenttiin ja tekemään perinpohjaista kaappien siivousta (mikä tietty sopii mulle!).
Terkut kaikille ja erityistsempit vielä töissä oleville!!! =)
-Veruska 34+5 & Sirriäinen-
vähän asiaa perseestä, joten jos yököttää, niin skippaa:-)
Onko teillä kellään peräpukamia? Tai muita kipuja em.aukossa?
Mua on pari päivää vaivannut tosi viheliäinen kipu perssilmässä ja nyt alkaa riittää. Mitään erityistä siellä ei peilin kanssa tiiratessa näy, mutta kipu varsinkin kävellessä on todella ilkeää. Ikäänkuin olisi kuusenoksa poikittain alakerrassa. Pukama voi kai olla tuolla sisäpuolellakin ja sen takia sitä ei näy. Enemmän fiilis on kuitenkin sellainen, että siellä on joku haavauma. Niin hyvin on mennyt ilman mitään vaivoja ja nyt tällanen riesa....kele...Ei tässä muuta kuin apteekkiin jotain hanurivoiteita kyselemään. Jos ei auta, niin onneksi ensi viikolla on lääkäri.
Yritän pikapikaa vaan pari asiaa naputella ;) Tosta " pinnin" laittamisesta vauvan päähän...Esikon synnytyksessä se laitettiin ja mulla oli ainakin just toi paraservikaali eli kohdunkaulan puudute, mutta nyt aloin miettimään, että missä puudutuksissa se myös laitetaan???? Julmalta tuntuu nyt ajatella " pinnin" laittamista toisen pienen reppanan päähän, mutta hänen parastaanhan siinä ajatellaan, mutta silti....Kamala, ko minusta on hyvää vauhtia tulossa aivan mahoton fobiakko :p Tieto lisää tuskaa - sanotaan. Ja muutenkin, ko lukee niitä kivunlievityksen haittavaikutuksia, nii tulee tunne, että pitis muka pystyä synnyttään ilman mömmöjä. Apua! Löysin yhen saitin, jossa on näistä kivunlievityksistä, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.epshp.fi/kotisivu/synn/synosast/kivunlie.htm
Ite oon ainakin totaalisen hukassa ton epiduraalin ja spinaalin kanssa, koska niitä en oo koskaan saanu. Mulla oli aqua-rakkulat ja vissiin myös toi pudendaalipuudute ton paran lisäksi ja tietenki ilokaasu, jonka oksensin pihalle eli ei sopinu mulle yhtään. Spinaalia kehutaan eli oisko se ns. paras vaihtoehto??? Toisaalta taas haluan päättää ite nyt omasta synnytyksestä ja olla enemmän ns. aktiivisempi enkä vain tyytyä hoitohlökunnan sanelemiin juttuihin. Auttekee minnuu! :)
AJ, jolta tuli taas enemmän, ko pari sanaa....
Mulla siis ei todella ole ollut vauvan päähän kiinnitettynä juuri tuota pinniä, kun olen sen PCB:n saanut. Sydänäänikäyrää kyllä on otettu koko ajan sen laittamisen jälkeen, ja sehän siinä kai tärkeää onkin, että nähdään, ettei se puudute vaikuta vauvan sydämen toimintaan. Epiduraalin sain esikoisesta ja silloin oli myös pinni. Se muuten kuulostaa varmaan pahemmalta kuin onkaan, ainakaan jälki vauvan päässä ei ollut kovinkaan kummoinen. Pahemmalta musta tuntuu ajatus siitä, että joskus otetaan verikokeita vauvan päästä :( Spinaalista ei ole mullakaan kokemusta, mutta sitä on ainakin uudelleensynnyttäjien kohdalla kovasti kehuttu. Sen kun pitäis vaikuttaa vielä ponnistusvaiheessakin, jos laitto osuu ihan nappiin. Ilokaasu on mulla taas toiminut aina tosi hyvin ja itse asiassa kahdessa viimeisessä synnytyksessä paras mixi onkin ollut just tuo parakervikaali + ilokaasu. Esikon synnytyksessä meni ilokaasun otto vähän jo överiksi, kun välillä kätilö jo naureskeli, että sulla on kuule se maskikin ylösalaisin :)
Pals, onko sulla alkanut liikkuminen tehdä kipeää, nyt kun vauva on kiinnittynyt? Mä kun en enää tahdo ilman panadolia selvitä yhtään kokonaista päivää, vaikka vauva on " vaan" laskeutunut :( Olo on ihan samanlainen kuin kakkosesta oli saman päivän aamuna, kun illalla meni vedet :/ Ja siksi onkin koko ajan sellainen olo, että pitäis joko maata tai yrittää " imeä" vauvaa ylemmäs. Äläkä siitä painosta stressaa, kyllä ne kilot sitten katoaa.
