Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Ihana ilma ulkona! Olen tässä jo pari tuntia kääntänyt mansikkamaata! Auts ku tulee peffa kipeeksi =)

Joku kyseli minulta kierukasta?! Minulla ei ole koskaan ollut kierukkaa, pillereitä söin melkein 12v. Eli en osaa kommentoida kierukka-asiaan...

On: Eilen sitten kp31 muuttui kp1 =( Näin vähän odottelinkin... Mutta aina se potuttaa! No, eipä auta muuta ku yrittää taas uusiksi tämä kierto!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Takas tonkimaan mansikkamaata....

mp73, yk7, kp 2/30

Vierailija
2/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Nyt se sitten vahvistu - toisella kertaa tuli kirkas plussa viiva, joten raskaana ollaan.

MUTTA nyt sitten pitää mennä keskiviikkona gynelle varmistamaan, että se on oikeassa paikassa se vauveli. Viimeksi kun oli munajohtimessa. Jännittää ihan kamalasti - voi mikä pettymys, jos taas menisi pieleen (sitten ei ihan natural voi vauvoja saadakaan )

Mutta siirryn eteenpäin odotuslistoille - Onnea matkaan teille muille - kovia plussa tuulia täältä etelästä sinne koto suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori erehdyin henkilöstä kun kysyin siitä kierukasta.

Onko jollain ollut kierukka täällä olevista? Onko ollut hyvä? Miten kauan tiputteluvuotoa on tullut kierukan laittamisen jälkeen? Vaikka kierukan hormoonipitoisuus (se Mirena) on alhainen, niin onko kuitenkin tullut jotain syömähimoa ja paino sitten nousee? Mulle ainakin kävi noin pillereiden aikana.

Viime viikolla sanoin, että yritys jatkuisi sitttn syksyllä, mutta taisin puhua läpiä päähäni. Tietysti vain silloin missä kunnossa tämä meidän suhteemme on silloin.

Nyt alkaa vähän vaikuttaa siltä, että suhde olisi paranemaan päin. Mentiin eilen pitkästä aikaa kävelemään kahdestaan ja juteltiin asiasta. Nyt näyttää varmaan siltä etten tästä ainakana ihan heti lähden minnekään. :) Pitää keksiä jotain keinoja miten sitten antaa itselleen " hermolepoa" . Tai siis kun isovanhemmat eivät ainakaan kovin usein tarjoa lapsille yökylää. Joten aika näyttää.

Vierailija
4/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mp73: Voi pahka!! Sunhan piti raijata mut mukanasi kotiloihin! Mitä mä nyt teen?? ;) Ihanan positiivisesti jaksat kyllä ottaa asian, itsellä olis siinä parantamisen varaa...

Mami0203: Myöhästyneet pahoittelut tädin tulosta! Mikä siinä on, ettei se tajua pysyä poissa???

2pojanäiti74: Mulla ainakin on ollut hormonikierukka. Mulle ei myöskään pillerit sopineet, tuli kaikenlaista kummaa sivuvaikutusta. Mutta hormonikierukka on ollut kyllä ehdottomasti paras ehkäisykeino tähänastisessa elämässäni - joskin nyt vaikuttaa siltä, että eipä tässä paljon ehkäisyä tarvittaisikaan :( No anyway mulla on to-del-la runsaat menkat ja hormonikierukka vähensi vuodon määrän radikaalisti. Mitään " pilleri-sivuvaikutuksia" ei tullut, esim. finnejä, lihomista, mielialanvaihteluita tms. Ainoa miinus oli juuri tuo tiputteluvuoto, mitä mulla tuli lähemmäs puoli vuotta, sitten loppui. Mutta suosittelen kyllä ehdottomasti ja itsekin meinaan vielä kierukan laittaa, jos nyt saisin ensin tultua raskaaksi vielä kerran.

DeFeis: Huhuuuu????

).( Täällä mennään taas kp 18. Koska jotain pitää keksiä, ilmeisesti tunteakseen edistyvänsä asiassa jotenkin, ajattelin tästä kierrosta testailla n. kp 29, mikäli siis täti ei sitä ennen tule. Yleensä en ole testaillut noin varhaisessa vaiheessa, mutta nyt ajattelin, että a) eipä tartte sitten elää turhissa toiveissa ja b) selviää sekin, jos mulla on varhaisia keskenmenoja (joskus epäilyttää että niinkin voi olla). Joten kohtahan tästä pääsee testi-ostoksille. Jiihaa...

