Miksi ihmiset eivät hoida 2- tyypin diabetesta ja sen esiastetta lääkkeettä?
Painonpudotus, paljon liikuntaa ja kasvispainotteinen ruokavalio ja hups...insuliiniresistenssi on poissa.
Kai se on sitten mukavampaa syödä lääkkeet ja jatkaa entiseen malliin ylipainoisena sohvaperunana.
Kommentit (112)
Kuka tää aineenvaihduntasairausjankkaaja on?
Vaikuttaa oikein medikaalisaation äänitorvelta.
Mulle on ihan sama mitä joku läski tekee elämällään . Jos haluaa elää surkeaa elämää nappien varassa ja keinonivelleikkausjonossa niin omapa on asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän keuhkosyövänkin voi saada vaikkei ole polttanut muuta fakta on että sen saa tuhat kertaa helpommin jos polttaa.
Sama kakkosdiabeteksessa, hoikka urheilijakin voi sen saada mutta tätä yhtä urheilijaa myöten sairastuu varmasti ainakin sata ylipainoista sohvaperunaa.
Se näyttää helposti ulospäin tuolta. Mutta jos mennään hiukan syvemmälle niihin syihin, miksi joistakin ihmisistä tulee niitä sohvaperunoita, niin se syy on se aineenvaihduntasairaus, metabolinen oireyhtymä. Se mm. väsyttää, niin että ihinen ei jaksa tehdä muuta kuin lysähtää sohvalle, ja se myös kerää rasvaa keskivartalolle. Eli lihominen ei ole alkuperäinen juurisyy, vaan sekin on seuraus ja oire, ja se sama juurisyy, eli aineenvaihduntasairaus, joka aiheutti lihomisenkin, aiheuttaa myös sen DM2:n.
Voi luoja. Metabolinen oireyhtymä on "sairaus" mikä on nimenomaan hankittu syömällä liikaa ja liikkumalla liian vähän. Ei se tule liikkuvalle aktiiviselle normaalipainoiselle. Eikä ole mikään "sairaus" mikä vain iskee ihmiseen. Oletko tyhmä?
Stressi aiheuttaa metabolisen oireyhtymän. Kortisoli purkaa lihasta glukoosiksi, joka muuttuu rasvaksi keskivartalolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän keuhkosyövänkin voi saada vaikkei ole polttanut muuta fakta on että sen saa tuhat kertaa helpommin jos polttaa.
Sama kakkosdiabeteksessa, hoikka urheilijakin voi sen saada mutta tätä yhtä urheilijaa myöten sairastuu varmasti ainakin sata ylipainoista sohvaperunaa.
Toisaalta on paljonkin ylipainoisia ihmisiä, joilla ei ole diabetesta, koska aina lihomiseen ei liity metabolista oireyhtymää.
Tarvitaan jokin diabeteksen geenivarianteista joita tunnetaan monia tällä hetkellä.
Olet asian ytimessä, itse olin riskiryhmässä ja sain kolestrolilääkityksen, kolme kuukautta kunto kuuria ja uudet testit, tulos suorastaan hyvä, harkitaan lääkkeen poistamista.Liikuntaa jatkan , ruokavaliota noudatan, kiloja tiputan, näillä mennään syksyä kohti.Elämäntapamuutos on ainoa mikä toimii oikeasti.Totta kai viihde päiväkin pitää olla mutta sitten taas paluu arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää aineenvaihduntasairausjankkaaja on?
Vaikuttaa oikein medikaalisaation äänitorvelta.
Se on varmaan joku, joka on sun kanssa eri mieltä. Joku, joka tietää asiasta jotain, eikä elä pelkän uskomuksen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Olet asian ytimessä, itse olin riskiryhmässä ja sain kolestrolilääkityksen, kolme kuukautta kunto kuuria ja uudet testit, tulos suorastaan hyvä, harkitaan lääkkeen poistamista.Liikuntaa jatkan , ruokavaliota noudatan, kiloja tiputan, näillä mennään syksyä kohti.Elämäntapamuutos on ainoa mikä toimii oikeasti.Totta kai viihde päiväkin pitää olla mutta sitten taas paluu arkeen.