Senniinan kipuun ei ole diagnoosia antaa, mutta voisko olla, että vauva jo painaa sen verran, että jos siellä on esim. just pukama sisäpuolella, että se sitten vihlois? Kuulostaa ikävältä vaivalta :(
Tässä mun nopeat tällä erää, nyt menen pihalle, kun mies ja mun isä siellä möyhentää peruna- ja kasvimaata.
Mää taas
Täyden työpäivän verran tuli shoppailtua ystävättären kanssa, parempi ettei siitä sitten enempää... Ostin muuten KappAhlista tosi kivan trikoomekon ja neuletunikan - edullisesti ja ihan " normaalikokoa" !
Täälläpä on käyty aktiivista keskustelua " poissaollessani" . Siis tää on kyllä aivan järkkyä; nythän mun pitäisi levätä ja kerätä voimia uutta perheenjäsentä varten ja kohtapa on tääkin viikko mennyt, eikä levosta vielä tietookaan. Mä voin kai liian hyvin, en tiä?!
No, viime yö meni valvoessa. Mullepa iski todella kamala ummetus ja tuntui tosiaan, että pakko on saada tavarat pihalle keinolla millä hyvänsä. Sittenpä kävin vähän väliä pinnistelemässä pöntöllä ja tulihan sieltä viimein jotain. Tänään on ollut jo vahän parempi olo - onneksi! Senniina pohti niitä viiltoja peräaukolla ja mulla ainakin on ollut samankaltaisia tuntemuksia tän ulosteen kanssa. Aivan liian kuivaa ja siksipä ei liikukaan massat suolessa... Huomenna kyllä hankin valmiiksi sitä pehmennysainetta, ettei toistu. Mullakin on koko ajan kova jano ja sitten oli tiistaiaamuna vielä se sormenpääsokeri, etten saanut juoda (en liioin syödä) mitään edeltävään kahteentoista tuntiin, että ajoituksen suhteen todella huono. No, nyt on peräpäässä ihan synnyttänyt olo ja kyllä tulikin punnertaessani mieleen, että tässähän se vaavi jo syntyy, kun aikansa vääntää - ihan oikeesti!
Niin, siitähän neuvolasta piti jotakin myös raportoida. Paineet oli asettuneet kohtuukorkeudelle. Painoa tullut vain 88 g/vko ja muutoinkin kaikki ihan ookoo. Rf-mitta vain 30 centtii, mutta omalla käyrällään ja kasvanut kuitenkin sentillä edellisestä. Sykkeet 140-150, että tytsä siellä sitten varmaan on... pääasia kuitenkin, että on terve ja kaikki kunnossa. Kyllä olisi ollut niin kiva ostella kaikkea ihanaa taas tänäänkin, kun vaan tietäisi minkä väristä, mutta toisaalta hyvä näin, koska vaatteista ei tässä alkuvaiheessa tule olemaan pulaa. No, H&M:stä oli kyllä ihan pakko ostaa kesäpotkarit ja muutama kolme bodyä, sellaset ihanan vaaleen keltaiset ja todella epäkäytännölliset sortsihaalarit, kun se väri käy mun mielestä molemmille...