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti, ja vähän enemmän vielä meille pitkään yrittäneille (anteeksi sorsiminen)!

Eppu2, yk6, kp 18/27-30

Vierailija
5/22 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän minä... Pää on ihan tyhjä ja pitäisi tehdä haastiskysymykset ylihuomiseksi. ARGH! Miten se kyssien teko muka voi aina olla niiiin hankalaa vaikka tätä hommaa on tehnyt jo noin 7 vuotta...?

Alaosastolle ei kuulu mitään uutta, eli mitään ylimääräistä vuotoa ei enää ole esiintynyt. Nyt olisi kp 22 olettaen että se välivuoto oli vain helteen aiheuttama häiriö. Mietinkin että kannattaako sittenkään huomenna testata vaikkakin hyllyssä on niitä erittäin herkkiä testejä? Tissit on edelleen pipit, mutta kun sehän ei mitään todista.

Masentaa... =/

Kp 22/26-30, yk 3

Vierailija
6/22 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten viittinyt tänään testata vaan ajattelin odottaa ehkä jopa perjantaille, joka tulee olemaan kp 26.

Pitäis väsätä lasten päivähoitomaksun muutoshakemus (maksetaan tällä hetkellä liikaa). Onneks sen saa netistä mutta pitäähän se täyttääkin...

Vierailija
7/22 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mp73:lle tätin tulosta, jospa VIHDOIN mekin päästäis täältä tuonne kotiloiden puolelle.. Taitaa olla kaikki siirtyneet tuonne kotiloihin jotka oli täällä alottivat viime syksynä:/

Kiitos pahoitteluista, elämä voittaa taas=)

Kierukasta: Mulla oli Mirena puoltoista vuotta, aluks kaikki meni tosi hyvin, ei mitään ongelmaa. Tiputtelu loppu asennuksen jälkeen tosi nopeesti. Kunnes aloin saada siitä samanlaisia oireita kun pillereistä, ruoka himoa, päänsärkyä, ärtyisyyttä, väsymystä ym.. Loppujen lopuks kun tulos oli +15kg niin menin ja otatutin sen vempeleen pois!! Pillereiden aikaan mulla nous myös paino melkein 10kg.. Nuo ihanien ehkäisymenetelmien jättämät kilot on edelleen vyötärölläni muiden lisänä:(

Paljon plussatuulia kaikille tälle viikkoakin:)

Vierailija
8/22 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee niitä plussauutisiakin välillä.

Aloitin eilen tän pinon, mut en sit kerinnyt kirjoittamaan vasta kun nyt. Mies on työmatkalla ja tulee vasta sunnuntaina. Tänään tais olla ovulaatio, oireet suht kevyet tällä kertaa. Mikä on tietysti hyvä kun yksin tätä eläintarhaa pyöritän. Pikku pirpanalle tuli ylös hammas ja on tehnyt tosi tiukkaa. Eilisen huuti naama punaisena melkein koko päivän ja pari yötä on mennyt tässä valvoessa, kuumettakin on pitänyt. Nyt natiaisella on jo kolme hammasta.

2pojanäiti-74 : Mulla on ollut hormoonikierukka. En laittaisi sitä jos olisi kysymys vaan lyhytaikaisesta käytöstä. Ensinnäkin se maksaa niin paljon ja sitten menee se pari kuukautta jo siihen totutteluvaiheeseen. Mulla oli rinnat kipeät, puski finnejä ja oli kipujakin jonkun verran. Sen jälkeen kun selvisi niistä, kierukka toimi kuin unelma. Vuodot loppu melkein kokonaan, pari päivää vuotoa ja pelkillä pikkuhousun suojilla pärjäsi. Ovulaatiokipuja ei ollut ollenkaan. Mulle ei myöskään käynyt pillerit kun tuli oli mieliala niin maassa ja sit oli kovia pääkipuja. Hormoonikierukasta ei moisia vaivoja tullut. Yksi vaihtoehtohan sinulle voisi olla ne hormoonirenkaat, oletkos niitä miettinyt? Se laitetaan 3 viikoksi tai jotain ja sit otetaan pois viikoksi, jolloin tulee kuukautiset. Kannattaa käydä perhesuunnitteluneuvolassa asiasta keskustelemassa. Ne osaa kertoa kaikki riskit ja hyödyt eri vaihtoehdoista.