Hienoa, jatka samaan tapaan niin hyvä tulee tai tuli jo.
Aineenvaihduntasairaus= 5 tuntia illassa suoratoistoja ja sipsejä jätskin ja siiderin kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun paino on 55 kg ja pituus 165 cm. Liikun vapaa-ajalla koiran kanssa ja teen ruumiillista työtä. Ilmeisesti sitten syynä diabetekseen on se, että en ole pelkkä kasvissyöjä. Muuhan se syy ei voi olla. Sukuvika vissiin toi ruokavalio, kun äidin puolelta löytyy useampi diabeetikko normaalipainolla.
Nää aloitukset "Miksi... " ovat aika koomisia, kun maailmassa on aika monta asiaa, joissa itse mielestään toimii erinomaisesti ja toiset väärin. Kaikki muut niputetaan samaan nippuun ja annetaan loistavia ohjeita.
Ei kasvissyönti 2tyypin diabetestä estä, vaan sopiva ravinto.
Kerro toki vielä, millainen sopiva ravinto estää 2-tyypin diabeteksen? Ei siis kasvissyönti. Mikä? Joka aamu 5 kpl munia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes oli liki tuntematon vielä 70-luvulla. Katsokaapa kuinka hoikkia ihmiset oli tuolloin. 80-luvulla alkoi hyvinvoinnin myötä kansan paino nousta ja diabetes korreloi täysin kansan painoindeksien kanssa.
Lihavuus ei aiheuta 2tyypin diabetesta, vaan vääränlainen ravinto. Se sama, joka sen ylipainonkin aiheuttaa.
Tutkimuksissa d2 on saatu remissioon laihduttamalla niin että syötiin pelkkää riisiä.
Sepä se vasta terveellistä on. Mitähän kävi muiden arvojen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, jatka samaan tapaan niin hyvä tulee tai tuli jo.
Minun äiti sai esidiabeteksen remissioon 10 vuodeksi. Liikunta ja painonpudotus auttoi. Sitten tuli kuitenkin diabetes, vaikka jatkoi liikuntaa eikä paino noussut. Eikä enää niin iäkkäänä suositeltu että laihtuisi enempää. Mutta onhan siitäkin jo paljon apua, jos se puhkeaa 10 vuotta myöhemmin.
Ap ja komppaajat. Olette yksinkertaisesti läpinäkyviä läskivihassanne. Olisiko omissa elämäntavoissa tarkistamista, kun pinna noin kireällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun paino on 55 kg ja pituus 165 cm. Liikun vapaa-ajalla koiran kanssa ja teen ruumiillista työtä. Ilmeisesti sitten syynä diabetekseen on se, että en ole pelkkä kasvissyöjä. Muuhan se syy ei voi olla. Sukuvika vissiin toi ruokavalio, kun äidin puolelta löytyy useampi diabeetikko normaalipainolla.
Nää aloitukset "Miksi... " ovat aika koomisia, kun maailmassa on aika monta asiaa, joissa itse mielestään toimii erinomaisesti ja toiset väärin. Kaikki muut niputetaan samaan nippuun ja annetaan loistavia ohjeita.
Ei kasvissyönti 2tyypin diabetestä estä, vaan sopiva ravinto.
Kerro toki vielä, millainen sopiva ravinto estää 2-tyypin diabeteksen? Ei siis kasvissyönti. Mikä? Joka aamu 5 kpl munia?
Tuon jos joku oikeasti tietäisi, niin sillä saisi Nobelin. Yksi maailman suurimpia ongelmia ratkaistu. Vauva-palstaltahan se totuus löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään henkilön, joka harrastaa triathlonia, syö terveellisesti eikä todellakaan ole ylipainoa. Niinpä vain diabetes puhkesi. Ei sitä pysty hoitamaan muuta kuin lääkkeellä, koska elintavoissa ei ole mitään korjattavaa. Kaikilla ei ole kyse elintavoista vaan geeneistä.
