Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät hoida 2- tyypin diabetesta ja sen esiastetta lääkkeettä?

Vierailija
11.07.2026 |

Painonpudotus, paljon liikuntaa ja kasvispainotteinen ruokavalio ja hups...insuliiniresistenssi on poissa.

Kai se on sitten mukavampaa syödä lääkkeet ja jatkaa entiseen malliin ylipainoisena sohvaperunana.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun paino on 55 kg ja pituus 165 cm. Liikun vapaa-ajalla koiran kanssa ja teen ruumiillista työtä. Ilmeisesti sitten syynä diabetekseen on se, että en ole pelkkä kasvissyöjä. Muuhan se syy ei voi olla. Sukuvika vissiin toi ruokavalio, kun äidin puolelta löytyy useampi diabeetikko normaalipainolla.

Nää aloitukset "Miksi... " ovat aika koomisia, kun maailmassa on aika monta asiaa, joissa itse mielestään toimii erinomaisesti ja toiset väärin. Kaikki muut niputetaan samaan nippuun ja annetaan loistavia ohjeita.

Ei kasvissyönti 2tyypin diabetestä estä, vaan sopiva ravinto.

Kerro toki vielä, millainen sopiva ravinto estää 2-tyypin diabeteksen? Ei siis kasvissyönti. Mikä? Joka aamu 5 kpl munia? 

Ylensyönti, jota ehdotat ei auta.

Vierailija
82/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka ja ennen kaikkea makeat tuotteet ovat elämäni ainoa ilo. Jos ne otetaan pois, vou ampua saman tien kuulan kalloon.

Diabetes (myös sukurasite) vuodesta 2004. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio on harhaoppia. Karnivoredieetti sen sijaan parantaa kaikki sairaudet noin kolmessa päivässä. Varsinkin IBS ja rasvamaksa katoaa.

Kerrohan lisää. Karnivoredieetti?

Vierailija
84/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun paino on 55 kg ja pituus 165 cm. Liikun vapaa-ajalla koiran kanssa ja teen ruumiillista työtä. Ilmeisesti sitten syynä diabetekseen on se, että en ole pelkkä kasvissyöjä. Muuhan se syy ei voi olla. Sukuvika vissiin toi ruokavalio, kun äidin puolelta löytyy useampi diabeetikko normaalipainolla.

Nää aloitukset "Miksi... " ovat aika koomisia, kun maailmassa on aika monta asiaa, joissa itse mielestään toimii erinomaisesti ja toiset väärin. Kaikki muut niputetaan samaan nippuun ja annetaan loistavia ohjeita.

Kerro toki vielä, millainen sopiva ravinto estää 2-tyypin diabeteksen? Ei siis kasvissyönti. Mikä? Joka aamu 5 kpl munia? 

Ei täällä sellaista ole kukaan ehdottanut. Kerro nyt äläkä pidättele, jos tiedät. 

Vierailija
85/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää ihmiset kananmunia. Niitä 4-5 kpl aamiaiseksi ja pysyy sokerit tasaisena eikä iske nälkäkiukut eikä diabetes. Kaikki ravintoaineet paitsi c-vitamiini. Liki täydellinen ravintopakkaus.

Ja kolesteroliarvot kiittää🙄

Aivan, pysyvät hyvinä.

Vierailija
86/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä, itse olin riskiryhmässä ja sain kolestrolilääkityksen, kolme kuukautta kunto kuuria ja uudet testit, tulos suorastaan hyvä, harkitaan lääkkeen poistamista.Liikuntaa jatkan , ruokavaliota noudatan, kiloja tiputan, näillä mennään syksyä kohti.Elämäntapamuutos on ainoa mikä toimii oikeasti.Totta kai viihde päiväkin pitää olla mutta sitten taas paluu arkeen.

Hienoa, jatka samaan tapaan niin hyvä tulee tai tuli jo.

Kiitos, kun ekatulokset sain niin suorastaan säikähdin sitä "tuomiota", ei voi olla mutta tulokset eivät valehtele , no nyt tiedän että eiliseen ei ole enää paluuta jos huomisen haluan nähdä.

Vierailija
87/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailun jälkeinen kevyt liikunta on tehokas keino. En ymmärrä miksei lääkärit suosittele tätä. Jos mahdollista niin aina lyhyt kävely aterian jälkeen!

Vierailija
88/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla painonpudotus, ruokavalio ja liikunta ei riitä. Sukurasitus voi olla niin kova. Meillä kulkee suvussa 2 tyypin diabetes todella vahvana. Melkein kaikilla äidin puolen sukulaisilla on se. Itse en ole vielä sairastunut, sokeriarvot ovat aina olleet hyvät. Ehkä isän puolen geenit dominoi enemmän kun sillä puolella ei ole diabetesta yhtään.

2-tyypin diabetes tosiaan voi tulla vaikka ei olisi yhtään ylipainoa. Toki usein siihen liittyy MBO, jossa yksi oire on että vyötärölle kertyy rasvaa. Se on kuitenkin aineenvaihduntahäiriö, mikä siinä on taustalla. Ei se ylipainosta johdu, vaan ylipaino on pikemminkin sen aineenvaihduntahäiriön tulosta. Laihduttaminen auttaa siihen sen verran, että jos on pienempi keho, niin se pärjää vähemmällä insuliinilla. Välttyy pidempään diabeteksen liitännäissairauksilta, eikä lääkitystä välttämättä tarvitse aloittaa niin aikaisin. Eli jos on ylipainoa, niin kannattaa silti laihduttaa.