Viola

Vierailija
9/22 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vähän pelkään, että mulle käy niinkun pillereiden kanssa, että sitten tulee syömähimo ja paino nousee. En kylä kestä nyt mitään ylimääräissiä tiputteluvuotoja tms. Täytyy miettiä mitä tekee sitten kesän jälkeen. Olin gynellä ja sain sieltä reseptin siihen ehkäisyrenkaaseen, mutta sittä tulee kuulemma enemmän hormoonia. En tiedä, täyty miettiä.

Onnea plussanneelle, oliko se stage? No onnea kuitnekin! =)

ON: Mulla taitaa menkat alkaa viimeistään huomenna,; siihen malliin jomottelee. :( Mutta toisaalta ihan hyvä etten vielä tullut raskaaksi kun tämä elämän tilanne on nyt mikä on.

En muuten sitten voi joka päivä vastailla/kirjoittaa tänne, kun meillä on netti jumissa: välillä toimii, välillä ei. Varsinkin kun mulla ois aikaa kirjottaa aamupäivällä, niin tää ei toimi . :/

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan muksut nukkumaan.

Vierailija
10/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä netti toimii nyt. :)

Pitihän mun testata aamulla, mutta negaa tuli. Eikä menkat ole vielä alkaneet, jomottaa vaan menkkamaisesti. Täytyy testata uudestaan jos eivät ala viikonloppuun mennessä.

Nyt täytyy jatkaa imurointia (blaah).

Vierailija
11/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskönen lipes vähän käsistä.. Siis huh! Omaa napaa tilitän.. Töissä kiirettä, miehen kanssa ei yleensä ikinä tapella, mut nyt jotain kummallista ärhentelyä. Väsyttää, nippailee vasemmalle alavatsalle, tekee mieli meetvurstia ja makeaa. Hmmm. Kuvittelenko vain.. Tämä voi kyllä kaikki johtua työasioihin liittyvästä rasituksesta, mutta raskaus olisi kyllä mahdollinen.

Mansikkamaan rapsutus kuulosti ihanalta! Laittelin vähän orvokkeja ruukkuihin ja tuli kyllä kesäinen mieli.

2pojanäiti: Kiva kuulla, että nyt parisuhteessa parempaan päin. Teillä kyllä riittää varmasti vilskettä muksujen kanssa.

Kierukasta ei itsellä kokemuksia, mutta olen kuullut sekä hyvää, että huonoa. Toiset luopuneet iho-ongelmien vuoksi, toiset yli puoli vuotta kestäneen tiputtelun vuoksi ja toiset taas ei luopuisi mistään hinnasta, kun ei tarvii miettiä kuukautisia vuotojen ollessa niin niukat.

KenguRuu kp22/28-30, 8dpo

Vierailija
12/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ajattelin liittyä joukon jatkoksi kun tätä ketjua kuitenkin viikottain käyn kurkkimassa. Eli mulla on 2 tyttöä, 3.5 ja kohta 2 vuotias ja kovasti olen viimeisen puolen vuoden aikana alkanut kolmosesta haaveilemaan. Töihin palasin tammikuun alusta, tosin tekemään vain 30tuntista viikkoa ja nyt olis taas kiva vielä kerran palata äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Tämän kolmosen jälkeen meidän lapsiluku olisi täynnä. Miehelle olisi riittänyt nämä kaksikin lasta, mutta suostui nyt siihen että kolmonen saa tulla jos on tullakseen. Kierukan käyn poistamassa parin viikon päästä ja siitä se yritys sitten alkaa.

Kierukasta: Mulle hormonikierukka ei ole sopinut. Paikallaan se on ollut noin 1.5 vuotta ja koko tämän ajan on tiputellut enemmän tai vähemmän. Yleensä " kierto" on mennyt niin että jatkuvaa tiputtelua noin 2.5 viikkoa (pikkuhoususuojalla pärjää) sitten reilu viikko taukoa ja taas se alkaa. Aivan super raivostuttavaa kun koko ajan joutuu pikkuhoususuojaa vaihtelemaan ja on muutenkin ihan epähygieeninen olo. Onneksi pääsen siitä vempaimesta nyt eroon ja ikävä ei tule!!!

Vierailija
13/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne menkat sitten alkoi tänään. Eilen särki alavatsaa, mutat vuotoa ei tullut. Ihmettelni,e ttä mikä nyt vaivaa, mutta täitihän se... Menin sitten tänä aamuna vielä tekemään testin, mutta negaahan se tietty näytti. Onneksi näin, koska meidän tilanne on niin sekava.

Mutta mies ehdotti eilen,e ttä mennäänkö katsomaan yhtä taloa joka on myynnissä ja sitä ollaan jo ulkoapäin katsottu. Ei päästy sitten vielä eilen katsomaan, mutta ensi viikon alsusa mennään. Tuli sellainen olo,e ttä jees, nyt vaan sitten repäistään ja muutetaan. :) Mutta meis sitten eilen illalla sanoi, että jos jäädäänkin tähän vanhaan taloon, kun leimavero (?) on niin korkea kun ostaa talon. Nooh... silloin mun mieliala vähän laski. No, katsotaan nyt.

Olin tänään pienemmän kanssa allergiatesteissä. Meni VAAN 3 tuntia.... Ois pitänyt vielä jäädä sinne testien jälkeen, että ois juteltu lääkärin kanssa, mutta sanoin, että nyt mun täytyy kyllä lähteä (kun poika melkein nukahti) ja sain soittoajan. Mäkin olen ihan rätti

Tällaista.

Vierailija
14/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli täti kylään tänään, odotetusti. Mahdollisuudet raskautumiseen olisivat olleet äärimmäisen huonot.

Ihme vaan kuinka hyvin netti ennusti menkkojeni alun...en tiedä mitkä sivut ne oli, googletin vaan ovulaatio, mut siis sieltä tuli menkkojen alkamispäiväksi tämä, vaikka itse odotin alkavaksi viimeistään eilen. No joo, sattui ehkä vaan osumaan kohdalleen tällä kertaa.

Kierto siis keskimäärin 28 päivää ja tässä kuussa aion todenteolla alkaa painostamaan miestäni ;) Toiveissa olisi ehkä kuitenkin huhti/toukovauva, ettei nyt ehkä niin häiritsis vaikka pari ekaa kunnon yrityskiertoa menisikin metsään. Ja varmaan meneekin - houkutellessa miestään petipuuhiin JUURI OIKEALLA hetkellä. Ja sit vielä, että raskautuiskin. Huoh. Jännää tämä on pelkkänä ajatuksena - taas.

Onnea kaikille jo plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

Munttu taustalta yk 1, kp1

Vierailija
15/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi todella harvaan kävijä - tai siis käynhän minä, melkein päivittäin lukemassa. Mutta että saisin aikaiseksi kirjoitettua ;)

Pahoittelen melko omakohtaisesta kirjoituksesta, johonkin minun on nyt saatava näitä ajatuksia purkaa :) Mites teillä muilla, oletteko avoimesti puhuneet ystävillenne, sukulaisillenne, työkavereillenne kuumeilustanne ja raskauden yrittämisestä? Minä en ole muuta sanonut kuin että kyllä minä sen kolmannen vielä joskus tahtoisin.

Meillä tämä kuumeilu elää todella aaltomaisesti, ja se joka tässä välillä hannailee, onkin minä. Mies olisi jo valmis, haluaisi sen kolmannen, mutta oma pää on siinä ja siinä. Tai tiedän että _haluan_ kolmannen lapsen, mutta nyt, kesän jälkeen, joskus tulevaisuudessa, sitä en tiedä. Ja kun tätä jos mitä ei käy elämässä suunnitteleminen.

Tässä kierrossa oli periaatteessa mahdollisuudet, ilman ehkäisyä rakasteltiin pariin otteeseen. Ovulaatiota en tunnista, ja kiertokin on vähän vaihteleva, joten ajoituksesta en tiedä.

Nyt siis mennään kp 27 (27-33), ja eilen (kp26) testasin negan. Mitään oireita ei ole, ei suuntaan eikä toiseen. Ei mulla kyllä edellisistäkään raskauksista muuta ollut kuin että menkat jäi pois.

Mitäs luulette, vieläkö olisi mahdollista plussata? Rakasteltiin kp 13 ja kp 14 ilman ehkäisyä. No, nyt sitten odotellaan joko kuukautisia tulevaksi tai poisjääväksi. ;)

Sateisen päivän jatkoa, tämä päivä taitaa mennä perheen kanssa sisällä touhutessa.

Naftaliini

Vierailija
16/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on täysin mahdollista, että olisi vaikka hedelmöittyminen tapahtunut. Kun eläähän ne siittiöt siellä jopa sen 5 päivää jossain sopukoissa..

Täällä on menossa kp30, testit näyttää negaa ja vatsaa polttaa että menkat alkas kohta. Niin kauan ja paljon oltaisiin esikoista toivottu vaan ei se nyt taida tärpätä. Milloin teillä on tullut haamut ja plussat?