Täällä oli keskustelua myös kivunlievityksestä. Täytyy tulla lukemaan jossain vaiheessa kunnolla, mutta nopee kannanotto tässä tähänkin. Käly pelotteli aikoinaan, että aquarakkuloiden laitto ihon alle sattuu enemmän kuin niistä tuleva hyöty, mutta ehkä se teho perustuukin sen kivun tunteen siirtoon muualle kropassa. Samoin on mielikuvani siitä paraservikaalipuudutuksesta eli niitä en ainakaan haluaisi. Ilokaasua en voinut viimeksi ajatellakaan, kun se kuonokoppa haisi niin pahalle, etten voinut edes nenään saakka sitä tuoda. Olen kumi-/hajuallergikko ja haisu oli järkyttävä, että poissa on sekin. Kylpyä kokeilin myös viimeksi ja tuntui tekevän liian raukeaksi. Mulle ihan oikeesti tuli sellainen olo, että viivytti vain avautumista, etten nyt haluaisi sitäkään. Epiduraali oli viimeksi käytössä ja kaiketi ihan ookoo, muttei jälkitila. Johtuiko siitä aineesta vai muusta, en tiä, mutta mieletön päänsärky ja hartiat aivan jumissa monta päivää. Kaveri kehui spinaalia, vaikka ensisynnyttäjänä punnersi, kun jostain olen lukenut, että suositaan nopeasti etenevissä synnytyksissä, usein uudelleensynnyttäjillä.
Sairaalan esitietolomakkeeseen kirjoitin kuitenkin, että kaikki mahdollinen kivunlievitys, kun eihan sitä voi tietää ennalta, millainen synnytys tästä tulee. Onnea vain teille, joilla on ollut mahdollisuus käydä ja osallistua valmennukseen, mullehan sitä ei ole edes olemassa, kun perään kyselin neuvolassa. Olisi kyllä uudelleensynnyttäjällekin ollut ihan paikallaan pieni kertaus esim. juuri tästä kivunlievityksestä, kun ei nyt ihan aktiivisesti mun päässäni pyöri nämä asiat noin muutoin... Kertokaahan viisaammat, kun kerkeette!
Jotain piti vielä kirjootella, mutta eiköhän tässä tälläkertaa riittävästi. Kukaan jaksa näin pitkiä tarinoita kuitenkaan lukea tai kommentoida... Palaillaan aiheeseen mtuonempana!
t. peppukipuinen Nikki
Mukava kuulla teistäkin, Monument ja Veruska!!
Kiva kun kerroitte taas neuvolakuulumisia muut :) Itsellä torstaina.. Eiku huomenna, hyvänen aika :O Onneks muistin nyt enkä vasta joskus :D
Misti, sun maha oli mitä kaunein :D Ei ainakaan täällä yöunia vienyt, höpsö :)
Mulla kävi tänään ystäväni naapurikunnasta, ajeli 3 kk pojunsa kanssa aamusella tänne ja shoppailtiin hänelle vähän juhlavaatetusta :) Oli oikein ihanaa. Oli kyllä niin aurinkoinen lapsi! Ja mukavaa oli jutskailla livenä mammakaverin kanssa, kun alkaa jo pyöriä synnytykset ynnä muut mielessä..
Just käytiin ihanalla parin tunnin retkellä miehen ja koiran kanssa! Ajettiin bussilla hänen koulun huudeille, puutarhakoulu ihanan järven rannassa, joten koira juoksi ja ui onnessaan ja me istuttiin ja käveltiin auringossa ja metsässä. Nautiskellaan näistä " kahdenkeskisistä" hetkistä kun niitä vielä on! Tosin vauvahan on mahassa mukana koko ajan ja ainahan me ollaan kisun ja koiran kanssa muutenkin :D
Voi että Veruska, millainen teidän kuplis on kunnoltaan? Tartteeko tehä isoja toimenpiteitä keväisin tai muuten? Mulla on niin huono onni kaikkien autojen kanssa aina, ja haluaisin vaan että se toimisi normaalisti :/ Kyllähän rahalla varmaan saisi, mutta jotenkin ostohetkellä niin vaikee sitä ennustaa, miten tulee toimimaan. Mutta on niissä kuplissa tosiaan jotain niin sympaattista, kuten Misti sanoikin! :)
Lepäilehän Monumentkin siellä töissä, kuten oot tehnytkin! Sulla menee niin hurjan myöhäseks se äippäloman alkukin!
-pals 34+4