Onhan sillä syömisissä ollut vika, kun on sairastunut.
Mistä näitä ääliöitä sikiää? Ei todellakaan diabetes aina johdu jostain syömisistä, varsinkaan jos ei ole ylipainoakaan.
2tyypin diabetes johtuu väärästä ravinnosta, ei ylipainosta. Monet sairaat ovat toki lihavia, mutta sekin johtuu siitä huonosta ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Syökää ihmiset kananmunia. Niitä 4-5 kpl aamiaiseksi ja pysyy sokerit tasaisena eikä iske nälkäkiukut eikä diabetes. Kaikki ravintoaineet paitsi c-vitamiini. Liki täydellinen ravintopakkaus.
Ja kolesteroliarvot kiittää🙄
Ymmärrän sen sinänsä, että joillekin herkut ovat se ainoa mukava asia, jota elämässä tapahtuu. Ei ole varaa muuhun, kuin siihen viikottaiseen suklaalevyyn tms. Jollain 4 eurolla ei pääae elokuviin, festareille, harrastuksiin jne. Jos ei ole sosiaalisia suhteita jne. niin aika ankeaa on elämä kaurapuuurolla ilman herkkuja.
Kasvisruokavalio on harhaoppia. Karnivoredieetti sen sijaan parantaa kaikki sairaudet noin kolmessa päivässä. Varsinkin IBS ja rasvamaksa katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalio on harhaoppia. Karnivoredieetti sen sijaan parantaa kaikki sairaudet noin kolmessa päivässä. Varsinkin IBS ja rasvamaksa katoaa.
Lähteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla painonpudotus, ruokavalio ja liikunta ei riitä. Sukurasitus voi olla niin kova. Meillä kulkee suvussa 2 tyypin diabetes todella vahvana. Melkein kaikilla äidin puolen sukulaisilla on se. Itse en ole vielä sairastunut, sokeriarvot ovat aina olleet hyvät. Ehkä isän puolen geenit dominoi enemmän kun sillä puolella ei ole diabetesta yhtään.
2-tyypin diabetes tosiaan voi tulla vaikka ei olisi yhtään ylipainoa. Toki usein siihen liittyy MBO, jossa yksi oire on että vyötärölle kertyy rasvaa. Se on kuitenkin aineenvaihduntahäiriö, mikä siinä on taustalla. Ei se ylipainosta johdu, vaan ylipaino on pikemminkin sen aineenvaihduntahäiriön tulosta. Laihduttaminen auttaa siihen sen verran, että jos on pienempi keho, niin se pärjää vähemmällä insuliinilla. Välttyy pidempään diabeteksen liitännäissairauksilta, eikä lääkitystä välttämättä tarvitse aloittaa niin aikaisin. Eli jos on ylipainoa, niin kannattaa silti laihduttaa.
Mistäs ne "aineenvaihduntahäiriöt" on yhtäkkiä tullut miljoonalle ihmiselle sitten 70-luvun? Älä jauha askaa. Kyllä se on se liika ruoka ja vähainen liikunta-.
70-luvusta lähtien suomalaisten miesten elinikä on noussut noin 67 vuodesta lähes 80 vuoteen ja naisten noin 75 vuodesta lähes 85 vuoteen.
1970-luvulla ei vielä tunnettu lääketieteellistä käsitettä nimeltä MBO. Kyllä se olemassa oli, mutta sitä ei vielä osattu tunnistaa tai diagnosoida. Maailman terveysjärjestö WHO ja muut kansainväliset järjestöt loivat MBO:n viralliset diagnoosikriteerit vasta 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa.
Toisaalta on paljonkin ylipainoisia ihmisiä, joilla ei ole diabetesta, koska aina lihomiseen ei liity metabolista oireyhtymää.