Itsellänikin on nimittäin kierto mitä sattuu 28-37pv, joskus oli jopa 52! Mutta nyt tässä kuussa tein ovistestin ja sain tarkan ajan ovulaatiolle, joka oli kp 16. Eli menkat alkas siis kp 32? Ja todennäkösesti alkaakin =/

Vierailija
17/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu ja olo on leppoisa =)

Lakupätkä: Vähän asian vierestä, mutta juuri eilen perehdyin ovulaatiota koskeviin teksteihin ja niissä sanotaan, että ovulaatio EI siis tapahdu kierron puolivälissä vaan 14 päivää ENNEN kuukautisia. Eli tänäänhän ne siis olisi pitänyt sinulla alkaa ;) Lykky jos eivät alkaisi ollenkaan ja olisitkin raskaana. Mutta mehän olemme yksilöitä eikä nuo laskelmat niin paikkaansa pitäviä kai voi olla.

Naftaliini: En nyt muista mitä sanoit kiertosi olevan mutta ovishan ei välttämättä tapahdu puolivälissä kiertoa saati just 14 päivää ed. menkoista. Mun kierto oli ennen melki säännöllisesti 28 ja ed raskaudessa tikutin oviksen kp12, tulin heti raskaaksi. Mutta mahdollisuus raskauteen tosiaan varmasti olisi, kun ne siittiöt tosiaan elelevät pidempäänkin.

Iloista lauantai-illan jatkoa!

Munttu

Vierailija
18/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naftaliini: Piti vielä kommentoida tuota viestiäsi, kun tarkemmin sen luin.

Niin siis eihän todellakaan olisi mikään ihme, että plussaisit vielä. Minä varmaan odottelisin pari kolme päivää ja testaisin taas (tai hätäisenä joka päivä ;)), kun sun kiertokin tosiaan voi olla sen 33kin. Peukuttelen täällä sinulle kovasti!

Ja mitä sukulaisiin, tuttaviin yms. tulee, niin en minäkään haluaisi kertoa kenellekään mitään todellisia aikomuksia vielä. Lähimmät ystävät kyllä hyvin tietää, että kolmannen haluan, mutta mitään tällaisesta kuumeilusta en ole kenellekään vihjaillut. Tämä minun kuumeeni kun ei ole minusta kiinni vaan pikemminkin tuosta miehen narraamisesta ja kaikkia työkuvioitakin mietin kokoajan, et mikä olis järkevää jne. Ei kai koskaan tule järkevää ajankohtaa...Samaan konkurssiin vaan.

Ja itseasiassa vähän sellainen " sosiaalinen painekin" tässä tulee, kun niin monet raskautuvat taas. Mikä siinä sitten on, kun itsekin haluaisi yhtäaikaa. Kai siinä sitä vertaistukea saisi mukavasti. =)

Mutta kuten jo sanoin, peukut pystyyn teille! Äläkä yhtään hannaile, miehelläsi on oikeat aikeet ;)

Vierailija
19/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munttu:

Kiitos valaisusta. Mä en tiedä miten ajattelin että se on 14pv eka kp:stä, mutta siis eihän se ole kun itsellänikin oli 18pv. Hui. Noh, odottelen niitä sitten huomenna. Ihme vaan että nuo testit vaan negaa näyttelee. Jotenkin toi sun viesti silti loi pikkasen valoa tunnelin päähän, kiitos! =)

Vierailija
20/22 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa lyhyesti omaa napaa: menkat alkoi vihdoin pari päivää sitten, " vain" puolitoista viikkoa myöhässä. Toivottavasti ne nyt tästä normalisoituvat taas, niin pääsisi tämä yrittäminen toden teolla alkamaan.

Vauvakuume on edennyt lasten ja vauvojen katselusta jo vauvanvaatteiden hypistelyyn..! Olen myös jo parhaalle ystävälleni sanonut, että alamme yrittämään, että vauva saa tulla nyt jos on tullakseen. Mieskin alkaa selvästi lämmetä - puhuu asioista jo siihen tyliin, että sitten jos se kolmas ilmoittaa tulostaan...

Nyt kun vain malttaisi mielensä ja antaisi ajan tehdä tehtävänsä. Vaikeaa. Mutta kirjoittelen ehkä vähän harvemmin, kun tuntuu että täällä kun käy koko ajan lukemassa, niin tulee todella malttamattomaksi ja haluaisi pissiä joka päivä johonkin tikkuun, joko ovis- tai raskaus sellaiseen... ;)

Plussatuulia ja kesän lämpöä kaikille!

HilppaVilpuri, 4/27, yk 1