Mistäs ne "aineenvaihduntahäiriöt" on yhtäkkiä tullut miljoonalle ihmiselle sitten 70-luvun? Älä jauha  askaa. Kyllä se on se liika ruoka ja vähainen liikunta-.

70-luvusta lähtien suomalaisten miesten elinikä on noussut noin 67 vuodesta lähes 80 vuoteen ja naisten noin 75 vuodesta lähes 85 vuoteen. 

1970-luvulla ei vielä tunnettu lääketieteellistä käsitettä nimeltä MBO. Kyllä se olemassa oli, mutta sitä ei vielä osattu tunnistaa tai diagnosoida. Maailman terveysjärjestö WHO ja muut kansainväliset järjestöt loivat MBO:n viralliset diagnoosikriteerit vasta 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa.

Tuo ei liity diabetekseen mitenkään. 70-luvulla kakkosdiabetes oli liki tuntematon suomessa. 70-luvulla kuoltiin sepelvaltimotautiin, syöpiin ja muihin joiden hoidot on nykyään huippua. 

Kaikki polttivat, liki kaikki sotineesta sukupolvesta.

Vierailija
89/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä sellaista ole kukaan ehdottanut. Kerro nyt äläkä pidättele, jos tiedät. 

Lainaamassani viestissä viimeinen lause.

Vierailija
90/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökää ihmiset kananmunia. Niitä 4-5 kpl aamiaiseksi ja pysyy sokerit tasaisena eikä iske nälkäkiukut eikä diabetes. Kaikki ravintoaineet paitsi c-vitamiini. Liki täydellinen ravintopakkaus.

Ja kolesteroliarvot kiittää🙄

Aivan, pysyvät hyvinä.

Jep. Kummankohan kolesterolit on paremmat. Pulla-kahvi-leipämussuttajan vai liikkuvan ihmisen joka syö terveellisiä kananmunia.

Vierailija
91/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työpaikoilla joissa oli paljon 50-60-vuotiaita naisia ja se pullan ja makean himo on jotain käsittämätöntä.

Ei ihme että veriarvot paukkuu.

Vierailija
92/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio on harhaoppia. Karnivoredieetti sen sijaan parantaa kaikki sairaudet noin kolmessa päivässä. Varsinkin IBS ja rasvamaksa katoaa.

Kerrohan lisää. Karnivoredieetti?

Vierailija
93/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan eri syitä saada diabetes. Suvussani ei ole kellään muulla kuin minulla ja sieltä löytyy tosi monta todella paljon ylipainosta. Minä treenaan 6-10 kertaa viikossa, lihasmassaa on paljon, rasvaa suhteellisen vähän. Syön tosi terveellisesti. Tupakoinut en ole koskaan, viinaa maistanut viimeksi 20 vuotta sitten. Ja silti minulla on diabetes, kolesteroli koholla, synnynnäinen sydänvika joka on leikattu ja pieneen sekin meni ja sain tahdistimen kun sydän ei enää toiminut.

Ja nyt taas moni kertoo, että pitäisi urheilla enemmän, syödä terveellisemmin ja lopettaa alkoholi. Ei vain ole auttanut minulla ja geenejäkään en voi syyttää kun samoja geenejä omaavat eivät ole saaneet samoja ongelmia liikunnan vähyydestä ja huonosta ruuasta huolimatta. 

Vierailija
94/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. Joku pitää kananmunia epäterveellisinä.

Vierailija
95/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri kuoli 50-vuotiaana työstressin aiheuttaman diabeteksen seurauksena tulleesseen aivoverenvuotoon. Hän kieltäytyi diabeteslääkkeistä. Ne lääkkeet olisivat pelastaneet hänet.

Vierailija
96/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL. Joku pitää kananmunia epäterveellisinä.

Ei se kauhean epäterveellistä voi olla koska siitä ravintoainemäärästä mitä munassa on kehittyy oikea kokonainen tipu.

Vierailija
97/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri kuoli 50-vuotiaana työstressin aiheuttaman diabeteksen seurauksena tulleesseen aivoverenvuotoon. Hän kieltäytyi diabeteslääkkeistä. Ne lääkkeet olisivat pelastaneet hänet.

Kuka sen stressi"diabeteksen" diagnosoi stressistä johtuneeksi?

Vierailija
98/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas oman elämänsä sankarit kuvittelevat olevansa niin ylimaallisen ylivertaisia ja fiksuja. jaellaan tietoa ja neuvoja heidän mielestään surkimuksille. mikäs siinä, saahan sitä länkyttää vaikka maailmantappiin. kannattaisi kuitenkin tarkastaa ne faktat kun neuvojanne jakelette. 

Vierailija
99/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen stressi"diabeteksen" diagnosoi stressistä johtuneeksi?

Erikoislääkäri

Vierailija
100/130 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri ja leipä ovat huumetta.

Nimenomaan. Rasvaa tarvitaan, sokeria ei.

Kuulostaa mainiolle.

T: Lihapiirakoiden ystävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi